Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » УКРАЇНСЬКА МОВА

Урок-змагання з української мови в 3 класі «Узагальнення вивченого про іменник»
(357.2 Kb) ] 13.01.2018, 16:06

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про іменник, формувати навички розпізнавання роду іменників, визначати число; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати вміння аналізувати й синтезувати мовні явища, розвивати зв’язне мовлення й системність мислення; виховувати позитивні якості характеру, почуття дружби, взаємодопомоги.

Обладнання. Картки з завданнями, лінійка, олівець, конверти з надписами «однина» і «множина», мікрофон.

Хід уроку

І.Організація класу.

Слухаймо – дзвенить дзвінок,

Зараз почнемо урок.

Щоб усе про іменник згадати,

Будемо і працювати, і грати.

ІІ.Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку.

- Діти, сьогодні ми маємо згадати, повторити і закріпити все, що знаємо про іменник.

Мама, мир і Україна.

Сонце, небо, світ, людина,

Звуки, букви, слово, мова –

Ось частина ця чудова.

Цю частину мови,

Маємо ми гарно знати,

Бо вона така казкова –

Допоможе світ пізнати.

-А щоб ніхто не був байдужим на уроці, ми проведемо не звичайний урок, а урок-змагання. Для цього ми розділимося на дві команди (ділю клас на дві команди, вони сідають колом). Придумайте назви своїм командам (команди поспілкувавшись, повідомляють мені назви).

ІІІ. Узагальнення і закріплення вивченого.

- Команди готові? Подивіться на суперників, посміхніться і побажайте один одному успіхів. Я також бажаю вам удачі. Тож почнемо.

1.Конкурс «Мікрофон. Продовжи речення».

(Читаю речення по черзі обом командам. За кожну правильну відповідь команда отримує бал – смайлик).

  • Іменник – це …
  • Істоти - це …
  • Неістоти – це …
  • Іменники змінюються за …
  • Іменники належать до …. роду.
  • Назвати іменники, що бувають тільки в множині ….
  • Дуб, клен, липа – це … (дерева).
  • Перець, томат, огірок - … (овочі).
  • Горобина – дерево, а калина - …(кущ).
  • Сукня – одяг, а черевики - …(взуття).

(Підбиваю підсумки першого конкурсу, визначаю кількість балів).

- До якої частини мови належать ці слова? (Іменник)

2. Каліграфічна хвилинка.

- З якої букви починається це слово? (І)

- Пропишіть половину рядка велику букву І, половину – рядкову.

Ім ме ен ни ик іменник – спишіть з дошки.

  • Складіть речення з цим словом, запишіть каліграфічно.
  • Команди, обміняйтесь зошитами, оцініть каліграфічне письмо суперників (максимум 2 бали).

3.Конкурс «Підкресли іменники» (роздаю картки зі словами. Хто підкреслить швидше і правильно, отримує бал).

Зима, погожий, вітер, зібрав, сміливість, існувати, Україна, історія, Петрусь, місто, мальовничі, Суми, вийде, але, озеро, спинивсь, втеча, ніжність, ніжний, озирнувся, можливо, незабаром.

4. Конкурс «Розташуйте іменники в алфавітному порядку». (Робота в групах)

Аеропорт, черемха, апельсин, парта, червоний, верба чарівний, барвінок.

(Команда, яка виконає швидше і правильно, отримує бал. Учні можуть потрапити в «пастку» і записати прикметники)

-Які слова не записували? Чому? Доведіть, що це прикметники.

5. Конкурс «Найдовший ланцюжок»

- За 2 хвилини кожна команда має скласти ланцюжок слів-іменників. Кожне наступне слово починається останньою буквою попереднього слова.

Сад – дерево – океан – новина….

Фізкультхвилинка.

6. Гра «Однина» та «Множина»

-Зараз ви отримуєте конверти «однина» та « множина» і картки з іменниками. Ваше завдання: розкласти картки з іменниками в конверти «однина» та «множина». Перемагає той, хто правильно і швидше виконає завдання.

Слова на картках: ліс, гриб, дуб, ведмідь, книги, верби, мед, ліси, сніг, берези, тварини, лижі.

7. Гра «Визнач рід іменників»

(Роздаю командам картки з іменниками чоловічого, жіночого, середнього роду).

-Ваше завдання: розподілити іменники чоловічого, жіночого, середнього роду в три стовпчики.

Матеріал для гри: картки з іменниками:

Рись, склянка, жолудь, море, поле, вікно, малина, ворона, дощ, океан, степ, овал, зима, сорока, зяблик, теля, сонце, хатинка, Олег, Ніна.

8. Конкурс пізнавального характеру (усно).

- Як слово «робота» можна замінити п’ятьма буквами? (Праця) Чотирма? (Діло)

(Час на обдумування 1 хв. За кожну правильну відповідь – 1 бал.)

ІV. Підсумок уроку.

(Підрахунок балів, визначення команди-переможця.)

V. Домашнє завдання.

- Із вашого улюбленого вірша випишіть по 10 іменників.

- На цьому наш урок-змагання закінчено. Я дякую всім за активність, уважність і, особливо – за дружнє ставлення один до одного.

Пам’ятайте завжди, любі діти:

У житті всім потрібні знання,

Але ще треба вміти дружити,

Завжди слід добро творити –

Щохвилини і щодня!


(357.2 Kb) ] 13.01.2018, 16:06 --------------------------

Категория: УКРАЇНСЬКА МОВА | Добавил: yrok | Теги: українська мова, мови, Урок-змагання, української, іменник», вивченого, класі, «Узагальнення, про Просмотров: 1242 | Загрузок: 237 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 2
Гостей: 2
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг