Головна » Матеріал для завантаження » НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ КОМПЛЕКТ » ДО УРОКУ ПРИРОДОЗНАВСТВА

Тренінг "Пори року"
09.01.2015, 19:54

«ПОРИ РОКУ»
Форма проведення: тренінгові заняття.
Очікувані результати:
Після цього заняття учні зможуть:
- розкрити поняття « пори року»;
- назвати місяці осені, зими, весни, літа;
- назвати найбільш відомі свята в кожній порі року;
- з’ясувати, які квіти цвітуть влітку.
Обладнання :
- маркери, папір формату А-4, фломастери;
- записи класичної музики;
- малюнки пор року,
- завдання на картках,
- малюнок ромашки без пелюсток, пелюстки з назвами квітів.

План проведення
I. «Знайомство». Кожен учасник оформлює свою картку-візитку, де вказує своє тренінгове ім’я. При цьому він має право взяти будь-яке ім’я: своє чи ім’я, яке йому більше подобається…
Ім’я пишеться охайно і достатньо великими літерами, картка кріпиться до груди так, щоб всі змогли прочитати тренінгове ім’я. Після цього учасники сідають в коло і по черзі розповідають про себе так, щоб всі останні учасники змогли запам’ятати виступаючого.
II. «Правила групи». Після знайомства ведучий пояснює учасникам основні правила роботи, записує їх на плакаті. Якщо учні захочуть, вони можуть додати декілька своїх правил.
ПРАВИЛА
1. Бути активним.
2. Не галасувати.
3. Говорити чітко і коротко.
4. Вислуховувати думку кожного.
5. Бути «тут і зараз».
III. «Пора року». Тренер допомагає дітям поділитися на групи за допомогою малюнків, на яких зображені пори року. Кожна команда після цього отримує завдання, за допомогою яких інші учасники повинні здогадатися, яку пору року вони представляють.
ЗАВДАННЯ УЧАСНИКАМ ГРУП
1 група (пора року – осінь). Намалювати малюнок осені, з поданих віршів вибрати і прочитати той вірш, який на вашу думку відноситься до запропонованої вам пори року.
2група (пора року – зима). Завдання таке ж.
3 група (пора року – весна). Завдання таке ж.
4 група (пора року – літо). Завдання таке ж.
ВІРШІ
1. Спустіли поля,
Мокне земля,
Дощ поливає.
Коли це буває? (ОСІНЬ)
2. Тане сніжок,
Оживає лужок,
День прибуває.
Коли це буває? (ВЕСНА)
3. Прийшла до нас бабуся у білому кожусі.
Поля причепурила – пухнастим снігом вкрила.
Вгадайте, хто вона – бабуся чепурна?
То яка відгадка? (ЗИМА)
4. Розквітають в луках квіти,
Зеленіють в лісі віти.
Все зелене, молоде…
За весною… йде. (ЛІТО)
Кожна з команд презентує свою пору року і інші команди потрібні відгадати її.
IV. « Відгадай, який місяць?» Представник кожної з команд вибирає завдання. Команди працюють і потім по два представника з кожної команди розповідають свої виконані завдання.
ЗАВДАННЯ УЧАСНИКАМ ГРУП
1. Колір, яким ви розфарбовуєте осіннє листя кленів і беріз, дав назву наступному місяцю осені. Як він зветься? (ЖОВТЕНЬ – другий місяць осені). Назвати ще два осінніх місяці. (ВЕРЕСЕНЬ, ЛИСТОПАД). Назвіть відомі вам свята, які відзначають восени.
2. Аж тріщить мороз, лютує, сніжна віхола танцює, а ставок у лід закутий. Що за місяць, діти! (ЛЮТИЙ). Назвіть два зимових місяці. (ГРУДЕНЬ, СІЧЕНЬ).Назвіть відомі вам свята, які ми відзначаємо взимку.
3. Цей весняний місяць відомий нам тим, що коли пригріє весняне сонечко, береза перша прокидається, відгукується на поклик і ласку весни, розкриває свої бруньки, тому і місяць цей зветься… (БЕРЕЗЕНЬ). Назвіть ще два весняних місяця. (КВІТЕНЬ, ТРАВЕНЬ).Назвіть відомі вам свята, які ми відзначаємо навесні.
4. А цей місяць гарячим літом обсипле липи пахучим цвітом. (ЛИПЕНЬ). Яких літніх місяців не вистачає? (ЧЕРВЕНЬ, СЕРПЕНЬ). Назвіть відомі вам свята, які ми відзначаємо влітку.
V.«Малюнок музики». Тренер дає команду сісти в коло, сісти зручно і слухати музику. За сигналом тренера починати малювати ті образи, символи, які асоціюються у вас з цією музичною темою. Кожен з учасників повинен виразити свої почуття, думки… Час слухання музики приблизно 3 – 5 хвилин, після цього тренер збирає малюнки і влаштовує імпровізовану виставку, під час якої учасники зможуть впізнати авторів малюнка.
- Що допомогло кому з групи дізнатися по виставленим малюнкам автора?
- Кого зовсім не впізнали? Чому?
- Який малюнок був самим незвичайним? Чим?
VI. Гра «Квіти». Квіти – це супутники нашого життя. Вони супроводжують людину протягом усього життя. Чи може бути щось красивіше за квітку, яка розкриває назустріч сонцю свої пелюстки. Зараз ми прикріпимо на нашу ромашку ті квіти, які цвітуть лише влітку.
На дошці ромашка без пелюсток. Представники команд вибирають лише ті пелюстки, на яких написані назви квітів, які цвітуть влітку.
VII. Підведення підсумків. Використовується метод «мікрофон». Кожен висловлює свою думку (що сподобалось, що не сподобалось, що нового дізнались.)
Зачитування вірша тренером:
Сонце, низько чи високо,
Посила землі уклін,
З ним приходять пори року
І приносять безліч змін.
Осінь – багряна, літо – барвисте,
Весна – це красуня в зеленім вбранні.
Зима – синьо-біла, морозно-сріблиста.
Та кожна із них до вподоби мені.


09.01.2015, 19:54

Категория: ДО УРОКУ ПРИРОДОЗНАВСТВА | Добавил: yrok | Теги: Пори, року, ДО УРОКУ ПРИРОДОЗНАВСТВА, тренінг Просмотров: 2824 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 3.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК