Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » ПРИРОДОЗНАВСТВО

Урок"Взаємозв’язки між неживою природою, рослинами і тваринами восени."
(656.6 Kb) ] 05.02.2019, 12:51

Тема: Взаємозв’язки між неживою природою,

           рослинами і тваринами восени.

Мета:розширити знання дітей про  взаємозв’язки між

            неживою природою, рослинами і тваринами   

            восени; формувати вміння складати ланцюги

            живлення, аналізувати об’єкти та явища природи,

            встановлювати взаємозв’язки між ними;

            виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання:таблиці із зображенням рослин і   тварин, макет телевізора, шапка-маска «синоптик», мікрофон, кросворд, демонстраційні таблиці.

 

 

                              Хід уроку

І. Організація класу

- Ви чуєте дзвіночок заливається?

Це значить,що урок вже починається.

А провести його нам

Допоможе чарівний світ природи.

 

На уроці ми будемо працювати під девізом:


 

ІІ.Актуалізація опорних знань

З’ясування змін у природі

  • Спочатку ми послухаємо синоптика з повідомленням про погоду сьогоднішнього дня. (За столом з’являється синоптик і повідомляє

про зміни в погоді  через макет телевізора).

Синоптик. Сьогодні … (число і місяць), температура повітря, вітер...,

на вулиці стало холодніше.

Учитель. Дякуємо, синоптику, прогноз є, можемо працювати далі.

 

    ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

    ( Тема уроку записана на дошці)

 

 

Взаємозв’язки між неживою

природою,рослинами і

тваринами восени

Блок-схема: перфолента: Взаємозв’язки між неживою
природою,рослинами і
тваринами восени

 

 

 

 

 

 

                                                                       

ІV. Вивчення нового матеріалу

1.-Відгадайте загадку .

        Хто чарівниця?

Поглянь навколо – чарівниця

В коралах і у золоті стоїть!

Пожовкле листя і бездонна просинь,

І срібле павутиння ледь тремтить…

Іскриться сонце, але вже не жарко,

Вітрець в русявих кленах шурхотить.

У жовтім листі всі алеї парку,

А золото з дерев собі летить.

Дихне вітрець, і листячко зірветься,

Щоб політати в синяві небес

А я дивлюся – і мені  здається,

Що я іду у казку,в світ чудес.

 

-Хто ж є чарівницею у цій загадці?

 

               2. Розгляньте малюнок і назвіть зміни в живій і неживій природі з приходом осені.

 

Вам відомо, що без неживої природи: сонячного світла, тепла, води, повітря не можуть жити рослини, тварини, люди.

 

-Які зміни в неживій природі впливають на рослин ?

-Як змінюється життя комах і риб восени?

-Як  осінні зміни в неживій природі впливають на життя птахів?

-Що роблять звірі восени?

3. Робота в групах.

 І група

Встанови послідовність природних явищ восени. У квадратик впиши необхідну цифру.

□ Зменшення полудневої висоти сонця. Сонячне проміння несе менше тепла і світла.

□ Зникнення комах.

□ Відліт у вирій перелітних птахів.

□ Поступове зниження температури повітря. Ранкові приморозки.

□ Пожовтіння листя на деревах і кущах.

□ Зменшення тривалості дня і зменшення тривалості ночі.

 

ІІ група

З’єднайте стрілочками природні явища, які відбуваються у неживій та живій природі.

 

 

 

 

Нежива

природа

●Зменшення полудневої висоти Сонця.

●Зменшення тривалості дня й збільшення

   тривалості ночі.

●Холодні дощі, мряка, вранішні тумани.

● Перші приморозки на ґрунті.

● Пожовтіння листя на деревах і кущах.

● Зникнення комах.

● Відліт у вирій перелітних птахів.

● Підготовка звірів до зими.    

 

 

 

Жива

природа

 

4. Бесіда

- За характером живлення тварин поділяють на три основні групи:

рослиноїдні, м’ясоїдні та всеїдні.

      Тварини

Лента: изогнутая и наклоненная вверх: Тварини

 

 

 

 

                                                                                      

       Рослиноїдні

       М’ясоїдні

 

          

 

             Всеїдні

 

травоїдні

зерноїдні

плодоїдні

нектароїдні

 

Миролюбні

 

Хижі

 

комахоїдні

рибоїдні

 

 

 

Рослиноїдні тварини

   Травоїдні

молюски, комахи, зайці, кролі, олені, вівці, лосі,

корови

   Зерноїдні

горобці, зяблики, вівсянки, жайворонки

   Плодоїдні

дрозди, славки, горихвістки, малинівки, омелюхи

   Нектароїдні

метелики, мухи, бджоли, джмелі, жуки, колібрі

 

                                    М’ясоїдні рослини

  Комахоїдні

синиці, очеретянки, мухоловки, солов’ї, зозулі,

їжаки, хохулі, землерийки, кроти

   Рибоїдні

мартини, чаплі, пінгвіни, видри, дельфіни

   Хижі

сонечка, щуки, акули, сови, шуліки, орли, вовки,

тигри

 

 

 

                           Всеїдні тварини

             бурий ведмідь, борсук, кабан, річковий рак

 

5. Фізкультхвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

6. Бесіда

-Рослини і тварини також пов’язані між собою. Птахи, звірі живляться насінням і плодами рослин. Вони розносять плоди і насіння на далекі відстані і сприяють поширенню рослин у природі.

  Існують тварини, які їдять інших тварин. Наприклад, лисиці полюють на зайців. Для вовків гарна здобич – козулі.

 

Перенесення енергії їжі від рослин до рослиноїдних

тварин, а потім до хижих тварин отримало назву ланцюжка  живлення.

Свиток: горизонтальный: Перенесення енергії їжі від рослин до рослиноїдних
тварин, а потім до хижих тварин отримало назву ланцюжка живлення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Наприклад, можна скласти такий ланцюг живлення:

 

                                                                            

                                                                           

капуста                  попелиця               сонечко

 

 

Характерним для створення ланцюгів живлення є те, що першою у ланцюжку завжди стоїть рослина, далі – рослиноїдна тварина, а на третьому рівні стоїть хижа тварина.

 

7. Хвилинка релаксації.

-Уявіть себе пташечкою, яка втомилася від польоту. Вона сіла на гілку, опустила крила і відпочиває.

 

 

8. Узагальнення і систематизація знань

1) Гра «Викресли зайвих тварин за способом живлення»

● заєць, кріль, лисиця, олень, вівця;

● козуля, лось, коза, видра, корова;

● сонечко, щука, жайворонок, акула, сова.

2) Гра «Склади ланцюжок живлення»

Прочитайте назви тварин, роздивіться їх зображення та побудуйте ланцюги їхнього живлення.

 

І.                                                     

     миша               сова                 дуб із жолудями

                                                         

                                                       

                               

ІІ. 

         короп               очерет              щука

                                                                                                  

 

                                                         

 

ІІІ.                            

      вовк                    трава                  лось                                                           

 

 

                                                                     

 

           

V. Підсумок уроку

1. Гра «Мікрофон»

- Якою новою інформацією ви поповнили свій багаж знань?

- Що цікавого запам’ятали?

- Що таке ланцюги живлення?

- Наведіть приклади.

2. Кросворд

Дати відповідь на запитання, відшукати цю тварину ( серед демонстраційних карток). Складемо кросворд.

(У кожного учня картка – схема кросворду)

 

1.Які комахи не замерзають навіть у великі морози? (Мурахи)

2.Яка основна причина відльоту птахів? (Голод)

3. Яка тварина є царем звірів? (Лев)

4.А ця пташка білобока, а зовуть її … (сорока)

5.Любить влітку наїдатися, а взимку відсипатися. (Ведмідь)

6.Який птах полюбляє сало? (Синиця)

7.Хто уміло стрибає і горішки полюбляє? (Білка)

 

 

 

 

 

                       5      

              

 

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                   

 

 

-На кросворді у виділених клітинках ви прочитали слово «молодці»

-Діти, ви працювали старанно,

То ж урок пройшов не марно,

Працювали від душі,

Другий клас – ви молодці!

 

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати статті підручника на с.62-63

Скласти 3 ланцюги живлення в природі.

 

 

 

 

 

 

 

 


(656.6 Kb) ] 05.02.2019, 12:51

Категория: ПРИРОДОЗНАВСТВО | Добавил: anna7gurko7 Просмотров: 101 | Загрузок: 13 | Рейтинг: 5.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar