Які органи мають рослини?
[ Скачать с сервера (895.4 Kb) ] 27.03.2016, 17:00
Конспект уроку
з курсу "Навколишній світ"
для 4 класу за педагогічною технологією "Росток".
Тема уроку: Які органи мають рослини?
Підготувала
вчитель початкових класів
СШ №264 Кільдій Т.А.

Мета уроку: Збагатити уявлення учнів про рослинний світ, значення рослин у природі та у житті людей. Закріпити знання про будову рослин, їх органи, функції органів, про взаємозв’язок всіх органів рослини. Формувати уміння в учнів визначати органи у різних рослин. Розвивати уважність, пам'ять, уяву, логічне мислення учнів, вміння висловлювати власні міркування, науковий світогляд. Виховувати бажання зберігати рослинний світ планети, інтерес до природничих наук.

Обладнання. Таблиці "Рослини", картки для опитування, презентація"Органи рослин."
Хід уроку
1.Перевірка раніше засвоєних знань учнів.
1.1. Підсумок фенологічних спостережень.
1.2.Усне фронтальне опитування.
- Чому рослини відносять до живої природи?
- Яке значення рослин у природі?
- На які групи поділяють рослини?
1.3. Опитування за картками.
Рослини
Дерево має …

а) одне м'яке соковите стебло;
б) один міцний дерев’янистий стовбур;
в) декілька дерев’янистих стебел.
2. Дерева і кущі поділяють на такі групи:

а) безлисті;
б) листяні;
в) гіллясті;
г) хвойні.
3.Виберіть назви листяних рослин.

а) Ялина;
б) дуб;
в) малина;
г) виноград.

4. Багаторічними рослинами є …

а) горох;
б) соняшник;
в) калина
г) морква
д) кропива

5. Трав'янисті рослини можуть бути …

а) однорічними;
в) дворічними;
г)двотижневими;

б) багаторічними;
6. Виберіть назви культурних рослин.

а) Сосна;
б) клен;
в) яблуня;
г) слива.

7. Наведіть приклад культурної трав'янистої рослини. __________________________
8. Наведіть приклад дикорослої трав'янистої рослини. __________________________

2.Мотивація навчальної діяльності учнів. Розв'язання проблемної ситуації. Повідомлення теми , мети і завдань уроку.
2.1. Вправа "Прес."
- Як ви гадаєте, який орган у рослини найголовніший? ( Усі органи важливі однаково, жоден орган не може існувати без інших, кожен виконує важливі функції.)
Сьогодні ви дізнаєтесь:
• які органи мають різноманітні рослини,
• чому у деяких рослин органи змінюються,
• які органи рослин людина вживає в їжу.

3. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.
3.1. Пояснення вчителя за таблицями.
- Корінь – закріплює рослину в ґрунті, всмоктує з нього воду з поживними речовинами.
- Стебло – подає воду з поживними речовинами до інших органів.
- Листя – утворює на світлі поживні речовини та кисень, який виділяє у повітря.
- Квітка – орган розмноження рослин, на її місці утворюється плід із насінням.
- Плід – орган розмноження, сприяє розповсюдженню рослин за допомогою насіння.
3.2. Робота в перехресних групах за схемами.
1 група – функції стебла (визначає положення рослини у просторі; забезпечує зв'язок між усіма частинами рослини; забезпечує вегетативне розмноження; фотосинтез; запас поживних речовин та води; транспортування води, мінеральних та органічних речовин).
2 група – функції листка (випаровування води, фотосинтез, вегетативне розмноження, газообмін).
3.3.Робота за підручником. (с. 18 - 19)
Фізкультхвилинка.
3.4.Робота над завданням 2.
3.5. Парна робота над завданням 4.
3.6. Робота за презентацією "Органи рослин."
Слайд 1. Які їстівні корені ви знаєте?
Слайд 2. Ця красива рослина – імбир. Її коріння вживають як приправу. Один з різновидів імбиру має яскраве забарвлення, з нього виготовлять куркуму (спеції).
Слайд 3. Це - топінамбур або земляна груша. Його клубні вживають в сирому, вареному, смаженому вигляді (нагадує солодку картоплю).
Слайд 4. Ці листові овочі вам добре знайомі. Назвіть їх. Для чого їх використовують?
Слайд 5. М'яту, мелісу, тархун використовують для приготування різних страв,особливо для прохолодних напоїв.
Слайд 6. Є рослини з їстівними стеблами. Наприклад, ревінь. З нього можна приготувати компот, варіння, пиріг.
4.Підсумки уроку.
- Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?
- Які органи мають рослини?
- Який орган у рослин самий потрібний?
- Які органи рослин людина вживає в їжу?

5. Повідомлення домашнього завдання.
Опрацювати статті підручника.(с.18 - 19). Підготувати відповіді на запитання.
Категория: ПРИРОДОЗНАВСТВО | Добавил: ninakildiy
Просмотров: 1500 | Загрузок: 415 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
avatar