Які властивості має вода. 1 клас
06.11.2017, 19:17

Мета:ознайомити учнів з властивостями води, формувати уявлення про зміни станів води; розширити уявлення про взаємозв’язки води з іншими об’єктами природи; виховувати бережливе ставлення до води.

Обладнання та матеріали: прозорі склянки, посудина з водою, скло, чайник з гарячою водою, шматочки льоду, опорні таблиці, кольорові олівці, фрагменти малюнків, комп’ютер, слайди зі звуками різних джерел води, уривок мультфільму «Бережіть воду», презентація «Вода», відеоролик «Вода – найцінніший скарб» .

Тип уроку:засвоєння нових знань; предметний урок.

Очікувані результати: учні зможуть називати властивості води, пояснювати досліди, які проводять, робити висновки; учні зрозуміють значення води для живої природи, необхідність економії  та охорони водних ресурсів.

 

ХІД  УРОКУ

І. Організація класу.

1.Вправа «Мобільний синоптик».

Чергові : сьогодні день тижня – п᾿ятниця, 29 листопада, стан неба - , опади- , погода стала прохолодною, порівняно з початком листопада, останній місяць осені.

2.Оголошення теми і мети уроку.

                  Урок сьогодні, друзі,-   незвичайний,

                   Тому берімось до завдань негайно.

                    Щоб ви знання міцні сьогодні мали,

                    Гості  казкові до вас завітали.

                    З ними – чарівні  брати  і сестрички,

                    Всі загадкові, хоча й невеличкі.

3. Створення проблемної ситуації.

                         В одній чарівній країні жили щасливі люди. Сади рясніли фруктами, поля колосилися житом і пшеницею, на луках паслася худоба, у лісах співали птахи. Але сталося якесь лихо і вся благодать стала пропадати: рослини зів’яли, корови перестали давати молоко, птахи улетіли. Засумували люди, задумалися і звернулися за порадою до Мудреця. Вислухав їх Мудрець, взяв гілочку верби і пішов з нею по лісах, по полях та городах. Зупинився Мудрець за городами і сказав: «Копайте тут, знайдете скарб.» Люди копали день і ніч.

  • Що ж знайшли люди? (беру кошик) Нам Мудрець передав часточку скарбу, щоб ми теж стали мудрішими. Що у кошику?  (виймаю пляшку з водою). Нам доведеться довести, що вода справжній скарб на планеті Земля.
  1. Знайомство з задачами уроку.
  • Ми спробуємо з’ясувати властивості води, її різний стан, та як люди використовують воду. ( Відкриваю опорну схему)
  1. Перегляд відеоролика.

А допоможуть нам в цьому  казкові гості. Відеоролик «Водознайко і Крапусь».

А ось і завітали до нас Водознайко і Крапусь.

- Доброго дня вам любі, діти!

Ми хочемо вас познайомити з прекрасною частиною неживої природи – водою! Вода – це справжнє диво!

5.Робота з підручником. Дослідницька робота.

Я вам допоможу більше дізнатися про воду:

РОЛЬОВА ГРА                                                                      

Дослід1: Водознайко наливає воду в склянку.

Висновок: вода – прозора, не має смаку, запаху – Крапусь підносить дітям склянку з водою, дає понюхати, спробувати на смак.

Дослід2: Водознайко і Крапусь наливають воду у різні за формою предмети.

Висновок: вода не має форми.

Дослід3:Водознайко насипає у воду сіль, цукор, розмішує, дає спробувати.

Висновок: вода може розчиняти деякі речовини.

- коли ви смакуєте солодку воду? Вранці п᾿єте чай, каву, кампот, сік.

-Де ви зустрічали у природі солону воду?

- У морі.

Крапусь пропонує вам ще один секрет води.

- Ти, вода-водице!

Моя маленька сестриця!

Стань, вода – водице,

Не простою – а зеленою!

Ти, вода – водице,

Прозорая сестрице!

Стань, вода-водице,

Не простою, а синьою!

Ти, вода –водице,

Подруго прекрасна!

Стань, вода-водице,

Не простою, а червоною!

Наливає  краплинки фарби, розмішує – колір змінюється. Що відбулося?

Висновок: вода може розчиняти фарбу.

А ще вона може перетворюватися як справжня добра Чаклунка.

У якому стані ви бачите воду?

- У рідкому.

А ось вам мішечок, доторкніться до нього руками, що ви відчуваєте?

- Холод. Спробуйте перекласти у склянку крижинки- чи змінилася форму льоду?

- Ні .Чому? Бо вона тверда.

Дослід 4. Чайник з гарячою водою. Наливаю воду у склянку- що ви бачите над нею? Пар,додаю ароматизатор – вода може  передавати запах.

Висновок: вода перетворюється на пар – має газоподібний стан.

Висновок стан води

Вода буває в трьох станах

 Рідкому

Твердому

Газоподібному

ФІЗХВИЛИНКА «ЗЛАЯ ТУЧКА»

  • Робота в парах
  • У вас на партах розрізаний на шматки малюнок. Водознайко спеціально ускладнює завдання, щоб ви скоріше мудрішали. Кожна пара складе малюнок, назве, що вийшло та який це стан води. ( Діти всі називають результат.) сніг, крига, вода, пар,айсберг…

 

  • Творча робота
  • А ось зачакловані малюнки від Крапуся. Чого тут не вистачає? Візьміть олівці та розчаклуйте малюнки. Вони вам допоможуть пригадати, як люди використовують воду.

Фізхвилинка для очей «ДОЩИК»

Гра „Можна-не можна”

Діти працюють за допомогою сигнальних карток.(+ можна, - не можна).

Чи можна викидати в річку сміття?

Чи можна розчищати джерела?

Чи можна розчищати від склянок, камінців ставок?

Чи можна будувати криниці?

Чи можна купатися в забрудненій воді?

                                       Гра „Так-ні”

Чи може вода замерзати?

Чи випаровується вода?

Вода постійно рухається?

Можна жити без води?

IV. Закріплення вивченого.
V. Підсумок уроку.

  • Чи довели ми, що вода – це скарб Землі? То ми впоралися із завданнями Водознайка і Крапуся? Вони вам дарують розфарбовки про воду ( роздають малюнки).
  • Молодці! Ви дійсно стали мудрішими.
Категория: ПРИРОДОЗНАВСТВО | Добавил: yrok | Теги: Природознавство, МАЄ, вода., клас, властивості, які
Просмотров: 3915 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 4.0/2
Всего комментариев: 0
avatar