Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » УКРАЇНСЬКА МОВА

Закріплення правил написання іменників з великої букви
22.01.2015, 21:07

Мета закріпити вміння писати власні назви з великої букви;
збагачувати словниковий запас учнів;

розвивати зв′язне мовлення дітей;
розширити уявлення учнів про велич і красу рідного краю;
виховувати любов до Батьківщини;
розвивати інтерес до історії своєї малої Батьківщини;
вчити у звичайному бачити прекрасне.

Обладнання: карта України велика, карти України маленькі для кожного учня, картки-візитки, велике паперове серце, дидактична гра «Чарівне віконечко», мікрофон, великі фотографії із зображенням природи України, скринька, «дерево успіху», мультимедійний проектор, DVD-програвач.

 Тип уроку: систематизація і узагальнення вивченого матеріалу.

Хід уроку


І. Організаційний момент

Налаштування на урок ( учні стоять у колі)

Добриночка

Ти мій друг, і я твій друг,

Хай тіснішим буде круг.

Посміхнімось всім навколо,

Сонячне сплетімо коло.

Сонечко всміхається з висоти,

Попросім Добриночку я і ти.

Коли сяє в серденьку доброта,

Кожен із нас Добриком вироста.

То ж бажає щиро усім добра

Наша добра й сонячна дітвора!

Учитель:

--Що ми просили в сонечка?

--Яке слово найчастіше зустрічалося в Добринці?

--Де живе людська доброта?

--Прислухайтесь, як б′ється ваше серце. І доки воно б′ється, доти живе людина. Через нього проходять сум і радість, біль і щастя – все, що ми відчуваємо, все, що трапляється в нашому житті. Серце може ненавидіти і любити. І якщо ненависть руйнує серце, то любов сповнює його життєдайною енергією, окрилює людину.

--Кажуть, що за розміром серце таке, як кулачок у його господаря. У мене ось таке. А у вас? Підніміть кулачки і покажіть.

--А що живе у нашому серці? Що або хто для вас є найдорожчим і найближчим?(відповіді кількох учнів)

--А ось перед вами на дошці велике серце нашого класу. Що ж у ньому знаходиться?

(на дошці прикріплена карта України, а на ній – велике червоне серце, що закриває карту)

--Як бачите, у серці нашого класу – Україна, любов до неї – нашої Батьківщини, нашої рідної землі.

--Я бажаю вам, нехай ваші серця будуть сховищем тільки добрих почуттів. Нехай ніколи у них не з′являється зло, ненависть.

ІІ. Повідомлення теми уроку

Вчитель:

--Коли готувалась до уроку, багато думала про вас. І мені хотілося хоч на мить стати такою, як ви, повернутись у дитинство. Ось які рядки спали мені на думку

Люблю я в рідному краю

Матусю сонячну свою,

На дужих татових руках

Злітати в небо, наче птах.

Люблю пшениці стиглий колос,

Бо в нім землі моєї голос.

Люблю, коли уранці сонце

Мені проміння шле в віконце.

Люблю вербичку і калину,

В садочку пісню солов′їну.

Люблю стежиночку у гаю,

Де серце радісно співає.

Люблю вкраїнську рідну мову

Й матусі пісню колискову.

Бо тут мій дім, моє коріння,

Тут маминих очей проміння.

Бо цей полів-ланів розмай—

Мій найдорожчий рідний край!

^ А. І. Терещук

--А за що ви любите свій рідний край?

( відповіді учнів у мікрофон)

--Сьогодні на уроці ми будемо говорити про Україну, про її велич і красу. І закріпимо свої знання про написання великої букви в іменниках.

ІІІ. Повторення вивченого про написання великої букви

Складання «Павутинки»




ІV. Хвилинка каліграфії

кр їн на Україна

--Як ви написали слово Україна? Чому з великої букви?

--Визначте наголос у цьому слові.

--Поділіть його на склади.

--Давайте складемо речення зі словом Україна

(Запис речення з коментуванням)

V. Закріплення вивченого про написання великої букви


  • ^ Словниковий диктант


Марія, Любешів, селище, учитель, котик, Шевченко, Мурчик, Десна.

(один учень читає і коментує)


  • Презентація «Україна»


-- Давайте пригадаємо, що ми знаємо про Україну. Допоможе нам у цьому комп′ютер. Під час перегляду презентації будьте дуже уважні і скажете, чи зустрічалися вам тут слова, які пишуться з великої букви?

(після перегляду учні мають назвати слова Дніпро, Україна, Київ, Хрещатик, Карпати, Чорне море)

--Україна – велика європейська держава. Її кордони простягаються із заходу на схід на ______ км, а із півночі на південь – на _____ км.


  • ^ Уявна подорож картою України


--А зараз пропоную вам здійснити уявну подорож картою України і продовжити речення:

Я хочу відвідати такі міста України: ..., …, ….

--Випишіть із карти по три назви міст України (у кожного учня на парті карта України)

Вчитель:

--Ми подорожували містами України. А як називається край, де ми з вами живемо?

--Як називається наша область?(показуємо на карті)

--Наш край називається Полісся.

--Селище, в якому ви живете, називається … (продовжіть мою думку)

--Чому воно має таку назву?(якщо немає варіантів відповіді, то це буде завданням додому)

Фізкультхвилинка

У моєї рідної Волині

Небеса, неначе очі сині.

І озер блакитні, чисті плеса,

І барвистих райдуг перевесла.

А на мальовничому Поліссі

Білочки й зайці стрибають в лісі,

Вітерець берізкам коси заплітає.

Де ж іще така краса буває?

--Наш край справді найкрасивіший, він—найкращий, бо тут ми народились і живемо, тут наша маленька Батьківщина. Підтвердженням цьому є наша поетична хвилинка.


  • ^ Поетична хвилинка


Простягну до неба рученята,

Запитаю в сонечка ясного:

--Де ще є така земля багата,

Що дає нам врожаю рясного?

Дощика сріблястого спитаю,

Що єднає землю й небеса.

--Де ще є такі поля безкраї,

Рік, озер блакитная краса?

--Вітре буйночубий, легкокрилий,

Ти здіймаєш хвилі в морі й житі.

Чом цей край так сер денькові милий,

Люди тут—найкращі в цілім світі!

Птаха перелітного спитаю,

Що багато бачить з висоти.

--Чом із теплого чужого краю

Так далеко повертаєш ти?

І прислало сонечко промінчик,

Заблищали крапельки в росі,

Вітер сів спочити на камінчик

І відповіли мені усі:

Та земля, котра тебе зростила,--

Найдорожча і найкраща в світі!

В ній любові невмируща сила

До людей, життя і всього світу!

А. І. Терещук


  • ^ Дидактична гра «Чарівне віконечко у світ».


Вчитель:

--Наша Батьківщина – дуже гарна, мальовнича. Є в ній сім чудес, які ми вже бачили сьогодні. А ще українці визначили сім найкрасивіших природних Чудес України. Ми побачимо їх у своєму чарівному віконечку.

( в іграшковому віконечку показую дітям фото, називаю ці місця, а учні записують їх у зошити)

Парк Софіївка, Асканія Нова, Подільські Товтри, Мармурові печери, Дністровський каньйон, озеро Синевір, озеро Світязь.


  • ^ Робота з підручником .


Вчитель:

--У вас на партах—картинки із зображенням вербички і калинки. Давайте об′єднаємось у 2 групи—Вербинки і Калинки. Виконуємо вправу 243. Вербинки виписують із тексту вправи слова-назви міст чи сіл, а Калинки—прізвища та імена людей.(самостійна робота).

--Як ви гадаєте, чому для поділу на групи я взяла саме вербу і калину?


  • ^ Гра «Візитна картка»


--А зараз давайте пограємось у гру «Візитка». Ви чули таке словосполучення—візитна картка?Що воно означає? Хто користується візитками?(розповідаю про візитки)

--Отже, ми сьогодні вивчили нове слово—візитка. Давайте помістимо його у нашу «Словникову скарбничку»

--Я пропоную вам теж заповнити візитну картку. Напишіть своє ім′я, прізвище та домашню адресу і обміняйтеся візитками із сусідом по парті. Чекайте один одного в гості!

(учні заповнюють візитки)

VІ. Підсумок уроку

--Ось і добігає кінця наш урок. То які ж слова в українській мові пишуться з великої букви? Пригадайте (фронтальна бесіда)

--Дітки, що в мене у руках?(скриня)

Здавна в українців скриня – символ достатку. У скриню колись складали найцінніші речі, а ми покладемо сюди свої знання. Напишіть по одному слову, що пишеться з великої букви, і покладіть у скриню.

--У скрині багато аркушів, вона майже повна, значить і знань у вас багато.


  • ^ Дерево успіху


--- А зараз самі оцініть результати своєї діяльності на уроці.

--Якщо ви вважаєте, що робота на уроці вам давалась легко і ви зовсім не відчували труднощів,-- прикріплюйте на дошку червону квітку. Якщо ви відчували певні труднощі і під час виконання завдань про щось запитували у мене чи в когось із однокласників – чіпляйте на дошку квітку жовтого кольору. І якщо потребували значної допомоги вчителя або учнів, прикріпіть блакитну квітку.

--Як бачите, наше дерево успіху рясно зацвіло квітами ваших знань. То ж я бажаю вам завжди бути успішними, упевненими в собі, розумними і обов′язково здоровими.

VІ. Оцінювання роботи на уроці

-- За хорошу роботу на уроці дарую дітям наклейки із зображенням Мудрого Колобка -- «За найкращу роботу на уроці», «За творчість», «За зусилля».

VІІ. Домашнє завдання

Скласти невеличку розповідь (3-4-речення) про свій рідний край, використовуючи слова, що пишуться із великої букви.



22.01.2015, 21:07 --------------------------

Категория: УКРАЇНСЬКА МОВА | Добавил: yrok | Теги: українська мова, правил, написання, букви, ІМЕННИКІВ, великої, закріплення Просмотров: 4242 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 4
Гостей: 4
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг