Головна » Матеріал для завантаження » НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ КОМПЛЕКТ » ЧИТАННЯ ЯК ПРОБЛЕМА

Вправи на розвиток читацьких навичок
09.02.2013, 22:01 В. Гринько "Мова"
 1. Чи є у вірші слова? Барвиста, багата, дзвінка, ніжне, чуйне, лагідна, щедро.
 2. Доберіть відповідні слова Будь ласка (ніжне), вибач (тремтливе), мова (барвиста, багата, рідна, тепла).
 В Лучук "Найрідніші слова"
1. Продовжіть: -ген тополя… - таємниче в рідній… - що країна…
2. Знайдіть помилку:
- Не шуми, зелений верше, хай почує вся рідня.
 - Ген тополя серед поля, що вітриськом гнеться вниз.
 - Бо країна – Україна – мій любимий диво-край.
"Привчайтеся працювати зі словниками"
1. Прочитай слово за першими буквами: - Дим, явір, тарілка, екран, лебідь (дятел). - Жайворонок, учень, корова (жук). - Їхати, жаба, акація, корабель (їжак). [color=blue]Н. Умеров "Диктант"
Гра "Так – ні" - Вслухаюсь я у кожне слово. (+) -Сиджу. За вчителем слідкую. (-) - Щораз звучить татарське слово. (+) - Ідуть, ідуть слова до мене… (-) - Звідкіль їх корені пливуть? (-) - Бахчисарай? Чи Львівська площа? (+) "Як з'явилась друкована книга?" 1. Вибіркове читання: - У Стародавньому Єгипті… - У Стародавньому Китаї… - Пройшло багато років… - Перша друкована книга… - Винахідником друкарського верстата… 2. Гра "Так – ні". - Найдавніші книги писались на скелях. (+) - У Китаї книги робили з дерев'яних дощечок. (+) - пергамент – матеріал зі шкіри. (+) - Рукописні книги були дуже дорогі. (+) - Перша друкована книга з'явилась у Києві. (-) - Йоганн Гутенберг – винахідник друкарського верстата. (+) - Обкладинки для книжок робили з дорогої шкіри, парчі і навіть зі срібла. (+) О. Єфімов "Як жила книга за часів Київської Русі" Гра "Так – ні" - Першу в Київській Русі бібліотеку було засновано при Софійському соборі. (+) - Князь Володимир Святославович сам писав книги, ілюстрував їх і продавав.(-) - Про існування бібліотеки Ярослава Мудрого нагадує пам’ятний знак на території музею "Софія Київська ". (+) - Книгу в Київській Русі не любили, до неї ставилися вороже. (-) Українська народна казка "Кирило Кожум’яка" Гра "Так – ні" - Колись був у Києві князь, а коло Києва змій. (+) - Давали і молодого парубка і дівчину. (-) - Як затопить у хаті, то дим аж під небеса стелеться. (+) - Є в Києві чоловік, на ймення Кирило. (+) - Голубок злинув у небо, та й полетів додому (+) - Ото сяк-так порадились та й послали до нього старих людей. (-) - Давайте ж мені двадцять бочок смоли і двадцять возів конопель. (-) - От і почали вони битися – аж земля гуде. (+) - І вже з того часу почало річище зватися Кожум’яками. (-) "Доповніть" - Дочка (хороша), змій (проклятий), булава (здоровенна), ірод (проклятий). - Посилали (дань), прилетів (голубок), зрадів (князь), розбіжиться (змій). "Герої твору" - Головний і другорядні - Позитивні й негативні - Про кого сказано: а) була така хороша, що й сказати не можна; б) то він його булавою луп та й луп, аж луна йде; в) як вогонь горить, - так йому жарко; г) аж пирхає, аж захлинається; д) визволив князівну і відвів князеві. - Кому належать слова: а) Чи є на світі такий чоловік, щоб тебе подужав? б) Чи бачиш, голубок від сестриці прилетів? в) Як же до нього приступитись, щоб не образився та послухав? г) Ну, це уже для вас зроблю. д) Прийшов битися чи миритися? Українська народна казка "Кривенька качечка" "Сенкан" Дівчинка-качечка Трудолюбива, лагідна. Прибрала, плакала, полетіла. Могла б залишитися назавжди. Хазяєчка. "Шифрувальник" - Були собі хлопчик і дівчинка. - А в норі лисиця спить. - Бачили якогось парубка, дрова рубав. - Вони взяли та й засипали нору землею. - Дід і баба сміються, проганяють її з дому. - А до діда й баби понаїжджало гостей – тьма-тьмуща. "Чиї слова?" - Скиньмо по пір'ячку, нехай летить з нами. - Як була я в лужку… - Ходімо в ліс по грибки. - Я довіку жила б у вас… - Дивись, яка гарна качечка. - Чи не бачили кого? - Бачили якусь дівчину, від криниці воду несла. "Герої" Про кого можна сказати: - довірливий; - користолюбний; -щедрий; - жадібний; - приязний; - зрадник Українська народна казка "Кобиляча голова" "Герої" - Головні і другорядні - Позитивні й негативні - Кому належать слова: а) Поведи свою дочку де хоч… б) Дівко, дівко, одчини. в) Сиди ж ти, дочко, тут, а я піду дровець нарубаю. г) Невелика пані, сама одчиниш. д) Дідова дочка – як ясочка, а бабиної дочки і слуху не чуть. е) А капосна собака, як дражниться. - Про кого можна сказати: Благородна, брехлива, сердечна, користолюбна, лінива, совісна, чесна, щедра, жадібна, довірлива. "Так – ні" - Були собі дід та баба. (+) - Ну, й баба полюбила дідову дочку. (+) - Прив'язав колодочку до віконечка. (+) - Дівко, дівко, посади мене на порозі. (-) - Згодом вийшла заміж за хорошого парубка. (+) - А в лісі пуста хата стоїть. (+) - Дівко, дівко, дай снідать. (-) - Тут де не взялися гуси, ухопили її та й понесли не знать куди (-) - А, погана собака, як лається. (-) - Бабиної дочки й слуху не чуть. (+) "Продовжіть читанням" - Дідова ж дочка… - Сиди ж ти… - Коли це – стукотить-грюкотить… - Діждалися свята… - А там – самий ліс… - Піди, діду, довідайся… "Сенкан" Бабина дочка Лінива, брехлива. Обмовляє, досиділа, заглянула. Так їй і треба. Лінтяйка. В. Скомаровський "Чому в морі вода солона" Гра "Так-ні" Десь там, за тридесять земель… (-) Росли у нього три сини – не пустуни, не плаксуни… (-) Старший син – то лагідна душа, віддасть останнього гроша (-) А менший син – той навпаки: ховав у скриньку мідяки (-) Коли вечірній промінь згас, братів спіткало люте горе… (+) Молодший брат змарнів од того (+) Минув чи рік, чи два підряд - і став заможним менший брат (-) То жорна-камінці, що мелють гречку на млинці… (+) Куди не глянь – біліє сіль, як сніг серед зимових піль (+) Юнак подався на базар, бо сіль – невигідний товар (-) А він волає: "Ще!" та "Ще!", хоч сіль повзе, пливе, тече. (+) Продовжіть речення.. І сохнуть біля моря… Розділить радощі … Літа спливали … Ти бач, розкис… І став заможним… А менший жив… Чудова знахідка. Спідлоба глянув … І кажуть … Кому належать слова? - Ти бач, розкис, похнюпив ніс. - Прекрасна річ, а скористатись нею як? - Доволі! - Зайду до нього у неділю. - Та маю знахідку нівроку. - Бери на тиждень, Бог з тобою. - Неси мішка, стели рядно. "Шифрувальник" - В кінці села, у нашім краї лісник в хатині жив собі. - Росли у нього дві дочки. - Дід – то зла й недобрая душа, відніме й останнього гроша. - Дитя ж у них – то навпаки: давало всім нам мідяки. - Гримлять високі гори. - І запросив діда до себе. - Думки в’язались так і сяк, у гори йшов дідусь-бідняк. - Куди не глянь – скрізь чорна сажа. - Склались цеглини, поставився дах – дивись: і хата вже готова. І. Калинець "Про що розповіли незабудки" "Так – ні" Приїхала дівчинка з великого міста в село (+) І квіти також полюбили дівчинку (+) Квіти зовсім не жаліли дівчинки. (-) Дівчинка побачила біля квітника хлопця (-) Винесла вона для незнайомої бабусі чаю з коржиком (-) Пішла наша дівчинка до лісу по суниці. (+) Незабудко, Незабудко, допоможи хутко! (+) А на узліссі перестрів її вовк. (-) З того часу дівчинка рідко коли що забуває. (+) "Шифрувальник" - І не злюбила вона бур'янів і терника. - Стали дерева думати про те, як дівчинці зло зробити. - Надворі холодно, певно, дівчинка дуже змерзла. - Побіг хлопчик до річки по рибу. - Скаче й радіє: доведеться додому нести цілу низку риби. - Тепер бабуся знає всі казки і розповідає їх дітям. Анаграми Нятрода, машрока, кам, панльтю, жинижор, алфіки, ліялі, ліскипро. Головний герой - Виберіть з "Абетки ввічливості" слова для головної героїні. Кому належать слова? - Чи поливає вас дівчинка? - Надворі спека, видно, бабуся дуже втомилася. - Прополює. Проганяє. Поливає. - Добридень, вам, квіточки! - Які ви щасливі, а я забудько. - Нас послала добра чарівниця на допомогу. - До якого тобі села, дівчинко? - Ой ви, мої милі Незабудки! Продовжіть речення - І тут вона полюбила квіти… - Та була в дівчинки одна біда… - Та якраз нагодилась добра … - Випила добра чарівниця… - От котрась із нас… - Глянула вона на квіти… В. Нестайко "В Палаці чарівних казок" З яких казок? Змій Горинич, Синя Борода, Кощій Безсмертний, Барон Мюнхгаузен, Дядько Чорно мор, Котигорошко, Альоша Попович, Добриня Никитич, Кіт у чоботях, Гидке каченя, Горбоконик, Буратіно, Івасик-Телесик, Червона Шапочка, Дюймовочка, Попелюшка, Снігуронька. "Так – ні" - на даху сиділа прекрасна царівна (+) - над нею висів Змій Горинич (-) - Кощій Безсмертний підпирав головою двері (-) - вікна палацу були ніби паща дракона (-) - на підвіконнях, розчепіривши крила, застигли сови й кажани (+) - біля входу сиділи, вищірившись, леви (-) Чим займалися? - добрі феї і чарівниці; - Старик Хоттабич і Барон Мюнхгаузен; - Аладін; - кіт у Чоботях; - тридцять три богатирі; - Золотий Півник, Гидке Каченя, Курочка Ряба, Бичок-Третячок, Горбоконик; - Буратіно, Івасик-Телесик і Цибуліно; - Червона Шапочка, Альонушка, Дюймовочка; - Петрушка; - Незнайко, Гвинтик, Шпунтик. Казкова школа. Хто вчителі: - сили і хоробрості; - розуму та кмітливості; - навігації, тобто науки капітанів; - доброти; - господарювання; - спортивних занять? Герої казок. Хто вони? - Дуже некрасиве, але добре й товариське. - Часто викликають до Африки лікувати звірів. - Він переміг бабу-ягу і її дочок. - Вона знесла золоте яєчко. - Він думав, що на Полі чудес дійсно можна посадити гроші і вони виростуть . - Вона в лісі зустріла сірого розбійника. - Його товаришами були Вернигора, Вернидуб, Крутивус. - Вона жила в морі і виконувала бажання злої баби. О. Кобець "Хотів би я знати…" "Знайдіть відповідність" Яка, який, які? - Синичка (невгамовна), голубка (бентежна), долина (пишна), трава (висока), вода (прозора), лани (золоті), світ (незбагненний). Що робить? - Берізка (розмовляє), синичка (співає, стрибає), голубка (воркоче), струмочок (шепоче, збігає), лелека (мріє, забрів), зірка (зоріє), риба (говорить, табуниться), я (живу, хотів би знати, люблю, хотів пізнати, ловлю), гори (дихають), лани (відчувають біль). "Виправ помилку" - розмовляє берізка з сосною; - синичка стрибає з дерева на кущ; - струмочок збігає до річки; - лелека стоїть у прозорій воді; - зірка світить у небі; - риба плаває в воді; - лани віддають урожай. "Анаграми" Різбека, нисичка, роги, бира, лугобка, ручокмост, цесон, різка. "Шифрувальник" - про що мовчать трави у полі; - каркає ворона, сидячи на дубі; - без води рак не говорить; - річка шумить і плеще; - ластівки гніздяться за вікном. "Про все" - Яке слово найбільше? - Яке слово найменше? - Скільки питальних речень? - Скільки окличних речень? - Скільки разів зустрічається слово знати? - Назвіть слова, які мають однакове значення. В. Сухомлинський "Горобчик і вогонь" Герої твору -Виберіть слова для характеристики Горобчика: Розумний, ввічливий, допитливий, цікавий, слухняний, мудрий, маленький, дурненький, невгамовний, лякливий, уважний, лінивий, довірливий. - Виберіть слова для характеристики Горобчихи: Розумна, буркотлива, мудра, терпляча, лагідна, добра, сердечна, полохлива. "Знайди помилки" Неслухняний синочок, розказала йому мати, величезна вогняна куля, непосидючий Горобчик, обгоріло тоненьке пір'я, не злякався і не повернувся додому, мати вже зовсім його не чекала. "Шифрувальник" - маленька дівчинка зайшла до хати; - нічого не цікаво дідові; - побачив на землі маленьку мурашку; - безтурботно співає радісний коник; - кріт рився все глибше і глибше; - я і тепер не знаю, де хата діда Мороза. "Так – ні" - стара Горобчиха дозволила синочку вилетіти з гнізда (-); - заплакав Горобчик, вилетів (+); - побачив у небі ясний місяць; - а що таке Сонце; - ну, навіщо тобі все це знати; - линув, аж поки обпалив тоненьке пір'я; - ну тепер я знаю, що таке Сонце. "Відновіть приказки" - Хто людей питає, ніж тричі почуть. - Хто обпікся на молоці, той розум має. - Краще раз побачить, той і на воду дує. А. Коваль "Скільки років Діду Морозу" Чи є в тексті такі слова? - Нашому Дідові Морозу років двісті. - В українських казках можна зустріти дуже старого бога. - Звичай роздавати на Новий рік подарунки дуже давній. - А як сьогодні звуть батьків Діда Мороза? - А де живе Дід Мороз? - І сьогодні він живе у лісі. З якої країни? - Санта-Клаус - Пай Натал - Водан - Наталаус -Пер Ноель - Мороз Морозович - Баббо Натале - Морозенко - Папа Паскуале - Мікулаш "Шифрувальник" - внучці тільки 2 роки; - у мене є менші сестри; - ніколи не зустрінеш молодої дівчини; - величезна пляма минулої бідності; - а як вчора кликали наших сестер; - сьогодні він поїхав на південний полюс; - летять телеграми у жарку Африку. "Який? Яка? Яке? Які?" - Дід Мороз; - персонаж; - брати; - уява; - Санта-Клаус; - країни; - казки; - шматок; - бог; - багатство; - звичай. Є. Гуцало "Якого кольору слова" Яких кольорів немає? - синій - сірий - рожевий - жовтий - білий - чорний - зелений - червоний "Який? Яка? Яке? Які?" - молоко - коні - грушки - яблуко - сир - вареники - ворона - листя - мама - тополі - сніг - пролісок "Що робить?" - душа - завірюха - зозуля - бризки води - сметана - вода - вози - грушки - ворона - сніг - вербовий цвіт - собаки "Шифрувальник" - земля чорна, брудна; - дивлюсь собі під ноги; - на початку літа пішли блакитні дощі; - співаю пісню про тата; - навесні зацвітають всі дерева в лісі; - проповз по землі вуж; - а сусідський собака ніколи не гавкає. "Виправте помилки" - небо прозоре, блакитне; - висіяно озеро волошок; - виблискують проти сонця збиті на ставку бризки води; - синя завірюха захерделила-зареготала; - бачу добру мамину усмішку; - восени спіють усі грушки у нашому садку; - вербовий цвіт дивився у воду; - пролетіла наді мною ворона. В. Лучук "Скільки рік в Україні?" Які географічні назви не згадуються у вірші? - Тиса - Десна - Дон - Дністер - Псел - Прут - Дніпро - Черемош - Волга - Київ - Ворскла - Стрий Який? Яка? Яке? Які? - Черемош - Стрий - Десна - Дністер - Дон - Ворскла - Тиса - Дніпро Що це? - котить води; - плесо розпростер; - поспішає; - рине; - впадає; - мчить; - мчить; - верстає; - біжить. Виправте помилки - між горами потоки грають; - гори ці не знають тиші; - Дністер тихі води розпростер; - поспішає швидко Уж; - біжить Донбас без перепони; - на Десні як же гарно на весні; - Дніпро – річка-символ нашої країни. Чи є в тексті такі слова? - орли літають; - гірська тиша; - голубі волошки; - буйні води; - поспішає чимдуж; - проворна річка; - тихе плесо; - зелена долина; - крайній пруг. В. Бондаренко "Як розмовляють тварини" Які тварини не згадуються у творі? - жаби; - олені; - лисиця; - білка; - зайці; - собака; - бобер; - коти; - кабан; - вовки; - корова; - лось. Які вигуки тварини не розпізнають? - Стережись! - Увага! - Рятуйся! - Ха-ха-ха! - Ой! - Забирайся геть! Що робить? - білка; - зайці; - вовки; - бобер; - лось; - кабан; - лисиця; - снігур; - козуленя. Виправте помилки - у тварин не одна, а дві мови; - білка кричить; - олені б'ють рогами об дерево; - лисиця приносить лисенятам сніданок; - незнайомі звуки викликають цікавість; - крики ворони знають усі мешканці лісу; - граки можуть вимовляти окремі людські слова. "Шифрувальники" - крики птахів не розуміє ніхто; - голосно кричить – проганяє батька; - всім бажаючим роздають землю; - знайома мова приємна всім; - пір'я курки та качки не бачив ніхто; - не можуть співати зовсім. А. Лотоцький "Малий Тарас чумакує" "Який? Яка? Яке? Які?" - літо - хатини - дідусь - степ - небо - квітники - новина - шлях - проміння - мачуха - стовпи - сонце - садки - Тарас - трава - запорожці "Що робить?" - мачуха - Тарас - запорожці - батько - місто - татари - дідусь - трави - віз Виправте помилки - небо голубе та яскраве - білі хатини з новими стріхами - вранці батько з Тарасом поснідали - біля дороги буйна трава - віз котиться довгим шляхом - вступають у бій з татарами - а дідусь пам’ятає і татар і запорожців. "Шифрувальники" - земля чиста й зелена від буйної трави; - поодинокі кущі за будинками; - біля хати Шевченків завжди свято; - сидітиме вдома, нічого не побачить, ні лісу, ні річки; - сьогодні ввечері мати з донькою повечеряли та й лягли спати; - машина їде вузькою дорогою; - баба нічого не знає, бо вже стара. Дібрати відповідність іншими словами - мовби його на сто коней посадили - очі біжать дальше - бігає зором по степу Кому належать слова? - Невинно терпить. - А знаєш що, Грицю! - Що це за місто? - То вже степ? - Обідатимемо, сину. - Ні, це ще не степ. - То тут жили запорожці? - Так, кажуть старі люди, що тут була запорозька вольниця. Вірші Марійки Підгірянки "Який? Яка? Яке? Які?" - хатина; - вівці; - трави; - колос; - школа; - земля; - сік; - цвіт; - глиб; - пісня; - літо; - ластівочка. "Що робить?" - лан; - річка; - ластівочка; - я; - серпень; - ми; - січень; - жовтень; - листопад. "Ким? Чим?" - зросить; - задзвонить; - обсипле; - присипле. "Хто перший продовжить?" - садок… - овоч смачненький … - бо все, що бачу … - останнє листя … - весняну пісню … - над подвір'ям кружеляла … - червоним соком … - відженем … - обсипле липи … - ліпи гніздо … "Знайди помилку" - люблю хатину білу свою; - садок, в якому я грушки рву; - на водах міцно мости будує; - червоним сиропом яблука зросить; - жовте листя з кущів зриває; - під дахом гніздо вила; - відженем собаку злого. "Шифрувальники" - чужий інститут і студентів; - ліс, у якому дерева пиляю; - річку, в якій рибу ловлю; - гріє руки, світить в обличчя; - зимовий віршик вітер розкаже; - солодким варенням яблука намастить; - фрукти дивовижні одержить в подарунок; - на луках біля річки трава зазеленіє; - лелека великий на стрісі стояв; - вони і корову пастимуть, і коней відпустять; - бо старенька ця підлога пропускає вже вологу. Н. Забіла "Хто сильніший?" Гронування Сонце і Вітер "Який? Яка? Яке? Які?" - вітер (суворий) - спів (пташиний) - кашне (червоне) - море (синє) - листя (золоте) - ковзани (гострі) - квіточки (перші) - шапка (пухнаста) - клас (третій) - дерева (змерзлі, голі) - кожушок (теплий) - став (широкий) "Знайдіть помилки" - хто з них сильніший в цілім світі - я взимку вітрюганом вію - вони й розтулять пелюстки - це ж я усе навколо грію - на плечах – сірий кожушок - заткнув свій шарф за ремінець "Шифрувальники" - завжди зима і літо співають пісні не свої; - ти втихомириш швидку річку; - я влітку дощиками сію; - це ти усе морозиш, і все не любиш, і все б'єш; - тваринка вийшла до води; - і надягну я валянці і хустку, і светрик білийв чорну смужку; - воно вкусило швидко хлопця за його червоний ніс. Хто перший продовжить? - Хто з них із двох… - Я і тебе.. - Мені послушне… - І листя… - На голові … - Зірву я… - І вітер зупинивсь… - Сплеснулась… Н. Забіла "Чотири пори року" "Який? Яка? Яке? Які?" - дівчинка (весела, гарна, кучерява) - небо (синє) - весна (красна) - малюки (веселі, загорілі) - листя (свіже, жовте) - берег (тихий) - дівчина (струнка) - пшениця (золота) - вишні (стиглі) - осінь (працьовита, щедра) - світло (сонячне) - урожай (добрий) - сонце (тепле) - сливи (запашні) - пух (білий) - сніг (перший, чистий) - холод (лютий) - тиша (біла) Що робить? - Весна ( біжить, сміється, сіє) - малюки (вітають, плещуться) - пісня (лине, пробуджує) - пшениця (хилить колоски) - дерева (просять) - Осінь (збирає урожай) - луки ( кажуть, зацвітають) - холод (ходить) - гай (шумить) - сніг (сідає) - копиці сіна (вистроїлись) - віхоли (гуділи) Знайдіть помилку - весела, гарна й золотава маленька дівчинка Весна; - і луки швидко зацвітають; - і сонце гарне, й небо синє; - вже над землею бродить холод; - лягає перший білий сніг; - під сніг ховає в лісі звірів. "Шифрувальники" - тихенько хтось вірші читає; - трава жовтіє і ляга; - він саджає і малину, і маленькі яблуньки; - і золоті скирди соломи по полю видно де-не-де; - і в небі віє вже теплом, і сонце шле проміння нам; - і тільки човгає так дзвінко старий і злий дідисько цей; - наказує дощам співати. "Хто перший продовжить?" - біжить… - розкрий… - її тепер вже… - і буряки… - сідає… - під сніг… А. Костецький "Імена", "Не хочу" "Який? Яка? Яке? Які?" - тополя (ласкава) - квітка (лісова) - очі (голубинкові) - гріх (страшенний) - крильця (барвисті) - живинка (тремка) "Що робить?" - дорослі (полюбили) - лопотуля (давала притулок, співала) - любуся (світилася ніжністю) - очі (цвіли б) - любусі (гуляли б) - метелик (живе, тріпоче) - квітка (не погойдає, не поколише) - живинка (живе, світиться) "Шифрувальники" - не хочу кликати когось по імені - сининкою б назвала будяка - бабусь і дідусів назвала б веселята - а дуба зеленого кличу незламним - маленьку дівчинку назвав би ходулька - впіймаю я пташку - щоб головою не хитала - спиляю в лісі липку - у гості подарунок понесу "Хто перший?" - все у світі… - щоб дорослі… - і любусі… - щоб вона… - волошку… - а над ними… - жаль… - щоб світилася… А. Костецький "У гостях" "Який? Яка? Яке? Які?" - сестричка (мала) - справа (відповідальна) - ваза (кришталева) - наука (справжня) "Що робить?" - ми (прийшли, не слухали) - сестричка (одчинила двері, стала говорити) - ви (знімайте, давайте, не скиньте) "Хто швидше?" - ми всі… - нам одчинила… - в нас килим… - та подарунки… - кришталеву вазу… - меблі… - хіба ж це… - помчали геть… "Шифрувальники" - і вранці о дев'ятій пішли уже додому - вікна закривав старший Вітін брат - а руки вимили усі - шапки можна не знімати - побити треба всі рекорди - на диван сідайте, коли вам заманеться - ми раді цій гостинності "Знайдіть помилки" - і ввечері, о сьомій, прийшли до нього в гості - нам одчинила двері Вітіна бабуся - в нас килим не для того, аби по нім ходити - та подарунки зразу давайте, я подивлюся - і меблі у вітальні не трогайте руками - не малюйте пальцями по стінах - ох, не просто отак ходити в гості А. Костецький "Бюро знахідок" "Який? Яка? Яке? Які?" - совість (загублена) - ловець і винищувач гав (найкращий) - рукавички (красиві) - рот (роззявлений) - табличка (фанерна) - куточок (далекий і темний) "Що робить?" - дорослі і діти (не можуть прожити, шукате, знаходьте) - хлопець (згубив, підставив підніжку, м’яча одібрав, малюнок порвав) - хазяїн (поспішає) - роззява (забув, прогавив, рота роззявив) - чемність (лежить і страждає) - хлопець (лізе, всідається) "Хто перший" - отут перед вами… - уже поспішає … - забув він … - час для зарядки … - час для навчання … - довідався кожний … - він лізе … - скоріше заходьте … - тому-то й страждає … "Виправте помилки" - отут перед вами знайдена совість - у іншого хлопця машину забрав - тому ні в дворі з ним, ні в школі не грають - а якось на ворону так рота роззявив - час для навчання, загублений вчора - і разом зі спортом у ліжку втопили - загублений час повернути не можна - усі ви хоч лусніть, нізащо у світі не встану я з місця - і все, що не треба, скоріше беріть. А. Григорук "Хто міняє, той нічого не має" "Який? Яка? Яке? Які?" - спориш - вітрячок - голос - труба - літак - подвір'я - кілечко - дівчинка - стовп - бульбахи - кулька - день "Що робить?" - Дениско (лежав, став роздивлятися, підхопився, прошепотів, не випускав…) - Тимцьо ( буркнув, видмухав, обмірковував, простяг, взяв, покушпелив) - Костик (біг, взяв, віддав, побіг) - Гафійка ( тримала, сказала) - бабуня (сказала) - мама (зауважила) - дідусь ( додав) - татусь (відрубав) "Хто перший?" - став роздивлятися… - видмухав бульбах… - і якби бульбахи… - уявив себе … - Гафієчко! Миленька!.. - але саме тої миті… - проміняв бики… - як по щирості… " Чи є помилка?" - став роздивлятися сорочачі гнізда - взяв дудочку й почимчикував своєю дорогою - тримала за нитку червону повітряну кульку - Дениско підняв руки над головою… - хто міняє, той нічого не має - їй було ніскільки не жаль ні Дениска, ні його повітряної кульки " Шифрувальники" - Дениско стояв на жовтому опалому листі - дід подарував аж три тюбики крему - Костик забрав літачка й пішов слідком за Дениском - гиря була надто важкою і весь час падала додолу - сумна дівчинка зайшла на сусідське подвір'я - гасав по стадіону, мов ошпарений - прохач ніколи голодний не ходить А. Григорук "У гурті пісня завше в лад іде" "Який? Яка? Яке? Які?" - день - мальви - гнізда - настрій - нота - слова - голос - віниччя - пісня - рядки - ворони - молодець "Що робить?" - дідусь (сидить, слухає, заведе, кашляне) - бабуня (позирне, поправить хустину, підхопить) - мальви (слухають) - пісня (гріє) "Чи є помилки?" - Гарно тоді посидіти якусь часину проти місяця на причілку. - Сидить він тихенько на краю лави. - Місяць на небі, зіроньки сяють. - Звично рукою поправить хустину на голові. - Пісня мужніє, повниться силою. - В гурті пісня завжди в лад іде. Я. Стельмах "Ловись, рибко!" "Який? Яка? Яке? Які?" - рибалка (найкращий) - стежка (лісова) - місце (перше) - хитрощі (різні) - інвентар (спортивний) - рибка (велика й маленька) - я (розумний) - відходи (отруйні) - місце (зручненьке) - рука (ліва, права) "Що робив?" - Митько (підстрибнув, сміється, придумав, розминав, хихотів…) - Славко (заскиглив, запхикав, насупився, засунув, подався, теліжиться…) - ми (вибрали, крокуємо, поклали, виходимо, підемо, виберемо, набрали…) - Сергій Анатолійович (сидить, побачив, сподівався, посмутнішав, порадив) - Генка (заворушився, встає, взув, понишпорив, побіг) "Виправте помилки" - я змалечку на риболовлю ходжу - у будиночку, де зберігається весь спортивний інвентар - зразу вся риба догори животами спливе - інколи мені й самому дивно – і звідки я такий розумний - ми набрали в їдальні повні жмені хліба - вибрали ми гарненьке місце - ти краще за своїм поплавцем слідкуй - значить, переможець – Митько! "Хто це або що це?" - нетерплячий, непосидючий, розтелепа, хвастливий, насмішкуватий (Митько) - розсудливий, спокійний, правильний, розумний (Славко) - здоровенна, єдина (вудка) - із долоню завбільшки (карасик) "Шифрувальники" - на сцені в актовій залі проходила вистава - віддали ми віники, човгаємо до сусідів - завтра все село їстиме сало - тільки розвиднілось, ми нехотя попливли до острова - вона у косметичку м'ясо покладе - вона чекати не хотіла, тому зразу пішла по гриби від одного куща до другого - на цій галявині зовсім немає чого збирати - сидить на троні зі своїм трофеєм і плаче [i][i][b][size=16][size=16]
09.02.2013, 22:01

Категория: ЧИТАННЯ ЯК ПРОБЛЕМА | Добавил: tone4ka | Теги: ЧИТАННЯ, навички Просмотров: 5163 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 1.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК