Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » СТАРША ШКОЛА

Урок з історії: Князь Ярослав Мудрий. «Руська правда». Зростання авторитету Київської держави.
(2.15 Mb) ] 01.03.2018, 15:58 УРОК Дата:
Тема: Князь Ярослав Мудрий. «Руська правда». Зростання авторитету Київської держави.
Мета: залучати учнів до активного вивчення історії. Поглибити та розширити знання учнів по даній темі, а також закріпити вивчене, а саме про Київську державу ІХ – ХІ ст. на основі застосування ігрових методів на уроці;
корекційна мета: систематизувати, поглибити знання з історії України;
розвивати: у учнів пам'ять, увагу, мислення на основі системного повторення, актуалізації знань та опорного конспекту (цікавої інформації);
формувати: знання, уміння та навички учнів узагальнювати, порівнювати, робити висновки на основі нового матеріалу, давати характеристику історичним подіям, постатям, за допомогою підручника, конспекту-опори , дидактичних ігор, а також виконанням цікавих завдань;
виховувати: патріотичні почуття у учнів, любов до історії, а також почуття гордості за минуле свого народу. Виховувати у дітей повагу і шану до історичних постатей.
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
Наочність: портрети історичних осіб, історичні карти, роздатковий матеріал
( схеми, цікаві завдання)
Індивідуальна робота: «Розкодуй слова»
Ігрові моменти:
Гра «Герой, дата, подія»
Гра «Знайди зайве»
Хід уроку:
1.Організаційний момент.
-перевірка наявності всіх присутніх учнів (рапорт чергового)
-перевірка готовності до уроку
-настрій учнів на урок (корекційні вправи), (девіз)
«Будемо уроком мандрувати,
історію країни будемо вивчати»
Вчитель: як завжди ми звами будемо працювати за планом уроку, який є у нас на дошці.
2.Повідомлення теми і мети уроку. Тема нашого уроку (дошка)(записати в зошит)
Мотивація навчальної діяльності:
Сьогодні на уроці ми з вами продовжимо мандрувати сторінками історії тобто продовжимо вивчати про Київську державу, а саме ознайомимось з історичною постаттю князем Ярославом Мудрим та його правлінням. Також в кінці уроку відповімо на наші три проблемні питання які в нас занотовані у схемі:

1. Що зробив Ярослав Мудрий для Київської Русі?
2. Яку архітектурну памʼятку збудували за князювання Ярослава Мудрого?
3. Перший писемний збірник законів Київської держави?

Тому ми з вами поділились на три групи кожна група буде відповідати на своє запитання , питання оберете коли почнемо вивчати новий матеріал.
А зараз перед тим як почнемо перевірку д/з , в нас як завжди хвилинка-розминка «Терміни»
(зʼєднай стрілками термін та пояснення) ( на дошці)
( один учень зʼєднує на дошці , відповідно до відповідей учнів)
ФОРТЕЦЯ плата за перевезення товару через кордон
ДАНИНА великий землевласник
БОЯРИН укріплена споруда
МИТО податок з населення
3.Системне повторення (перевірка д/з)
Пригадайте яку тему ви вивчали на минулому уроці? (запровадження християнства на Русі)
З яким князем пов’язана ця подія? (Володимир Великий)
Застосування ігрового моменту на уроці:
Для перевірки д/з ми з вами пограємо в гру «Герой, дата, подія».
(У ній бере участь увесь клас. Учитель проходить повз учасників гри, які сидять за партами, й просить одного з них назвати історичну особу, іншого – дату, третього ж – випадок. Перший учень озвучує ім’я історичної особи, наступний учень – дату, пов’язану із даною особою, а третій - подію, пов’язану з особою і датою.)
Герой – Дата- Подія
Вчитель просить одного з учнів назвати героя, іншого – дату, а третього – подію. Перший учень називає ім’я історичної особи, наступний учасник – дату(дати), пов’язані з цією особою, а третій – називає подію пов’язану з ним і цією датою.
Наприклад:
Володимир Великий -988 –хрещення Русі;
Володимир Великий -996 – побудова Десятинної церкви.
Володимир Великий -1015 – дата його смерті
Застосування міжпредметного звязку
А зараз математична хвилинка: (групова робота)
І группа- скільки років минуло з часу Хрещення Русі до наших днів?
ІІ группа – скільки років минуло від побудови Десяттиної церкви до наших днів?
ІІІ группа – скільки років минуло від смерті Володимира до наших днів?
Вчитель : скажіть будь ласка, а чому церкву назвали Десяттиною? (відповіді)

4.Актуалізація опорних знань (повторення матеріалу вивченого на минулих уроках)
На минулих уроках ми вивчали з вами про Київську Русь, скажіть будь ласка в якому столітті було засновано Київську Русь? ( ІХ ст.)
Хто правив Київською державою? (князі)

Я вам підготувала завдання на картках:
Завдання «Послідовний ланцюжок»
(Пронумеруйте послідовно правителів Київської держави від першого до останнього вами вивченого.)
№ п/п Правителі
Князь Святослав
Князь Володимир
Князь Олег
Княгиня Ольга
Князь Ігор

5.Вивчення нового матеріалу:
У князя Володимира було двоє синів. Між ними почалися міжусобні війни. Перемогу отримав Ярослав, який у 1019 році став київським князем. Сьогодні ви дізнаєтесь про князя Ярослава, який своїми справами примножив здобутки князя Володимира.
А зараз ми попрацюємо з підручником : Тема 7, ст.94
Чий портрет ви бачите у підручнику? ( Ярослав Володимирович)
Прочитайте параграф про себе - робота з підручником ( 5 хв)
Вчитель : зараз у нас буде групова робота, в нас є три групи, кожній групі я дам питання, які будуть стосуватися часів князювання Ярослава.
І група – Що зробив Ярослав Мудрий для Київської Русі?
1) У 1019 Ярослав став київським князем.
2) Розширив межі Київської держави, київська держава стала найбільшою в Європі.
3) Ярослав успішно боровся з кочівниками.
4) Ярослав багато часу приділяв зміцненню та розбудові Києва.
ІІ група – Яку архітектурну памʼятку збудували за князювання Ярослава Мудрого?
1) Збудували Софіївський собор.
2) С обор був збудований на честь перемоги над печенігами.
3) У соборі підписували договори.
4) При соборі діяла школа та бібліотека.
ІІІ група – перший писемний збірник законів Ярослава мудрого?
1) Перший збірник законів називався « Руська правда»
2) Закон – це правило, яке повинні виконувати всі люди.
3) В збірнику законів було записано: - як карати за образу; за бійку ; за вбивство.
4) В законі було сказано, що головний суддя київський князь.
Вчитель: Щоб відповісти на ці питання , відповіді вам потрібно знайти у параграфі підручника, з яким ви ознайомились. Працюємо. Відповіді записуємо у картку.
Робота в зошиті: (міні-конспект)
1) У 1019 Ярослав став київським князем.
2) Розширив межі Київської держави, київська держава стала найбільшою в Європі.
3) За князювання Ярослава збудували Софіївський собор.
4) Перший писемний збірник законів Ярослава Мудрого називався « Руська правда»

Фізкультхвилинка.
Вчитель: ви трішки напевно втомились тому , зараз хвилинки-релаксації, будь-ласка покладіть ручки на коліна, закрийте оченята . Зараз у нас золота пора року – уявіть собі, що ви перенеслися у ліс, дерева якого одягнені у золотисте вбрання, природа наче розмовляє з вами, листя наспівує гарну мелодію, ви відпочиваєте …….
Вчитель: я гадаю ви трішки відпочили, тому повертаємося до нашого уроку
6. Закріплення матеріалу:
Робота з картою ( ви бачите що
Зараз ми з вами пограймо в гру «Знайди зайве»
Застосування ігрового моменту
На уроках узагальнення можна застосувати гру «Знайди зайве». У запропонованій підбірці матеріалу: подій та імен, назв та дат й визначень – кілька складових елементів відповідають назві теми, а декілька підібрано випадковим чином.
Дидактична гра « Знайди зайве» -командна гра
Вчитель: так як у нас є три групи, це наші три команди.
(Кожній команді роздаються картки на яких надруковані речення я, які стосуються правління Ярослава Мудрого, та команда яка першою та правильно виконає завдання , переможе і учасники цієї команди отримають один бал до своєї оцінки.)
Ярослав став київським князем у 1019 році. Він продовжив справу свого батька. Князь приєднав до Київської держави східнословʼянське плеʼмя вʼятичів. За наказом Ярослава створено перший писемний збірник законів. За правління Ярослава було запроваджено християнство на Русі. Помер Ярослав Мудрий у 1054 році.
( завдання учням - вилучити зайве, викреслити речення)
Індивідуальна робота: «Розкодуй слова»
Розкодуй слово відповівши на питання:
Питання: Як називали князя Ярослава?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
а б в г Г Д е є ж з и
12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
і ї й к Л М н о п р с
23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
т у ф х Ц Ч ш щ ь ю я

33,21,19,22,16,1,3 17,24,6,21,11,14
Відповідь: _________________________________________________________________________
Питання: Як називались головні ворота стародавнього Києва?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
а б в г Г Д е є ж з и
12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
і ї й к Л М н о п р с
23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
т у ф х Ц Ч ш щ ь ю я
10,19,16,19,23,12 3,19,21,19,23,1
Відповідь: ____________________________________________________________________________
Перевірка індивідуальних завдань по картках:
– Як називали князя Ярослава?
Чому його так називали? ( дітям- багато бував у бібліотеці, читав, тому за розум і освіченність народ прозвав його «Мудрим»)
– Як називали головні ворота стародавнього Києва?
Що угорі було розташовано на цих воротах? (дітям- церква Благовіщення)
Словникова робота: ( у словниках)
Собор - головна церква міста чи монастиря.
Закон - правило поведінки, яке повинні виконувати всі мешканці держави.
7.Підсумок уроку:

А зараз ми з вами підсумуємо урок відповівши на наші проблемні питання заповнивши таблицю
( учень з кожної групи записує відповіді на питання своїм кольором)

1. Що зробив Ярослав Мудрий для Київської Русі?
2. Яку архітектурну памʼятку збудували за князювання Ярослава Мудрого?
3. Перший писемний збірник законів Київської держави?

Цікава хвилинка: (відео нарис Ярослав Мудрий)- мультимедійна дошка
8. Оцінювання учнів.
9. Домашнє завдання: ст. 94-95 читати, відповідати на питання.
(2.15 Mb) ] 01.03.2018, 15:58 --------------------------

Категория: СТАРША ШКОЛА | Добавил: alenazozulya12 Просмотров: 721 | Загрузок: 145 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 3
Гостей: 3
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ
tz189071, Karinka1981
Україна. Кривий Ріг