Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я

Конспект бінарного уроку з основ здоров'я та музики. 1 клас
(1.58 Mb) ] 02.02.2018, 09:47 Бінарний урок з основ здоров’я та музики. 1 клас

Підготували:
вчитель початкових класів Лазарєва Олена Вікторівна,
вчитель музики Шафранська Марина Тадеушівна

Тема: Харчуйся правильно! Овочі, фрукти, молочні продукти, їх значення для росту і розвитку. Музичний город.
Мета: ознайомити учнів з основними правилами харчування, пояснити значення харчування для здоров'я людини, розширити уявлення про різноманітність харчових продуктів; формувати уявлення учнів про їжу, корисну та шкідливу для здоров’я; вчити розпізнавати корисні і шкідливі продукти та напої; формувати поняття «правильне харчування»; виховувати свідоме ставлення до свого здоров’я. Закріпити знання пісні, повторити овочі, вивчити нову розспівку; розвивати навички чистого інтонування, поєднувати музику та спів з танцювальними рухами з елементами інсценізації, розвивати навички гри на простих шумових інструментах; виховувати любов дітей до музики, природи, рідного краю, до народної пісні, уміння правильно й корисно харчуватися.
Обладнання: Гнатюк О. В. Основи здоров’я: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів: 1-й кл. – К.: Генеза, 2012, таблиці, малюнки з зображенням продуктів харчування, овочів, фруктів, ілюстрації із зображенням сніданку, обіду, полуденку, вечері, листи «Здоров’я і харчування», записи на смужках паперу для складання схеми про їжу, картки з малюнками корисних та шкідливих продуктів та напоїв, презентація «Вітаміни», комп’ютер з учбовою програмою, маски, костюми, музичні інструменти.

Хід уроку:

І. Організаційний момент. Привітання
Встаньте всі скоріше, діти,
Посміхніться всім миліше.
Пролунав дзвінок: «Дзелень».
Привітайтесь: «Добрий день!»

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку.
Планування

Відгадування загадок
Народився із землі,
Зарум’янивсь на вогні,
І з’явився на столі
До борщу тобі й мені. (Хліб)

Сидить дівка у коморі,
а коса її на дворі. (Морква)

Мов маленький м’ячик,
Висить, а не скаче,
Рум’яне, гладеньке,
На смак солоденьке. (Яблуко)

Рідке, а не вода,
біле, а не сніг. (Молоко)

Кавунчики дрібненькі,
Смугасті та кисленькі,
У колючки вбралися
І кущиком назвалися. (Агрус)

Вправа «Мікрофон»
(Учительставить запитання, учні, передаючи уявний мікрофон, висловлюють свою думку щодо поставленого запитання)
- Як ви думаєте, про що йтиме мова сьогодні на уроці? (Про їжу)
(Учні називають тему, вчитель уточнює.)
(Відкривається заздалегідь оформлена дошка.)
- Сьогодні ми з вами будемо говорити про харчування, вивчати основні правила харчування, вчитися розпізнавати корисні і шкідливі продукти і напої, а допомагатиме нам Здоров’ячок, адже він вживає корисну їжу, щоб бути здоровим.
- А чому нам потрібно дізнаватися про правильне харчування?
(Учні за допомогою вчителя формулюють мету.)
- Подумайте і скажіть, яким має бути наш урок. (Цікавим, веселим, загадковим…)
- А ви на уроці якими повинні бути? (Дисциплінованими, уважними, активними…)
- Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий, продуктивний урок. А він у нас сьогодні дійсно незвичайний. Адже на ньому ми будемо не тільки вивчати правила, а й співати, танцювати, бо це урок основ здоров’я та музики. Чи цікавий буде урок? Все залежить від вашої активності, уважності, творчості.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

- Що ви знаєте про харчування?(Харчування – це процес прийому їжі)
- Навіщо людині їжа? (Їжа дає людині енергію для життя та діяльності, це будівельний матеріал для росту кісток і м’язів.)
- Скільки разів на день вы харчуєтесь? (Три.)
- Коли саме? Що це за прийоми їжі? (Сніданок, обід, вечеря.) На дошці з’являються відповідні ілюстрації
- Чи достатньо їсти тричі на день? Дізнаємось сьогодні на уроці.
- Чи може людина жити без їжі? (Людина без їжі жити не може. Якщо людина не їсть 2-3 дні, вона стає блідою, слабшає, їй важко працювати. Ще через декілька днів голодування людина майже зовсім втрачає сили, ледве рухається. А від більш тривалого голодування може померти.)
- Чи знаєте ви, скільки часу без їжі витримують тварини?
(Учитель показує фотографії цих тварин і розповідає)
- Наприклад, гадюка витримує 20 днів, крокодил – 100, жаба – 1 рік, черепаха – 1,5 року. Людина так не витримає!

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь учителя з елементами бесіди.
- Харчування – необхідна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо речовини, необхідні для нормального росту й розвитку. Їжа – це будівельний матеріал для росту кісток і м’язів. Їжа забезпечує наш організм енергією, щоб ми могли рухатись, працювати. Вона потрібна , щоб рости міцними, здоровими.

- Що ви їсте? Назвіть продукти, які ви вживаєте найчастіше.
(Учні називають різні продукти, вчитель на дошці виставляє малюнки.) Ми їмо хліб, кашу з гречаної крупи, вівса, пшона, картоплю, моркву, буряк, квасолю, горох, олію, яблука (їжу рослинного походження). А також їмо м’ясо, рибу, молоко, сир, яйця (їжу тваринного походження).

- Всі продукти, які ми вживаємо, можна розділити на 4 групи. Знайдіть на парті листочок «Здоров’я і харчування» і прочитайте, як називаються ці групи. (Напівголосне самостійне читання)
-Дайте назви групам продуктів, що на дошці.

(На дошці біля таблиці з’являються підписи:
-хлібобулочні вироби і крупи;
-мясо, риба, бобові продукти, яйця;
-молоко і молочні продукти;
-овочі і фрукти )

- Чи корисно харчуватися тільки яким-небудь одним з цих продуктів? Наприклад, одним лише хлібом або м’ясом. (Відповіді учнів.) Якби людина стала харчуватися одним тільки хлібом, то вона не була б ситою, вона залишалась би голодною. З кожним днем її здоров’я погіршувалося б. У природі немає такого продукту, який містив би в собі всі необхідні для організму речовини.

*** Для здоров’я кожної людини важливо, щоб вона вживала різноманітну їжу, тобто їжу з різних груп (На дошці з’являється перше правило «Їжа – різноманітна»)

- Чому їжа повинна бути різноманітною? (Щоб насититись і не зашкодити здоров’ю )
А дітям особливо важливо вживати різноманітну їжу, бо з нею вони будуть отримувати все, що їм необхідно для правильного росту та розвитку. Вони будуть рости міцними, здоровими, рідко будуть хворіти, менше втомлюватися, краще навчатися.

Фізхвилинка (Проводить Здоров’ячок)

2. Робота з підручником
а) харчування
- Послухайте корисну інформацію від Розповідайка. (Учень читає перші 2 речення на с.48)
- Роздивіться, що зображено на малюнку. Назвіть продукти харчування.
- Які продукти корисні для здоров’я дітей?
Перед вами зразок різноманітної, якісної і корисної їжі.
*** Підсумуємо! Якою ж повинна бути їжа? (Різноманітна, якісна. корисна)
(На дошці з’являються ще 2 правила: якісна, корисна)
б) правила харчування
- Давайте поговоримо про правила харчування. Послухаємо поради Здоров’ячка.
( Здоров’ячок: Щоб їжа добре засвоювалася, треба дотримуватися певних правил харчування:
+ретельно пережовувати їжу;
+не поспішати і не розмовляти під час їди;
+не переїдати, не наїдатися на ніч;
+їсти 4-5 разів на день в один і той самий час. с.48-49 підручника)

(Перевірка розуміння учнями цих правил.
Корекція кількості прийомів їжі: не 3рази на день, а 4-5разів.На дошці з’являються ще 2 малюнки:другий сніданок і полуденок)

- Які ще правила ви можете додати до цих, що в підручнику?
(- мити руки перед їдою;
- вживати теплі страви;
- вечеряти не пізніш як за 1,5-2 години до сну;
-не їсти в ліжку;
- пити достатню кількість води на день;
- віддавати перевагу свіжим фруктам;
- ніколи не їсти на ходу.)
+ Важливо не тільки, що ми їмо, але й як ми це робимо. Приймати їжу треба за красиво сервірованим столом в компанії хороших людей.

- Чи достатньо тільки знати правила харчування? (Щоб бути здоровим, недостатньо лише знати правила харчування, їх потрібно дотримуватись самому, і переконувати в цьому інших.)
в) корисні і шкідливі продукти і напої (с.49)
- Які продукти і напої шкідливі для здоров’я, Здоров’ячку?
Здоров’ячок: «Продукти і напої, які шкодять здоров’ю – це гостра, солона, копчена, солодка, жирна їжа, борошняні вироби, солодкі газовані напої ».
-Назвіть шкідливі продукти на с.49
(Чіпси, торти, кола, копчена ковбаса, шаурма)
-Чим вони шкодять організму?(В них багато цукру, вони викликають надмірну вагу, алергії. Псують зуби)
- Намагайся не вживати продуктів, які шкодять здоров’ю.
- Яка їжа особливо корисна для дітей?
Здоров’ячок: Дітям корисно пити молоко, їсти м’ясо, рибу. Ще їм потрібно їсти чорний хліб, кашу, картоплю, капусту, моркву. Корисні також помідори, зелена цибуля та інші овочі, фрукти та ягоди.
- Прочитайте, що написано про корисні продукти.(Щодня вживай різні овочі, фрукти, молочні продукти. Вони корисні для здоров’я.)
- Чим саме корисні овочі, фрукти, молочні продукти?
Здоров’ячок: «Овочі, фрукти, молочні продукти – багаті на вітаміни.»
- Слово «вітаміни» походить від латинського слова «віта» - життя. Назва ця невипадкова, бо саме вітаміни допомагають людині жити, добре рости, не хворіти.
- Давайте дізнаємось, в яких саме продуктах є необхідні вітаміни.

3. Інсценізація
«Ми – корисні для людини ваші друзі вітаміни»
(Дійові особи: діти з коронами, на яких написано: «Вітамін А», «Вітамін В», «Вітамін С», «Вітамін Д»)
Діти (разом). Добрий день! Впізнали нас?
Ми — вітаміни,
Дуже корисні для людини. (Вчитель паралельно демонструє презентацію «Вітаміни корисні для людини»)
Вітамін А. Я — вітамін А, потрібен для здорової шкіри та волосся, росту кісток і розвитку зубів, гарного зору. Мене багато в молоці, сметані, яйцях, помідорах, моркві, маслі, шипшині, абрикосах, чорній смородині, горосі, а також печінці, апельсинах, обліписі.
Вітамін В. А я — вітамін В, дуже потрібний для розумової і фізичної праці. Шукайте мене в моркві, цибулі, яблуках, капусті, бобах, сої, квасолі, гречаній, перловій, вівсяній, пшеничній, рисовій крупах, пшеничному та житньому хлібі.
Вітамін С. А я — вітамін С, запобігаю застуді, допомагаю організму боротися з інфекцією. Багаті на мене капуста, помідори, шипшина, чорна смородина, лимони, редиска, малина, полуниця, яблука, солодкий перець.
Вітамін Д. А я — вітамін Д, сприяю росту, формуванню кісток та зубів. Живу в молоці, маслі, яйцях, сирі, морській рибі.

Хто дружити з ними буде,
Всі незгоди позабуде.
Виросте міцним, здоровим,
Переможе всі хвороби.
- Не забувайте щодня споживати продукти, багаті на вітаміни.

V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота в парі «Хто корисний, хто шкідливий»
(На партах картки з малюнками корисних та шкідливих продуктів та напоїв.)
- Назвіть зображені продукти.
- Корисні зафарбуйте зеленим кольором, а шкідливі – червоним.
(Перевірка)
- Що краще з’їсти для здоров’я – чіпси й колу чи йогурт та фрукти?
(Йогурт та фрукти.)
- Чому? (Бо вони багаті на вітаміни.)

2.Гра «Шикуйтесь, продукти!»
(У дітей на столах ілюстрації продуктів. По завданню вчителя вони виходять до дошки і шикуються групами.)
- Шкідливі продукти! Виходьте!
- Корисні, виходьте по групах! Овочі, фрукти, молочні продукти, інші.

3. Самостійна робота в зошиті.
1. Добери продукти до кожного прийому їжі. З’єднай стрілочками. (с.16)
2. Хто з дітей зробив правильний вибір? Познач знаком «+». (с.17)
3. Вибери корисні продукти, які допоможуть тобі зміцнити зуби й зберегти їх здоровими. (с.18)
4. Кому з дітей ти порадиш змінити свої звички? Зафарбуй відповідну доріжку червоним кольором. (c.19)
(Взаємоперевірка отриманих результатів)

VІ. Підсумок уроку з основ здоров’я

Вправа «Мікрофон»
- Для чого людині потрібна їжа?(Щоб рости і розвиватися, поновлювати втрачені сили.)
- Якою повинна бути їжа?(Різноманітною, якісною і корисною.)
- Чому необхідно вживати різноманітну їжу?(Щоб давати організму всі необхідні для нормального росту і розвитку речовини.)
- Чому шкідливо вживати багато солодощів?
(Вони псують зуби, ведуть до зайвої маси тіла, захворювань.)
- Чому дітям потрібно вживати овочі, фрукти, молочні продукти? (Бо вони багаті на вітаміни.)
- Для чого людині потрібні вітаміни? (Щоб бути здоровим, добре рости, не хворіти.)
- Які правила харчування ви запам’ятали?
- Чи достатньо знати правила, щоб рости здоровими? (Щоб бути здоровим, недостатньо лише знати правила харчування, їх потрібно дотримуватись самому і переконувати в цьому інших.)

Блок музики:

І Організаційний момент: Музичне привітання. Пояснення теми «Харчуйся правильно» відносно музичної частини. Перехід до музичного кабінету по «стежинці» до музичного городу й його господаря Гарбуза ( діти утворюють ланцюжок, тримаючись за руки, й так рухаються до муз. кабінету…)

ІІ Основна частина:
Учитель: Ось ми нарешті й дішли до нашого музичного городу, де нас уже зустрічає його господар Гарбуз. Доброго Вам дня, шановний! Ми багато вже дізналися про корисні продукти й правила їх вживання, їхню користь для життєдіяльності людини й зрозуміли, що це дуже важливо знати всім. І нам хочеться за допомогою музики закріпити наші знання про овочі, які багаті вітамінами. Пане господарю, допоможіть нам, будь ласка!
Гарбуз: Із великим задоволенням! Всі знають, що в народній музиці, зокрема у піснях, люди підкреслювали свою цікавість і фруктами, і овочами й різною городиною. Сьогодні ми в цьому переконаємося. Отже, починаємо!

1. Розспівування:
- На одному звуці на різні склади ( унісон).
- Розучування тексту й мелодії нової розспівки «Ми корзиночки несемо»
- Виконування з музикою й рухами по одному, групами, разом всі.

2. Робота над виконанням пісні «Ходить гарбуз по городу»:
- Повторення тексту й мелодії. Слідкуємо за чистотою інтонації.
- Окремо працюємо над складними місцями, дикцією, фразировкою
- Виконання групами, по одинці, всі разом .
- Остаточний святковий варіант виконання пісні з інсценізацією в костюмах, масках, з танцювальними рухами.
Учитель: Ми знаємо, що крім пісень в народі було розповсюджено награвання на різних музичних інструментах. Це давало можливість супроводжувати музикою всі свята й створювати у людей позитивний настрій. Ось зараз ми з вами спробуємо створити наше справжнє свято. А для цього у нас є різні шумові інструменти.

3. Закріплення навичок гри на простих шумових інструментах:
- Пригадування прийомів гри на кожному інструменті.
- Розподіл інструментів між учасниками.
- Складання музичного шумового супроводу дітьми до виконання вчителя.
ІІІ Підсумки уроку:
Учитель: Ось тепер ми все дізналися про корисне харчування й народні традиції й музику, які з цим пов’язані. Діти, ви всі були великі молодці. Я із задоволенням кажу вам : ДЯКУЮ!
Музичне прощання й вихід з класу під музику.
(1.58 Mb) ] 02.02.2018, 09:47 --------------------------

Категория: ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я | Добавил: lazarievaolena Просмотров: 861 | Загрузок: 187 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК