06.11.2017, 19:17 | |
Мета:ознайомити учнів з властивостями води, формувати уявлення про зміни станів води; розширити уявлення про взаємозв’язки води з іншими об’єктами природи; виховувати бережливе ставлення до води. Обладнання та матеріали: прозорі склянки, посудина з водою, скло, чайник з гарячою водою, шматочки льоду, опорні таблиці, кольорові олівці, фрагменти малюнків, комп’ютер, слайди зі звуками різних джерел води, уривок мультфільму «Бережіть воду», презентація «Вода», відеоролик «Вода – найцінніший скарб» . Тип уроку:засвоєння нових знань; предметний урок. Очікувані результати: учні зможуть називати властивості води, пояснювати досліди, які проводять, робити висновки; учні зрозуміють значення води для живої природи, необхідність економії та охорони водних ресурсів.
ХІД УРОКУ І. Організація класу. 1.Вправа «Мобільний синоптик». Чергові : сьогодні день тижня – п᾿ятниця, 29 листопада, стан неба - , опади- , погода стала прохолодною, порівняно з початком листопада, останній місяць осені. 2.Оголошення теми і мети уроку. Урок сьогодні, друзі,- незвичайний, Тому берімось до завдань негайно. Щоб ви знання міцні сьогодні мали, Гості казкові до вас завітали. З ними – чарівні брати і сестрички, Всі загадкові, хоча й невеличкі. 3. Створення проблемної ситуації. В одній чарівній країні жили щасливі люди. Сади рясніли фруктами, поля колосилися житом і пшеницею, на луках паслася худоба, у лісах співали птахи. Але сталося якесь лихо і вся благодать стала пропадати: рослини зів’яли, корови перестали давати молоко, птахи улетіли. Засумували люди, задумалися і звернулися за порадою до Мудреця. Вислухав їх Мудрець, взяв гілочку верби і пішов з нею по лісах, по полях та городах. Зупинився Мудрець за городами і сказав: «Копайте тут, знайдете скарб.» Люди копали день і ніч.
А допоможуть нам в цьому казкові гості. Відеоролик «Водознайко і Крапусь». А ось і завітали до нас Водознайко і Крапусь. - Доброго дня вам любі, діти! Ми хочемо вас познайомити з прекрасною частиною неживої природи – водою! Вода – це справжнє диво! 5.Робота з підручником. Дослідницька робота. Я вам допоможу більше дізнатися про воду: РОЛЬОВА ГРА Дослід1: Водознайко наливає воду в склянку. Висновок: вода – прозора, не має смаку, запаху – Крапусь підносить дітям склянку з водою, дає понюхати, спробувати на смак. Дослід2: Водознайко і Крапусь наливають воду у різні за формою предмети. Висновок: вода не має форми. Дослід3:Водознайко насипає у воду сіль, цукор, розмішує, дає спробувати. Висновок: вода може розчиняти деякі речовини. - коли ви смакуєте солодку воду? Вранці п᾿єте чай, каву, кампот, сік. -Де ви зустрічали у природі солону воду? - У морі. Крапусь пропонує вам ще один секрет води. - Ти, вода-водице! Моя маленька сестриця! Стань, вода – водице, Не простою – а зеленою! Ти, вода – водице, Прозорая сестрице! Стань, вода-водице, Не простою, а синьою! Ти, вода –водице, Подруго прекрасна! Стань, вода-водице, Не простою, а червоною! Наливає краплинки фарби, розмішує – колір змінюється. Що відбулося? Висновок: вода може розчиняти фарбу. А ще вона може перетворюватися як справжня добра Чаклунка. У якому стані ви бачите воду? - У рідкому. А ось вам мішечок, доторкніться до нього руками, що ви відчуваєте? - Холод. Спробуйте перекласти у склянку крижинки- чи змінилася форму льоду? - Ні .Чому? Бо вона тверда. Дослід 4. Чайник з гарячою водою. Наливаю воду у склянку- що ви бачите над нею? Пар,додаю ароматизатор – вода може передавати запах. Висновок: вода перетворюється на пар – має газоподібний стан. Висновок стан води Вода буває в трьох станах Рідкому Твердому Газоподібному ФІЗХВИЛИНКА «ЗЛАЯ ТУЧКА»
Фізхвилинка для очей «ДОЩИК» Гра „Можна-не можна” Діти працюють за допомогою сигнальних карток.(+ можна, - не можна). Чи можна викидати в річку сміття? Чи можна розчищати джерела? Чи можна розчищати від склянок, камінців ставок? Чи можна будувати криниці? Чи можна купатися в забрудненій воді? Гра „Так-ні” Чи може вода замерзати? Чи випаровується вода? Вода постійно рухається? Можна жити без води? IV. Закріплення вивченого.
|
|
|
|
Просмотров: 3915 | Загрузок: 0 | |
Всего комментариев: 0 | |