Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ

Урок та презентація трудового навчання у 1 класі "Настільний театр"
(5.38 Mb) ] 22.02.2016, 19:28

Урок трудового навчання у 1 класі
Тема: Робота з папером та картоном . Безпека праці. Послідовність дій під час виготовлення об’ємних виробів із паперу та картону, за зразком. Практична робота. Виготовлення із паперу та картону об’ємних іграшок настільного театру(казкових героїв).
Мета. Формувати ключові компетентності:
- вміння вчитися – організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі, доводити роботу до кінця;
- здоров’я збережувальну – дбати про своє здоров’я;
- громадянську - бережливе ставлення до природи, людей, самого себе.
Формувати предметні компетентності: навчити учнів виготовляти об’ємні іграшки та іграшки конічної форми з паперу, закріплювати учнівські навички в роботі з папером, повторити прийоми та операції роботи з папером; розвивати конструкторські здібності, оформлювальні навички, уяву, спостережливість, дрібну моторику рук, виховувати акуратність, старанність, бережливе ставлення до природи.
Конгнітивні рівні Конкретизовані
навчальні цілі Перелік завдань, які забезпечують досягнення конкретизованих цілей Навчально-методичне забезпечення
Знання Має уявлення про папір та картон як матеріали для виготовлення різних виробів, знає властивості паперу, називає інструменти та пристосування при роботі з папером Інтерактивна технологія «Мікрофон».
Назвіть прийоми роботи з папером ти види вирізання.


ІКТ слайди

Розуміння Розпізнає прийоми та операції роботи з папером. Робота в парі. Пригадайте та покажіть пантомімою прийоми та операції роботи з папером. Робота з підручником. Порівняйте таблицю з своїми відповідями.
Таблиця «Правили користування ножицями»
Підручник
Застосування Використовує і дотримується правила безпеки при роботі з папером. картоном та інструментами під час вирізання та згинання. Знаходить назву казки за героєм. Зіставляє зміст казки з відео. Повторення правил роботи та техніка безпеки і гігієна праці. Фізкультхвилинка. Озвучте фрагмент мультфільму. Практичне завдання. Виготовлення із паперу та картону об’ємних іграшок настільного театру(казкових героїв).

ІКТ Слайд
ІКТ Фрагмент мультфільму-казки
Аналіз Аналізує зразки робіт. Розпізнає етапи роботи. Інструктаж.
Виготовлення виробу. Поетапне виконання з опорою на технологічну карту. Зразки робіт
Технологічна карта
Синтез Уміє створювати об’ємні форми творить. Практична робота учнів.
Папір, ножиці, пензлик, серветки.
Оцінювання Оцінює свою роботу на уроці. Висловлює судження відносно почутого. Милується і виявляє емоційне ставлення до краси, створеної руками людини. Технологія «Незакінчене речення»
- Цей урок мене навчив…
Інсценізація казки
Обладнання: мікрофон , комп’ютер, мультфільм «Півник і двоє мишенят», слайди до казок, слайди види театрів, таблиці: «Техніка безпеки при роботі з ножицями»; готові вироби, основа настільного театру із зображенням: лісу, об’ємний будинок; завдання для роботи в групах.
Матеріал до уроку (для індивідуального користування): кольоровий папір, ножиці, клей, пензлик, серветки для рук).
Тип уроку: практичного застосування знань, умінь і навичок.

Хід уроку
І. Організаційний момент.
Сядьте, діти, посміхніться,
Схаменіться, не крутіться!
Любі, я вас всіх вітаю,
Творчості від вас чекаю.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Вправа «Мікрофон»
- Діти, пригадайте з яким матеріалом ми працювали на минулому уроці?
- Які операції з папером ви навчилися робити?( Скручування, згинання, склеювання , вирізування, рвання, обривання) – діти пояснюють
- А які види вирізування ви знаєте? (Симетричне, силуетне) – діти пояснюють
3. Робота у парах. Повторення прийомів і операцій з папером.
Попрацюйте у парах, покажіть пантомімою прийоми та операції при роботі з папером.
- Скручування;
- згинання;
- вирізування;
- рвання
4. Робота з підручником.
Відкрийте підручники на с.20 і перевірте себе, чи всі прийоми і операції при роботі з папером ви пригадали.
- А ще пригадайте властивості паперу( згинається, легкий, фарбувати, мякий)
ІІІ. Мотивація навчання. Повідомлення теми завдань уроку
- Ось погляньте сьогодні до нас на урок завітав наш друг Пухнастий – Смугастий.
- Скажіть мені – хто він ( тигр, іграшка)
- А де використовують такі іграшки? (В театрі, ляльковому)
- Отже його можна назвати лялькою.
- Діти, театр – це те дивовижне місце , де ми можемо перенестись у чарівний світ казки , отримати задоволення та насолоду від спілкування з улюбленими героями ; це приміщення , де показують вистави .
- Які види лялькового театру ви знаєте?(Настільний, тіньовий, пальчиковий, рукавичний)
І ось сьогодні разом з нашим гостем ми відправимося в казковий світ театру, продовжимо працювати з папером. Будемо виготовляти об’ємні іграшки для настільного лялькового театру.
Завдання уроку:
* навчимося виготовляти об’ємні іграшки з паперу.
* співпрацювати в парі.
* фантазувати, уявляти.
* берегти природу.
ІV. Робота над темою уроку
- Ми станемо творцями театру. А ким саме, ви дізнаєтеся, відгадавши загадки.
1. Гра «Хто працює у театрі?»
1) Він такий же, як і ми,
Непомітний між людьми.
А в театрі грає ролі:
Нині – вчителя у школі.
Завтра буде інша роль.
То бідняк він, то король. (Актор)
- Які слова вам допомогли відгадати загадку?
2) Цей художник знає діло,
Прикрашає сцену вміло.
Намалює поле, річку,
Зробить хатку невеличку
І палац, і ліс казковий –
До вистави все готово! (Декоратор)
- Як ви здогадалися? (Чому ви думаєте, що це декоратор?)
3) Без костюмів, звісна справа,
Буде зовсім не цікаво.
Роль яка у вас – принцеси,
Куховарки, стюардеси?
В будь-які одягне шати,
Щоб могли ви роль зіграти. (Костюмер)
- Яке слово підказало, що це костюмер?
- То х то ж працює у театрі?(Актор, декоратор, костюмер)
- А разом вони працюють над… (виставою).
- Пригадайте, яку лялькову виставу бачили ви? ( «Як лисичка пташкою стала»)
- Так це була вистава, а якщо ми її читали, то це була б … (казка)
- А тепер переглянемо слайд шоу «З якої казки герой?», вам необхідно назвати казку.
2. Слайд - шоу «З якої казки герой?» (3казки)
3. Перегляд уривку з мультфільму «Півник і двоє мишенят». Завдання перед переглядом:
- Пригадаймо коротко зміст казки «Півник і двоє мишенят». Озвучте фрагмент мультфільму.
- Хто з героїв найбільше вразив і чим?
4. Вправа «Розшифруйте назву казки»
Розшифруйте назву казки, яку ми сьогодні з вами будемо інсценізувати.
Н А П Ц Ь К О Й К И
3 2 1 6 7 4 5 10 8 9
V. Демонстрація та аналіз зразка.
- Діти погляньте, ось у мене є готові вироби. Тваринки виготовлені на основі конуса, будинки на основі прямокутника. А таку ялинку ми з вами вже виготовляли для новорічної листівки .
1. Планування наступних трудових дій.
- На кожній парті лежать технологічні картки. Розгляньте їх. Відповідно до них ви будете виготовляти свої вироби. Скажіть що потрібно вам для роботи?(ножиці, клей, пензлик, кольоровий папір, прикраси, серветки).
2. Повторення правил техніки безпеки при роботі з ножицями
- Давайте пригадаємо техніку безпеки під час користування ножицями.
- Коли ріжете, то повертайте папір, а не ножиці.
- Подавайте ножиці кільцями вперед.
- Не залишайте ножиці відкритими.

3. Інструктаж №1
 для виготовлення героїв казок вам необхідно вирізати деталі іграшок по контуру
 склеїти конус – тіло
 вирізати і склеїти передню і задню частину голови і приклеїти її до конуса
 приклеїти на конус- тіло решту деталей за номерами
Інструктаж №2
 візьміть картон, що лежить у вас на парті - складіть його навпіл
 далі прямокутник, синього, червоного або жовтого кольору складіть його вздовж навпіл , прогладьте рукою. Це буде дах.
 приклейте краї даху до верхньої частини будинку, зробіть вікна.
 за бажанням приклейте двері
Інструктаж №3
 візьміть квадрат, складіть його навпіл
 шаблон ялинки прикладіть до лінії згину, обведіть його
 виріжте 4 такі ялинки
 приклейте одну половинку ялинки до половинки іншої.
- А тепер відпочинемо і потім знову будемо працювати.
Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика)
VІ. Самостійна практична робота учнів (під музичний супровід). Застосування вмінь і навичок.
- Сьогодні ми будемо працювати у парах.
- Згадайте, що таке робота у парах? Чого потрібно дотримуватися? Як себе поводити?(Відповіді дітей: взаємодопомога, товаришування, відповідальність, уміння прислухатися до думки друзів, не сваритися.) Кожна пара буде виготовляти свої вироби: іграшки, декорації. А в кінці уроку ми інсценізуємо казку.
Учні працюють у парах. Учитель стежить за правильністю виконання роботи.

4. Інсценізація обраної казки й вербальне оцінювання робіт.
- На столику основа для настільного театру. Діти, а тепер ми потрапляємо в театр, ви – актори. У великій залі глядачі чекають вистави. Завіса повільно піднімається, вистава починається.( Вистава….)
ІХ. Підсумок уроку
Гра «У театрі побували – що найбільш запам’ятали?»
– Хто працює у театрі?
– Хто, крім ляльок-артистів, брав участь у показі вистави?
– Які кольори в костюмах та декораціях запам’яталися найбільше? Чому?
- Цей урок мене навчив…


(5.38 Mb) ] 22.02.2016, 19:28 --------------------------

Категория: ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ | Добавил: DODDDS Просмотров: 3147 | Загрузок: 616 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК