Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » НАВЧАННЯ ГРАМОТИ

Інтегрований урок читання та письма
31.10.2018, 20:48 Тема. Звук [х] , буква Х,х («ха»).Гра на розвиток уяви «Подорож до лісу». Письмо рядкової букви х, складів і слів з нею.
Мета. Ознайомити учнів з буквами «Х», «х» (ха),алфавітною назвою, звуковим значенням; вчити їх артикулювати звук х ;виробляти навички читання складів, слів з буквою «х» (ха);вчити учнів писати рядкову букву «х», склади та слова з нею; розвивати уміння робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати охайність у роботі, бережливе ставлення до хліба.
Обладнання: фішки для побудови звукових моделей, таблиця «Пиши правильно», складові таблиці, предметні малюнки (хмарка, горіх), зразки написання букв.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
Вчитель. Любі діти!
У наш клас завітали гості щирі,
Привітайте в добрий час
Гостей усмішкою й миром.
Учні. Ми раді вам, люди добрі!
І вітаєм щиро вас.
І запрошуєм ласкаво
На урок у перший клас.
II. Повторення вивченого матеріалу.
1. Повторення алфавіту.
--Що ми робимо на уроках навчання грамоти?
--А для того , щоб гарно читати давайте повторимо літери. Нам треба правильно називати, щоб жодна не образилась.
2. Відповіді на запитання вчителя.
--Яку букву ми вивчали на попередньому уроці? А звук?
--Які слова запам’ятали з цим звуком?
3. Запис складів.
--Відкрийте зошити і запишіть склади з буквою «ч» (че). На виконання цього завдання у вас є 30 секунд.
Перевірка.
III. Підготовка до ознайомлення з новою буквою.
1. Виділення звука [х] з віршика.
--Ми продовжуємо вивчати «Буквар» і сьогодні на уроці ми познайомимось з новим звуком, який заховався у віршику.
--Послухайте віршик, який звук у ньому найчастіше повторюється, то і є наш новий звук.
--А щоб почули всі ви цей звук, сядьте рівненько, ручки на партах і всі уважно слухають.
Ховрашок наш захворів—
Хтось холодним напоїв.
Ховрашкові нудно в ліжку,
Ходить в гості сіра мишка.
--Який звук спіймали?
--У яких словах?
2. Артикуляція звука [х] . Віднесення його до твердих приголосних.
--Вимовте звук [ х] .
--Цей звук голосний чи приголосний? Доведіть свою думку.
--Які органи беруть участь при утворення звука [х ] .
(Перешкода на шляху повітря утворюється глибоко в роті задньою частиною язика.)
--Якою фішкою будемо позначати цей звук?
--У старших класах ви ще дізнаєтесь, що звук [х] --глухий, задньоязиковий.
3.Визначення місця звука [х] у словах та вдосконалення його вимови.
А) Гра «Спіймай звук»
--Зараз я пропоную вам гру, яка називається «Спіймай звук».
--Для цього я поділю вас на 3 команди:
I—ловимо оплесками слова, в яких звук [х] стоїть на початку слова;
II—в кінці;
III—в середині.
Б) Підбір слів з новою буквою.
Гра «Моє слово останнє»
4. Складання звукових моделей.
--Зараз ми попрацюємо з фішками і складемо звукові моделі слів. А яких саме слів ви дізнаєтесь відгадавши загадки.
А) Білосніжна вата
Плине вище хати
Та чим вата нижче,
То і дощик ближче. (Хмара)
Б) У зеленім кожушку,
В костяній сорочечці.
Я росту собі в ліску,
Всім зірвати хочеться. (Горіх)
В) Коло носа в’ється—
В руки не дається. (Запах)
--Чи можна намалювати малюнок до цього слова?
Запах ми тільки відчуваємо, а не бачимо.
5. ФІзкультхвилинка.
IV. Ознайомлення з буквою х («ха»)
1.Показ букви та повідомлення її назви.
А)—Звук [х] ,на письмі позначається буквою «ха» (Показ друкованої і писаної букви)
Робота в парах. –Порадьтеся між собою, та скажіть, на які предмети схожа друкована буква?
Б)—Знайдіть букву «ха» у «Букварі» (с.94)
--Чим відрізняються велика і мала букви?
В)—Знайдіть на «сороканіжці».
Чи правильно ми вирішили, що звук [х] --приголосний?
Г) –Знайдіть букву «ха» у складовій таблиці.
--Прочитайте склади, утворені з буквою «ха».
V.Почергові завдання з читання та письма букви х («ха»), складів і слів з нею.
1.Письмо букви х («ха»).
А)—Ми познайомилися з друкованою буквою х («ха»), а зараз я покажу вам, як пишеться ця буква на письмі.
Б) Інструктаж до написання рядкової букви «х».
--Буква складається з правого та лівого півовалів. Починаємо писати нижче верхньої рядкової лінії, ведемо вгору до лінії; заокруглюємо праворуч потім униз, заокруглюємо ліворуч над нижньою рядковою лінією. Далі пишемо лівий півовал.
Зауважте, у середині букви лінія лівого півовалу накладається на лінію правого півовалу.
В) Вправляння у написанні букви «х»:
- в повітрі;
- на чистому листочку;
- у зошитах-шаблонах.
Г) Письмо рядкової букви «х»
Робота в парах. Обміняйтеся зошитами. Підкресліть дві найкращі букви.
2. Письмо складів з буквою «х».
--В гості до букви «х» прийшли букви, що позначають голосні звуки, давайте візьмемо за ручки і подружимо їх.
хи, хі, ху, хо, ха, хе.
3.Читання слів з буквою х («ха»)
А) –Прочитайте слова. На виконання цього завдання у вас є 2хв. (с.94)
Б)Послухайте, як читаю ці слова я.
В) Вибіркове читання
1-в Слова, в яких буква «х»--на початку слова;
2-в—в кінці;
3-в—в середині.
Перевірка виконання завдання
Г)—Складіть речення з одним із слів.
Д) Виховний момент
--Що таке хліб?
--Що він нам дає?
--Як потрібно ставитись до хліба?
4. Письмо слів з буквою «х» («ха»)
хліб
--Прочитайте слово записане в зошиті. Зверніть увагу на поєднання букв «х» і «л»
--Яке тут поєднання? (Нижнє)
--Запишіть це слово два рази.
слух
--Прочитайте слово.
--Подивіться уважно як поєднуються букви «у» та «х»
5.Робота з «Букварем» (с.95)
--Прочитайте стовпчики слів.
--Чому ці слова записані з великої букви?
--Чим відрізняються перше і друге слово?
--Коли так говорять?
6. Робота над сюжетним малюнком.
--Прочитайте слова біля малюнка.
--Чим схожі ці слова?
--Чим відрізняються?
--Що означають ці слова?
--Складіть речення використовуючи слово входити.
--Складіть речення використовуючи слово виходити.
7. Словниковий диктант
--Зараз ви будете записувать слова в зошит самостійно, а які саме слова, ви дізнаєтесь відгадавши загадки:
1) Крила сизі розпустила,
Сонце ярке заступила
А як гримне тая птиця—
Всюди крешуть блискавиці. (Хмара)
2) Круглий, мов сонечко
Щедрий, мов сонечко.
На черінь посунеться—
І стоїть красується.
З печі—та на блюдо:
Їжте мене, люди,
На здоров’ячко!? (Хліб)
3)Корінець пекучий дуже,
Та усім потрібний він.
Ти здогадуєшся, друже?
Ця рослина зветься… (Хрін)
8. Списування з друкованого тексту.
--Розгляньте малюнки в «Букварі» (с.94)
--Що там зображено?
Знайдіть ці слова в стовпчиках.
--Запишіть слова мухомор та ховрах у зошити писаними буквами.
9. Гра «Утвори нові слова»
Утворіть нова слова зі слова «Харитон»
VI. Підсумок уроку.
--Який звук вивчали?
--Якою буквою він позначається?
--Які цікаві слова із звуком [х] зустрічали на уроці?
--Чи задоволені своєю роботою на уроці? Чому? Чим?
--Покажіть настрій, який у вас залишився після уроку?
31.10.2018, 20:48

Категория: НАВЧАННЯ ГРАМОТИ | Добавил: tkachenkoludmula1 Просмотров: 574 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar