Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » ПРИРОДОЗНАВСТВО

Конспект уроку з природознавства 3 клас для дітей з тяжкими порушеннями мовлення
(5.09 Mb) ] 02.02.2018, 16:27 Тема. Рослини - живі організми. Різноманітність рослин.
Мета: розширити знання дітей про рослини, як живі організми та їх різноманітність; формувати вміння розрізняти окремі рослини цих груп; розуміти їх цінність; розвивати увагу, мислення; корегувати вимову слів та уявлення про навколишній світ; виховувати любов до природи і шанобливе ставлення до рідного краю.
Тип уроку : вивчення нового матеріалу.
Обладнання : підручник, зошит, ручка,
Хід уроку
Знов лунає шкільний наш дзвінок,
Кличе усіх нас на цікавий урок.
У класі сьогодні гостей є багато
І всі ми зібрались неначе на свято.
Здавна в Україні існує чудовий звичай шановних гостей зустрічати з радістью і миром, а також вітатися з ними. Тож давайте і ми привітаємося з нашими гостями.
(Діти промовляють хором)
Ми вам раді люді добрі,
І вітаєм щиро вас.
Всіх запрошуєм ласкаво
На урок у третій клас.
А тепер зручніше сідайте, починаємо наш урок з повідомлення синоптика. Сьогодні синоптиком буде Гнатів Уляна.
Давайте подивимось яка погода переважала протягом грудня?
Яких днів було більше, ясних чи похмурих?
Чи були опади? Чи був вітер і коли?
Які інші явища природи спостерігали?
Робота над черговим звуком.
З звучить у кожнім слові,
Вимовить цей звук готові.
Чітко скажемо й красиво: З
Скоромовка
Возом віз верболіз
Верболіз не довіз
Не довіз, з воза зліз:
Верболіз б’є до сліз!
Актуалізація опорних знань.
Що було на домашнє завдання? (учні відповідають).
Відповіді двох-трьох учнів біля дошки.
- Закриваю на ніч штори
- Провітрюю кімнату відчиняючи вікно на кілька хвилин.
- Виходжу з кімнати – вимикаю світло.
- Застосовую в побуті енергозберігаючі лампи.
- Робочий стіл стоїть ближче до вікна.
- В кімнаті – світлі шпалери.
Все це допомагає економити тепло і електроенергію.
Повідомлення теми уроку.
Сьогодні ми будемо вчити новий розділ: «Рослини, тварини і середовище їх існування».
Тема нашого уроку «Рослини-живі організми. Різноманітність рослин».
І на сьогоднішній урок до нас прийшов гість, але із лісу.
Хто це діти? (лісовичок).
У лісовичка є кошик, давайте подивимось що він нам приніс. Він нам повідомляє тему нашого уроку «Рослини-живі організми. Різноманітність рослин».
Робота в зошитах.
Давайте запишемо тему нашого уроку в зошитах.
Преш ніж почати розмову про природні закони життя, послухайте слова – побажання :
Любі діти! Відкривайте серце для добра.
Всім, хто поруч, подаруйте крихітку тепла.
Сильні будьте! Не лякайтесь боротьби зі злом.
Пам’ятайте перемога завжди за добром!
Ми знаєм, що нас навколо оточує природа.
Хто скаже якою буває природа?
Подивіться на дошку і назвіть що ми відносимо до не живої природи. А тепер до живої природи.
І сьогодні ми потрапимо в царство живої природи це рослини. Отже рослини відносяться до живої природи і вони є живі організми. А всі живі організми живляться, дихають, розмножуються, ростуть і розвиваються.
Способи живлення в живій природі дуже різняться, наприклад, тварини і люди шукають собі їжу, а рослини нікуди не поспішають, все для живлення є довкіллі. Це сонячне світло, повітря, вода і поживні речовини з грунту.
Дихають рослини углекислим газом а видихають кисень, без якого немає життя на землі, адже ми дихаєм киснем.
Розмножуються рослини за допомогою насіння. Ми всі вдома бачили як мама садить насіння, із нього виростає та чи інша рослина. А ще рослини розмножуються за допомогою стеблових та листкових живців.
Давайте пригадаємо з вами, коли ви прийшли в школу і ми пересадили вазони за допомогою стеблових і листокових живців, ми бачимо що вони ростуть і розвиваються – це відмічено на мітці.
Також ми спостерігали за вами що рослини рухаються.
Хто роскаже про рух рослини? (дитина відповідає)
Фізкультхвилинка.
Ми дерева і кущіВ нас є різні стовбурці
Ми в стрункі встаєм рядки
Виправляємо гілки.
Ледь зіп’явшись з корінців,
Дістаєм до промінців.
Ми стискаєм їх в вогонь
В зелені своїх долонь.
Хилять свіжі вітерці
В ліво, в право стовбурці,
Ще й верхівки кожен ряд
Нахиляв вперед, назад.
На стежині царство рослин ми дізнаємось багато цікавого, а саме про їх різноманітність. Про те що серед рослин розрізняють водорості, мохи, хвощі, папороті, хвойні та квіткові.
Водорості – це рослини, які живуть у воді, і за кольором бувають зелені, бурі і червоні. Вони виділяють кисень, який потрібен всім жителям водойми.
У вологих лісах і на болотах ростуть цікаві рослини – мохи. У них немає кореня, але вони швидко виростають за допомогою дуже дрібних спор.
Хвощі і папороті – це багаторічні рослини.
Хвощі ростуть на луках. А папороті - у лісах.
Існує легенда, що папороть цвіте раз на рік, на Івана Купала, і хто цю квітку знайде, зірве і заховає, матиме щастя на все життя.
А це хвойні рослини, які є вічнозеленими. Вони не схожі на інші рослини, які мають листя, бо вони одягнені в тоненькі гілочки.
Квіткових рослин найбільше на землі. Вони ростуть всюди, і на луках, полях, лісах, на клумбах і в кімнаті.
Рослини мають велике значення для життя на землі. Якби вони зникли, то залишилися б тварини і люди без їжі, без повітря. Тому ми повинні берегти і любити природу, яка нас оточує, а також збагачувати її.
Ми всі знаємо що рослини є народними символами. А які ви занєте народні рослини символи?
Вони здавна уособлюють красу нашої України, засвідчують любов до рідної землі. У нашому народі найбільш шанобливими є верба і калина.
Без верби і калини нема України – говориться в народній приказці. Отже любіть свою рідну країну Україну. Природу, яка нас оточує шануйте і збагачуйте.
Робота з підручником.
Давайте випишемо з підручника основне виділене шрифтом.
Закріплення вивченого на уроці.
Ви всі уважно слухали про рослини, і тепер лісовичок хоче почути чи були ви уважні. І він хоче погратися з вами у гру «Упізнай мене».
В кошичку лісовичка є конверти, і він хоче щоб ви впізнали рослини які належать до вивчених видів. (Роздаю конверти, діти працюють).
Молодці! З тим завданням ви справились.
Робота в групах.
Ще з вами пограємось у гру «Закінчи речення».
Є написані речення але не до кінця, і ви повинні знайти їхню кінцівку з поданих слів. (Діти працюють, я спостерігаю).
Один учень з групи відповідає.
Підсумок уроку.
Подорожуючи по царству рослин, я з лісовичком переконалися що ви справжні друзі природи, і лісовичок хоче вручити кожному емблему «Друг природи».
Давайте спитаємо наших гостей чи вони шанують і люблять природу, адже для них також є подарунки лісовичка.
А завершити урок я хочу такими словами :
Любий друже! Я благаю – Природу вмій любити,
Не смій ніколи і нізащо - Їй шкоду спричинити.
Оцінювання учнів.
Домашнє завдання. Вчити з підручника ст 82-84. Намалювати рослину, яка найбільше подобається.
(5.09 Mb) ] 02.02.2018, 16:27 --------------------------

Категория: ПРИРОДОЗНАВСТВО | Добавил: krushelnicka1 Просмотров: 701 | Загрузок: 139 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК