Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » НАВЧАННЯ ГРАМОТИ

Закріплення знань про звукове значення букви «зе».Читання казки «Коза-дереза»
(1.05 Mb) ] 08.03.2020, 09:23 Тема Закріплення знань про звукове значення букви «зе».Читання казки «Коза-дереза» Мета: формувати навички свідомого сприймання тексту на слух; розвивати мовлення та критичне мислення учнів, їхні індивідуальні здібності та навички; навчити визначати власне ставлення до казкових героїв, робити висновки, узагальнювати і доводити свою думку; збагатити словниковий запас першокласників; поповнити їхні знання; прищепити почуття поваги один до одного; формувати вміння робити добрі вчинки, заохотити до навчання.
Обладнання: капелюхи (білий, червоний, чорний, жовтий, зелений, синій), книги для виставки, українська народна казка «Коза - дереза», аудіоказка «Коза – дереза», малюнки до казки.
Методи і прийоми: ліберальне мислення за допомогою методики «Шість капелюхів мислення», метод «Мозковий штурм».
Тип уроку: робота з дитячою книгою.
Перебіг уроку
І. Організація класу. Усміхниться один одному,подумками побажайте успіхів на весь день . Для того ,щоб упоратися на уроці із завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі:
Не просто слухати , а чути. Не просто дивитися , а бачити. Не просто відповідати , а міркувати Дружно і плідно працювати.
ІІ. Мовленнєва розминка Робота над скоромовкою.
Вовченя і лисеня Їли ласощі щодня. В них була велика ложка, Спорожніло все потрошку (Промовляємо спочатку тихо і повільно, потім голосно і швидко)
«Кубування» Із чого складається речення? Із чого складаються слова? Які є звуки? Назвіть голосні, скільки їх? Якими можуть бути приголосні звуки? Який звук ми з вами вчили на тому уроці ?
Гра «Кулачок».Вчитель читає слова. Діти, коли чують твердий [з] - показують кулачок, коли м’який [з'] – розкриту долоньку.
Зубр, зірка, земля, Зіна, береза, колодязь, мороз, лісник, зошит, озеро, бузок.
Гра «Букви пригадай,правильно читай» .На слайдах за короткий час показують букви, склади , слова. Діти їх швидко читають.
Почни діалог з літери «з».Здрастуй, настала чудова пора. Зима вступила у свої права. Зимова морозна погода радує дітей.Заєць одяг білу шубку.Завтра вихідний і ми будемо ліпити сніговика
ІІІ. Робота над темою уроку. 1.Оголошення теми і мети уроку. Ми сьогодні з вами ще раз відкриємо двері у фантастичний світ казки,увійдемо в царство добра, краси, справедливості, народної мудрості винахідливості,української народної хитрості і звичайно правди. Ми будемо міркувати про добрі і погані вчинки. Вчитимемося аналізувати, фантазувати. А щоб дізнатися про кого ми будемо читати, послухайте і відгадайте загадку.
2. «Мозковий штурм». Ця тварина каже : «Ме! Чи ви знаєте мене? Маю бороду і роги, Забирайтеся з дороги! В лісі обгризу лозу». Упізнали ви … (козу)?
3.Бесіда про кізок
- Які казки ,де є кізки ви знаєте? Які вони?
- Вірно, інколи кізок зображують гарними хазяєчками, добрими мамами, а бувають казки, де коза виступає нахабною, жорстокою та непоступливою твариною.
- А чим харчуються кізки?
- Коза - травоїдна тварина. Рослинну їжу вона не відкушує, а обриває, коза харчується травою і гілками чагарників, тому там, де пасуться кози, кущі невдовзі зникають.
4. Цікаві факти про життя кіз(підготовлені діти) У цих тварин зіниці прямокутні у вигляді горизонтальної прорізи. Така незвичайна форма дозволяє тваринам мати кругозір на 340 градусів. Саме такий світогляд дозволяє завчасно побачити небезпеку.
Кози дуже добре піддаються дресируванню. Їх часто можна побачити в цирку. Зокрема, вони чудово запам’ятовують дії, команди, розрізняють інтонацію, слова, кольори і навіть окремі звуки.
У кози сильно розвинене відчуття запаху і смаку. Наприклад, у людини знаходиться 9 000 смакових рецепторів і точок, а у кіз – 15 000.
У культурі багатьох країн світу кози займають особливе почесне місце. Наприклад, у міфах Стародавньої Греції кажуть, що коза по кличці Амалтея вигодувала своїм молоком Зевса
5. Відео «Кізка на пастівнику»
– Пропоную до вашої уваги переглянути цікаві відеоматеріали «Кізка на пастівнику».
– Що вам було цікавого?
6. Фізкультхвилинка.
– А зараз ми з вами трішки відпочинемо. Відпочили, тож працюємо далі. Кізка є сьогодні символом нашого уроку, так як є головним героєм української народної казки «Коза-дереза»
7.Знайомство з казкою «Коза-дереза».
– Давайте розглянемо виставку дитячих книг і знайдемо серед них саме казку «Коза-дереза».
– Хто зображений на обкладинці?
– Де написано хто автор казочки?
– Чим приваблює вас ця книжка? (Ілюстраціями)
– А хто створює малюнки для книг? (Художник- ілюстратор)
8. Словникова робота.
– Спочатку познайомимося зі словами, які будуть зустрічатися в казці і я поясню вам їх значення.
(Гребелька, пів бока луплена, за три копи куплена, неборак)
9. Прослуховування аудіоказки «Коза-дереза»
10. Бесіда за прослуханим.
- Кого придбав дід на ярмарку?
- Скільки синів мали дід і баба?
- Чи вдалося дідові гарно випасти козу?
- Які лісові звірі намагалися допомогти зайчикові?
- Хто ж, все таки, вигнав козу із зайчикової хатки?
ІV. Закріплення вивченого.
Робота в групах. Розділяю учнів на 6 груп.
– Над казкою ми будемо працювати за допомогою шести капелюхів. Зараз розділимося на групи. Кожна група обирає колір капелюха. Давайте дізнаємося, як ми повинні будемо мислити, одягаючи капелюшок певного кольору.
Білий капелюх.
Білий дає нам інформацію. А наша казочка це і є інформація. Отже, давайте розкажемо, як починається казка спочатку.
– А що було потім?
– Що відбулося після того, як коза-дереза втекла від коваля??
– А тоді? Що далі було?
– Молодці, білий капелюшок справився зі своїм завданням!
Тож слово надається чорному капелюхові.
Чорний капелюх.
Чорний – оцінка ситуації з точки зору наявності недоліків, ризиків та загроз її розвитку.
– Тож, розкажіть, будь-ласка, що найнеприємніше в цій казці.
– Як вчинила коза-дереза? (Обманула. Не призналася, що сини і баба гарно її пасли. Прогнала зайчика з його хатки. Вела себе нахабно, зверхньо і була брехухою.
– Давайте спробуємо заглянути в майбутнє. Які негативні наслідки могли статися?
– Що найстрашніше могло статися із зайчиком?
Отже, завдяки чорному капелюху, ми дізналися, що найнеприємніше в цій казці – це те, що коза зруйнувала своєю брехнею сімейний затишок діда та баби. Але могло і статися гірше. Ми спробували заглянути в майбутнє і з’ясували, які наслідки могли б статися? (Зайчик міг би залишитися без житла і мерз би восени та взимку.) Тепер скинемо чорного капелюха і одягнемо жовтого.
Жовтий капелюх.
Жовтий – дослідження можливих успіхів, пошук переваг та оптимістичний прогноз події/ідеї/ситуації, яка розглядається.
– Ви розповіли про те, що відбулося за допомогою білого капелюха. Згадали вже про неприємні речі. Та в будь-чому можна завжди знайти позитивні сторони. Саме вони і допоможуть нам довідатися про можливості жовтого капелюха.
– Отже, що хорошого в цій казці відбулося? (Добре, те, що дід вдало поярмаркував, приїхав з покупкою додому, зайчик впевнився, що у нього є лісові друзі, які в будь-який момент прийдуть на допомогу (ведмідь, вовк, лисичка та рак), дід, сподіваємося, знову помирився та об’єднався зі своєю сім’єю і те, що, в кінці-кінців, добро перемогло зло і козу провчили та поставили на місце.)
Отже, в житті не буває тільки поганих або тільки хороших ситуацій. Іноді буває погано, тоді потрібно надіти жовтий капелюшок. І у ньому ти маєш побачити хороше. Бо якщо одягаємо жовтий капелюшок, то ніби одягаємо рожеві окуляри і вчимо свій розум та свою душу бачити тільки хороше.
Червоний капелюх
В червоному капелюхові говорять тільки про почуття й емоції, які виникли під час прослуховування казки.
– Які почуття й емоції у вас виникли під час зустрічі діда на воротях кози?
– Що ви відчували, коли дід зрозумів підступність кози?
– А які почуття виникли, коли коза вигнала зайчика з його хатинки?
-Які емоції ви переживали під час невдалих спроб вигнати козу з хатини зайчика ведмедем, вовком та лисичкою?
– Коли рак переміг невдячну козу, що ви відчули?
Зелений капелюх.
Зелений капелюх – це капелюх творчості. У ньому ми відправимося в країну фантазій. Вигадаємо продовження цієї казки. Хто придумає кінець, той і буде молодець! (Діти надягають зелений капелюшок і фантазують.)
(Наприклад: коза зрозуміла, що мала погану вдачу, виправилася та вибачилася перед усіма, кого образила та налякала, помирилася з усіма казковими героями і зажила щасливо та була приємною та корисною для оточуючих)
– Як бачите, діти, тільки-но ви одягли зелений капелюх, як поринули у світ фантазій.
Синій капелюх.
Синій – підбиття підсумків і обговорення користі методу в конкретних умовах.
– Ми з вами приміряли майже всі капелюшки. Ми розглянули хороші і погані сторони. Тож який життєвий урок ми отримали?
-Які є переваги в цій історії?
-Як ви гадаєте, козу-дерезу ця пригода чомусь навчила?
– Які прислів’я були б гарною порадою для кози-дерези:
1) Без правди життя не проживеш.
2) Брехав би, та міру знав би.
– Яке прислів’я найбільше відображає зміст казки?
1) Правда біди не приносить.
2) Справи роби, а про справедливість не забувай.
3) З добрим серцем жити весело.
– Який герой казки вам найбільше сподобався? Чому?
Колективне складання сенкану.
Коза
Нахабна, хвалькувата.
Пасеться, обманює, лякає.
Хто хвалиться, той з гори звалиться.
Пустобреха.

V. Підсумок.
– Ви просто молодці! Дуже гарно сьогодні попрацювали
(1.05 Mb) ] 08.03.2020, 09:23 --------------------------

Категория: НАВЧАННЯ ГРАМОТИ | Добавил: Irina-fedorova Просмотров: 76 | Загрузок: 8 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 11
Гостей: 11
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ
yrok, DODDDS
Україна. Кривий Ріг