Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » НАВЧАННЯ ГРАМОТИ

Навчання грамоти 1 клас Буква Я.
(24.2 Kb) ] 06.02.2018, 11:01

Тема    уроку:  Буква    «  я » ,  позначення    нею     звуків   [  йа  ][  а  ]  .  

                           Формування   аудіативних  умінь   за віршами  Л.Вознюк  « Чапля » ,

                           Л. Куліша – Зінькова   « Якось  зранку   до    півдня » .

 

Мета   уроку :  Ознайомити  учнів   з   буквою,  її     звуковими  значеннями    в   різних

                            позиціях,  віршами  Л. Вознюк   «  Чапля  » ,   Л. Куліша - Зінькова 

                            « Якось  зранку    до    півдня » .

                            Вчити  правильно  артикулювати  звуки ,  читати  склади   і   слова   з

                            буквою .

                            Розвивати  зв’язне  мовлення   учнів ,  збагачувати  словниковий

                             запас .

                            Виховувати  любов  до  природи ,   бажання   читати .

 

Обладнання   :   презентація ,  макет    яблуні    з  яблуками .

 

Тип  уроку  :  вивчення   нового  матеріалу.

 

                                                          Хід  уроку

1.Організація   класу   до  уроку

Часу   гаяти  не  варто –

Руки    покладем  на  парти .

Маємо – бо  час  настав  -

Повернутися   до  справ .

Всі  веселі ?   От  чудово !

А  тепер   до  праці   знову .

 

2. Актуалізація   опорних  знань 

- Відгадайте   загадку :

Довгі  ноги ,  довгий    носик ,

На  голівці   чорний   хвостик , 

В  сірі  вбралася  пір`їни ,

Це -  лелекова  родина .

                     (  Чапля   )

Що  ви  знаєте  про  чаплю ?

Де   її   можна   побачити  ?

 Які   прислів’я ,  вірші   про   чаплю   ви  знаєте  ?

 

Чубата  чапля  чваньковита

Через  болото  йде  сама .

Чомусь  з  журавликом  дружити  

Не  хоче  чапелька  чудна .

 

- Не  хотіла   чапля   риби ,  а   тепер  їсть  жаби .

 

3. Оголошення   теми  уроку

- Сьогодні  до  нас  на  урок   завітала  чапля   і   принесла   гостинці . А  які,    ви  дізнаєтесь,  коли    послухаєте  вірш   Л. Вознюк. ( Вчитель  читає  вірш  Л.Вознюк ).

- То   які  ж  гостинці  принесла   чапля ?

_ Так,  це  яблука . Виконайте   звукову  схему     слова    яблуко . ( Перед  дітьми  виникає    проблема )

-Сьогодні   на   уроці  ми  будемо  вивчати   букву     « я »     та    звуки  ,  що  вона  позначає . А  допоможе   нам   чапля , тому   що   яблука    вона  принесла  -   чарівні .

Вони  з`являться   на   дереві   тільки   тоді ,  коли  ви   виконаєте   всі   її   завдання .  

 

4. Вивчення  нового  матеріалу .

 -    Назвіть     слова  з   буквою    Я .

●  Ознайомлення   з  буквою  та   звуками ,   що  вона   позначає .

 Демонстрація  букви  Я (  великої  та  малої ).

Буква    « я »   дуже   незвична .  Вона  дуже   любить  гарно   одягатися .  Тому   має   багато  одягу . Але   в   неї   є  найулюбленіші   речі -   це        червоний   костюм    і   капелюх . Іноді      вона   одягає   тільки  костюм   -   і   тоді   означає  один  звук  [  а ]  ,   а    іноді   костюм   з  капелюхом -  і    тоді   означає    два   звуки [  йа  ]  .  ( Вчитель   демонструє     фішки     для    звукового   аналізу  слів  ) .

     Коли   буква   стоїть   на   початку    слова ,  складу   після    голосного   вона   позначає    два   звуки   [  йа  ]  ,   в   інших   випадках -   один   звук .

 

 ●Звуковий    аналіз   слів :  

а ) колективне  складання   звукових   схем  слів    яблук, надія , тополя ;

б )   співставлення   їх   зі   схемами   в   підручнику ;

в )  складання     речень     зі   словами .

 

Фізкультхвилинка

А   тепер  час  відпочити , 

Що  вивчили  -  повторити .

Слово   до  слова   ми  в  речення  склали .

 Рисками  в   зошиті  їх   позначали .

 Кожному   ми  залишаєм   на   згадку ,

 Що  в  кінці   речення   ставимо  крапку .

 

Гра «  Телеграф »

Робота   з  «  віночком »    слів   у   « Букварі »  . Вчитель   називає   слова ,  діти   повторюють ,  телеграфуючи  їх . ( Простукують  кількість  складів   олівцем  ) . 

 

Гра  « Не  помились »

Вчитель  називає   слова . Якщо   в  них    є  звуки [  йа  ]  -  діти    плескають   в    долоні , якщо    відсутні  -   встають .

 

Льон, Яна, Ярослав,  дорога , Лідія , роса, яма,  маяк , їжак,  ягоди .

 

● Читання   таблиці   злиття  складів  ( «  стрибки  по  купинах  ») . 

● Читання   променевих  схем       ( « луною   за   вчителем  » ) .  

● Читання   слів   з   таблиці   для   розширення  кута   зору.

● Читання  стовпчиків  слів .

● Читання   речень.

 

● Робота  над  віршем    Л. Куліша – Зінькова   « Якось  зранку   до    півдня » :

- читання   тексту  вчителем ;

- питання  для  відтворення   тексту ;

- Про  кого   йде  мова  у  вірші  ?

-словникова   робота ;

Півдня,  пташник,    нявка.

 -Повторне  читання   учнями   тексту ; ( читання  «   дощик »  )

-Робота  над  змістом  вірша ;

-Скільки  часу   вчила  мама  мишка  мишеня ?

-Чому   так   багато   часу   вона  цьому   приділяла ?

-Відтворіть   звуки  ,  до  яких  вчила  мишка  мишеня   прислухатися .

- Яких   звуків   застерігала   боятися . Чому ?

- Як   називається  відома   дитяча   гра  ?

- Чому   мишка   навчала  мишеня ?

-Як   промовляла  мишка   повчання   спочатку  ?  Знайдіть  підказку   автора .

 (Пищить )

-Які   слова   промовляла   грізно ,   вимогливо   ? 

 

  Фізкультхвилинка

Тихесенько котик крадеться,

Мишку, може, він діждеться.

Мишка з нірки вибігає,

Котик її доганяє.

Бігав, бігав — не догнав,

Спотикнувся та й упав.

 

● Види  читання :

( «  день – ніч » , « естафета » , «   риболовля » ,  «   хвостик »,   в   особах   ).

 

 5. Закріплення   знань     

Мовні   ігри :

 а)   « Плутанка  »

кіяр,  амя,  амяк,  сеян,  ояЗ,   риЯан ;

 

б )  «  Кмітливчик »

    Прочитай   оці  склади,

    Потім  з  них  слова  склади .

ся     бу   ба    (   бабуся  );   ся   ту  ма   (   матуся ) ;   ня   ше   ко  (   кошеня ) ;  ля  со   ква (  квасоля ) ;  ля    гіл    ву  ( вугілля ) ;

 

в ) « Читалочка – переставлялочка »

     Уважно   прочитай   слова.

     З  них  вийде  речення   аж  два .

 

яблуко  Яринка  спіле зірвала 

ясними  Ялинка   сія  яскраво    й    вогнями    світиться  

 

г)  Гра «  Діалог »  :

●   Я   до   вас   питання   маю :

 Хто  на   я  рослину   знає ?     ( Ялина ,  явір )

 ●  Ще  спитати  хочу  я :

Є  ім`я   на   букву  я  ?                   

  ●  Хочу   запитати  я :

Що  ти  їв   на   букву   я ?  ( яйце,  яловичину,    яблуко )

●  Ще  таке  питання   маю :

Хто  на  я   тварину   знає  ?  (  ящірка,  ягуар )

 

 6. Підсумок   уроку

-Яку   букву   вивчали    на  уроці  ?

-Якими     звуками  вона   може   позначатись  ?

 

Наш   урок   кінчати  час –

діти   молодці   всі    в   нас .

Використані  джерела

  1. Буквар  /  М.Д.Захарійчук,  В.О.Науменко.- К.: Грамота , 2012.

Учуся  читати. Вправи  з  удосконалення  техніки  читання /  І.М.Гончарова –

Х.: Вид –во « Ранок » , 2014.


(24.2 Kb) ] 06.02.2018, 11:01 --------------------------

Категория: НАВЧАННЯ ГРАМОТИ | Добавил: yrok | Теги: навчання, Навчання грамоти, Я., клас, грамоти, буква Просмотров: 4826 | Загрузок: 647 | Рейтинг: 3.5/2
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 3
Гостей: 3
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг