Шановні відвідувачі сайту, якщо Ви помітили непрацююче посилання

повідомте, будь ласка, адміністрацію сайту. Напишіть про це у коментарях. Дякуємо за співпрацю!

08.02.2014, 21:12
УРОК ЧИТАННЯ 1 КЛАС
Тема. Удосконалення навичків читання тексту. Робота з дитячою книгою. В.К.Артамонова « Бджілка »
Мета. Удосконалювати основні якості читацької навички – усвідомленості, правильності, виразності, швидкості; вміння читати тексти цілими словами ( окремі слова ускладненої структури – за одиницями читання), читати в особах, правильно інтонувати речення, різні за метою висловлювання та інтонацією з орієнтацією на відповідні розділові знаки. Закріпити засвоєні звукові значення буквосполучення дж; вчити учнів правильно артикулювати звуки, виділя¬ти їх у словах. Розвива¬ти вміння робити звуко-буквений аналіз слів; збагачувати активний і пасивний словниковий запас учнів та уточнювати дитячий словник. Розвивати уміння працювати в па¬рах, групах, висловлювати свої думки та своє ставлення до прочитаного, фонетичний слух, пам'ять, увагу, спостережливість, мислення. Пробудити інтерес до знань про різноманітний світ природи. Формувати навички роботи з книгою, основи читацької самостійності, вміння уважно слухати співрозмовника і адекватно відповідати на його запитання. Виховувати любов до природи, товариські стосунки.
Обладнання. О.М.Коваленко, О.В.Джежелей «Вчусячитати», М.Вашуленко « Післябукварик», картки для читан¬ня, малюнки з теми, наочність для реклами, макет вулика, символ бджілки для кожного учня.
Хід уроку
І. Етап організації та визначення мети.
1.Емоційне налаштування на роботу.
Пролунав дзвінок —
Починаємо урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почуть наприкінці,
Що у нашім першім класі
Діти — просто молодці.
2. Визначення мети, мотивація навчальної діяльності - Сьогодні ми на уроці відвідаємо знайоме вже нам буквосполучення дж і познайомимося із цікавим життям дуже працьо¬витої комахи. Якої саме — ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадки.

Зимою спить,
Літом бринить,
Понад води,
Понад сади літає,
Нектар збирає. ( Бджола )
Проблемне завдання.
-Що про бджолу ви дізналися з цієї загадки? ? Що можете ще про неї розповісти? Допоможуть вам загадки, що підготували ваші товариші.
Хорове читання акрозагадки.
Біля гаю хату маю,
День у день я вилітаю.
Жде на мене праця влітку —
Оглядаю кожну квітку,
Легко лину над лужком,
А частую всіх медком.
-Що нового про бджілку ви дізналися з цієї загадки ?
Читання загадки раніше підготовленим учнем.
Не птах, а літає,
Чотири крила має,
По квітках мандрує,
На солодке щось полює.
Хто їй в цьому заважає,
Жало враз її пізнає.
Впізнали, хто це?
- Бджола – це птах чи комаха?
-Бджола має два крила?
-Чим захищається бджола? Чи доводилося вам відчути на собі як це відбувається? А хотіли б більше дізнатися про бджолину вдачу та її життя? Як ми можемо це зробити? ( Прочитати в книгах.)
ІІ. Етап проектування.
1. Планування роботи. Визначення завдань уроку.
То ж сьогоднішній урок читання вчитиме нас: ( діти вибирають картки з завданнями уроку )
ЧИТАТИ -швидко, виразно, цілими словами, свідомо, правильно;
ГОВОРИТИ
ДУМАТИ
ТВОРИТИ
СЛУХАТИ
2. Підготовчі вправи
- Що означає читати виразно? ( З правильною інтонацією, паузами, силою голосу)
Вправи на дихання.
- надміть повітряну кульку;
- розтопіть сніжинку на долонях;
- здмухайте дощову краплину з листка.
Читати швидко допоможуть вправи з скоромовками.
Згадайте скоромовки, які ми вже знаємо. Скажіть їх собі в долоньки, а потім своєму товаришеві.
Чи згадав хто – небудь скоромовку про бджіл?
Давайте прочитаємо її в супутнику букваря на сторінці 77.
• Бджоли, бджоли, бджоленята, вилітайте погуляти.
• Женя з бджільми не дружив —
Завжди Женя бджіл дражнив.
Женю бджоли не жаліли —
Та дражнила нажалили! —
Знай!
ІІІ. Організація виконання плану діяльності.
1.Що ж ми тепер готові до роботи. Але що це в нас за гостя?
(Вбігає дівчинка в костюмі бджілки).
Я не просто бджола,
Я ще й трудівниця.
Де я тільки не була!
Заморились крильця.
І на луках, і в садах,
На гілках і на квітках,
І не знала я спочинку
Ні на мить, ні на хвилинку.
Стільки-то було роботи,
Все носила мед у соти.
Посиджу ось тут я трішки,
Бо стомились крильця й ніжки. ( Бджілка сідає, оглядається навколо).
Чому це над книжками
Схилилась дітвора?
Вчитель.
Їм цікаво знати:
Як бджілка мед збира?
(Виставляє таблички на вулики з назвами . Вулик 1 «Довідкове бюро», вулик 2 «Мо¬вознавці», вулик 3 «Журналісти»).
Діти, подивіться, які у нас чарівні вулики. Дійсно, це лише на перший погляд у вулику спокій, тиша й сон. Насправді ж, цікаве життя продовжується. (Відкриває вулик-макет).
2.Вулик 1 «Мовознавці ».
Гра «Павутинка».
Вчитель. Отже, ми зараз і помандруємо з вами в цей чарівний бджолиний світ. А допоможе нам в цьому чарівний сонячний промінець.
Кого цей промінець торкнеться —
Той на бджілку обернеться,
В чарівний вулик попаде,
Всіх за собою поведе.
-Обснуйте нашу бджілку павутинкою, добираючи слова, що асоціюються зі словом «бджілка».

МЕД ВУЛИК ПАСІКА ВІСК РІЙ КВІТУЧЕ ПОЛЕ ПРАЦЯ
Поясніть слова вулик, пасіка, рій, віск.

Гра «Мікрофон».
Поки ми з вами літали над квітами до нашого вулика мовознавців прилетіла бджола Жу-жу і принесла багато цікавої і повчальної інформації.
Бджоли — це комахи-трудівниці, тож і ми попрацюємо.
Згадайте слова, які мають буквосполучення дж. ( Діти , передаючи мікрофон, називають слова). ( Джміль, джерело, раджу, ходжу, бджоли, джерельце, джмелик, джем, джинси, лоджія, сольфеджіо, сиджу, саджу, воджу, їжджу, джейран, дріжджі, джемпер, джунглі, джгу¬тик, народжений, приходжу, джаз, джигіт, джентльмен, аджика, ґринджоли, Джулія).
Прочитайте слова з буквосполученням дж у книзі « Вчуся читати» (ст. 74 ), правильно вимовляйте цей звук ( злито, не ділячи їх на два ). Назвіть слова, що запам’ятали.
— Як на письмі позначаємо звук дж?
— Перед яким звуком він пом'якшується?
Робота в парах. Звуко-буквений аналіз слів «бджола», «джміль».
(Два учні працюють на дошці, повний аналіз, перевірка робіт на місцях).
— На який звук схожа вимова звука [дж?
3.Фізкультхвилинка.
Слово «бджола» дуже давнє. Перші звуки цього слова нагадують дзижчання бджоли. Цю комаху і назвали за ха¬рактером дзижчання під час польоту.
У народі бджолу називають святою, тому що в Біблії вона згадується понад 60 разів.
Бджола важить 100 міліграмів, а бере квіткового пилу 20 міліграмів. За літо бджолина сім'я назбирує 150 кг ме¬ду.
100 кг меду використовує на власні потреби, а щоб мед не закис, бджоли літають над ним і вентилюють його.
Політайте як бджілки над квітами та поспівайте їх пісеньку, зберіть хоботком нектар, пилок. Понюхайте як гарно пахнуть квіти і полетіли до своїх будиночків.
4. Вулик 2 « Довідкове бюро».
Читання букварного тексту « ланцюжком» .
Як називаються бджолині будиночки ? А вулиця чи навіть місто з вуликами ?
А текст, який ми зараз прочитаємо, розкаже нам як же виникли пасіки і якими були вулики раніше. Зверніть увагу на це при читанні .
Словникова робота - хорове читання окремих слів із тексту.


-Якими ж були вулики раніше ? Де вони стояли? Покажіть дуплянки на малюнку.
Читання і переказування тексту « Джмелик» ( Післябукварик ст..60).
А чи знаєте ви як народжується джміль? Послухайте оповідання «Джмелик». Приготуйтеся слідкувати і свідомо слухати, щоб дати відповідь на запитання як же народжується джміль. Яким народився джмелик? ( Маленьким, волохатим і веселим ).
Виразне читання вірша « Джміль» ( « Вчуся читати» ст..75 ).
Ось про такого веселого джмелика наступний вірш.
Зразкове читання вірша вчителем.
- Чи можна його прочитати в особах? Чому?
- Порахуйте дійових осіб у вірші.
Підготуйтеся в парах читати вірш в особах. Хлопчики підійдіть до дівчаток і об’єднайтеся з ними в пару.
-Наша бджілка теж вилетіла в перший обліт і десь затрималася.
Робота з прислів’ями
Вона залишила для нас завдання: складіть прислів'я про бджілку з окремих слів. (Робота у групах).
• Люди раді літу, а бджоли цвіту.
• Де багато квіток, там і медок.
• Одна бджола мало меду носить.
• Бджола мала, а й та працює.
• Бджіл тримати — не в холодку лежати.
• Бджола маленька, а мед солоденький.
• В кого бджоли, в того й мед.
• Добру людину бджола не кусає.
Читання тексту В.К. Артемонової « Бджілка »
Ми з вами провели велику пізнавальну підготовчу роботу, дізналися багато нового про бджілок та їх вдачу. Як ви гадаєте, чи є у бджілок парасольки, щоб літа¬ти в дощ? Ми зараз познайомимося з оповіданням В.Артамонової « Бджілка » , дізнаємося дещо цікаве про бджілок та знайдемо відповідь на моє запитання. Як слід читати, щоб було зрозуміло про що розповідає автор своїм оповіданням ? Прочитайте в парах слова, які вам зустрінуться в тексті, обговоріть їхнє значення. Словникова робота. Нектар, копошилася, пилок
Читання « ланцюжком».
- Про кого розповідається в оповіданні?
- Як ви гадаєте, що було далі?
Читання кінцівки самостійно.
- Кому сподобався вчинок Володі, подаруйте йому своє сердечко.
- Чому вам сподобався хлопчик? Якою людиною він був?
5. Вулик 3 « Журналісти».Творча робота.
Інтерв’ю на пасіці .
— Щоб побачити як бджоли збирають мед, сповіщають про знайдений нектар ми відправили у відрядження юних журналістів. Як ви гадаєте куди? Так, на пасіку. Кожен зі спецкорів одержав завдання: побувати у бджолиній сім'ї і дізнатися про кож¬ного члена родини. (Діти з мікрофоном розповідають інформацію, яку зібрали на пасіці)
- Бджоли живуть великими сім'ями. Між членами існує чіткий розподіл доручень.
- Наймолодші бджоли, яким ми¬нуло 3—4 дні від народження, прибирають у вулику. А коли трішки підростуть, зміцніють, починають годувати маленьких діток, навчають їх.
- Коли їм виповниться 2 тижні, вони залучаються до будівництва. А на 20-ий день свого життя вилітають зби¬рати нектар.
- Старі бджоли теж працюють. Вони носять воду. Вода потрібна для приготування спеціальної кашки і для охо¬лодження у спеку.
-Є у бджолиній сім'ї вартові. Головна бджола — матка. Вона відкладає яйця. Усі члени сім'ї ставляться до неї шанобливо: годують, оберігають її.
- Вік бджоли недовгий — усього 40—60 днів. Лише мат¬ка живе 3—5 років. Бджілки — великі трудівниці. Вони весь час працюють.
- Є у бджілок і розвідниці. Вони відшукують медоносні рослини і негайно повідомляють про них бджолину сім'ю.
- Є в них і ледарі. Це — трутні. Вони з'являються навесні і живуть до кінця літа. Потім бджоли виганяють їх.

Хвилинка ерудита. «Мозковий штурм».
( На парті картки з відповідями і діти шукають відповідну картку, щоб дати відповідь на запитання).
— Якого кольору бджола? (Коричнева, з жовтими смугами)
— Скільки у бджоли лапок? (6)
— Які лапки у бджоли? (Волохаті)
— Що робить бджілка ніжками? (Збирає пилок)
— Скільки очей у бджілки? (5)
— Які кольори розрізняють бджілки? (Білий, синій, жов¬тий).
— Чим бджілка набирає нектар? (Хоботком)
— Куди вона несе нектар? (У вулик)
— Хто головний у бджолиній сім'ї? (Матка)
— Що роблять бджоли на квітці? (Запилюють, збира¬ють нектар).
Робота рекламних агентів.
— Для того, щоб всі остаточно переконалися у тому, що мед — цілющий і смачний продукт, наші журналісти покажуть рекламну паузу.
(Реклама меду, зубної пасти, шампуню, крему, ліків. Учні декламують вірші, які склали разом з батьками).
Зубна паста
Здорові зуби, ясна, імунітет.
Паста з прополісом — і весь секрет.
Паста із прополісом, Зуби — як сніг на полюсі.
Зубки чиститимуть діти Пастою з прополісом. І уважний стоматолог Їм не зробить болісно.
«Бленд-а-мед» з прополісом — найкраща паста для зубів та ясен. Прополіс — це природний засіб, який лікує та знищує бактерії. Він захистить ваші зубки від карієсу.
Крем з медом
Крем медовий смачно пахне.
Мабуть, я б його і з'їв.
Та розгнівається мама,
Бо для неї буде драма.
Адже кажуть у рекламі,
Що від зморшок крем духмяний.
Шампунь
Енергія заповзятих бджіл зробить ваше волосся яскравим, міцним, золотавим!
Запах літа, запах сонця,
Крапля меду на долоньці —
Якщо голову ним змити,
Голова запахне літом,
Заблищить, мов сонечко,
Вимите волоссячко.
Шампунь «Медуниця» —
Справжнісінький дар.
Ввібравши у себе енергію сонця,
Безкраїх полів квітковий нектар,
Дарує всім людям розкішне волосся,
Веселі усмішки і радість в очах.

Мед
Мед — це найкращий від природи дар,
Майстерно перероблений із квітів нектар.
А квіти в природі дощем умиті,
Теплим сонцем завжди зігріті.
Отже, мед — найчистіший продукт у світі!
Він корисний для людини,
Тому їжте його щоднини!
У здоров'ї бувайте,
А бджілок любіть і поважайте!
Скільки ж користі в медку
Й не порахувати.
З ним хворобу будь-яку
Легко подолати.
Ти медок щодня куштуй,
Сили набирайся.
І з недугами своїми
Швиденько прощайся.
Облітали бджілки квітки,
Меду в соти наносили.
Потрудились бджілки влітку,
Щоб всю зиму дітки їли,
Щоб були веселі дітки
І ніколи не хворіли.


ІV. Контрольно - оціночний етап.
- Ви мали змогу переконатися, що саме життя бджілки – це її праця. Бджоли - цінні комахи. Тому не дивно, що їм поставлено три пам’ятника : один у Польщі, два у Японії. Як ви гадаєте, що вони символізують ? ( Працьовитість ).
Сьогодні на уроці ви були схожі на бджілок? Чому? Завдяки вашій старанності ми змогли виконати завдання нашого уроку . А ще ви вчилися висловлювати своє ставлення до прочитаного і передавати зміст прочитаного шляхом виразного читання тексту, дізналися багато нових слів. Наш урок завершується, а ви оцініть свою роботу і настрій на уроці. Якщо вам було весело і цікаво, добре – намалюйте бджілці посмішку червоним кольором, якщо ні – синім.
На початку уроку ми сподівалися почути, що першокласники молодці. Як ви гадаєте наші бажання справдяться ? Так , дійсно, ви молодці і я рада, що ви задоволені собою.
Категория: НАВЧАННЯ ГРАМОТИ | Добавил: Танька | Теги: ЧИТАННЯ, читання 1 клас
Просмотров: 1457 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0


Схожі матеріали
avatar
ДОВІДНИК