Урок навчання грамоти у 1 класі "Закріплення знань про букви « Ї », « ї ». Опрацювання тексту з « Букваря » « На екскурсії ».
[ Скачать с сервера (4.78 Mb) ]12.12.2013, 19:09
Тамаринська ЗОШ І – ІІІ ст.
Вчитель початкових класів
Кузьміна Наталія Анатоліївна

Тема. Закріплення знань про букви « Ї », « ї ». Опрацювання тексту з « Букваря »
« На екскурсії ».
Мета. Продовжити формувати у дітей уявлення про звуко-буквені співвідношення
в системі голосних української мови, формувати навички читання діалогічного тексту; розвивати зв’язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас. Виховувати в учнів почуття патріотизму, гордості, поваги та любові до України, її столиці – міста Києва.
Тип уроку: урок-подорож.
Методично-дидактичне забезпечення уроку: картки зі словами, каса букв, на-
бірне полотно, комп’ютер, роздатковий матеріал, буквар.

Хід уроку
І. Організаційний момент
У нас сьогодні – ніби свято,
Гостей зібралося багато.
А ну ж на мене подивіться
І веселенько посміхніться.
Пролунав уже дзвінок – починаємо урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти – просто молодці!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
У ч и т е л ь. Діти, сьогодні я йшла до класу і в коридорі зустріла учня « Лісової школи ». Я дуже здивувалася, зустрівши його саме зараз. А хто це і чому я здивувалася ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.
Їх, голок, багато в мене,
Жалять, знаю достеменно,
А дітей я не колю,
Часом молочко в них п’ю.
Осінь тільки-но до лісу –
Кину бігать, в схов залізу.
У ч и т е л ь. Тож кого я зустріла? А чому здивувалася?
Справді, їжачки взимку сплять, та ось цей їжачок якось почув від всезнаючої сороки, що в одному великому місті є пам’ятник його далекому родичеві мультиплікаційному героєві « Їжачку в тумані ». І йому так захотілося на власні очі побачити цей пам’ятник, що він навіть не зміг заснути восени. Він дуже прохав сороку показати йому дорогу до того міста, та вона , капосниця,навпаки на його шляху накидала яблучок , не зібравши які, він ніколи не здійснить свою мрію. А ці яблучка не прості, а чарівні, з завданнями. Ось тому він вирішив звернутись до вас за допомогою.
– Ну то що, допоможемо їжачкові зібрати яблучка?
– А за гарні, чіткі й правильні відповіді він даруватиме вам яблучка. Хто найбільше назбирає, буде найкращий молодець. Ну, то що ж вирушаймо!

ІІІ. Актуалізація знань

Перше яблучко
Зі мною будете ви грати,
Знання закріпляти.

а) артикуляційна зарядка
Де ж наш пустун-язичок?
Заховався за біленький тинок.
Ліг на бочок і мовчок.
А ми зараз його розбудимо!
Поплямкали губками.
Поклацали зубками.
Посичали гускою: с-с-с.
Подзижчали комариком: з-з-з.
Подирчали трактором: др-др-др.
Пошуміли вітерцем: ш-ш-ш.
– Які звуки вимовляли? Що спільного є для цих звуків?

б) тренінг понять «звуки», «букви», «приголосні», «голосні» (Перше яблучко)
– З чого складаються слова? Чим вони позначаються на письмі? Які можуть бути звуки? За допомогою чого утворюються голосні звуки? А приголосні? Яку букву вивчали на минулому уроці? Скільки звуків вона може позначати? А чи може вона позначати один звук? Назвіть слова, у яких зустрічається ця буква.

Друге яблучко
Дружно, швидко вимовляй!
Чистомовки, скоромовки промовляй!

в) чистомовки або скоромовка
Їжак покликав їсти й пити
Своїх маленьких їжачків.
Та не схотіли їсти діти –
Він їхню їжу сам поїв.

г) гра «Впіймай букву оплеском»

Третє яблучко
Все вивчене пригадай,
До слів швидш схему добирай!

ґ) робота в парах (звуко-буквені вправи) – диф. завд.
Сильніші – Україна. .
Слабші – поїзд.
– Молодці, гарно справляєтесь з завданнями. Їжачок вами задоволений.

П’яте яблучко
Зі мною ви пограйте,
Нове й цікаве пізнавайте!

ІV. Оголошення теми і мети уроку
– Сьогодні ми продовжимо вивчення букви «ї», проведемо уявну подорож головним містом нашої країни й допоможемо їжачкові здійснити його мрію.
V. Опрацювання нового матеріалу
1. Розповідь вчителя
– Кожна країна має одне найголовніше місто. Як його називають? А найголовніше місто нашої країни називається як?
Місто Київ – це столиця,
Древня і квітуча.
А стоїть столиця-Київ
На Дніпрових кручах.
– А чи знаєте ви, скільки йому років? А чому його так називають?
2. Легенда про Київ.
Дуже давно жили на пагорбах три брати. Одного звали Кий, другого – Щек, а третього – Хорив. І була в них дуже гарна сестра Либідь. От вирішили вони побудувати місто славне і красиве. А коли побудували, назвали на честь старшого з братів Києвом. І стоїть це місто на обох схилах величної ріки Дніпро. (Слайд: «Засновники Києва», «Дніпро»)
3. Коротка розповідь про сучасний Київ. (Слайди: Хрещатик, Верховна Рада, Майдан Незалежності, Софійський собор, Києво-Печерська Лавра, Золоті Ворота, площа Богдана Хмельницького, Михайлівський Золотоверхий собор).

Четверте яблучко
Хто ж там, хто вже
так стомився
І наліво похилився?
Треба дружно всім
вам встати,
Фізкультпаузу почати!!

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Йшли маленькі їжачки,
Нахилились до землі.
Потім встали – руки в боки,
І зробили три підскоки.
Потім розминали плечі,
Рівні спини у малечі.
Руки вгору, опустили,
І за парти тихо сіли.

Шосте яблучко
Гарно всі читаємо,
Текст новий вивчаємо!

4. Робота над текстом «На екскурсії».
а) словникова робота
– У тексті вам зустрінуться незрозумілі слова. (слова читає вчитель, а потім учні).
Узвіз – крутий підйом, дорога із спуском.
Парк – невеликий листяний ліс.
Схили – береги річки.
Собор – головна чи велика церква міста.
Екскурсія – подорож, мандрівка.
б) читання тексту вчителем
– Про кого йдеться у тексті?
в) читання слів у колонках – підготовка до читання тексту учнями («луною», «лавиною»
їдемо парк Слави
поїдемо схили Дніпра
приїхали Михайлівський Золотоверхий собор
Київ ляльковий театр
Андріївський узвіз вистава «Кіт у чоботях»
г) побудова звукової моделі слова Київ (яка пара швидше)
ґ) читання тексту учнями по реченню (кому на парту впало яблучко)
д) робота над усвідомленням змісту
- Хто приїхав до Василька?
- З чого почали екскурсію по Києву? (Слайд: «Андріївський узвіз», «Андріївська церква».)
- Де ще побували діти? (Слайд: «Парк Слави», «Схили Дніпра».)
- Що ще вони оглянули? (Слайд: «Михайлівський Золотоверхий собор».)
- А куди поїдуть завтра? (Слайд: «Ляльковий театр».)
- Яку виставу дивитимуться? (Слайд: «Кіт у чоботях».)
е) підготовка до читання в особах, вибіркове читання
- Між ким відбувається розмова у тексті?
- Знайдіть і прочитайте слова Василька.
- Про що запитувала Леся? (Чому стоїть знак питання)
- Що на це відповів Василько? (Чому стоїть знак оклику)
- Про що запитав Петрик?
- Якою була відповідь Василька?
є) читання тексту в особах
ж) читання «Незнайком» (починає вчитель, продовжують сильніші учні)
з) побудова асоціативного куща «Визначні місця Києва». (П’яте яблучко)

Андріївський узвіз Парк Слави Схили Дніпра Михайлівський собор

Києво-Печерська Лавра ← КИЇВ → Золоті Ворота

Майдан Незалежності Хрещатик Софійський собор

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія
Сьоме яблучко
Ось тепер уже, малята,
Можна й пам’ятник всім показати!

– Ось і закінчилася наша подорож до Києва. Всі завдання ми виконали, а про що ж мріяв Їжачок, подорожуючи з нами? Ось зараз його мрія здійснюється –це пам’ятник його родичеві «Їжачкові в тумані» і знаходиться він саме в столиці нашої країни – місті Києві. Тепер він може спокійно вкладатися спати аж до весни, яка обов’язково настане. (Їжачок зникає, а тоді стукіт у двері – їжачок передав гостинці за допомогу, яблучка).
- А вам сподобалося сьогодні на уроці? А що найбільше сподобалося? Про які визначні місця Києва розкажете вдома батькам?
Категория: НАВЧАННЯ ГРАМОТИ | Добавил: Tala | Теги: Навчання грамоти
Просмотров: 7896 | Загрузок: 1426 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar