Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » УКРАЇНСЬКА МОВА

закріплення прикметника 3 клас
(28.0 Kb) ] 27.11.2016, 13:53

Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів про прикметник як частину мови і його

            граматичні  категорії; розвивати вміння застосовувати прикметники для успішного

            розкриття думки,характеристики предметів ; повторити правопис слів з ненаголоше

            ними е,и,головні члени речення,будову слова; розвивати вміння  працювати в коле-

             ктиві,підтримувати позитивну позицію учнів до навчання,поширювати кругозір

             школярів; виховувати пошану до мови,бережливе ставлення до природи.

Обладнання: декорації за темою уроку,конверти з завданнями,лісова галявина,квіти,малюнки.

                                                Хід  уроку

І Організація учнів до уроку.

-Наш урок незвичайний,на ньому присутні гості. Давайте привітаємо їх і будемо сподіватися,що вони з нами не змарнують свій час.

Працювати на сьогоднішньому уроці ми будемо під гаслом. Щоб прочитати гасло,треба скласти його з розсипаних слів.(знати,Добре,навчати,хоче,хто,того,все)

«Добре того навчати,хто хоче все знати».

-А ви хочете багато знати?

-Отже, давайте  налаштуємося на плідну працю за допомогою настанови на творчість.

Я – школяр

Я – особистість творча

Я люблю і вивчаю рідну мову

Я все розумію,я хочу все знати

Я люблю вас

ІІ Мотивація навчальної діяльності.

-На попередніх уроках ми вже визначили,які слова допомагають робити нашу мову різнобарвною і витонченою.

-Які це слова?

-Саме на сьогоднішньому уроці ми узагальнимо знання про прикметник,його роль в мові.

-Працювати ми будемо в групах.

І група- »Доповідачі»

ІІ група- Спостерігачі»

ІІІ група- «Редактори»

ІІІ Створення емоційного фону уроку.

-Послухайте,будь ласка, вірш і скажіть про яку пору року  в ньому йде мова.

Хмара дощиком скотилась,

Землю стала напувать,

І малятам захотілось

В полі квітів назбирать.

Сміючись ,веселі діти

Свій таночок завели,

Запашні яскраві квіти

У віночок заплели.

-Про яку пору року йдеться у вірші?

-Які слова допомогли вам визначити ознаку весни?

-А які ознаки весни ви знаєте?

-Так ,усе правильно. Послухайте казку.

Далеко-далеко,в темному гаю,жила Весна-чарівниця зі своїми синами: Березнем, Квітнем,   Травнем. Відіслала якось Весна-чарівниця їх творити добрі справи. А сама чекала,коли сини повернуться.

   Першим прийшов Березень та й розповів,що він зробив: сніги розтопив,ріки,ставки розморозив,небо поголубив,землю розкував,пташок з вирію запросив додому,розпустив перші весняні квіти. Квітень теж розповів про свою роботу : ліси позеленив,пташок привітав,поля зорав,заскородив,засіяв. Травень і про свою роботу розповів : повсюди землю зеленню вкрив,засвітив свічки на каштанах ,кульбабу на луках розпустив,корів,телят,овець вигнав на вигони пастися.

Гарно подякувала Весна синам за їхню шану та любов і попросила своїх синів влаштувати їй чарівну галявину та прикрасити її весняними квітами.

-То, може ми , діти , допоможемо синам Весни влаштувати чарівну галявину і прикрасити її квітами?

-А щоб гарно цвіли на нашій галявині квіти ,нам теж потрібно добре попрацювати та виконати ряд завдань. З кожним успішно виконаним завданням на галявині  зацвітатиме весняна квітка.(Кожен з вас за правильну відповідь також буде отримувати квіточку. А вкінці уроку,подивимося,яка група працювала найкраще).

Основна частина.

1.Робота в зошитах. Каліграфічна хвилинка.

-Розгорніть зошити й каліграфічно запишіть дату та речення записане на дошці. У словах на місці крапок потрібно вставити літеру,яку саме поміркуйте.

В.сна іде,красу н.се,а тій красі радіє все.

-То які літери ви вставили? Чому?

-Що потрібно зробити,щоб знати,яку букву е чи и писати в ненаголошеному складі?

-Доберіть до слів весна,краса,радість спільнокореневі прикметники,назвіть корінь.

Стратегія «Кубування»

Завітав сьогодні в клас

На урок мови до нас

Кубик,діти,не простий,

Кубик,звісно,чарівний.

Він доріжку прокладає,

Ваші знання перевіряє.

І група « Доповідачі «

1.Частина мови?

2 Що означає?

3. Які можуть бути ознаки прикметників?

4. На які питання відповідає?

5. За чим змінюється?

6. Яким членом речення виступає?

7. З якою частиною мови зв язаний?

8. Значення у мовленні?

9. Червона лінія.

-Що означає червона лінія куба?

-Я думаю,що вкінці уроку ви зможете відповісти на це запитання. Ви виконали уже два завдання. Тому уже час на нашій галявині з явитися весняним квітам.

- Яка квітка зацвітає першою?

Я першим зацвітаю серед гаю,

І білий,наче сніг,я колір маю.

                                                    (Підсніжник)

(Прикріплюю на дошці малюнок із зображенням  під сніжника.)

-Як ви гадаєте,чому цю квітку так назвали?

-А чому люди називають їх сміливими?

Складання асоціативного куща (робота в групах)

-Доберіть  найвлучніші прикметники до опису підсніжника. Допоможе вам в цьому вірш,який підготували спостерігачі.

Пробрався з-під снігу

Підсніжник маленький.

В зелених листочках

 Такий чепурненький,

Голівоньку  клонить,

Вітає мене.

Коли  вже ця довга

Зима промине?!

Біленький підсніжник

Долоньками грію,

Для того і холод

Любов ю розвію.

-Які слова допомогли вам точно й красиво описати цю квітку?

(Підсніжник-сміливий,росяний,тихий,ніжний,тендітний.)

-

-То яку роль відіграють прикметники в мовленні?

-Хто з вас хоче сам описати цю квітку?

(Діти  усно описують підсніжник.)

-А ось і завдання,що принесли з собою ці чарівні квіти.

Виберіть  малюнок одного  з предметів  і підберіть до них ознаки :

Курчатко (маленьке,м якеньке,жовтеньке,пухкеньке).

Зайчик (сіренький,маленький,пухнастий,швидкий).

Береза (висока,струнка,білокора,красива).

-Хто дібрав прикметники до іменника чоловічого роду,жіночого роду,середнього роду?

-То який висновок можна зробити ?(Змінюються за родами і зв язані з іменниками).

-Які закінчення мають прикметники  ч.р.,ж .р.,с.р?

-Молодці ! З цим завданням ви теж успішно впорались. І на галявині зацвітає ще одна квітка. Як же вона називається?(Пролісок)

Спостерігачі. Пролісок-квітка ніжна і теж дуже смілива. Навесні,ще тільки починає танути сніг,а вже пнеться догори цупкий зелений паросток від рясного холодного цвіту. Пролісок долає всі перепони,щоб випнутися на світ. Тому квітку так і назвали –пролісок.

-А ось і завдання які приготували для вас ці чудові квіти.

1.Доповідачі. Скласти вірш за римою,використовуючи прикметники.

---------   весна.

---------   нема.

---------  пташки.

---------  навкруги.

2.Спостерігачі. Списати речення добираючи прикметники. Визначити рід і число.

Настала ……весна. Тепло гріє……сонечко. На деревах з явились ….листочки.  Зеленіє….травичка. Дзюрчить….струмочок.

3. Редактори. Поставити прикметники у потрібному числі. Визначити закінчення. Утворені сполучення слів записати.

Книжка(цікавий),дівчина(мудрі),села(багатий),поля(родюча),вітер(холодні).

-Які закінчення мають прикметники у множині?

 

Фізкультхвилинка.

Стали,дітки,у рядок

Всі підемо на лужок.

На квітучому лужку

Гудуть бджоли:»жу-жу-жу».

Разом з ними політаєм,

Крилечками помахаєм.

Покрутились вліво,вправо,

Глянули де кращі трави,

Пошукали квіточок,

Щоб зібрати з них медок.

Політали,покружились,

Дуже бджілки натомились,

Щоб набратися їм сили,

Всі вони дружно сіли.

 

-Молодці,ви гарно справились з цими завданнями. І на галявині з являється нова квітка. А що за квітка спробуйте відгадати.

Редактори.Я пухнаста і красива

В мене світло-синя голова.

Пелюстки всі ворсисті,

А стебельця аж сріблисті.

Як наступить темнота

Вмить пелюсточки згорта.

Вранці знову розгортаю,

Сонце,світ і ліс вітаю!

-Яка це квітка?

-Які слова допомогли впізнати цю квітку?

Які прикметники ви запам ятали?

-А як ви гадаєте,чому так назвали цю квітку?

Завдання,які принесли ці чарівні квіти.

1.Доповідачі. Записати антоніми до поданих слів.

Холодний,низький,брудний.

2.Спостерігачі. Записати синоніми до поданих слів.

Міцний,добрий,радісний.

3.Редактори. Скласти речення про сон-траву. Визначити головні члени речення.

-А зараз ,відпочинемо і пофантазуємо.

Розв яжіть приклад : Іменник + Прикметник = смішно.(усно)

Наприклад : сонце зелене,заєць оранжевий…

-Молодці, з цим завданням ви впорались успішно.

-На галявині з являється ще одна весняна квіточка- конвалія.

Завдання. Я зараз прочитаю вірш,а ви визначите число і рід всіх прикметників. Думаю,що вам зробити це буде неважко,бо вірш складається з одного речення.

Ніжна, чемна, світанкова ,ясна, чиста, колискова, мелодійна, дзвін котюча, дивна, радісна,співуча, лагідна ,жива ,казкова ,красна, чарівна, шановна ,найдорожча, добра,власна, мудра, сонячна, прекрасна ,солов їна,барвінкова, калинова ,українська рідна мова.

А чи знаєте ви скільки прикметників вжито в цьому реченні?(28).

-Як же нам за 1хв визначити рід і число всіх прикметників? ( Всі прикметники залежать від іменника мова,відповідають на питання яка?,мають закінчення- а.,жіночий рід, однина)

Молодці! Це завдання теж виконано!

Спостерігачі. Конвалія-дуже корисна рослина. Її квітки та листки мають цінні лікувальні властивості й широко використовуються для виготовлення ліків  проти багатьох серцевих хвороб. Послуговуються рослиною і в парфумерії. Диво-квітка здебільшого росте в лісах і рідше в степу. Конвалія занесена до Червоної книги України. Бережіть ці квіти!

«Червона книга»

Невже в майбутньому на світі

Не будуть квітнуть дивні квіти?

Конвалії й фіалки ніжні,

І вісник березня- підсніжник?

Невже ми більше не побачим,

Як сон-трава росою плаче?

Троянда степу,квітка мрії,

Жар-цвітом землю не зігріє?

Ми всі господарі природи,

Тож збережемо її вроду!

-То що означає червоний колір на гранях нашого червоного чарівного кубика?(Пересторогу, попередження.Це колір Червоної книги.)

-А як, на вашу думку,потрібно оберігати квіти?

-Отож,діти,ви маєте милуватися квітами ,торкаючись їхньої краси лише серцем. Адже вони ще мають заворожувати око і наших нащадків.

Закріплення вивченого.

-А зараз, ми підведемо підсумок нашої роботи.

-Чи багато прикметників в мові,які їхні ознаки?

-Чи потрібні прикметники в нашій мові і для чого?

Підсумок уроку.

Отже,наш урок був яким?

Дійсно, добре того навчати, хто хоче все знати!

Поаплодуємо собі за хорошу роботу.

 


(28.0 Kb) ] 27.11.2016, 13:53 --------------------------

Категория: УКРАЇНСЬКА МОВА | Добавил: yrok | Теги: українська мова, клас, прикметника, закріплення Просмотров: 1580 | Загрузок: 360 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК