Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » ІНФОРМАТИКА

Урок-подорож країною Інформатика
01.03.2016, 14:24 Тема: Вікторина «Подорож країною Інформатика».

Мета: узагальнити знання та навички учнів, отримані упродовж року; формувати інформаційно – комунікаційну компетентність; розвивати мислення, пам'ять, увагу; виховувати інтерес до вивчення предмета.

Обладнання: підручники, зошити, комп’ютери, програмне забезпечення, малюнки казкових героїв, презентація, смайлики, картки, олівці, ручки.
Зміст уроку:
І. Організаційний момент.
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, в небі пташки!
Доброго ранку тобі і мені!
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
(1 слайд)

- У нас сьогодні останній урок в цьому навчальному році, тому давайте проведемо його у незвичний спосіб, у вигляді вікторини - подорожі країною Інформатикою. А змагатися будуть команда «Розумниці» та «Розумники». Подорожуючи, ви згадаєте багато чого цікавого. За кожну правильну відповідь ви отримаєте смайлики. Які ми підрахуємо і визначимо переможця.
- Діти, на нашу адресу надійшов лист (2 слайд). Вам цікаво дізнатися від кого він? Давайте його прочитаємо! (Діти читають лист).(3слайд)

Любі друзі! Як добре, що ми знову зустрілися, щоб разом мандрувати країною Інформатикою. Цього разу, здолавши всі перешкоди, ми дійдемо до замку, в якому мешкає сама королева Інформатика. А щоб здолати перешкоди візьміть до уваги наші поради! Бажаємо успіхів!
Ваші друзі – Ганнуся, Елзік, Мудрунчик.

- Давайте прочитаємо з вами поради від наших друзів перед тим, як відправитися у подорож.

Порада від Елзіка, Ганнусі та Мудрунчика. (4слайд)
- П - працюй наполегливо.
- О - отримуй знання.
- Р - розумій.
- А - активним будь.
- Д - думай.
- А - аналізуй.

- Маршрут подорожі перед вами на карті (5 слайд).Тож вирушаємо!

ІІІ. Вікторина.
- Розпочинається наша подорож із «Силіконової долини» (6 слайд), яка знаходиться у південній частині Сан-Франциско в штаті Каліфорнія (США), відрізняється великою щільністю високотехнологічних компаній, пов’язаних із розробкою і виробництвом комп’ютерів. І ось перше завдання.
Завдання. Назвати види комп’ютерів, зображених на екрані (7 слайд).

- Наступна зупинка «Місто професійне» (8слайд).
Завдання. Необхідно розповісти, як представники різних професій використовують у своїй роботі комп’ютер (9,10,11 слайд). (Розповіді дітей.)

- Подорожуємо далі. На нашому шляху я бачу галявину і не просто галявину, а «Загадкову галявину» (12 слайд). Вам необхідно відгадати загадки про складові частини комп’ютера; визначити, який це пристрій (введення чи виведення інформації).

Загадки (13 слайд)
1. Телевізор-родич мій,
Я не миша, не носій…
Відображаю картинки
Для Сергія та Іринки. (Монітор)
2. Не пишу та не малюю,
Я для Вас лише друкую,
Пристрій друку - оце я .
Як скажіть моє ім’я? (Принтер)
3. В мене є багато клавіш,
А сонату не зіграєш,
З піаніно - не дружу.
Та я всім допоможу.
Текст писати та ім’я.
Здогадались? Хто ж це я? (Клавіатура)
4. Я на килимку лежу.
Хвостик маю, не тремчу.
Можу в іграшки пограти.
Стрілкою покерувати.
Тільки я котів боюсь,
Як, скажи тепер я звусь? (Мишка)
5. В блоці цім живе процесор
Помічник він , не агресор
В ньому щось гуде, співає,
Одним оком нам моргає.
Головний він не даремно,
А звуть його (системним).
6. І комп’ютери порою
Розмовляють між собою,
А для цього їм потрібна
Річ відома не усім.
До телефону підключай
І повідомлення приймай,
Адже мову ми ведем
Про зв'язок через (модем).

- Наступна зупинка « Гора міркувань»(14 слайд). Щоб подолати гору треба попрацювати у командах.
Завдання (15 слайд)
1. Пронумеруйте, що за чим ви робите, щоб вимкнути комп’ютер.(Команда «Розумниці»)
2. Які органи чуття дають змогу сприймати інформацію. ( Команда «Розумники»).
- Давайте зробимо перевірку. Перевірка (16 слайд ).
Завдання. Робота у парах. Підручник (ст. 129, з.5) (17 слайд).
- Молодці! Ви справились із завданнями. А ось в далечині майорить озеро, а називається воно «Історичне»(18 слайд) . І знову необхідно виконати завдання.
Завдання. Розшифруйте слова, а малюнки вам допоможуть в цьому (19слайд).

ААБК – абак П’ЮТЕРМОК – комп’ютер
ЛИВУЗКИ – вузлики ЦЯХІВНИРА – рахівниця
РУБЗАКИ – зарубки ПАСНАЛІКА - паскаліна

- Наступна зупинка нашої подорожі «Міст Ерудитів» (20 слайд). На цьому мосту зустрінуться у двобої капітани команд.
Питання для капітанів:
1. Завдяки цій найбільшій мережі поєднуються комп’ютери з різних куточків Землі. (Інтернет)
2. У ній зберігається вся інформація, з якою працює комп’ютер. (Пам'ять)
3. Він керує роботою всіх пристроїв комп’ютера. (Процесор)
4. Що зображено на робочому столі комп’ютера? (Піктограми)
5. Як називається найбільша клавіша на клавіатурі? (Пропуск)
6. Для чого використовується клавіша Shift ? (Для введення великої букви)
7. Які інформаційні процеси ви знаєте? (Отримання, зберігання, опрацювання, використання, пошук)
8. Що таке команда? (Речення, яке спонукає до дії)
9. Хто такі виконавці? (Ті , що виконують команди)
10. Як називається програма, в якій створюються малюнки? (Paint)

- Діти, ви, напевно, заморилися . Тому пропоную відпочити у селищі «Веселому» (21 слайд).
Фізкультхвилинка. («Україно, ми твоя надія!») (22 слайд).
- Ну що ж продовжимо подорож! О, що це за краса природи? А так це «Водоспад сподівань» (23 слайд) . Я сподіваюсь, що ви вміло виконаєте ті практичні завдання, які нам пропонує королева Інформатики. А перед тим, як почати працювати , повторимо правила поведінки під час роботи за комп’ютером. (Діти називають правила).
Практична робота (24 слайд).
- Відкриємо програму «Сходинки до інформатики», знайдемо вправу «Математичний космодром». Хто перший виконає правильно всі завдання, , передбачені цією вправою, той отримає смайлик. (Робота за вказаною вправою)
ІV. Підсумок уроку
- Ось, діти, ми і дісталися замку самої королеви Інформатики (25 слайд). Ви були вправні, розумні, винахідливі. За це королева хоче вас нагородити (26 слайд).
Підведення підсумків вікторини. Отримання нагород.
А ще королева хоче вам розповісти цікаву притчу. Послухайте її.
Притча.
- Йшов мудрець, а назустріч йому три людини, які везли під гарячим сонцем візки з камінням для будівництва. Мудрець зупинився і кожному задав по одному запитанню. У першого запитав: «Що ти робив цілий день?» І той відповів, що цілий день возив кляте каміння. У другого спитав: «А що ти робив цілий день?» І той відповів: «А я сумлінно виконував свою роботу». Третій посміхнувся. Його обличчя засвітилося радістю і задоволенням: «А я будував храм!» (25 слайд).

- Так і ми з вами «будували храм», працюючи на уроці, здобували знання працею. А, можливо, хтось інакше відповів би на запитання мудреця? (Вислови дітей).
01.03.2016, 14:24 --------------------------

Категория: ІНФОРМАТИКА | Добавил: andrusenko1974 Просмотров: 1709 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 3
Гостей: 3
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг