Головна » Матеріал для завантаження » НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ КОМПЛЕКТ » ДО УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Дидактичні ігри з теми "Дієслово"
(15.5 Kb) ] 19.08.2015, 12:22

Дидактичні ігри з теми «Дієслово»

                                                                 

                                                                  Матеріал вчителя початкових класів

                                              Кам’янець-Подільського 

                                             НВК №9 ім. А.М. Трояна

                                           Пасімішиної А.В.           

 

 


                               Гра «Що робити?»

 

       Обладнання. Письмове приладдя.

       Хід гри і завдання. Учитель називає слово, яке відповідає на питання хто?, учні запитують його, а потім самостійно добирають і записують слова, які відповідають на питання що робити? і т.д..

Скільки слів запише учень, стільки дістає очок.

Знімається два очка за кожну помилку.

        Матеріал для гри.

Мама (що робить?) любить, голубить, милується, виховує, …

Тато (що робить?) допомагає, ремонтує, захищає, працює, …

Учень (що робить?) читає, вчить, займається, відповідає, …

Зайчик (що робить?) бігає, стрибає, тремтить, тікає, …

 

                     Гра «Склади речення» (3 клас)
 

       Обладнання. Письмове приладдя.

       Хід гри і завдання. Учитель пропонує написати речення в яких має бути два дієслова. За кожне речення учень отримує два очка.

Наприклад:

 1. Краще не обіцяти, як слова не здержиш.

 2. Книжка вчить як на світі жити.

 3. Правда й з дна моря виринає, а неправда потопає.

 4. Хто з правдою зріднився, той грому не боїться.

                      Гра «Наш не наш час» (3 клас)

 

       Завдання. Визначити час дієслів.

       Хід гри і завдання. Учні поділяються на три групи: теперішній, минулий, майбутній час. Учитель проказує речення чи пише їх на дошці. Коли у реченні, наприклад, є дієслова минулого часу, то учні з групи минулого часу піднімають руки, а решта учнів каже: “Не наш час”. Коли у речення є дієслова двох часів, то руки піднімають обидві групи.
Виграє та група, учні якої найменше помилок.

 

 

                          Гра «Заміни дієсловом» (3 клас)

 

       Обладнання. Письмове приладдя.

       Хід гри і завдання. Учитель читае чи пише словосполучення на дошці і пропонує учням замінити їх дієсловом-синонімом. За кожну правильну відповідь гравці отримують два очка.

       Матеріал для гри.

Сушити собі голову - …     (думати).

Закарбувати в пам’яті - …  (запам’ятати).

Обливатися потом - …        (працювати).

Бути на сьомому небі - …   (радіти).

Пасти очима - …                  (стежити).

У печінках сидіти - …         (набридати).

Класти зуби на полицю - …(голодувати).

 

                        

                              Гра «Утвори нові дієслова» (3 клас)

 

       Обладнання. Письмове приладдя.

       Хід гри і завдання. Ведучий пропонує від поданих дієслів за допомогою префіксів пере-, на-, до-, з-, за-,… утворити нові дієслова.

        Переможцем вважається той, хто протягом визначеного часу       (3-5 хв.) правильно запише найбільшу кількість таких слів.

       Матеріал для гри.

Друкувати – надрукувати, додрукувати, передрукувати,..

Водити - …

Цвісти - …

Спати - …

Жити - …

Цвісти - …

Сипати - …

Ходити - …

Нести - …

Робити - …

Читати - …

Писати - …

Садити - …

Йти - …

 

 

                            Гра «Утвори дієслова» (3 клас)

 

       Обладнання. Письмове приладдя.

       Хід гри і завдання. Ведучий пропонує утворити від поданих іменників неозначену форму дієслова та форму теперішнього часу.

        Переможцем вважається той, хто протягом визначеного часу       (3-5 хв.) правильно запише найбільшу кількість таких слів.

       Матеріал для гри.

Золото  -  (що робити?) золотити, (що роблю?) золочу.

Товариш - ….

Розум - …..

Майстер - ….

Робота - ……

Загадка - ….

Думка - ….

Пам’ять - …

Синька - …..

 

 

                          Гра «Особовий ланцюжок» (4 клас)

 

       Обладнання. Письмове приладдя.

       Завдання.  Змінити дієслова за особами та числами.

       Хід гри. Гравці діляться на групи. Ведучий називає дієслово у неозначеній формі і пропонує гравцям першої групи по черзі змінити дієслово за числами і особами в теперішньому часі. Далі ведучий називає інше дієслово. Продовжують ланцюжок учні другої групи. Якщо дієслово змінили правильно, ряд одержує 10 балів, за кожну помилку знімається 2 бали.

 

                          Гра «Підбери дієслово» (4 клас)

 

       Обладнання. Письмове приладдя.

       Хід гри і завдання.  Учнів класу ділять на дві групи. Ведучий пропонує  записати у зошит дієслова. Перша група записує дієслова, які належать до І дієвідміни, друга – до ІІ дієвідміни.

       Переможцем в кожній групі вважається той, хто протягом визначеного часу (3-5 хв.) правильно запише найбільшу кількість таких слів.

 


(15.5 Kb) ] 19.08.2015, 12:22 --------------------------

Категория: ДО УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ | Добавил: yrok | Теги: молодших, школярів., творчого, як, дидактичні, мислення, ЗАСІБ, розвитку, ігри Просмотров: 11973 | Загрузок: 1146 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 2
Гостей: 2
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ
oksanakrokos9557
Україна. Кривий Ріг