Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » ПЕРШИЙ УРОК 1 ВЕРЕСНЯ

Здоров'я - всьому голова !
(254.0 Kb) ] 12.01.2014, 18:25 ЗДОРОВ’Я – ВСЬОМУ ГОЛОВА
Перший урок
Вчитель початкових класів
Валківського ліцею
ім. О. Масельського
Керімова Лариса Вікторівна

Мета: донести до розуміння учнів важливість збереження і зміцнення власного
здоров’я як основи щастя людини; переконати, що здоров’я значною
мірою залежить від способу життя; визначити основні правила здорового
способу життя; формувати пізнавальну самостійність; розвивати комуні-
кативні здібності, уміння працювати в парі, в групі; виховувати почуття
відповідальності за своє здоров’я та здоров’я рідних людей.
Обладнання: білий халат для лікаря Айболитя, малюнки, мікрофон, сигнальні картки, завдання для роботи в парі та в групах,
Форма проведення: урок-гра

ХІД УРОКУ

І. Організація класу. Створення позитивного емоційного настрою
Почнемо урок з невеликого медичного огляду.
Його проводить лікар Айболить. ( Учень у білому халаті показує вправи, учні
виконують його вказівки.)
Лікар Айболить. Усі дихайте… Не дихайте…
Усе в порядку, спочивайте…
Дружно руки піднімайте…
Усе прекрасно…Опускайте…
Нахиліться… Розігніться…
Станьте прямо. Усміхніться.
Так, я оглядом задоволений,
Бо ніхто з дітей не хворий.
Усі веселі та здорові,
До навчання вже готові!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Бесіда.
- Добре, що в нашому класі ніхто не захворів.
- Діти. Прочитайте, будь ласка, вислів, що записаний на дошці. Але спочатку складіть із літер Д З О Р В’ О Я слово. (Здоров’я).
- Що таке здоров’я?
- Чи можете ви сказати про себе: «Я здоровий»?
- Продовжимо бесіду вправою «Мікрофон». Свої відповіді починайте зі слів: «Я здоровий, тому що …».
2. Декламування віршів дітьми.
Хто здоровий, – той сміється,
Все йому в житті вдається.
Він долає всі вершини,
Це ж чудово для людини!
Хто здоровий, той не плаче,
Жде його в житті удача.
Він уміє працювати,
Вчитись і відпочивати.
Хто здоровий – не сумує,
Над загадками мудрує,
Він сміливо в світ іде
Й за собою всіх веде!
Бо здоров’я – це прекрасно,
Здорово, чудово, ясно!
І доступні для людини
Всі дороги і стежини!
Зрозуміло, всім відомо,
Як приємно бути здоровим,
Тільки треба знати,
Як здоровим стати.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Хочете бути здоровими?
- А чим може допомогти сьогоднішній урок?
( Учні озвучують свої очікування від уроку.)
ІV. Повідомлення теми уроку і завдань уроку.
Пропоную сьогодні провести урок у формі гри. І саме під час гри ми дамо відповіді на питання:
- Чому необхідно берегти здоров’я?
- Що треба робити, щоб бути здоровим?
V. Робота над темою уроку.
Вчитель: Здоров’я – всьому голова. Коли людина здорова, то вона дужа, весела, красива, сильна, витривала, смілива, тому що вона себе прекрасно почуває і може наполегливо працювати, навчатись, може робити те, що їй до душі, займатись улюбленою справою. А коли щось болить, то сили немає, радості також, бо всі думки про одне – позбутись болю. Отже, бажаю всім доброго здоров’я! Будете здорові – будете щасливі й радісні.
А для того, щоб бути здоровим, слід дотримуватись режиму дня.
Режим дня – це правильне чергування праці і відпочинку.
Хто здоровим хоче буть,
Умиватись не забудь
Ти ранесенько вставай,
Ручки милом умивай
Вчитель: щоб бути здоровим, необхідно дотримуватися правил особистої гігієни: кожний ранок умивайся, чисть зуби, мий вуха та шию; завжди мий руки перед їжею; коротко зістригай нігті; тримай у порядку своє волосся; користуйся носовою хусткою.
Кожен день по розпорядку
Маємо робить зарядку.
Для здоров’я вона – плюс,
Намотай собі на вус
Вчитель: Зарядкою починають свій день спортсмени, туристи, солдати. Бо фізичні вправи зранку – це заряд бадьорості на весь день. Після неї ви почуваєте себе бадьоро. А зі щоденної бадьорості і складається здоров’я .

Віршована фізкультпауза.
Учні по порядку виходять і говорять слова, клас виконує вправи за ними.
«Комарики»
Руки вверх піднять пора,
Щоб зловити комара.
Опускаємо руки вниз
В стійку вихідну вернись.
«Лісоруби»
Лісорубами всі стали
І сокири всі підняли
Зробимо руками мах
По колоді сильно «бах».
«Літак»
Руки ставте всі ось так,
І виходить в нас літак.
Мах крилом туди – сюди
Треба швидше нам рости.
«Метелики»
Руки вже за головою,
Тож дивись перед собою,
Виправляємо хребет,
Лікті зводимо вперед.
Мов метелик, літаєм,
Крильця зводим, розправляєм.
Вчитель: Спортом слід займатися для того, щоб тіло перебувало в русі. Рух необхідно для нормального життя людського організму. Коли працюють м’язи, майже всі органи і системи працюють швидше і краще для дитячого організму дуже необхідний рух. Завдяки руху ви розвиваєтеся фізично, стаєте сильнішими. Тому після навчання найкращим відпочинком для вас буде заняття спортом, рухливі ігри, плавання, катання на велосипеді, самокаті, роликових ковзанах, взимку – на санчатах, фізична праця на свіжому повітрі. Пам’ятайте й те, що рости здоровими і сильними вам допоможуть уроки фізкультури, заняття у спортивних секціях.
Хто дружити з вітамінами буде –
Всі незгоди позабуде.
Виросте міцним, здоровим,
Переможе всі хвороби
Вправа «Мозкова атака».
- Для чого людині їсти?
- Скільки разів на день потрібно їсти?
- Що таке вітаміни?
- У яких продуктах вони містяться?
- Як потрібно їсти?
Вчитель: «Хто до ста років хоче жити, той правильно їсти повинен вміти» – говорить народна мудрість.
- Які фактори природи сприяють зміцненню здоров’я?
(Відповісти на це запитання допоможуть загадки .)
1. Голуба хустина, жовтий клубок:
По хустині качається, людям усміхається. (Сонце).
2. Чисте, напоєне запахом квітів.
Дихати без нього не можна … (Повітря).
3. Вона прозора, як сльоза,
І кольором, мов бірюза,
На все вона спроможна,
Без неї прожити не можна…
Тепер відгадайте, хто вона –
Ота звичайна рідина. (Вода).
Вчитель: Ще в давні часи вчені зрозуміли, що людині для загартовування просто необхідні: сонце, повітря і вода. Досвід показує, що тільки за допомогою загартування можна вилікувати багато хвороб. Але починати загартовування потрібно поступово. Загартований організм не боїться хвороб і холоду.
VІ. Закріплення набутих знань
1. Вправа «Стежина здоров’я».
Ми з вами, діти, спробуємо викласти стежину здоров’я. Чи буде вона довгою – залежить від вас. Для того, щоб прокласти хоча б один слід до здоров’я (щоб бути здоровим), що потрібно робити? Запишіть ваші відповіді на листках у формі сліду дитячої ноги, а потім прокладемо «стежину здоров’я».
(Очікувані відповіді: вмиватися, чистити зуби, займатися спортом, їсти корисну їжу, гратися на свіжому повітрі, бути ввічливим, частіше посміхатися тощо).
2. Робота в групах. Гра «Розсипанка»
Діти, із розсипаних слів складіть прислів’я про здоров’я . Поясніть як ви їх розумієте.
• Здоров’я не купиш ні за які гроші.
• У здоровому тілі – здоровий дух.
• Найбільше щастя у житті – здоров’я.
• Шкіра – дзеркало здоров’я.
• Як про здоров’я дбаєш, так і маєш.
• Бережи одяг, поки новий, а здоров’я, поки молодий.
3. Робота в парах. Тест.
Щоб бути здоровим, треба:
o 1. Рано лягати спати.
o 2. Дивитися телепередачі про здоров’я.
o 3. Не переїдати.
o 4. Займатися спортом.
o 5. Нормально харчуватися.
o 6. Займатися фізичною працею.
o 7. Мати особисте мило і мочалку.
o 8. Не виходити на вулицю, не запрошувати нікого в гості.
o 9. Стежити за чистотою свого одягу та взуття.
4. Музична пауза. Пісня про фізкультуру і спорт (на мотив пісні «У траві сидів коник»).
Із спортом ми дружили,
Зарядку всі робили.
І жили – не тужили,
Здоровими були
Приспів: Повірте мені, повірте мені,
Жили і не тужили.
Повірте мені, повірте мені,
Здоровими були.
Ми в різні ігри грались,
У озері купались,
В походи всі збирались
І весело жили.
Приспів: Повірте мені, повірте мені,
В походи всі збирались.
Повірте мені, повірте мені,
І весело жили.
Та якось Лінь підкралась,
І щось із нами сталось,
Не бігалось, не гралось
Всі сонними були. Приспів: Повірте мені, повірте мені,
Не бігалось, не гралося.
Повірте мені, повірте мені,
І сонними були.
Усі маленькі діти
Знов почали хворіти,
І ніде правди діти –
Ослабли враз усі.
Приспів: Повірте мені, повірте мені,
І ніде правди діти.
Повірте мені, повірте мені,
Ослабли враз усі.
Тоді ми зрозуміли,
Що помилку зробили,
Що нам потрібна сила
Й здоров’я повсякчас.
Приспів: Повірте мені, повірте мені,
Що нам потрібна сила.
Повірте мені, повірте мені,
Й здоров’я повсякчас.

5. Гра «Корисно-шкідливо».
Учні показують зеленим кольором «корисно», а червоним – «шкідливо».
1. Перебування на свіжому повітрі.
2. Звичка все брати в рот і куштувати на смак.
3. Тривале сидіння біля телевізора .
4. Миття рук перед уживанням їжі .
5. Дворазове чищення зубів .
6. Паління цигарок .
7. Правильне регулярне харчування
8. Загартування.

Кросворд

V. Підбиття підсумків. Рефлексія.
Зворотний зв’язок.
1. Вправа «Незакінчене речення».
Продовжити речення: «Я дізнався…, зрозумів…, навчився…, повторив…, запам’ятав…, зацікавився…».
2. «Дерево настрою».

Вчитель. Діти, пам’ятайте! Нема більшого багатства, як здоров’я ваше. На радість всім – і тату, й мамі ростіть усі здорові й гарні.
А ще пам’ятайте, що:
Життя чарівне, мов казка.
І дається людині раз.
Не марнуйте його, будь ласка.
А любіть й бережіть весь час.
Я сподіваюсь, що кожен із вас буде зростати здоровим!
Бережіть себе і свій організм, радійте життю. Набувайте хороші звички, привчайте себе до активного і здорового способу життя, будьте розумними і мудрими, обирайте самі правильні стежини, крокуйте ними до «Країни Міцного Здоров’я» і пам’ятайте, що ваше здоров’я – у ваших руках.
(254.0 Kb) ] 12.01.2014, 18:25 --------------------------

Категория: ПЕРШИЙ УРОК 1 ВЕРЕСНЯ | Добавил: Ларочка3729 | Теги: перший урок Просмотров: 3973 | Загрузок: 1351 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 2
Гостей: 2
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг