Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » НАВЧАННЯ ГРАМОТИ

Розробка уроку навчання грамоти
(27.8 Kb) ] 19.04.2017, 18:53

Мета: формувати ключові компетентності:

вміння вчитися – організовувати робоче місце, доводити роботу до кінця;

загальнокультурної – дотримуватися норм  мовленнєвої культури, зв'язно висловлюватися в контексті змісту;

соціальної – проектувати стратегію своєї  поведінки;

громадянської – бережно ставитися  до природи, людей, до самого себе;

здоров'язбережувальної – дати поняття про здоровий спосіб життя та безпеку поведінки у природному оточенні; повторити і закріпити  знання про вивчені букви; навчати учнів будувати слова з вивченими буквами; збагатити словниковий запас учнів; удосконалювати навички звукового аналізу слів; розвивати фонематичний слух, творчі здібності, пізнавальний інтерес; виховувати доброту, чемність.

Обладнання: касса букв, фішки на позначення звуків, предметні малюнки, презентація, міні-підручник, картки.

Методи і прийоми, форми: «Закінчи речення», робота в парах, дидактична гра, «Порушена послідовність», «Кероване читання з передбаченням».

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань із застосуванням ТРКМ.

Хід уроку

 

І. Розминка.

Продзвенів уже дзвінок.

Час почати наш урок

Тож і ми часу не гаймо

І урок наш починаймо.

Поверніться до гостей

Привітайтесь «Добрий день!».  « Я бажаю всім добра».

 

Психологічне настроювання. Метод «Закінчи речення»».

1. Очі дивляться … Та все бачать.

2. Вуха слухають … Та все чують.

3. Голова… Думає.

4. Яким буде урок? Найцікавішим.

5. Які у мене діти? Найкращі.

Наш девіз.

Не кажи: «Не вмію», а кажи «Навчуся». (Слайд 1)

Я за всяке діло залюбки беруся.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Діти, яка зараз пора року? ( Кінець осені. Останній день осені.) А чи є ще на клумбах квіти? ( Немає.) А хто з вас любить квіти? Я теж люблю. Хоча вже на клумбах квітів немає, але сьогодні на уроці вони у нас з вами будуть.  Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми спробуємо сплести віночок знань, які ви отримали на попередніх уроках. У кожного з вас є пелюстки квіточок. За кожну відповідь ви повинні будете наклеїти пелюсточку. А в кінці уроку ми прикрасимо наш віночок.(Слайд№2)

29

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Артикуляційна гімнастика.

Спочатку ми проведемо зарядку для язичка.

Де наш пустун-язичок.

Заховавсь за біленький тиночок.

Ліг на бочок і мовчок?

А ми зараз  його розбудимо!

Поплямкали губками;

Поклацали зубками;(Слайд №4)

Посичали гускою;(ссссссс)

Подзижчали комариком;(зззззз)

Подирчали трактором;(дррр)

Пошуміли вітром. (шшшш)(Слайд№5)

- Які звуки ми вимовляли?(Приголосні)

2. Мовна розминка

« Біг по доріжці» (Слайд 6)

(Читання складів на доріжці з різним темпом та силою голосу).

1. Повільне й тихе. ма мо му ми ме мі

2. Швидке й тихе. на но ну ни не ні

3. Швидке й голосне. ка ко ку ки ке кі

4. Повільне й голосне. ча чо чу чи че чі

5. На одному диханні. ша шо шу ши ше ші.

- приклейте будь ласка по одній пелюсточці до серединки квітки.

  1. Гра «Перекличка» («Закінчи речення одним словом»):

Вам необхідно завершити мою фразу, називаючи відповідні літери.

· Починає алфавіт буква…

· Якщо до палички притулити цифру трійку, вийде  літера …

· Схожа на запалену свічку буква …

· Курінь або капелюх нагадує нам буква…

· Нагадує дві гори або спину двогорбого верблюда  це літера…

· Які вивчені букви ми не назвали? (И та К).

- Хто відповідав приклейте по одній пелюсточці . Будьте уважними, активними. Зараз попрацюємо з міні підручником. Знайшли  картки зі словами.  Їх потрібно прочитати .

2. Читання слів у парах.

ЗИМА                       СНІГОВИК                 ГАРБУЗ              ЛІД

МІСТО                      РИБА                          ГОЛУБ

ЗІРКА                        СОБАКА                    ЛІТАК

БУРУЛЬКИ              ҐАВА                          ВОДА

БІЛКА                       БАРАБАН                  СНІГ

ОЛІВЕЦЬ                  ГІТАРА                      МОРОЗ

 

3. Гра «Назви слова з м’яким приголосним».

- Прочитайте уважно і знайдіть слова, які мають м’які приголосні.

 

30

(Місто, зірка, білка, олівець, гітара, літак, сніг, лід).

4. Гра «Які слова складаються з одного складу».(Сніг, лід)

           - Яке правило допомогло вам визначити кількість складів?

5. Розвиток зв’язного мовлення.

- Серед поданих слів є «зимові» слова. Назвіть їх. (Зима,бурульки, сніговик, сніг, мороз, лід). (Слайд№7)

- Придумайте з цими словами речення.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Раз, два, три, чотири, п’ять!

Час прийшов нам спочивать.

Так , піднесли руки в гору.

Нумо, глянемо на зорі,

А тепер всі руки в боки,

Як білчата, скоки-скоки.

Десять, дев’ять, вісім, сім –

Час за парти сісти всім.

VІ. Повідомлення теми та мети.

  • Наш сьогоднішній урок – підсумковий. Ми маємо повторити всі-всі букви, які вже вивчили, та всі звуки, які позначають ці літери. Ми будемо читати, складати звукові схеми до слів, а також виконувати цікаві ігрові вправи.

V. Усвідомлення змісту.

- Сіли всі рівненько, будьте активними, уважними.

Робота над скоромовкою.

-   Прочитайте слова (Ліни, сливи, у, поспіли, сині, Слави). Складіть із прочитаних слів скоромовку. У Слави і Ліни поспіли сині сливи. .(Слайд №8)

- Прочитайте скоромовку повільно, швидко, голосно, тихо, весело, сумно, здивовано.

- Знайдіть слово у якому є звук який ми вивчили на минулому уроці? (Поспіли).

- Складіть його звуковий аналіз.

2. Ознайомлення з оповіданням «Сливи».

 Метод «Кероване читання з передбаченням»
Після слів: «У Поліни…» вчитель ставить запитання:
- Як ви вважаєте, що відбудеться далі?
- Чому?
- Уявіть, що ви – Павлик. Як би вчинили ви?

3. Відтворення змісту прочитаного з елементами вибіркового читання.

Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)

Сидять маленькі совенята.

Раз — розплющили оченята.

Подивилися навколо.

Потім — вгору і додолу.

Оченята — блим, блим, блим!

Відпочити треба їм!

Вправо, вліво оченята

Повертали совенята.

 

31

Совенята будуть спати,

А ми будемо читати.

4. Робота над оповіданням.

*  Читання за ланцюжком.

* Читання «День – ніч».

*Складання речень з підкреслених слів.

* Складання звукових схем виділених слів.

* Стратегія «Порушена послідовність» (Слайд 9 )

- Пограємо в гру «Кмітливчики». Прочитайте урок із тексту. Чи схожий він на текст, який ми читали на уроці? Попрацюйте в парі та відновіть текст.

2. Гра «Склади слова». Робота в парах.

- Складіть слова із букв И и, А а, Л л, П п, К к. (Пилка, липка, пил, липа, лапка, лак).

3. Гра «Чарівний мішечок». Метод ейдетики.(Слайд№10)

- Я принесла «чарівний мішечок». У ньому лежать букви. Вам необхідно, зануривши руку в нього, на дотик відгадати цю букву і назвати слово, в якому вона зустрічається.(Діти відгадують букву і виходять до дошки).

- Давайте складемо із цих букв слово. ВІНОК

4. Гра «Аукціон».

- Я показую вам літеру, а ви називаєте букву і звук. Будьте дуже уважні.

5. Гра «Буквоїд». (Слайд №11)

- Ви знаєте, що Маша полюбляє робити шкоду. Ідучи до нас в школу, вона потоваришувала з дідом – «Буквоїдом». А сама тепер не може прочитати слова. Давайте допоможемо вставити потрібну букву, показуючи її віялом.

С…ВА, ГУ…АК, МО…ОЗ, ГОЛУ…, ОЛІВЕЦ…, О…ІРОК, У…ОК, ВИНО…РАД.

ІV.Рефлексія.
Інтерактивна гра «Мікрофон»

        - Що запам’яталось вам?

- Давайте прикрасимо наш віночок квітами. Спочатку дівчатка, а тепер хлопчики.
- Сьогодні ми багато працювали .  

На уроці ви читали, скоромовки промовляли,

Слова із букв складали, в цікаві ігри грали.

Знання свої ви закріпили, всі активними були,

Віночок з вами ми сплели.

Діти, ви сьогодні – молодці!

  • Дякую вам за гарну роботу. А тепер давайте станемо в коло, візьмемося за ручки і утворимо віночок. Відчуваєте тепло долоньок один одного? Посміхнімось одне одному і всі разом скажемо: «Дякуємо за співпрацю!»

(27.8 Kb) ] 19.04.2017, 18:53 --------------------------

Категория: НАВЧАННЯ ГРАМОТИ | Добавил: Лара3103 Просмотров: 2023 | Загрузок: 398 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК