Закріплення звука [ш], вивчення букви Ш. Формування аудіативних умінь за віршем Н.Кир'ян. Диференційований підхід у формуванні вмінь читати.
[ Скачать с сервера (9.00 Mb) ] 28.09.2015, 17:38
Тема: Закріплення звука [ш], вивчення букви Ш. Формування аудіативних умінь за віршем Н.Кир'ян. Диференційований підхід у формуванні вмінь читати. Розвиток мовлення за віршем В.Сосюри «Орися кошика взяла».

Мета: ознайомити учнів з звуком [ш] та буквою Шш, яка його позначає; вчити читати слова з буквою Шш, розвивати логічне мислення, мовлення, навички звуко-буквеного аналізу; виховувати працьовитість, дружелюбність, чемність.
Обладнання: картки із скоромовками (для індивідуальної роботи), таблиці для читання, таблиці Шульте, відео лист, запис фізкультхвилинки, презентація до уроку, картки із словами, віршиками, для роботи в групах, корзина з подарунками.
Тип уроку: засвоєння нових знань

І.Організаційний момент.
Учитель. Ранок! Сонце в небі прокидається..
Діти: Наш клас з гостями відається! Добрий день!
Учитель: Доброго дня я зичу тому, хто прийшов працювати до класу…
Діти: Чому?
Учитель: Бо люблю я людей і свій клас.
Діти: Чому?
Учитель: Бо чекаю плідної праці від вас!
Діти: Ми любимо працю і будемо старатися!
Артикуляційна зарядка.
- На уроці читання , щоб краще читати,
потрібно і просто необхідно
язичок нам розім’яти!
Вдих! Видих! Вдих! Видих!
Виконання вправ на дихання: «Свічечка», «Сніговик», «Жучок», «Повітряна кулька» ( Вимова звуків: [ф] [х] [ж] [ш])
Робота із скоромовками.
Черепаха часто чхала,
Чаєм чапля частувала.
Жабка в жовтому жакеті.
Жук в зеленому жилеті.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
- Діти, до нас прийшов електронний лист. Дуже цікаво його переглянути.
(Перегляд відео листа. Звернення кішечки Марушки до дітей:
- Добрий день, любі діти. Я – кішечка Марушка у мене пухнасті вушка і м’якенька подушка. А ще я люблю вивчати слова із моїм улюбленим звуком. Ось вони! Шарудіти, шелестіти, шуміти, шепотіти. Я думаю, що ви здогадалися який мій улюблений звук. Але на жаль, я знаю тільки ці слова з цим звуком. Допоможіть мені, будь ласка , зібрати нові слова із моїм улюбленим звуком до кошика! )
- То ж який улюблений звук кішечки Марушки?
- Де любить відпочивати Марушка?

Читання вірша про кішечку Марушку. (Читання – доповнення)

У котусеньки Марушки
Дуже лагідна подушка,
Тож Марушка до подушки
Ніжно тулить свої вушка.
Дуже солодко Марушці
Спиться завше на подушці.

IІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Отже сьогодні на уроці ми потренуємось вимовляти звук [ш], познайомитесь із літерою , яка його позначає. А також допоможемо кішці Марушці, зібрати слова із буквою Шш у кошик.

IV. Вивчення нового матеріалу.
1.Вивчення скоромовки.
Шишка на сосні.
Шапка на столі.
2. Знайомство з буквою Шш
Надворі лежить поліно,
Трійко пташок зверху сіло.
Подивись: ну й чудеса –
Вийшла з пташок буква Ш.
3. Робота з таблицями Шульте.
Читання складів із буквою Шш
4. « «Знайди слово у кімнаті»
- Прочитай слова, де буква Ш на початку слова.
- Прочитай слова, де буква Ш посередині.
- Прочитай слова, де буква Ш вкінці слова.
5. «Встав потрібну букву»
книжка - мишка
жити – шити
діжка – дошка
жабка – шапка
6. Склади звукову модель слів. (робота в групах)

Фізкультхвилинка.
V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Розвиток аудіативних вмінь. Слухання вірша Н.Кирян.
- Назвіть слова із звуком [ ш]
- Що загубив каштан?
- На кого було схоже каштаненя?
- Де сховалося каштаненя?
2. Робота з Букварем.
Променеві таблиці. Читання пошепки (самостійно)
Вгору-вниз - хорове читання.
Стовпчики – по рядах

3. Робота з віршем.
А в кішки Марушки є господиня дівчинка Орися. Зараз ми з нею познайомимося.
Читання вірша вчителем.
Аналіз змісту вірша.

Якою була дівчинка? - Що робила дівчинка? - Які слова нам повідомляють про те, що дівчинка була маленькою господинею?
Фізкультхвилинка
Пригадаймо, друзі, вмить
Як пшениченька шумить:
Ш-ш-ш-ш-ш-ш.
Як шумлять у птаха крила:
Ш ш ш ш ш ш.
В морі синьому вітрила:
Ш-ш-ш-ш-ш-ш.
Вітер з гаєм розмовляє:
Ш ш ш ш ш ш .
Поміж листячком гуляє :
Ш ш ш ш ш ш.
Й всі ми трохи пошуміли :
Ш ш ш ш ш ш ш.
І за парти тихо сіли.
Читання вірша учнями: хорове читання, читання по рядах, читання по рядочку.
Знайди кінець речення:
Орися кошика ____________
І на базар ______________
Вона сказала _______________
Й картоплі _______________
Робота із схемами у підручнику.
4. «Асоціативний кущ». Орися яка?
5. «Повний кошик із словами».
6. Складання слова з розсипаних літер – шоколад.
(Сюрприз для дітей: шоколад від кішечки Марушки із кошика)

VI. Підсумок уроку.
- З якою буквою познайомилися?
- Який звук вона означає?
- Що цікавого було на уроці?
- Яке завдання найбільше сподобалось?
- Кому б хотілося подякувати за роботу на уроці.
Категория: НАВЧАННЯ ГРАМОТИ | Добавил: bunny
Просмотров: 2675 | Загрузок: 542 | Рейтинг: 2.0/1
Всего комментариев: 0
avatar