27.07.2015, 15:58 | |||||||||||||||||||||||||
Мета: продовжити збагачувати активний словник на основі знань та уявлень про довкілля, учити правильно розуміти і вживати слова громадського змісту. Ключові слова: гімн, гордість, країна, народ, незалежність, прапор, самостійність, столиця, тризубець, Україна, українець, українка. Учити утворювати нові слова, різні форми складних прикметників: червоний + щока = червонощокий (українець); біле + обличчя = білолиця (дівчина); чорний + очі = чорноокий (українець); сірий + око = сіроокий; багато + національний = багатонаціональний. Учити вживати прислівники в різних ступенях порівняння: У нашому місті живе багато українців, у Запорізькій області більше, а в Україні найбільше. Учити утворювати різні слова в місцевому відмінку: у степу, у полі, на березі, на морі, в лісі, в садочку. Учити складати складносурядні речення з однорідними членами з єднальними сполучниками та, і: Україна має ліси, горби, поля та річки, озера і моря. Учити дітей складати невеличкі розповіді за картинкою “Моя країна – Україна”. У рухливій грі “Батько й діти” учити співвідносити слова з рухами. Сприяти розвиткові оцінно-контрольної діяльності. Хід заняття 1 частина. КОМУНІКАТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ – Доброго ранку, діти! – вітаються Калинка й Барвінок. – Доброго ранку ліси і поля, – Калинці й Барвіночку дуже сподобалось ваше привітання, тепер вони теж будуть так вітатися. До речі, їх запросили прийняти участь у конкурсі серед дитячих садків “Моя країна – Україна” і вони просять допомогти їм, ви згодні? Якщо діти не відповідають, вихователь нагадує, як називається те місто, де вони народилися. – А що таке Батьківщина? Послухайте вірш Костецького. – Знаєш ти, що таке Батьківщина? Батьківщина – це труд і свято, (буквар “Промінець” ст. 3) – Вам сподобався цей віршик? (П.В. – Так). – І мені дуже з Калинкою й Барвінком подобається. Як називається народ, який живе в Україні? (П.В. – Це українці. – Так, правильно, ми – український народ і дуже любимо свою країну, свою Батьківщину. Як українці називають ласкаво свою маму (тільки в Україні так кажуть)? – Правильно, Україна теж для всіх українців неня, ненька Україна. Запам’ятали, Калинко й Барвінку? Це вам стане в пригоді на конкурсі. 2 частина. ЕТАП ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. НАДБАННЯ НЕОБХІДНОЇ ІНФОРМАЦІЇ – Діти, нашу країну можна ще назвати держава, російською мовою це государство. Наша Україна велика багатонаціональна держава. Хто запам’ятав нові слова в цьому реченні? – Слово національність, я вам нагадую, означає: до якого народу ми належимо. Я, Калинка, Барвінок – українці, тобто національність наша – українці. Назар – узбек, Діана – молдаванка, Євгенко – росіянин, але ми всі дружно живемо в Україні й любимо її. Тому й кажуть, що Україна багатонаціональна держава. Діти повторюють голосно або пошепки за вихователем. – Яке головне місто України? (П.В. – Це Київ). – Кожна держава відрізняється державними національними символами. Це прапор, герб, малий герб – тризубець, та національна пісня – гімн. На дошці виставляються малюнки прапора, тризубця, слова гімну. – Калинка і Барвінок питають, що це? Синій, як море, як день золотий, (Вірш О. Олеся “Прапор” ст.98 “Мої улюблені вірші”). – Що означають, Іванку, кольори прапора? Діти повторюють, одна дитина голосно, усі пошепки. Ці слова вихователь каже під гімн, і далі діти ще хвилину слухають його. – Ви вже здогадались, що ми слухали?
– Так, ви знаєте, що ми живемо в Запорізькій області, а це індустріальний край, що означає багато заводів, фабрик, шахт, енергетичних станцій та інших підприємств. Костику, як називається наш Запорізький край? – Молодець! Слово важке, і ти його добре запам’ятав. Молодці й інші дітки, стільки знань показали Калинці й Барвінку, а це їм дуже потрібно. – Перепочиньмо (проводиться фізкультхвилинка).
(На вірш Л. Українки ст. 164 кн. “Первоцвіт”). 3 частина. ПЕРЕТВОРЮВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ – Наша країна дуже велика, зараз ми проведемо вправу “Скажи правильно”, я буду виставляти малюнки, а ви озвучувати. Далі діти підбирають інші пари слів: на березі, на морі, в лісі, в садочку. Калинка й Барвінок оцінюють відповіді дітей. – Молодці, тепер складімо речення про те, що ми казали: Україна має ліси, гори, поля та річки, озера і моря. Ви помітили, як маленькі слова та, і, узявшись за руки, об’єднали всі слова. Спробуйте ви. – У наступній вправі ми будемо порівнювати, і допомагати будуть слова багато – більше – найбільше. Наприклад: У нашому місті живе багато українців, у Запорізькій області більше, а в Україні найбільше. Діти далі повторюють це речення і складають свої. – У наступній вправі “Який, яке?” розкажімо про наших українців, треба поєднати 2 слова в одне. Пригадайте, як ми рухаємо долоньки одна назустріч другій. Наприклад: червоний і щокивийде червонощокий українець. Далі діти самостійно утворюють інші слова: біле і обличчя – білолиця україночка; чорне і очі – чорноокий хлопчик, сірий і очі – сіроока – дівчинка, багато і національний – багатонаціональна держава. 4 частина. ОЦІННО-КОНТРОЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ – Молодці! Калинка й Барвінок принесли картину, за якою їм треба розказувати на конкурсі, а що ви можете розказати за цією картиною? Діти разом з вихователем складають невеличку розповідь “Моя країна – Україна”. “Я живу в країні, яка називається Україна. – Дуже гарні розповіді вийшли у Віки, Анжели, Оксанки, калинка й Барвінок неодмінно візьмуть їх на свій конкурс. Заняття наближається до кінця і прийшов час гри. Проводиться рухлива гра “Батько й діти”. (Рахункова абетка ст. 8 Тернопіль2005р.) Діти ведуть діалог: 1 дитина – батько, гурт – діти. Батько: – Розкажіть, гей, мої діти, Діти імітують різні дії, якщо батько вгадав – наздоганяє їх, гра повторюється. – Перед ким ви хотіли б похвалитися успіхами? |
|||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||
Просмотров: 3594 | Загрузок: 0 | |
Всего комментариев: 0 | |