Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » НАВЧАННЯ ГРАМОТИ

"Звук [к], позначення його буквою "ка".
28.11.2016, 01:37 Тема. "Звук [к], позначення його буквою "ка". Читання складів, слів. Словниково-логічні вправи.
Мета. Ознайомити учнів зі звуком [к], вивчити букву к («ка»); закріплювати вміння чита¬ти, розширити уявлення про творення слів, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати вмін¬ня прогнозувати розвиток подій за малюнками; виховувати працелюб¬ність, любов до тварин.
Обладнання. Картки з друкованими буквами; малюнки курчаток, сокола, ква¬солі, кокосу, кока, кулона, клоуна, курки, золотих яєць, на яких написані букви; малюнок курочки Рябої, мультімедіа - відео мультфільм за мотивами української народної казки «Курочка Ряба».
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.
Література: Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1-4 класи 2012 рік: із змінами, затвердженими МНО України від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1 – 4 класів загальноосвітніх навчальних закладів»; методичними рекомендаціями щодо організації навчально-виховного процесу в 2016/2017 навчальному році з коментарем провідних фахівців. – Х.: Вид-ство «Ранок», 2016. Захарійчук Маряна Дмитрівна, Науменко Віра Орестівна. Буквар: підручник для 1 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Грамота, 2012. - 176 с. Методична література: Сучасний урок в початковій школі. Методичні рекомендації з педагогічної практики для студентів денної і заочної форм навчання напряму підготовки «Початкова освіта»,інтернетресурсhttp://osvita.ua/school/lessons_summary/initial/pochatkova-konspekty-3-list-340.html.

Хід уроку
I. Організаційний етап. (30 с.)
Продзвенів уже дзвінок,
починається урок.
Будем вчитися старанно,
щоб почути у кінці,
що у нашім дружнім класі
діти просто - молодці
ІІ. Актуалізація опорних знань. (3 хв.)
1. Мовна розминка
Ра-ра-ра – у дворі весела гра.
Ру-ру-ру – ми продовжуємо гру.
Ло-ло-ло – всі дороги змело.
Лі-лі-лі – ходять кури по землі.
2. Повторення скоромовки, вивченої на попередньому уроці.
Сидів горобець на сосні, -
Заснув - і упав уві сні.
Якби не упав уві сні,
Сидів би він ще на сосні.
3. Добір слів зі звуком [с].
— Назвіть тварин, в назвах яких чуємо звук [с]. Визначте позицію звука.
(сова, сом, лось, слон, собака, оса, синиця)
— Складіть речення з назвами тварин.
ІІІ. Повідомлення теми і завдання уроку (30 с.)
Звук [к] ми будемо вивчати, його згадаємо не раз,
і букву, що його позначає, враз запам’ятає увесь клас.
Також читати будем, друзі, склади, слова, цікавий текст і скоромовку вивчим дружно, й моделі слів складемо теж.
VI. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу (28 хв.)
1. Читання вчителем тексту В. Поліщука (Буквар, с. 78), (2 хв.)
— Про кого я вам прочитала? (Про квочку і курчатко.)
— Скільки курчаток мала квочка? (Квочка мала одне курчатко.)
— Якою була квочка? (Квочка була турботлива.)
Словникова робота (Курчатко цяпає – тихенько попискує)
2. Виділення звука [к], його артикуляція, віднесення до приголосних.
(1 хв.)
— Повторіть, що вимовляла квочка. (Квок-квок-квок.)
— Повторіть перший звук. Задню частину язика притисніть до піднебіння, струмінь повітря різко роз¬риває ці органи, голос не додається.
— Який це звук? (приголосний, глухий)
— Подивіться на малюнок на стр. 78 і складіть зі словом курчатко речення. (Курчатко тихенько цяпало. Курчатко заховалося за пеньок. Курчатко заховалося за маму квочку)
3. Гра «Утвори склад». (1 хв.)
- Діти, зараз ми пограємо у гру, я буду називати звуки, а ви будите утворювати з ними склади. [ к] [ о], [ к] [ а], [ у] [ к], [ к] [ у], [ к] [ е], [ е] [ к], [ і] [ к], [ о] [ к], [ к] [ і], [ ю] [ к], [ к] [ ю].
4. Гра «Назви слово». (1 хв.)
- Діти, назвіть слова зі звуком [к], визначте його позицію у слові.
- корова (звук [ к] твердий – на початку слова),
- вікно (звук [ к] твердий – в середині слова),
- кіт (звук [ к] м'який – на початку слова),
- курка (звук [ к] твердий – на початку та в середині слова),
5. Вивчення скоромовки. (1 хв.)
Клює курка крупку.
Крупка дрібненька, курка рябенька.
6. Ознайомлення з буквою «К». (2 хв.)
- На письмі звук [ к] позначається буквою «К» (ка). Демонстрація букви, ха¬рактеристика її структури. Знаходження подібності з навколишніми предметами. Демонстрація малюнків.

Буква Ка, буква Ка,
ой, яка вона швидка!
Наче хлопчик, знявши руку, витинає гопака.
7. Фізкультхвилинка. (відеосупровід) (2 хв.)
8. Друкування великої та малої літер Кк (2 хв.)
9. Перегляд мультфільму «Курочка Ряба» (2 хв.)
- Чому дід та баба плакали? (Бо мишка розбила яєчко.)
- Що пообіцяла курочка Ряба? (Знести яєчко не просте, а золоте.)
10. Читання складів з літерою «к». (1 хв.)
На дошці малюнок курочки Рябої з літерою «к», навколо «золоті» яйця, на яких написані літери «а, о, и, у, і».
- Діти утворіть і прочитайте прямі та обернені склади з літерою «ка».
10. Робота з Букварем (с. 78-79). (10 хв.)
1. Складання звуко-буквених моделей слів «курочка», «кіт».
-о´ -о- -о = 0´-
2. Визначення позиції вивченого звука.
- Скільки звуків [к] ви чуєте у слові курочка? (два)
- На якому місці вони знаходяться?
- Твердо чи м’яко вони вимовляються? (твердо)
- Що ви можете сказати про звук [к] у слові кіт? (Звук [к] стоїть на початку слова і вимовляється м’яко.)
3. Аналітико-синтетичні вправи (с. 78).
4. Словникова робота.
Кок — кухар на кораблі.
Кулон — жіноча прикраса на ланцюжку, яку носять на шиї.
5. Читання слів у колонках ( звернути увагу на злиття, яке повторюється у словах однієї колонки).
6. Робота зі словами — назвами предметів, намальованих у «віночку».
— Розгляньте предмети, намальовані у «віночку». Назвіть їх.
(квітка, калина, кіт, мак, котики, капуста, квасоля, кролик, колосок, кукурудза)
— Вимовте слова, які відповідають на питання хто ?
— Вимовте односкладові, двоскладові, трьохскладові слова.
— Підберіть слова до запропонованих звукових схем, (стр. 79)
7. Гра «Віднайди голосний».
— Діти, нам принесли телеграму від Марійки.
«Курочка Ряба разом із зернятками з’їла голосні звуки. Тепер я не можу прочитати слова. Допоможіть!»
— Допоможемо Марійці прочитати слова? (Буквар, с. 79.)
(колосок, кавун, сумка)
8. Читання слів у колонках (після вчителя).
— Прочитайте слова першої колонки. Яка спільна частина в усіх слова? Якими літерами слова відрізняються? Складіть речення з кожним словом.
11. Читання. Слухання — розуміння. Говоріння. (4 хв.)
1. Читання слів, записаних у колонках (вчитель — учні).
2. Вступна бесіда.
— А зараз ми прочитаємо твір Наталі Забіли про дівчинку Марійку. Вона ще маленька, ходить у дитячий садок. Марійка всього боїться, та дуже любить маленьких курчаток. (Читання твору вчителем).
3. Словникова робота.
Шуліка — хижий птах (розгляд малюнка).
4. Бесіда за змістом прочитаного.
— Хто ходив на подвір’ї?
— Яка була квочка? (Робота над значенням слова «зозуляста» за допомогою малюнків зозулі і курки, в якої пір’я розмальовано так само, як у зозулі, ще говорять ряба курка – курочка Ряба)
— Як звали дівчинку?
— Хто налетів на курчат?
— Що могло статися з курчатами?
— Хто їх урятував ?
V. Підсумок уроку. (1 хв.)
- З яким новим звуком ви ознайомилися на уроці?
- Дайте характеристику цьому звукові.
- Назвіть букву, якою він позначається на письмі.
- Пригадайте скоромовку, яку вивчили на уроці.
28.11.2016, 01:37 --------------------------

Категория: НАВЧАННЯ ГРАМОТИ | Добавил: Заванна Просмотров: 2753 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 1
Гостей: 1
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг