Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ

Урок трудового навчання в 3 класі на тему "Рельєф. На морському дні"
(1.84 Mb) ] 10.12.2016, 22:23 Урок трудового навчання
3 клас

Кучеренко Тетяна Володимирівна,
вчитель початкових класів
НВК-академічний ліцей № 15
кваліфікаційна категорія «спеціаліст»
Тема: Рельєф. На морському дні.
Мета:
 формувати в учнів основні поняття про об'єм, пластику, форму, фактуру;
 ознайомити з видами скульптури;
 розширити знання про рельєф;
 удосконалювати техніку роботи з пластиліном;
 розвивати дрібну моторику пальців рук, творчі здібності;
 виховувати акуратність під час роботи з матеріалами, дбайливе ставлення до роботи;
 впроваджувати здоров’язберігаючі технології під час роботи з матеріалом.
Обладнання: пластилін, стеки, дощечки для пластиліну, зразки виробів, мультимедія.

Хід уроку.

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1. Встаньте, діти, всі рівненько.
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Посміхніться і до себе!
2. Перевірка готовності до уроку
II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Повідомлення теми та мети уроку
— Сьогодні на уроці ми ознайомимося із засобами виразності скульптури, з
рельєфом та барельєфом. Будемо виготовляти рельєф «На дні морському».
2. Вступна бесіда (розповідь учителя)

Скульптура як вид образотворчого мистецтва.
— Колись наш далекий пращур помітив, що на глині залишаються відбитки, а у творчих руках цей матеріал перетворюється на фігурки людей, тварин, предмети побуту. З того і почалося ліплення. З часом уміння ліпити, вирізьблювати й висікати вдосконалювалося, людина опанувала нові матеріали: деревину, камінь, метал. Так виник своєрідний вид мистецтва — скульптура. (мультимедія)
Скульптура — це вид образотворчого мистецтва, пов’язаний зі створенням об’ємних художніх форм з різних матеріалів.
Види скульптури.
— Існують два види скульптури:
кругла — яку можна споглядати з усіх боків;
рельєф — об’ємне зображення на площині.
Реальна об’ємна форма круглої скульптури надає можливість роздивлятися її з різних боків.
Розрізняють такі види рельєфу:
(мультимедія тавиготовлені роботи в різних техніках )
• горельєф, якщо рельєф виступає над площиною більше, ніж наполовину;
• барельєф, якщо рельєф виступає менше, ніж наполовину;
• контррельєф, якщо рельєф заглиблений у площину.
Рельєфні зображення часто використовують у декоративно-ужитковому мистецтві та дизайні.
Фактура.
— Скульптор, працюючи з різними матеріалами, або підкреслює їхні природні властивості, або під час обробки надає поверхні вигляду рельєфності чи гладкості.
Фактурою можна передати і ніжність шкіри обличчя юної дівчини, і пластичність складок одягу козака та гриви лева, й оперення, що нібито нагадує луску на тілі фантастичного птаха.
Робота з пластиліном.
Пластилін (італ. plastilina — ліпний) — матеріал для ліплення. Виготовляється з очищеного і подрібненого порошку глини з додаванням воску, сала та інших речовин, що перешкоджають усиханню. Буває різнобарвним. Слугує для виготовлення фігур ескізів для скульптурних робіт, невеликих моделей, виробів малих форм.
— Сьогодні на уроці ми згадаємо прийоми роботи з пластиліном, правила, яких слід дотримувати під час роботи:
Правила роботи з пластиліном
• Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці;
• розрізати пластилін стекою;
• невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки;
• після завершення роботи з пластиліном руки витирати серветкою;
• не брати пластилін до рота, не торкатися брудними руками обличчя, очей, одягу;
• не чіпати зошити, книги, гумки — скрізь будуть жирні плями, на яких жодна ручка не пише.
Фізкультхвилинка: «Море хвилюється раз…»
Виринай-но, рибка близько (роблять рухи, ніби пірнають)
Розсипай-но срібні бризки (струшують кистями рук)
Щоб зловив я карася, (імітують закидання вудочки)
Карася, як порося… (розводять руки, показуючи розміри карася)
— Мабуть, ви вже здогадалися, куди я запропоную вам здійснити подорож. Не у космос, не планетою, не в гори, а на морське дно. Звісно, більшість із вас уже бували на морі, дехто навіть відпочиває там кожного літа, але... Побувати на морі — це одне, а побувати на дні морському — зовсім інше.
Правила безпечної поведінки на воді та біля води:
 діти повинні купатися обов’язково під наглядом дорослих;
 не купайтеся i не пірнайте у незнайомих місцях, це можна робити у спеціально відведених місцях;
 не можна запливати за обмежувальні знаки;
 слід дуже обережно поводитися на надувних матрацах та іграшках, особливо, коли є вітер або сильна течія;
 не треба купатися довго, краще купатися кiлька разів по 20-30 хв.;
 не слід купатися наодинці;
 не підпливайте до коловоротів, пароплавів i катерів;
 не стрибайте головою вниз у місцях, глибина яких вам невідома.
 не забувайте, що вода несе й небезпеку!
Шторм на морі, повінь, сильна злива можуть завдати шкоди не тiльки навколишньому середовищу, але й людині!
Безумовно, морське дно — це красиве, неповторне, дивовижне, сповнене цікавинок і таємниць. Хоча, разом із тим, і досить небезпечне. Тож не варто ловити ґав, розглядаючи яскравих морських мешканців, бо деякі із них можуть запросто вами пообідати. Проте вам зі мною боятися нічого. Я добре знаю, хто з них на що здатний, з ким можна дружити, а кого слід триматися осторонь, тож завжди можу застерегти вас від небажаного знайомства. Отже, затамуйте подих — вирушаємо на дно.

НА ДНІ
Тиша та спокій у морі на дні...
З мулу капуста морська пророста...
На неймовірній такій глибині
Зліва та справа — повсюди вода!
Тут у зеленій безодні завжди
Рибки всілякі красиві живуть,
Плавають зграйки туди та сюди,
Воду солону потрішечки п'ють.
В морі є леви, морські їжаки...
Можна зустріти тут навіть кита...
Дно — гарне місце. Туди залюбки
Сама я спустилас , якби... не вода...
III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
Елементи здоров´язберігаючих технологій
 Ранкова зарядка,
 сміхотерапія,
 дихальна гімнастика,
 фізкультхвилинки,
 вправи енергізатори,
 веселі перерви
Здоров’я - це сила!
Здоров’я – це клас!
Хай буде здоров’я
У вас і у нас!
1. Підготуйте основу з картону розміром не більше 15x15.
2. Нанесіть на картон тонкий шар пластиліну (2-3 мм) зеленого або синього кольору.
3. З різнокольорового пластиліну зробіть рибок, водорості та інших мешканців морського дна.
4. Виготовлених рибок та водорості слід міцніше притискати до основи.
5. За допомогою стеки можна зробити різну фактуру поверхні.

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ
V. ПІДСУМОК УРОКУ.
— Які композиції вам найбільше сподобалися? Чому?

Висновок: на мою думку,учні впоралися з вставленою для них задачею. Вдало і вміло працювали з новою для них технікою, їм це було цікаво та доступно. Тема рельєфу є присутньою в кожній роботі, що дає зрозуміти, що діти оволоділи новими знаннями і вправно втілюють їх у своїх прекрасних роботах.
(1.84 Mb) ] 10.12.2016, 22:23 --------------------------

Категория: ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ | Добавил: iandrushko12 Просмотров: 1243 | Загрузок: 294 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК