[ Скачать с сервера (29.1 Kb) ] | 24.12.2016, 15:51 | ||
створити комфортні умови для навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, самостійність.
формувати уміння утворювати нові слова за допомогою префіксів;
розвивати творчі вміння самостійно розв’язувати нові пізнавальні завдання; удосконалювати мисленнєві дії аналізувати, порівнювати, систематизувати й узагальнювати, доводити й обгрунтовувати;
Міжпредметні зв’язки: «Я у світі», літературне читання. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
І. Організаційний момент. Станемо усі рівненько, Усміхнемось веселенько. Ще один важливий крок Зробимо за цей урок. Глибше вивчимо ми мову Солов’їну і чудову. Тож гаразд, часу не гаймо І урок розпочинаймо. 1.Привітання - Сьогодні на нашому уроці присутні гості. Привітайтеся кивком голови з ними. А щоб гості стали нам друзями, з ними слід познайомитися. Інтерактивна вправа «Мікрофон» - Розкажіть гостям про себе. Які ви? -(Проводиться гра «Мікрофон») Почнемо наш урок словами про рідну мову. 2.Епіграф. Вивчайте мову українську, Дзвінколосу, ніжну, чарівну, Прекрасну, милу і чудову, Як материнську пісню колискову! 3.Мотивація Урок буде – плідний, веселий, творчий, цікавий. Ми будемо – чемні, працьовиті, розуині, уважні. Прочитаємо девіз нашого уроку. Інтерактивна вправа «Роз’єднай слова». Девіз уроку:
(Діти висловлюють сподівання) Наш урок – це урок творчості, натхнення і радості, тому я очікую від вас – уваги, працьовитості і плідної роботи.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Проведемо наш урок в зимовому настрої. У вас на партах лежать календарики зимових народних свят. Про деякі з них ми поговоримо на уроці, а про інші ви розпитаєте своїх рідних, дізнаєтеся на уроках курсу «Я у світі». Щоб шанувати та берегти нашу солов’їну мову, треба багато знати про неї, зокрема про будову слова. Бо частинки слова, наче кольорові камінці. Мало їх правильно збирати в купу… Треба вміти викладати з них узори. Сьогодні ми будемо вчитися викладати такі узори. Спочатку ми з вами пригадаємо з чого складаються слова. Складатимемо римовані рядки та вірші, працюватимемо з підручником, в парах. Поділимося знаннями з друзями, допоможемо їм.
Як ви думаєте, хто це? Дуже подібний, але чогось йому не вистачає. Чого? (очей, ротика, носика, рук, ніг, метли) Якщо у нього всього цього нема, то він який? (безокий, безносий, безрукий, безротий) Чи шкода вам сніговика? Давайте йому допоможемо! А для того, щоб допомогти йому, треба виконати завдання зими. І тоді він розвеселиться, роздивиться, розщедриться, розсміється.
(письмо повинно бути каліграфічне, охайне) ( Зошити свої поправте і під нахилом тримайте. Сидіть рівно, не нахиляйтесь, а я погляну, як ви стараєтесь.) - Відкриваємо зошити, пишемо: 1 грудня Класна робота
Який перший звук у слові зима. Дайте йому характеристику. Який у нього парний глухий? - У народі кажуть: «Красиво писати – красу творити.» Запишемо букву з та поєднання, які зустрічаються у словах. Каліграфічна хвилинка. З з Зз Зе за рз вз зи зд Відновіть слова. Учні на дошці пишуть слова. З…ма, ле…кий, пу…кий, сні…ок.
Зима, білою, все, фарбою, розфарбовує. Зима розфарбовує все білою фарбою.
(На екрані сніговик )
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. ВІДЕО «Префікс, як значуща частина» Вправа «Мозковий штурм»
ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу. Ведучий 1. Будову слова ми вивчали. Було закінчення, основа. А потім корінь виділяли, Споріднене шукали слово. Ведучий 2. А нині гість в кашкеті – префікс. Важлива, значуща частина. І ці слова сьогодні з вами Ми на уроці перевірим!
Префікс Я – префікс, утворюю нові слова, Працюю важко так, що кругом голова, Я з міри роблю вимір, З єднання – роз’єднання. Із друга я подругу утворю, Хто здогадався, друзі, як я це роблю? Префікс перед коренем стоїть, Для утворення нових слів служить.
Ведуча. Мудра Сова говорить, що слово «префікс» походить від латинського слова, у перекладі на українську мову означає «причеплений перед чимось».. Префікси дуже поширені в українській мові. Префікси завжди пишуться разом зі словом.
Виконання вправи з використанням прийомів ейдетики (метод піктограм)
- Хто може продовжити вірш? Метод « Прес» тому,що … (це слово утворилося від слова – літав) 3.Робота над правилом. - А тепер давайте перевіримо ваше визначення з правилом у підручнику. Ознайомлення з правилом. (Підручник, с.76 ) - Чи все правильно? Скажіть, якщо префікс — це частина слова, то як його треба писати? (Разом) Подивіться, у нашого сніговита з’явився ніс і він пропонує нам фізкультхвилинку.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА V. Узагальнення і систематизація отриманих знань. Продовжуємо працювати над вправою 174 1.Утворення словосполучень.
писати виконати те, що не закінчено листа виконувати дію дописати переписати переробити те, що не сподобалось написати виконати дію до кінця Префікс всім нам допоможе, і повинен знати кожен: перед коренем стоїть і слова нові творить.
Зробимо висновок: Це є префікси. За допомогою їх утворились нові слова.
Випишіть спільнокореневі слова, виділіть корінь і префікс.
Подивіться, у нашого сніговита з’явились руки. ПОВТОРЕННЯ ПРАВИЛ РОБОТИ В ПАРАХ а) уважно прочитайте і продумайте завдання; б)говоріть почергово, не перебивайте один одного; в)дотримуйтесь правил піднятої руки; г)працюйте так, щоб не заважати іншим. - За допомою префіксів утворіть нові слова. На допомогу вам прийде сніжинка з префіксами. І група 7 грудня – одне з найулюбленіших жіночих свят – великомучениці Катерини. Дослідники дохристиянських вірувань розповідають, що в давнину це було свято Дівочої долі. В цей день долю потрібно розвеселити. Для цього молодь збиралася на вечорниці. Дівчата вишивали, хлопці розказували веселі оповідки. Весь вечір розважалися, співали і танцювали. А ще в цей день дівчата гадали. Якщо на Катерини поставити у воду вишневу гілочку, а на Маланку вона розпуститься і зацвіте – це добрий знак, доля буде квітучою і безтурботною.
ІІ група
ІІІ група Українські діти з нетерпінням чекають 19 грудня. Вони щиро вірять, що в цей день Святий Миколай їм щось подарує. І справді, кожен з вас уранці знаходить під подушкою або в черевиках якийсь подарунок. Але зважте, що Святий Миколай кладе подарунки тільки чемним, ввічливим і слухняним дітям. А неслухам він може покласти під подушку замість подарунка різку. Тож дбайте про те, щоб здобути від Миколая у цьому році гарний подарунок. Перевірка. Оцінювання членів групи.
Отже наш сніговик розвеселився, роздивився, розщедрився, розсміявся, і навіть привів з собою друзів. VI. Підсумок урок Сенкан 1) Який гість завітав до нас у кашкетику? 2) Як його можна охарактеризувати? 3) Яку роботу виконує префікс? 4) Чим нам допомагає префікс? 5) Висновок. Префікс. Перший, важливий. Будує, змінює, створює. Допомагає створювати нові слова. Префікс – це значуща частина слова.
Продовжіть речення. Сьогоднішній урок навчив мене Після цього уроку я навчився(навчилася)… Я зможу... Чи досягли ми сьогодні мети?
Хто вважає, що урок пройшов вдало знайдіть всередині зошита малюнок сніговика і приклейте вдома на згадку про наш урок. VII.Домашнє завдання. Впр.176,с.77,вивч. прав. с.76. Вчитель: Спасибі вам, діти, за вашу сумлінність та активність. |
|||
|
|||
Просмотров: 2120 | Загрузок: 416 | |
Всего комментариев: 0 | |