Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » МАТЕМАТИКА

Вправи на засвоєння таблиць додавання та віднімання у межах 10. Прості задачі на додавання й віднімання
(1.89Mb) ] 08.02.2018, 19:39

МЕТА  Закріплювати знання усної та письмової нумерації в межах 10; вправляти

              дітей у розв’язуванні прикладів та задач на додавання і віднімання;

              розвивати в них логічне мислення, вміння працювати в парах;

              прищеплювати любов до природи, інтерес до математики.

 

ОБЛАДНАННЯ   Ілюстрації з казки «Колобок», цікавий матеріал про цифру «2», 

                                геометричний матеріал «Вовк», дидактичний матеріал для 

                                кругових прикладів, математичного диктанту, підручник.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організація класу.

Любі діти, у наш клас

Завітали гості щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

 - Отже, сядьте всі рівненько,

   Не шуміть, сидіть тихенько.

  Урок буде незвичайний,

  Та проте для всіх повчальний.

- Сьогодні урок у нас незвичайний. Ви бачите завітали до нас гості. А також на урок завітав казковий герой. Він хоче взяти із собою в казку тих діток, які люблять математику, хочуть багато знати, які вміють писати гарно, красиво. А який це герой, спробуйте відгадати.

З вигляду він геть як м’ячик.

Був колись, як піч, гарячий.

Плигнув з столу на підлогу

Й викотився на дорогу…

Від бабусі він утік.

У нього рум’яний бік…

Ви впізнали, хто це?

 (КОЛОБОК).

- Отже, вирушаймо в дорогу, часу в нас небагато. Девіз нашого уроку:

Міркуємо – швидко!

Відповідаємо – правильно!

Лічимо – точно!

Пишемо – гарно!

Обіцяємо бути:

       Уважними, старанними, активними, дисциплінованими!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Діти, ви всі знаєте цю казку. Нагадайте, чим вона починається?
  • Колобок лежав на підвіконні і  лічив від 1 до 10, від 10 до 1. Йому це набридло. Давайте допоможемо Колобку спуститися з віконця, побудуємо для нього сходи.  

Наші сходи – не звичайні,

А корисні і навчальні.

Щоб по сходинках стрибати,

Треба вміти рахувати!

Калькулятор – ми самі,

Порахуємо в умі.

Усний рахунок

3 + 10

           10 + 4

                        16 + 1

                                   10 + 10

                                                  16 – 10

                                                               15 – 5

                                                                           19 - 1 

- Нагадаємо ще Колобкові :

    • Як називаються числа при додаванні?
    • Як називаються числа при відніманні?
    • Що одержуємо, якщо додати 1?
    • Що одержуємо,якщо відняти 1?
    • Назвати наступне число 11, 13, 19.
    • Назвати попереднє число 15, 20, 13.
    • Сума чисел 10  і 10.
    • Різниця чисел 15 і 5.

     -  Колобок вам дуже дякує за нові знання, але йому не хочеться лежати і він вирушив у мандрівку.

  • Перш, ніж вирушити в дорогу, Колобок обдумав якою стежечкою він буде котитися. Ми йому допоможемо?
  • Відкриваєте свої зошити, пригадуєте віршик.  Виконуємо  каліграфічно завдання, які подані в зошиті.

 

Каліграфічна хвилинка

- Скільки людей жило в хаті, звідки покотився Колобок? (2)

  • Яку цифру ми будемо писати?  Що з нею пов’язано? Зачитайте.

(Діти зачитують цікавий матеріал про цифру 2).

 

Хвилинка - цікавинка

    • Найменші птахи світу – колібрі. Найдрібніші з них важать усього 2 г. така пташка зі своїм гніздом може легко вміститися у чайній ложці.
    • У страусів, які живуть в Африці, маса великих яєць майже 2 кілограми, товщина шкаралупи 1 – 2 міліметри, щоб її зламати, потрібні молоток і пилка.
    • Окремі морські черепахи сягають у довжину до 2 метрів. Це – черепахи-велетні.
    •  Висота тіла індійських носорогів сягає 2 метрів, а маса – 2 тонни.
  •  Котився Колобок, котився  по лісі і кого першого зустрів? (Зайчика).
  • І почав він свою пісеньку:

Я від баби утік,

Я від діда утік,

І від тебе, Зайчику, утечу

  • «Не хочу, - каже, - я твоєї пісеньки, краще допоможи задачки розв’язати».
  • Допоможемо нашому гостеві?    
  • А відповіді ми запишемо у математичному диктанті.

 

Математичний диктант

  • Зайчат у зайця було 7.

Треба їсти дати всім.

10 яблук заєць мав,

По одному дітям дав.

Скільки залишилось в нього?

Хто прийде на допомогу?    (3).

  • В білки  10 білченят.

А горішків в неї 5.

Хто ж із вас, малята, знає,

Скільки ще не вистачає?  (5).

  • Назбирав біля пеньків

Їжачок 8 грибків.

6 грибочків-маслючків

Він роздав для їжачків.

Хто з вас скаже нам, малята,

Скільки залишилось в тата?  ( 2).

    •     В Колобкової бабусі

           Живуть гарні гуси:

           8 білих і 5 сірих

           Скільки ж їх в бабусі?  (13) .

      •    У Лисички 3 грибочки,

            А Ведмедик має  5.

            Допоможемо, малята, 

            Їм гриби порахувать. (8)

      •    4 моркви Зайчик мав,

            Ще 4 тато дав.

            На подвір’ї Зайчик сів ,

            8 він морквинок з’їв.

            І подумав – чи не мало?

            Скільки морквочок зосталось? (0).

-  Відпустив Зайчик Колобка, і покотився він далі.

Котився Колобочок, котився, а назустріч йому Вовк. «Не пропущу тебе далі, якщо не допоможеш мені зрозуміти, з яких фігур складено мій портрет, - сказав Вовк».

  •  Разом із Колобком і ми поміркуємо.

Гарно в парах попрацюємо.

     -     Складіть із геометричних фігур фото доброго Вовчика.

 

 

 

 

 

Робота в парах

       
   

 

 

 

- Подякував  Сіроманець Колобку і відпустив його. А вам дякує за те, що ви його бачите добрим. Втомився Колобок від подорожі, вирішив відпочити. Відпочинемо і ми з нашим казковим гостем.

- А в яких ще казках зустрічається Вовк?

-    Ми і вчились, і трудились,

І, напевне, вже стомились.

Тож давайте для розрядки

Зробим кілька вправ зарядки.

 

ІІІ.  Фізкультхвилинка.

Йшли ведмедики малі,

Нахилились до землі.

Потім встали, руки в боки

І зробили три підскоки.

Потім розминали плечі –

Рівні спинки  у малечі!

Руки вгору, опустили

              І за партии дружно сіли.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

-  Ви вже здогадалися, що наш Колобок зустрів Ведмедика. Не може він розв’язати задачу.

Вовчик правду говорив,

В нього ж тільки голова,

А розумна ж – ой яка!

Колобочку, поможи,

Цю задачу розв’яжи.

Їсти я тебе не стану.

Може ще й в пригоді стану.

    - Допоможемо розв’язати задачу.

Задача

      Десять  яблук Ведмедик мав,

     Лисиці два  подарував.

     Бо він з Лисицею дружив.

    Собі він скільки залишив?

   - Записуємо розв’язання задачі в зошити.

    - Ще просить вас Ведмедик порівняти  вирази:

        6 + 6  □  12                                   5 + 2  □  9 - 1                

        9 – 6   □  3 + 5                            4 + 6  □  13 - 6

- Сподобалися ви Ведмедеві, радий він за Колобка , що в нього є такі друзі.  

-    Час настав для відпочинку.

      Проведем фізкультхвилинку.

 

V. Фізкультхвилинка.

( Під мелодію співу пташок)

Аутотренінг

Я прийшов до школи вчитись…

У мене все вийде…

Треба бути уважним…

Треба бути спокійним…

В класі в мене друзі…

Вони мене люблять…

Мені приємно…

Я легко дихаю…

В класі сонце. сонце…

    Я добре працюю.

-  Покотився  Колобок  далі. Але на нього знову чекає небезпека. Яка? З ким він тепер зустрівся?  ( З Лисичкою).

Колобок математичний,

Ой, ой, ой,  і не пшеничний.

Приклади у голові!

Ой, розказуйте мені!

Зараз приклади оці

Похрумтять у животі.

- Допоможемо Колобку розв’язати приклади, щоб вона поласувала не Колобком, а смачною рибкою.

( Кругові приклади на рибках).

18 – 8 + 9   (с)                       10 + 5 + 3  (і)                              15 – 6 + 2   (а)

19 – 9 + 5  (п)                        9 + 5 – 4  (б)                                11 – 4 + 5   (с)

                                              12 – 10 + 7  (и)    

- Лисичка вам дуже вдячна за гостинці, і Колобка   тепер не їстиме. 

VІ. Підсумок уроку.

Ось нашій подорожі вже кінець

Хто працював – той молодець.

А хто хтів лиш сидіти,

То той лиш лиха наробив.

А вдома, Колобок вас просить дуже:

- Побільш задач розв’язуй, друже!

- Чи сподобалася вам прогулянка з Колобком? А нова казка про нього?

- Яке із завдань, на вашу думку, було найкращим?

- Щоб ви побажали Колобку?

- Молодці, діти, ви всі впоралися із завданнями, які стояли на нашому шляху. Колобок задоволений та всіх, всіх бере у казку і сподівається, що ми всі зустрінемося на уроках читання, коли будемо вивчати українські народні казки.

- Дуже часто кінцівкою казочки є слова: «Вам казочка, а мені - бубликів в’язочка». Зважаючи на вашу сумлінну працю, я скажу інакше: «Мені казочка, а вам – бубличків в’язочка».


(1.89Mb) ] 08.02.2018, 19:39

Категория: МАТЕМАТИКА | Добавил: yrok | Теги: додавання, засвоєння, Прості, на, та, вправи, віднімання, 10., межах, таблиць Просмотров: 4933 | Загрузок: 173 | Рейтинг: 5.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК