Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » ПРИРОДОЗНАВСТВО

«Я і Україна» 2 клас Школа ввічливості.
(562.4 Kb) ] 09.02.2012, 21:17 «Я і Україна»
2 клас

Тема : Людина серед людей. Школа ввічливості.

Мета: навчати дітей ввічливо спілкуватись з дорослими та однолітками; розширити знання учнів про слова ввічливості та їх вживання; формувати у дітей навички культурної поведінки;
виховувати ввічливість, чемність, повагу та доброзичливість.

Обладнання: мультимедійний проектор, екран, ноутбук, презентація та конспект уроку, підручник «Я і Україна»Н.М. Бібік, Н.С. Коваль 2 клас, зошит «Я і Україна» В. Федієнко, О.Черевко 2 клас; 5 – 6 яблук на підносі, картки з прислів’ями для роботи в парах, картки з моральними задачами для роботи в групах; «Дерево емоцій», квіточки – самок лейки рожевого і жовтого кольору.

ХІД УРОКУ
СЛАЙД 1.
І. Організаційний момент.
Вчитель: Учні:
- Дзвоник всім нам дав наказ: до роботи швидше в клас.
Біля парти станемо чемно – хай мине час недаремно.
Будемо уважні і старанні всі, сядемо рівненько на місця свої.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Недавно я стала свідком такої ситуації і мені дуже захотілося і вам розповісти її. Я прошу допомогти мені Назарка, Владика і Софійку.
(Діти інсценізують пригоду)
Йшли назустріч один одному два хлопчики. Перший підбіг до другого, штовхнув його в плече і крикнув:
- Ей! Добре, що я тебе зустрів. Ану дай мені швидко домашнє завдання з української мови, бо я не записав.
- Вибач, але мені ніколи,- відповів другий хлопчик і пішов геть. А перший тільки знизав плечима.
Учитель: - Як ви думаєте,чи правильно повівся перший хлопчик?
- Яким він був? (Невихованим, неввічливим)

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Щоб не потрапити у таку ж ситуацію, ми сьогодні завітаємо у школу ввічливості. Для цього нам необхідно буде виконати такі завдання:
1. Ознайомлення із завданнями уроку. СЛАЙД 2.

2. Зустріч з феєю ввічливості.
- Гостею нашого уроку є фея Ввічливості. СЛАЙД 3.


ІІІ. Робота над вивченням нового матеріалу.
- Якою на вашу думку має бути «культурна людина»?
1. Гра «Мікрофон» СЛАЙД 4.

- Яку людину можна назвати некультурною?
СЛАЙД 5.
2. Проведення експерименту. (На тарілці 5 – 6 яблук цілих і 1 надкушене . діти розбирають цілі яблука , а надкушене залишають).
- Чому так склався вибір?
- Отже, робимо висновок.
- Цілі яблука – це культурні люди, а надкушене – це некультурна людина. З нею не хочуть товаришувати, дружити, спілкуватися.

3. Розповідь учителя « Що таке ввічливість?
- Ввічливість це якість людини, яку вона виховує в собі сама. Багато років тому, коли людина стала перетворювати навколишній світ, робити його кращим, цікавішим, з’явилася культура. Виникла необхідність у спілкуванні з іншими людьми, у певних правилах взаємин. Ішов час , мінялися люди, їхнє життя, поведінка. Мінялися й уявлення про те, що добре і що погано. Так появилися певні правила поводження – правила ввічливості. З давніх - давен люди привчали вживати ввічливі слова навіть маленьких дітей. Щоб стати культурною, вихованою людиною, потрібно змалечку привчатись бути ввічливими і чемними.
- Давайте подумаємо: як ще називають слова ввічливості? (чарівними).
- Чому?
- Які ви знаєте слова вітання?
- Які вам відомі слова прощання?
- Які слова вам допомагають вибачитися?
- Які слова ви використовуєте, коли щось просите?
- Ось подивимось, яку таблицю нам приготувала фея.
СЛАЙД 6.

- З яким виразом обличчя потрібно говорити слова ввічливості?
СЛАЙД 7.

4. Слухання вірша «Чарівні слова» (розповідають учні). СЛАЙД 8.



У нашій рідній мові
Чарівні є слова.
Слова ці всім відомі,
Бо сила в них жива.

«Добридень, «До побачення –
І усмішка сія.
Велике мають значення
Ось ці прості слова!

Як скаже син чи донечка:
«Спасибі вам, «Будь ласка –
Ясніше сяє сонечко
І світ стає, як казка!

Ось ці прості, живі слова
Не забувайте, діти!
Від них і радість ожива,
В очах промінчик світить.

Від цих чарівних, добрих слів
Тепліше людям жити.
Якщо ти їх не говорив,
То треба говорити!

Це «Дякую» і «Добрий день»,
«Пробачте», «Йдіть здорові».
Вживайте, діти, їх щодень
У нашій рідній мові!

5. – Чи знайома вам людина на прізвище Сухомлинський?
- Що ви про нього знаєте?
- В.О. Сухомлинський все своє життя вчив дітей чуйності, ввічливості , справедливості та доброти. А зараз , читаючи його твори ми теж вчимося цих людських якостей.
- СЛАЙД 9.
-

СЛАЙД 10.
-

6. Гра « Так – ні – не знаю» СЛАЙД 11.



- Хто підтримує Марійку підніміть рожеву квіточку, хто – Романа – жовту, а хто не знає як би поступив у подібній ситуації – зробіть , як дівчинка на малюнку. (Висловлення думок).
- Я поважаю думку кожного з вас. Але все ж таки послухаймо , як закінчилося оповідання.
СЛАЙД 12.


7. Всі дружно підведемось,
Незвичну фізкультхвилинку проведемо.
( Діти повторюють рухи тільки тоді, коли почують «чарівне» слово)

8. Робота над розв’язанням моральних задач. ( робота в групах).
СЛАЙД 13

МОРАЛЬНІ ЗАДАЧІ

1. Повернувшись зі школи, Вітя сів читати книжку. До нього підійшла сестричка Катя.
- Вітю, дістань, будь ласка, з полиці мою книжку.
- Не заважай! – крикнув на неї Вітя. – Хіба ти не бачиш, що мені ніколи?
- Пробач, Вітю, я більше не заважатиму, - сказала Катя й пішла до другої кімнати, до своїх іграшок…

2. Сьогодні мама пізно повернулася з роботи, бо затрималася на зборах. Вона зайшла до кімнати й помітила чорні сліди, що вели у велику кімнату. Прийшовши туди, побачила свою доньку Галю, яка сиділа в батьківському кріслі й читала книжку. Біля крісла стояли її брудні туфлі, а на столі лежали книжки, хліб, печиво.
- Галю, чому ти ввійшла в кімнату з брудними туфлями? Чому не прибрала зі столу? – запитала мама.
- Мені ніколи. Не зачіпай мене. Я читаю книжку.
- Галю, поприбирай тут, а я піду приготую чаю.
- А що ти завтра робитимеш? Завтра ж вихідний…

3. Продзвенів дзвоник на перерву, і Юрко кулею вискочив із класу. Він хотів купити пиріжок у їдальні і поспішав потрапити туди, поки не набігла велика черга. Він нісся коридором, розштовхував дітей руками і кричав на малят, що шарахалися від нього. Раптом у кінці коридору показалася вчителька. Юрко різко загальмував і поважно пішов назустріч учительці.
- Здрастуйте, Віро Петрівно! – чемно привітався він.
Віра Петрівна ввічливо посміхнулася і кивнула головою. Тільки – но вона зникла за дверима учительської, юра стрімголов кинувся сходами вниз. Зачепивши когось ліктем, він навіть не озирнувся. Йому було ніколи – і так довелося трохи затриматись.

4. Суботнього ранку, прокинувшись, Оленка встала і пішла на кухню. Там вона побачила бабусю, що мила підлогу.
- Доброго ранку, бабусю! – чемно привіталася Оленка, взяла смачненький пиріжок і побігла дивитися мультфільм.

5. Під час шкільного концерту зал був переповнений. Старша жінка запізнилась і стала біля дітей. Тамара встала, щоб дати їй місце, але невдоволено надула губи, вираз її обличчя був таким сердитим, що жінка подякувала і відмовилася сісти. А Улянка сказала:
- Ходімте, будь ласка, вперед, вам буде там зручно.
Йдучи з концерту, Тамара сміялася з подруги, якій довелося стояти весь концерт.

6. Миколка дуже любить жарти, веселі оповідання, мультфільми. Любить він пожартувати і з товаришами. Ось, наприклад, учора він йде шкільним коридором і бачить: його однокласник Вітя послизнувся і впав. І, видно, дуже боляче вдарився. Миколка, звичайно, засміявся та запитав:
- Ну, як пройшла посадка?
Але Вітя чомусь образився та пішов.

9. Гра «Ми – ввічливі» СЛАЙД 14.

(Учитель розповідає. А діти хором вставляють ввічливі слова.)
- Мама послала маринку до тьоті Ліди за книжкою. Маринка подзвонила у двері і сказала: « (Добрий день)». Тьотя Ліда саме відпочивала, дівчинці стало незручно і вона мовила: « (Пробачте, будь ласка)» Тьотя Ліда дала дівчинці книжку. Маринка сказала: «(Дякую, до побачення)» - і пішла додому.

10. Робота з підручником. С. 67 – 68. СЛАЙД 15.


11. Гра «Мозковий штурм» СЛАЙД 16.

- Що повинна робити вихована людина, прийшовши будь куди?
- З ким потрібно вітатися в місті? В селі?
- Як привітатися до знайомого, який далеко?
- Чи можна вітатись сидячи?
- Як потрібно привітатися у бібліотеці?
- З яким виразом обличчя потрібно вітатись?

11. Робота в парах над складанням прислів’їв. СЛАЙД 17.


- Слова щирого вітання дорожчі за частування.
- Якщо ввічливо попросиш завжди дадуть.
- Ввічливих і лагідних скрізь шанують.
- Подумай двічі, а тоді кажи слово.
- Не місце красить людину, а людина місце.
- Вихованість відкриває двері й серця.
- Слово чемне кожному приємне.
- Від гарних слів язик не облізе.
- Добре слово навіть залізну браму відчиняє.

12. Робота в зошитах. СЛАЙД 18.


ІV. Підсумок уроку. СЛАЙД 19.


1.- Доповніть вірш потрібними словами.
--Якщо бажаєш висловить подяку,
Промовити потрібно (дуже дякую).

-- Коли мене сварять, я намагаюсь
Завжди казати чемно (вибачаюсь).

-- І в Україні, і в Росії, і в Словаччині
Всі кажуть на прощання (до побачення).

2 Чи всі завдання уроку ми виконали?

V. Завдання додому. СЛАЙД 20.

. «Дерево емоцій» - Якщо урок у вас викликав позитивні емоції, прикріпіть рожеву квіточку, якщо щось не сподобалось – жовту.

СЛАЙД 21.

(562.4 Kb) ] 09.02.2012, 21:17 --------------------------

Категория: ПРИРОДОЗНАВСТВО | Добавил: Ната3548 Просмотров: 11997 | Загрузок: 1638 | Комментарии: 3 | Рейтинг: 3.5/6
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 3
3 ніна   (11.06.2012 21:18) [Материал]
cegth

2 ніна   (11.06.2012 21:17) [Материал]
спасибо, очень нужен такой урок

1 oksanaknyazeva2008   (11.02.2012 22:06) [Материал]
Хороший урок. Спасибо!!!!




avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 2
Гостей: 2
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг