Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » ПРИРОДОЗНАВСТВО

Бережливе ставлення до природи, урок 1 клас
02.10.2015, 19:23

Тема. Бережливе ставлення до природи

Мета: продовжувати розвивати уяву учнів про навколишній світ, підвести їх до усвідомлення, що рослини та тварини можуть зникати назавжди, вчити аналізувати свої вчинки та вчинки однолітків при спілкуванні з природою, вчити бачити красу природи; формувати інформаційно-комунікативну компетентність; розвивати пам’ять, мовлення; виховувати дбайливе ставлення до природи рідного краю, співчуття до всього живого, бажання прийти на допомогу природі.

Обладнання: демонстраційний матеріал: зображення зникаючих видів рослин; роздавальний матеріал: картки із зображенням квітів різних кольорів для об’єднання в групи, шаблон із зображенням планети Земля; кольорові олівці, мікрофон.

ХІД УРОКУ

 

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Вчитель:

 Я всміхаюсь сонечку –

 Здрастуй золоте!

 Я всміхаюсь квіточці –

 Хай вона росте!

 Я всміхаюсь дощику –

 Лийся, мов з відра.

 Друзям усміхаюся –

 Зичу їм добра!

2. Об’єднання в групи за кольорами квітів: жовті, рожеві, сині, червоні, білі..

II. АКТИВІЗАЦІЯ РОЗУМОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  1. Бесіда
  • Хто знає назву своєї квітки?
  • Де вона росте?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  1. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжте речення: Квіти для мене – це ….

Квіти для природи – це …

  1. Бесіда.
  • Кому було приємно дарувати чи одержувати букети квітів?
  • Хто приносив додому букети польових або лісових квітів?
  • Чи може таке статися, що квіти зникнуть?
  1. Повідомлення теми та мети уроку

-   Сьогодні ми дізнаємося, чому зникають рослини і тварини і що робити людям, щоб зберегти красу і неповторність нашої природи.

IV. СПІЛЬНЕ ВІДКРИТТЯ НОВИХ ЗНАНЬ

  1. Метод розвитку критичного мислення. Метод «Гронування».

 

 

       - Як ви думаєте, що таке природа?

Діти називають все що на їх думку належить до природи.

  1.  Робота з підручником

-   Опрацюйте матеріал підручника на с. 28.

-   Розгляньте малюнки і скажіть, хто піклується про природу, а хто її знищує.

-   Порадьтеся в групах. Що ви можете сказати дітям, які не жалі­ють ні пташок, ні квітів?

-   Виступи груп.

3.  Релаксація.

- Давайте здійснимо уявну подорож парком, подихаємо свіжим повітрям...

4. Розповідь учителя.

-   Щодня надходять тривожні сигнали від вчених про те, що на Землі зникає певний вид рослини чи тварини. І, в першу чергу, це вина  людини. Ми висушуємо болота, щоб будувати дороги, міста. А куди діватися жителям болота? Людина тракторами оре степи, щоб вирощувати хліб. А куди подітися тваринам степу? А що буде з рослинами диких степів? Дедалі більше лісів вирубується для запасів деревини. Нам потрібні меблі, будинки, папір. А що робити жителям лісу?

На жаль, люди інколи забувають, що вони — теж часточка при­роди, що вони повинні її берегти і примножувати. Якщо зникнуть рослини — зникне і людство.Тому в нашій державі видано спеціальні накази про збереження рослин і тварин. Певні види живих організмів захищає закон. Збудо­вано заповідники. Це такі місця, де забороняється господарська ді­яльність людини, де забороняється полювання.Дуже важливо, щоб ви, діти, виросли охоронцями природи, ша­нували рідну землю і берегли її багатства.

5.  Робота в групах

Порадьтеся і дайте відповідь на запитання, підготуйте інсцені­зацію.

Група «Жовті квіти». Що ви скажете хлопчику, який стріляє по птахам із рогатки?

Група «Рожеві квіти». Що скажете дівчинці, яка оберемками рве квіти в парку?

Група «Сині квіти». Що скажете людям, які залишають після себе сміття в лісі, парку?

Група «Червоні квіти». Що скажете людям, які залишають сміття біля річки?

Група «Білі квіти». Що скажете людям, які зривають оберемками підсніжники, проліски, черемшу для продажу?

6..Робота з підручником.

-   Опрацюйте текст підручника на с. 29.

7. Фізкультхвилинка. Спів із танцювальними рухами під пісню «Василечки».

8. Гра « Можна – не можна!»

Зараз ми для себе визначимо правила поведінки в природі.

Чудесна, чудова стежина – Земля .

На ній стільки щастя, багатства, тепла.
Це все нам даровано Богом могутнім,

Давай збережемо це і на майбутнє.

 

 

Можна

Саджати квіти, дерева, рослини.

Охороняти  рідкісні рослини .

Оберігати молоді рослини.

Обгороджувати мурашники.

Спостерігати за жабами.

Милуватися красою природи.

Підгодовувати птахів.

Прибирати місце відпочинку.

Не можна

Ламати гілок дерев.

Обдирати кору дерев.

Рвати багато квітів.

Збивати гриби ногами.

Руйнувати павутиння.

Ловити метеликів.

Вбивати жаб.

Знищувати гнізда.

Нищити дерева.

Нехай усе росте, цвіте і живе - бо це закон природи.

9. Довідкове бюро.

Треба любити спільну домівку – Землю. Життя у цьому великому планетарному домі вивчає наука – екологія. Слово «ек» походить від грецького « ойкос», тобто дім, оселя. Вивчає вона навколишнє середовище, вплив людини на природу, на її проблеми, та її охорону.

  • Ми ще такі маленькі, але переймаємося життям своєї Землі. Знаємо і пам’ятаємо, що все, що нас оточує – наше, і нам з цим жити.

10. Гра « Екологічне асорті»

  • А зараз ми з вами допоможемо нашій Землі стати різнобарвною. Давайте розфарбуємо Землю кольорами, які мають такий колір, як перша буква в розгадці:
     Пташка, яка живе біля моря ( чайка ) – червоний
    Велика дика тварина з гіллястими рогами ( олень ) – оранжевий

Тварина з дуже довгою шиєю ( жираф ) – жовтий
Який колір у рослинності ( зелений ) – зелений
Яка пташка посланець миру? ( голуб ) – голубий
Пташка, яка спить вдень? ( сова ) – синій

Яблука, апельсини, грушки це ( фрукти ) - фрукти

 

 

Вийшла райдуга – Земля, хай пишається вона.

Хай сонце сяє, ялинка росте ,  дерево міцнішає,

Бджоли гудуть, мурашки працюють, квіти цвітуть,

Нехай Земля повниться тільки різнокольоровими смужками.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

-   Який наш обов'язок перед природою?

-   Потрібно не тільки на словах бути друзями природи, а й у ділах: посадимо восени деревце, виготовимо на зиму годівниці для птахів.

Висновок. Не будьмо байдужими! Давайте охороняти природу, щоб зберегти її для нащадків.

Люби цей світ

ЛюбФ=и цей світ, моя дитино,

Свій рідний край, ліси, поля.

Турбуйсь  про нього кожну днину,

Бо рідна це твоя земля.

 


02.10.2015, 19:23

Категория: ПРИРОДОЗНАВСТВО | Добавил: yrok | Теги: Природознавство, урок, Бережливе, клас, до, природи, ставлення Просмотров: 8585 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 2.5/2
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 3
Гостей: 3
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг