Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ

Проект з трудового навчання (швейна справа): «Вироби з текстильних матеріалів - прихватка».
(3.05 Mb) ] 29.03.2016, 17:50 Маріупольська спеціальна загальноосвітня школа – інтернат № 37 Донецької обласної ради

Проект з трудового навчання (швейна справа):
«Вироби з текстильних матеріалів - прихватка».

Вчитель – дефектолог:
Дубовик Інна Валентинівна.
2016 рік.
Проект із швейної справи:
«Вироби з текстильних матеріалів - прихватка».
Мета проекту:
 викликати інтерес до виготовлення сувенірів - виробів для дизайнерського інтер’єру кухні;
 сприяти формуванню вміння виконувати послідовні технологічні операції з пошиття та оздоблення прихватки, вибору відповідних текстильних матеріалів;
 розвивати комунікативні здібності, практичні вміння, пам’ять, мислення, навички роботи в групі;
 виховувати любов і повагу до прикладного мистецтва.
Задачі проекту:
 сприяти знайомству учнів з видами, технічними відомостями, технологією виготовлення, підбором відповідних текстильних матеріалів, оздобленням прихватки;
 формувати діяльність на основі розвитку вміння аналізувати способи виконання завдання за інструкційною карткою, планування послідовних трудових операцій, виконання послідовних практичних дій з пошиття та оздоблення прихватки;
 відпрацьовувати навички роботи на швейній машині;
 розвивати координацію рухів, просторове орієнтування на основі креслення деталей виробу та моделювання оздоблення прихватки;
 формувати супроводжуюче мовлення - уміння робити словесний звіт про послідовність виготовлення прихватки;
 виховувати посидючість, акуратність при виконанні роботи.
Куратор проекту: Рудас Т. П. (заступник директора з НВР).
Вчитель – дефектолог: Дубовик І. В.

Актуальність:
Прихватка дуже корисна і потрібна річ для будь-якої господині під час приготування їжі, вона може доповнити інтер'єр кухні і створити в ній атмосферу тепла і затишку, а також може стати прекрасним подарунком. Прихватка не складна у виготовленні і підборі текстильного матеріалу. Оздоблення прихватки у техніці аплікації розкриває великі можливості для розвитку естетичного смаку дітей з особливими освітніми потребами.
Робота над проектом сприяє розв’язанню і корекційних завдань: розвитку вміння аналізувати завдання дитиною за інструкційною карткою, розвитку вміння планувати послідовні трудові дії та операції, виконувати послідовні практичні дії з пошиття та оздоблення прихватки, працювати колективно.
Навчальний предмет: Швейна справа.
Тип проекту: Творчий.
Ключове питання: Яким повинен бути сувенір, корисний у побуті?
Тематичне питання: Як виготовити прихватку з текстильного матеріалу?
Змістові питання:
• Які бувають прихватки?
• Яким вимогам потрібен відповідати текстильний матеріал для пошиття виробу?
• Техніко – технологічні відомості з пошиття прихватки.
• Оздоблення прихватки.
Очікуваний результат:
• Засвоєння матеріалу.
• Формування навичок роботи в групі, роботи з інструкційною карткою.
• Відпрацювання навичок роботи на швейній машині.
• Розвиток естетичного смаку.
• Презентація готового виробу.
Форма проведення: Практична робота.

Термін виконання: 4 тижні.

Основні етапи роботи над проектом.
I. Організаційно – підготовчий етап.
1. Вибір теми проекту із списку тем, запропонованих учителем.
«Сувеніри. Вироби з текстильних матеріалів - прихватка».
2. Обґрунтування вибору об’єкта проектування.
Прихватки дуже корисна і потрібна річ для будь-якої господині під час приготування їжі, вона може доповнити інтер'єр кухні і створити в ній атмосферу тепла і затишку, а також може стати прекрасним подарунком. Прихватка не складна у виготовленні і підборі текстильного матеріалу.
3. Розробка критеріїв майбутнього виробу.
Прихватка повинна відповідати наступним вимогам:
 Бути зручною, простою у виготовленні, мати економічну доцільність і естетичний вигляд.
 Виготовлена з льону, бавовни або гобелена, теплоізоляційного матеріалу,підкладки, що є найзручнішими в користуванні.
 Може бути оздоблена різними дрібничками, починаючи з вибору основного візерунку тканини так і іншими декоративними доповненнями у вигляді аплікацій з текстилю.
 Повинна мати теплоізоляційні властивості.
 Оздоблена декоративними швами, атласними стрічками (коса-бейка), вишивкою.
4. Визначення обсягу знань та вмінь, необхідних для виконання виробу.
1. Практичні знання і вміння по підготовці тканини до розкроювання,по визначенню напряму нитки основи, по перенесенню викрійки на тканину, вирізуванню деталей виробу.
2. Знання про властивості натуральних і синтетичних тканин, їх застосування. Диференціювати деталі крою.
3. Вміння визначати лицьовий бік тканини, накладати деталі виробу.
4. Вміння виконувати текстильні аплікації.
5. Вміння наметувати деталі виробу,виконувати машинну строчку, пристрочувати обшивку.
6. Знання правил техніки безпечної роботи з ріжучими та колючими інструментами; правил безпечної роботи на електричній швейній машині; правил безпечної роботи з електропраскою.
7. Навички роботи на швейній машині.
5. Опрацювання літературних джерел, консультування з вчителем, батьками.
• Мерсіянова Г. М., Албонкіна Н. П. «Швейна справа 6 клас». Київ, - Либідь, 2013 рік.
• Інтернет ресурси.
6. Пошук аналогів задуманого виробу.


ЗРАЗОК №1 ЗРАЗОК №2 ЗРАЗОК №3

Вид конфігурації: форма рукавички.
Призначення виробу: для декорування кухні, для захисту рук від гарячих предметів.
Види матеріалів для виготовлення деталей: льон, бязь та інша тканина, яка має невелике переплетіння..
Оздоблення: декоративна атласна стрічка, тасьма, аплікація.
7. Аналіз готових виробів.

Аналіз конструктивної побудови зразків – аналогів:

Вимоги до конструкції Номери зразків.
№ 1 № 2 № 3.
Кількість основних деталей у виробі. 4 4 4
Призначення виробу. Захист рук від гарячого. Захист рук від гарячого. Захист рук від гарячого.
Матеріал деталей. Тканина, поролон . Тканина, поролон (драп). Тканина, поролон (драп).
Габаритні розміри виробу. 20×30 см.
20×30 см.
20×30 см.

Складність конструкції. Середня. Висока. Висока.
Надійність роботи у виробі. Висока. Висока. Висока.
Відповідність вимогам дизайну. Висока. Висока. Висока
Естетичний і оригінальний вигляд. Середній. Високий. Високий.
Технологічність виготовлення. Середня. Висока. Висока.
Надійність з’єднань деталей. Висока. Висока. Висока.
Простота з’єднань деталей. Висока. Складна. Складна.

Визначення майбутньої конструкції виробу.

Вимоги до конструкції
Номер зразка.
Кількість основних деталей у виробі. № 2, № 3.
Призначення виробу. № 2, № 3.
Матеріал деталей. № 2, № 3.
Габаритні розміри виробу. № 2, № 3.
Складність конструкції. № 2, № 3.
Надійність роботи у виробі. № 2, № 3.
Відповідність вимогам дизайну. № 2, № 3.
Естетичний і оригінальний вигляд. № 2, № 3.
Технологічність виготовлення. № 2, № 3.
Надійність з’єднань деталей. № 2, № 3.
Простота з’єднань деталей. № 2, № 3.


8. Техніко – економічні чинники.
Матеріал повинен бути недорогий, надійний. Для аплікації та прокладного матеріалу допускається використання кольорових лоскотів та вживаних раніше матеріалів для утеплювання (драп). Це дасть можливість здешевити виріб.
Екологічне обґрунтування виробу.
Прихватка для кухні виготовлена з екологічно чистої та натуральної тканини, використання якої не приноситься шкода здоров’ю людини. Утилізація проходить теж без надання шкоди.
Швейна машина має електропровід і тому в функціональному значенні екологічно чиста. Отже пошиття та використання прихватки не несуть шкоди навколишньому середовищу.

Основні параметри екологічної експертизи.
№з/п Екологічні вимоги Дотримання вимог Шляхи мінімізації шкідливих факторів
1. Матеріал + Використовуються натуральні матеріали – бязь, льон та котушкові нитки; матеріал не повинен осипатися.
2. Обробка + Ручна та машинна
3. Експлуатація + Міцна, середнє вбирання пилу, не вигоряє.

8. Ескізне проектування. Складання ескізних малюнків;
 Опис зовнішнього вигляду – прихватка;
 Види і асортимент матеріалу – Тканина (бязь, льон), поролон (драп),підкладочна тканина, коса бейка;
 Кількість – 5;
 Форма – рукавичка;
 Розміри деталей - 20×30 см;
 Інші елементи і деталі конструкції – бейка, аплікація, тасьма;
 Види з’єднань деталей у виробі – зшивання;



• Розроблення креслення прихватки;

• Планування технології виготовлення виробу:
1. Підготовка тканини до розкроювання;
2. Розкроювання, з’єднання деталей нижньої частини виробу;
3. Розкроювання, оздоблення аплікацією лицьової частину виробу, з’єднання деталей верхньої (лицьової) частини рукавички;
4. Оздоблення косою бейкою верхніх частин основних деталей рукавички;
5. Лицьову сторону рукавички зметати та зшити з нижньою частиною виробу, обшити косою бейкою;
6. Пришити петельку.

• Обирання технології обробки деталей, їх з’єднання, складання технологічної послідовності виконання виробу;
• Добір матеріалів та інструментів;
Матеріали: бязь. Вона менше забруднюється, добре прасується, має довгий термін використання. Для прокладки ми використовуємо поролон (драп) білого кольору, що є термостійким та не пропускає тепло.для прокладки використовуємо любу недорогу тканину. Також знадобляться нитки синього та білого кольорів.
Інструменти: ножиці, голка, лінійка, викрійки, крейда, олівець.
Обладнання: швейна машинка, праска, голка, наперсток.
• Організація робочого місця;
Своє робоче місце при шитті слід організувати в такій послідовності:
1. Перед початком роботи слід перевірити справність всіх робочих інструментів (голка повинна бути рівною, гострою, не іржавою; наперсток – відповідати розміру пальця; ножиці – гострими, не іржавими);
2. Всі інструменти повинні лежати в одному місці;
3. Працювати слід в робочому одязі;
4. При роботі слід користуватися наперстком;
5. Роботу слід виконувати лише на поверхні столу;
6. За робочим столом слід сидіти прямо;
7. Світло повинно падати з лівого боку;
8. Машинка має бути справною та заправленою;
9. По закінченню роботи слід прибрати своє робоче місце.
• Міні – маркетингові дослідження з визначення доцільності виготовлення виробу щодо економії матеріалів та енергоресурсів, щодо потреб ринку;
Для того щоб дослідити ринок прихваток необхідно:
1) дослідити споживачів прихваток сьогодні й на майбутнє;
2) визначити потенційних і безпосередніх споживачів;
3) дослідити наявність конкурентів сьогодні й у майбутньому;
4) визначити найсильніших конкурентів на ринку;
5) виявити агресивно налаштованих конкурентів і виробити шляхи протидії їм;
6) знайти власну нішу;
Також необхідно дослідити насиченість ринку товаром який ми виготовляємо. Безпосередніми клієнтами стануть домогосподарки , оскільки прихватка на кухні необхідна кожній.
• Визначення собівартості виробу і його ціни, передбачуваного прибутку.
Розрахунок собівартості виробу.
Собівартість продукції – важливий якісний показник діяльності будь – якого підприємства. Він характеризує всі його поточні грошові витрати на виробництво та реалізацію продукції. Собівартість включає вартість матеріалів та інші витрати.
Собівартість виробу.
Вартість матеріалів вираховується за формулою:
Вартість матеріалів + Витрати на амортизацію + Вартість витрат електроенергії. = Собівартість виробу
Знаючи ціни на матеріали, можна вирахувати остаточну вартість затрат на виготовлення прихватки.
Розрахунок вартості матеріалів.
Назва матеріалів Ціна одиниці вимірювання. Витрати матеріалів. Вартість витрат.
Полотняна тканина. 20 грн./м 200 × 300мм 1,5 грн.
Бязь. 80 грн./м 200 × 300 мм 6 грн.
Підкладочна тканина 20 грн. /м 200 × 300
200 × 300 3 грн.
Поролон (драп). б/у безкоштовно. 200 × 300 мм --------------------
Кольорові
клаптики. б/у безкоштовно. -------------------
--------------------
Нитки. 3 грн./катушка. 1 катушка. 3 грн.
Разом: 13, 5 грн.

Витрати на амортизацію інструментів, які складають 10% від їх вартості.

Назва інструменту. Вартість грн.. Амортизація, грн..
Ножиці. 20грн. 2 грн.
Голки ручні. 1 грн. 20 коп.
Швейна машина.
(термін експлуатації 20 років) 1 800 грн. (за рік зношеність складає 90 грн.).
10% від 90 грн. становить 9 грн. 9 грн.
Усього: 11грн. 20коп.

Вартість витрат на електроенергію при роботі з праскою.
Вартість витрат на електроенергію під час волого – теплової обробки виробу 0,2 кВт/ год × 47,5 коп. = 10 коп.(потужність праски 0,6 кВт, яка працювала 20 хв.).
Вартість витрат на електроенергію при роботі на швейній машині.
Витрати на електроенергію при роботі на швейній машині складають 0,85 кВт/год. Час затрачений на пошиття та настрочування аплікації складає 1 год. Вартість витрат складає: 0.85кВт ×47, 5 коп. = 41 коп.
Визначення загальної собівартості прихватки
Собівартість виробу складає:
13грн. 50 коп.. + 11 грн.20 коп. +10 коп. + 41 коп. = 25 грн. 21 коп.
Подібна прихватка на ринку коштує 35 грн.
Визначення прибутку:
Ціна виробу на ринку – собівартість виробу = прибуток
35 грн. – 25 грн. 21 коп. = 9 грн.79 коп.
Висновок за технічною пропозицією
Проаналізувавши всі моделі – аналоги за такими вимогами, як сучасність, зручність, економічна доцільність, простота виготовлення, практичність, оригінальність зовнішнього вигляду, відповідність матеріалів та конструкції виробу його призначенню, доходимо висновку, що всі подані вище моделі – аналоги набору прихваток для кухні є індивідуальними та неповторними, їх можна всі сміливо використовувати як зразки для проектування. Але для подальшої розробки ми виберемо модель №2, № 3.

II. Технологічний етап.

1. Виготовлення виробу учнями;



• Виконання учнями технологічних операцій;

• Корегування і допомога вчителя;

• Самоконтроль і самооцінювання своєї діяльності учнями;

• Оцінювання якості виробу;


• Дотримання технологічної, трудової дисципліни, культури праці.

Технологічна послідовність виготовлення виробу.

№ з/п Назва неподільної операції Графічне зображення Технічні умови виконання Обладнання, інструменти, пристрої
Підготовка тканини до розкроювання.
1. Підготовка тканини для розкроювання. Прасування тканини. Праска, вода.
Розкроювання та виготовлення нижньої сторони прихватки.
2. Розкладання викрійок основної деталі на тканині, обведення контурів нижньої частини виробу. Приколювання викрійок. Шпильки. Крейда (олівець).
3. По викрійці без пропусків вирізати прокладку із поролону (драпу), підкладку і виворотню сторону із полотняної тканини. Вирізування із поролону (драпу), підкладочної тканини і полотна нижньої деталі виробу. Ножиці, крейда, викрійка.

4. Наметати по краю три шари нижньої деталі рукавички: із драпу, підкладки і полотняної тканини. Наметування. Голка, нитка.
5. Розкреслити деталь нижньої частини прихватки у вигляді ромбиків. Нанесення візерунка у вигляді ромбиків («вафелька») крейдою (олівцем). Лінійка. Крейда (олівець).
6. Виконати строчку у вигляді «вафельки». Виконання строчки на швейній машині. Нитки, ножиці, швейна машина.

Розкроювання та виготовлення лицьової сторони прихватки.
7. По викрійці без пропусків вирізати прокладку із поролону (драпу), підкладочної тканини і лицьову сторону виробу з бязі. Перенесення викрійки на тканину. Вирізування із поролону (драпу), підкладкової тканини і бязі верхньої (лицевої) частини виробу.
8. Розкроювання деталей аплікації. Вирізування. Підбір тканини для аплікації. Розкроювання деталей аплікації. Вирізування. Викрійка деталей аплікації, ножиці, крейда.
9. Приметування аплікації на основну (лицьову) деталь, пристрочування. Приметування аплікації, пристрочування. Деталі аплікації, голка.
10. Прасування аплікації з виворітної сторони виробу. Прасування. Праска.
11. Наметування та зшивання лицьової деталі з утеплювачем, та підкладкою. Зшивання основної тканини з поролоном (драпом). Швейна машинка, голка, нитки.
12. Наметування бейки по верхньому краю обох деталей. Наметування бейки.

Знімання намітки. Бейка, голка, нитки.
13. Верхній край обох деталей построчити бейкою. Пристрочування бейки. Швейна машина.
З’єднання нижньої та лицьової деталей прихватки.

14. Лицьову сторону прихватки зметати та зшити з нижньою частиною виробу.
Тимчасове ниткове з’єднання двох основних деталей. Нитки, голка.

15. Приметування косої бейки по краю прихватки. Наметування косої бейки по краю рукавички. Голка, нитки.

16. Пристрочування косої бейки Зшити косу бейку швом з закритим зрізом. Швейна машинка, голка, нитки.

17. Пришивання петлі З одного краю пришиваємо петлю на яку буде вішатись рукавичка Швейна машинка, голка, нитки.

III. Заключний етап.
1. Коригування виконаного виробу (за необхідністю);
2. Коригування технології виготовлення виробу (за необхідністю);
3. Остаточний контроль;
4. Укладання плану – алгоритму послідовних трудових операцій з пошиття та оздоблення прихватки;
5. Самооцінювання готового виробу учнями, звітування про виконану роботу;
6. Підбиття підсумків роботи над проектом;
7.Виставка учнівських робіт.

Виставка учнівських робіт.

Прихватки.
У кухні я тобі підмога -
Руки заховаю від опіку.
Я красива і товста,
З ватину і полотна.
Хоч і гарячий деко,
Руки я надійно ховаю.
Деко зі мною за край
З духовки діставай!
Зняти з каструлі можна кришку,
Якщо дуже розігрілася,
Сковорідку відсунути.
З духовки зможеш вийняти.
Піца, пиріжки, торти,
Сухарі зі мною ти!
(3.05 Mb) ] 29.03.2016, 17:50 --------------------------

Категория: ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ | Добавил: innadubovik2012 Просмотров: 6054 | Загрузок: 931 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК