Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » ПРИРОДОЗНАВСТВО

Урок природознавства 3 клас "Різноманітність росли"
(2.24 Mb) ] 30.01.2018, 20:43 Тема. Різноманітність рослин у природі.
Мета: формувати уявлення про різноманітність рослинного світу, про водорості, мохи, хвощі, папороті, хвойні рослини, квіткові рослини, уміння розрізняти окремі рослини цих груп, розуміти цінність їх у природі; виробляти уміння узагальнювати, робити висновки,; формувати інформаційно-комунікативну,соціальну компетентності; розвивати спостережливість, увагу, виховувати взаємоповагу у спільній діяльності; бережливе ставлення до природи, любов до рідного краю.
Обладнання. мультимедійна презентація про різноманітність рослин , , відеоролик «Різноманітність рослин», завдання для груп, екологічні звернення до людей у віршах, Гільберг Т.Г., Сак Т.В. Природознавство: підруч. для 3-го кл. загальноосвіт. навч. закл.- К.: Генеза, 2013.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.Урок-подорож до кав'ярні.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько,
Посміхніться ви до мене,
Поверніться до гостей,
Привітайтесь «Добрий день!»
Всім присутнім здоров’я ми зичим й добра,
А тепер до роботи нам братись пора.
1. Евристична бесіда, мотивація діяльності учнів
Учитель. Діти, сьогодні урок буде незвичайним.
Ми проведемо його у кав'ярні. Ви були у кав'ярні? Що там робили?

— Але кав'ярня у нас буде не звичайна, а «Природознавча». Вона невелика, всього чотири столики, за якими ви сидите. Особу, яка обслуговує відвідувачів , називають офіціантом. Сьогодні я буду офіціантом, ви — відвідувачами та помічниками.
II. Синоптична хвилинка
Для того,щоб відвідати кав'ярню нам потрібно знати якою буде сьогодні погода.
Яка зараз пора року? (Зима.)
А чи подобається вам зима? (Так, подобається.)
Чим саме?(Снігом, морозами, зимовими святами – свято Андрія, Миколая, Новий рік,Різдво, Меланки, Водохреща: можна покататися на санчатах, ковзанах, лижах, пограти в сніжки, зліпити снігову бабу.)
Вправа «Снігова куля»
Уважно послухайте та відгадайте загадку:
Холод нам несе мороз,
У турботах в мене будень.
Цей останній місяць року
Зветься як? Вгадали? (Грудень.)
Отже, який зараз місяць? (Грудень)
Які ознаки притаманні грудню? (День коротшає, а ніч довшає; земля вкривається снігом, річку сковує крига і т.д.)
А який день тижня?
Яке сьогодні число?
Яка сьогодні температура повітря?
А чи є сьогодні вітер?
Який він за силою?
Погляньте у вікно. Який стан неба?
Чи помітили ви опади?
Які саме?
Вирушаємо до кав'ярні
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Бесіда з учнями « Мозковий штурм».
- Що ж таке природа?
Яка буває природа?
- За якими ознаками ми відносимо тіла до живої природи?
- Назвіть живі організми

рослини тварини

живі організми

гриби віруси дроб’янки

Отже, усі живі організми вчені поділили на 5 царств (на дошці). — Пригадайте! Частиною якої природи є рослини? Пригадайте, чим відрізняються дерева, кущі, трав’янисті рослини.
— Наведіть декілька прикладів листяних і хвойних дерев.
— Як називають науку про рослини?
IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
З одним таким царством-царством рослин, ми познайомимося в нашій кав'рні. а це і є наша головна страва Отже, сьогодні в меню:
Меню: :
• формувати уявлення про різноманітність рослинного світу, про водорості, мохи, хвощі, папороті, хвойні рослини, квіткові рослини,

• уміння розрізняти окремі рослини цих груп, розуміти цінність їх у природі;

• виробляти уміння узагальнювати, робити висновки,

• ; розвивати спостережливість, увагу, виховувати взаємоповагу у спільній діяльності; бережливе ставлення до природи, любов до рідного краю.
• Працювати в групах парах виховувати взаємоповагу у спільній діяльності; .

Грошова одиниця
• Увага
• Правильність
• Взаємодопомога
• Згуртованість
• Дисципліна
• Швидкість
Це — гроші, за які ви можете придбати будь-яку страву із нашого меню

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
— А зараз я пропоную рекламну кампанію –відеоролик «Різноманітність рослин»
Які групи рослин ви запам'ятали?
— Групи рослин ви назвали, але цікавого та смачного ще не пізнали. Давайте відкриємо кулінарні книги (підручники) та рецепт страви ми почитаємо і в ролі юних гурманів побуваєм

. VI. Узагальнення та систематизація знань
1. Робота в групах над матеріалом підручника с. 77- 79.
Діти працюють в групах. Самостійно читають статтю та дають відповіді на запитання вчителя.
I група – «Водорості», ІІ група – «Мохи», ІІІ група – «Папороті», ІV група – «Хвойні рослини», V група – «Квіткові рослини».

2. Гра «Упізнай мене»
• Ми — найбільше царство рослин, ми маємо всі органи. (Квіткові)
• Квітів, плодів і насіння у нас не буває. Наше листя схоже на пір’я. (Папороті)
• Ми ростемо у вологих місцях і утворюємо торф’яні болота. (Мохи)
• У нас немає плодів і квітів, а насіння дозріває в шишках. (Хвойн)і

• 3. Гра «Поділи на групи»
Сосна, зозулин льон, сфагнум, ульварія, троянда, ялина, ламінарія, ялівец, папороть, хвощ, волошка, калина.
Метод «Прес»
• Я думаю ,що…
Тому ,що…
• Діти, на уроках основ здоров'я ви знаєте, що якщо не вірно підібрати продукти, то можна отруїтися. Тому ми проведемо лабораторний аналіз нашої страви.
2. Гра «Упіймай зайве».
- Сосна, ялина, модрина, дуб, тис. (Дуб.)
- Калина, ліщина, підсніжник, бузок. (Підсніжник.)
- Яблуня, смерека, слива, жоржина, айстра. (Смерека.)
- Ульварія, ламінарія, сфагнум, кораліна. (Сфагнум.)
Фізкультхвилинка
Ми в кав'ярні відпочивали
Смачні страви куштували
Подивіться вправо, вліво
Тут і там знання на диво.
Треба трішки пострибати
Потім їх усі придбати,
Щоб розумними зростати.

3. Дослідницька робота в групах.
- Про деяких рослин наші учні підготували цікаві розповіді.
І група - «Водорості».
Дослідники.
З деяких червоних водоростей тропічних морів добувають речовини, необхідні для виробництва високоякісного морозива та особливих сортів губної помади. У водоростях високий вміст різних вітамінів, мінеральних солей, сполук йоду та брому, тому постійне вживання їх у їжу запобігає різним порушенням обміну речовин. В Японії водорості – неодмінна складова національної кухні: тут лише із ламінарії готують понад 500 страв.
ІІ група – «Мохи».
Дослідники.
У горах Європи, зокрема Карпатах, на скелях та в печерах існує особливий вид мохів. Зелена нитка, що проростає зі спор цього моху, живе тривалий час, сягає значних розмірів та здатна до свічення у напівтемряві. Свічення цього моху породило народні легенди про гномів, що ночами в печерах із ліхтарями охороняють скарби.
ІІІ група – «Папороті».
Дослідники.
Деревоподібні папороті вологих тропічних лісів мають вигляд стрункого дерева заввишки до 25 м. Деякі папороті тропічних лісів мають витке стебло завдовжки кілька метрів. Вони чіпляються до стовбурів та гілок дерев. В Китаї, Японії та Кореї молоді листки деяких видів папоротей людина вживає у їжу у вареному, смаженому чи засоленому вигляді.
ІV група – «Хвойні рослини». Ялинка.
Дослідники.
Ми провели дослідницьку роботу і з’ясували, що у перекладі з давньослов’янської мови ялинка означає колюча. Це тіневитривала рослина. Хвоя у неї коротка і гостра, розміщена поодинці, густо вкриває гілку. Листя – хвоя живе на дереві 5 – 7 років, а в місті – лише 1 – 2 роки. Висота до 40 метрів. Живе вона до 500 років.
Екологи.
Новий рік і головним його атрибутом є ялинка. Саме в цей час активізують свою роботу браконьєри. Але чи задумувались ви скільки це коштуватиме нашій природі? Хвойний ліс – не тільки джерело наснаги, радості й світлих почуттів. Це й чудовий біологічний фільтр повітря. Так, 1 гектар соснового бору за рік вбирає з повітря 36 тонн пилу, а виділяє 3 тонни кисню. У лісовому повітрі бактерій у 300 разів менше, ніж у міському. Знайте, що треба 12 років, щоб ялинка виросла.
V група - «Квіткові рослини». Берізка. Слайд 32.
Дослідники.
Береза належить до найрозповсюдженіших дерев України. Це дерево заввишки 20 – 25 метрів. Росте повільно лише в перші роки, а потім все швидше й швидше. Кора у берези може бути не тільки білою, а й жовтуватою, рожевою та червоно – бурою. Тривалість життя берези від 100 до 400 років.
Екологи.
Головна цінність берези – її проста краса. Із берези отримують добротну деревину. Для цього використовують дерево у віці від 60 до 100 років. Березою здавна лікують від багатьох хвороб, використовуючи бруньки, молоде листя, зовнішню частину кори, сік.
Пам’ятайте, що речовина, яка сочиться стовбуром, призначена, насамперед, для розвитку дерева. Тому і збирати сік можна лише з дерев, яким виповнилося близько 100 років на спеціальних ділянках.



Розповідь учителя
Так! Життя неможливе без рослин. У природі все пов’язане між собою.У кожній місцевості є рослини ,яких залишилося дуже мало.вони зникають ,бо люди безжально їх знищують.Щоб зберегти рослини ,які зникають, їх заносять до Червоної книги України, яку було видано у 1980 році. Червона книга –це водночас книга сорому і совісті людей. Сорому тих ,хто бездумно знищує природу. Совість тих ,хто, не шкодуючи зусиль і коштів ,намагається зберегти чарівний світ природи.
Учні нашого класу закликають усіх людей до збереження і охорони природи.

Виступ агітбригади класу «Природолюби».

Природа нам – як рідний дім
Вона усім, як мати,
Щоб лад завжди був в домі тім,
Про це нам треба дбати.

Люди добрі! Нас почуйте!
Честь дерев завжди шануйте!
Вони кисень нам дарують
І печалять і хвилюють.

Метелик хай вільно літає,
Він теж на життя право має.
Не рубай ліси, сади,
Краще нові посади.
Від пожежі захищайте,
Спокій в лісі зберігайте.

Не рубай ялинку, бережи ялинку,
Хай пташки співають в її вітах дзвінко.
Хай маленька білка тут гризе горішки,
А вухастий зайчик відпочине трішки.

Прошу вас, із берези ви соку не точіть.
Ви краще їй сестричку зелену посадіть.
Ви краще їй шпаківню поставте на гілках.
Щоб прилітав до неї друг лісу, добрий птах.

Жайвір хай літа над житом.
Право мав підсніжник жити.
Ранок в росах міг вставати.
Треба землю рятувати.

Присягаймо край наш рідний
Над усе любити,
Берегти його природу
І для нього жити.

VIIІ. Закріплення вивченого матеріалу.
А зараз ми тестову роботу, щоб побачити, наскільки ви були уважні протягом уроку.
1. Тестування
1) Чи є у водоростей справжні органи?
а) Так.
б) Ні.
2) Вибери мох:
а) кораліна;
б) сфагнум; в) ромашка
3) Як розмножуються хвощі й папороті?
а) з кореневища та спор;
б) з вусиків і пагонів;
в) з насіння.
4) Де утворюється насіння у хвойних рослин?
а) в коробочках;
б) в шишках.
5) Вибери квіткову рослину:
а) сосна;
б) троянда;
в) зозулин льон.
IX. Підсумок уроку.Рефлексія.
Що нового ви дізналися?
- Що вас здивувало?
- Чого навчилися?
- Який висновок зробили?
- А зараз, на згадку про нашу мандрівку, давайте всі разом скуштуємо ці солодкі кекси і придумаємо прикметники ,що характеризують наш урок.
3. Поетична хвилинка.
(На завершення учень читає вірш).
Живої природи світ таємничий
Ми на уроці сьогодні відкрили.
Навчились красу не руйнувати,
А примножувати, любити, оберігати!

Дякую вам,мої маленькі помічники, за урок.
X. Домашнє завдання
Опрацювати статті підручника на с. 77- 80.
Намалювати свою улюблену рослину.
(2.24 Mb) ] 30.01.2018, 20:43 --------------------------

Категория: ПРИРОДОЗНАВСТВО | Добавил: oludmila508 Просмотров: 864 | Загрузок: 154 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 8
Гостей: 8
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг