Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » НАВЧАННЯ ГРАМОТИ

Написання складів і слів з апострофом
(23.8 Kb) ] 27.01.2019, 17:04

Тема.  Написання  складів і слів з апострофом.

Мета: вчити  учнів правильно поєднувати букви у словах з апострофом,  промовляти  ці  слова;  виконувати  звуковий аналіз; виховувати в дітей охайність при письмі.

Зміст уроку

І. Організаційний момент.

Нумо, діти ,підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Починаємо урок

Працюватимем старанно

Щоб  почути у кінці

Що у нашім першім класі

Діти-просто молодці!

 

ІІ.Закріплення знань,одержаних на уроці читання.

 

  • На уроці  читання  ми вчилися читати слова, в яких є маленький  значок. Згадайте,як називається цей  значок? Які слова з апострофом ви запам'ятали?

       Відгадайте загадку:

      Воно належить мені, але інші вживають  його частіше за мене? (Ім'я ).

Назвіть букви  і звуки у слові –відгадці.

  • Прочитайте скоромовку.

        Посадила м'яту мати,

         Пахне м'ята коло хати.

         Буду м'яту поливати,

         Хай цвіте пахуча м'ята.

-Назвіть звуки у слові м'ята.

 

ІІІ. Виконання завдань у зошитах.

 

1.Розгляд малюнка.

 

2. Складання речень за малюнком  та схемою.

І_______        ___    ______    _______    ________.

Діти  на  подвір'ї  грають  м'ячем.

Ластівки під стріхою  в'ють гніздо.

Дем'ян  та  Мар'янка весело граються.

 

3. Аналіз  звукової  моделі  слова «м'яч»

 

4. Повторення  правил  для учнів.

-сиди  завжди рівно;

- ноги  тримай на підлозі;

-обидві руки клади на парту;

-зошит  клади  навскіс так, щоб лівий кут його був проти середини грудей;

-лівою рукою притримуй зошит;

- ручку тримай трьома пальцями: великим, середнім   і вказівним.

 

 

ІY . Робота  над новим  матеріалом.

  1. Показ і пояснення вчителем  написання слів з апострофом на дошці.

–Апостроф  передають  на письмі  комою ( крапкою з невеличким  «хвостиком») і пишуть на верхній рядковій лінії.

-Апостроф ставлять зразу  після написання букви, після якої він ставиться . Наступна  буква пишеться  окремо  від попередньої.

                         Зошит  свій я відкриваю,

                          Навкоси його кладу.

                           Ручку  я  ось  так тримаю,

                           Сяду  рівно  не  зігнусь,

                           Буду я писати вправно

                           До роботи я берусь.

  1. Написання  складів, буквосполучень, коротких слів.

              в'я               б'ю         в'ї            п'є

  1. Написання  слів.

           П'ять,  м'яч, в'юн, дев'ять, пам'ять.

          (Мар'яна,  Дем'ян, подвір'я).

   Перед  письмом  кожного  слова учні  аналізують  складені  схеми.

  1. Запис  речень  на  дошці  та  у зошитах.

     Хлоп'ята  наловили  в'юнів.

     На  подвір'ї росте  м'ята.

  1. Звуко-буквенний  аналіз  слів: пір'я, м'яч.

 

  1. Фізкультхвилинка.

Ви  всі гарно потрудились,

Трішки  вже стомились,

Час прийшов  для відпочинку,

Розпочнем фізкультхвилинку.

 

Сплять  маленькі  совенята,

Раз відкрили оченята.

Подивились вліво, вправо

Вгору і додолу.

А  тепер  іще навколо

Оченята  блим, блим, блим

Відпочити треба їм.

Совенята  будуть спати,

А ми будем  танцювати.

 

YІ. Робота у зошитах.

1.Малюнковий диктант.

Слова: хом'як, дев'ять, солов'ї, реп'як.

 

Вчитель:  -Ой,діти, деякі учні (Недбайлики і Нехайлики) пропустили апостроф  у словах, які  ми щойно писали!

 

Учень (Недбайлик):  А  яка  різниця? Все одно!

Подумаєш, хіба це так важливо? Буде катастрофа? Яка різниця, є там той апостроф  чи  нема. Подумаєш, якась  кома  вгорі!

 

Учень(Нехайлик):  І  я  теж так  думаю!

  Нехай собі  інші  пишуть, а я і без  нього обійдуся!

 

Апостроф:   Ой, яка образа,діти!

Що  мені тепер робить?

Просто комою назвали,

В зошитах не написали!

Це Нехайло і Недбайло

Так  підводять дружний клас!

У  науці- шкандибайли!

Назавжди піду від вас!

(Вибігає з  класу)

 

Діти  кричать: «Повернись,повернись!»

 

Вчитель:

             Добре  правила  вивчайте,

             Щоб  одержувать  «відмінно!»

             Після букв, запам'ятайте:

Бе, Пе,Ве, еф, ем  та ер-

Всі  апостроф  проставляйте

Перед  я, ю, є, ї  тепер!

 

YІІ. Робота  з  перфокартами.

Робота  в групах.

(Кожній  групі  завдання)

 

В                                  яже               

 пір                                   ячко

м                                       ясо

св                                      то

   п                                    ять

м                                     ята

 

Вчитель.  А   зараз  ви  молодці,

З  роботою  справилися всі.

Тут Апостроф схаменувся,

бо   втомився  він блукать.

 

Апостроф.  Ось, я повернувся!

Що  зумів  вас  налякать?

 

Діти . Дуже, дуже, що й казати!

Був  великий  переляк!

Довелось попошукати,

не  роби  вже більше  так!

            Не  втікай   від  нас  ніколи,

             і не треба  так  лякать.

             Всі  ми  ходимо  до  школи,

             щоб чудово  мову  знать.

 

  • Але  є  такі  слова, де  мене  не  треба  писати, та  я цих  слів  чогось  не  люблю, хай  вам  вчителька  їх  назве.

 

Вчитель.   Не вдягайте  колір тьмяний,

Як  на  свято  ідете!

Пийте,діти, сік  морквяний

Не забудьте  і  про  те,

Що  апострофа  немає

Ще  у  деяких  словах.

Ці  слова хай кожен  знає:

Мавпячий, бюро  і  цвях.          

 

YІІІ. Підсумок  уроку.

Інтерв'ю. (Робота  з  мікрофоном)

-Коли  пишеться  апостроф?

-Чи  запам'ятали  слова, в  яких  немає  апострофа?

 

 

 

 

 

Для  уроку можна використати і цей матеріал.

 У царстві Розділових знаків об'єднаного королівства «Українська мова»  пропав молодий принц  Апостроф. Добре працював, уважно слідкував за порядком у сфері надрядкових знаків, виконував обов'язки прем'єра і раптом зник. Сказав,що йому стало нудно,зібрав одежу та харчі у рюкзак і подався у мандри пригод.

Занепокоїлися у царстві  організували пошуковий загін та й нумо його шукати. У пошуковому загоні у нас Мар'янка,В'ячеслава з Любов'ю,Дем'янко,Лук'ян,Мар'ян,Валер'ян.Спакували провіанти та й вирішили по слідах Апострофа.

Пройшов  травичкою м'якою

Футбольні  правила з любов'ю

На стадіоні повивчав

З хлоп'ятами  м'яча пограв.

 

По вулиці  помандрував,

У льодовий палац  попав,

Де воротар й дружня п'ятірка

Забили шайбу,як пір'їнку.

 

На подвір'ї роздивлявся

Фотки сузір'я спортзірок ,

З кур'єром щиро привітався

Поліз  через якийсь тинок.

 

З'явився на його дорозі

Бар'єр з квіткових бур'янів,

Зашпортався вже на порозі

Найкращих  в світі лікарів.

 

Рум'яні щічки, біль проходить

В'яже бинти спеціаліст.

Стежина в'ється, знову бродить

Наш невгамовний  втікач-турист непосидючий.

 

Риб'ячий жир купив  в аптеці,

Забіг погрітись до фортеці,

Зайшов у залу театральну-

Побачив п'єсу тріумфальну.

 

Нумо дівчата й хлоп'ята

Далі Апострофа шукати,

Бо його сім'я багата,

Як слова без нього, писати?

 

Кружляє між деревами пір'їна,

Заглядають жовтодзьобими ластів'ята,

Ллється здалеку пісня солов'їна,

Десь куликають дітки- голуб'ята.

 

Валер'яна,м'ята, в'ється плющ,

В травах тонуть лісові пейзажі

У пташиної симфонії є ключ-

Ним лікують голосисті персонажі.

 

Озерце,річки,моря-

Риб'ячий великий дім,

В'язь,в'юн, вся рибсім'я

Черв'яка з'їдять усім.

 

Зголоднів втікач добряче,

Він не рюмсає, не плаче.

М'ясо,рибу почав шукати,

Щоб на вогнищі готувати.

Скуштував смачну вечерю

З риб'ячої юшки,

Смакував диво-печеню

З запашної хрюшки.

 

Підкорив гірську місцину:

Долини,гори,узгір'я,

Із Говерли в нічну годину

Розглядав на небі сузір'я.

 

Був  маршрут через річки,

Поле,луки,явори,бур'яни.

У лісах збирав гриби,

Обминав бар'єри –пастки.

 

Там, де джерело б'є,

Звірина водичку п'є,

Синя стрічка полем в'є,

Павучок шедеври шиє.

 

Там  дорога іде в об'їзд-

Легко пройшов навпростець

Де кам'яний з'їзд,

Опинився турист-молодець.

 

НЕ простий кам'яний бар'єр

Це великий добувний  кар'єр.

Як його об'їхати трішки,

Пройти бур'янами пішки.

 

Дерев'яна працює пилорама,

Далі в полі загата торф'яна,

На горизонті видно село-

Туди Апострофа і занесло.

 

На свято поспішають люди,

З'їхались трударі  звідусюди

У селі аграріїв з'їзд,

На вечерю їдуть в об'їзд.

 

Весело було на природі,

Підлатав здоров'я при нагоді.

Змучився, долав бар'єр,

Пам'ять повернула до висот-кар'єр.

 

Тут у роздумах знайшли його малята,

Із  довір'ям та любов'ю возз'єднались

Апостроф , дівчата  та хлоп'ята

Весело додому повертались.

 

Знову порядок в Українській мові

Де апострофа треба-є у слові.

Правила,малята, треба вчити,

Щоб Апострофа знов не загубити.

 

 

 


(23.8 Kb) ] 27.01.2019, 17:04

Категория: НАВЧАННЯ ГРАМОТИ | Добавил: yrok | Теги: написання, слів, апострофом, Навчання грамоти, складів Просмотров: 221 | Загрузок: 29 | Рейтинг: 5.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar