Головна » Матеріал для завантаження » ВЕСНЯНИЙ ПЕРІОД » ЧОРНОБИЛЬСЬКІ ДЗВОНИ ПАМ'ЯТІ

Виховна година на тему: “Учням початкової школи про Службу цивільного захисту України”
17.04.2019, 16:52

Автор: Кобзун Оксана Миколаївна

Навчальний заклад: Новопавлівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, вчитель початкових класів

Тема: Виховна година на тему: “Учням початкової школи про Службу цивільного захисту України”

 

Вступне слово вчителя (на дошці напис «Цивільний захист»).

Діти, прочитайте напис: «Цивільний захист».

  • Що означає слово захист? (Оборонятися, захищатися, а цивільна – це цивільні люди, тобто мирне населення, ми з вами)

В даний час аварії, катастрофи, стихійні лиха почастішали, тому ускладнилась техніка, стало більше машин, літаків. Але ще не всі люди, котрі обслуговують техніку, сумлінно ставляться до своїх обов’язків. Ці біди нерідко призводять до загибелі дорослих та дітей. В ліквідації наслідків аварій, катастроф, стихійних лих беруть участь організовані й оснащені технікою групи людей, що називаються формуваннями ЦЗ. Вони рятують людей у мирний час. ЦЗ покликана рятувати людей і у воєнний час, якщо противник застосовує сучасні засоби нападу. Тому кожен школяр повинен уміти діяти в таких умовах. Успішно вирішувати ці завдання ЦЗ може спільно з воїнам Збройних Сил України.

Краще розкрити це поняття нам допоможе усний журнал, який ми з вами сьогодні переглянемо і опрацюємо.

1 сторінка журналу: «Призначення та завдання ЦЗ»

Яке ж призначення та завдання ЦЗ ми краще дізнаємось, коли переглянемо першу сторінку нашого журналу (перегляд фільму чи плакату «Обов’язки учнів шкіл з цивільної оборони») 

Отже, завдання ЦЗ благородні, гуманні і спрямовані на захист людини, а призначення ЦЗ – порятунок від стихійного лиха, аварій та катастроф.

2 сторінка журналу:  «Героїчні традиції нашого народу»

  • Чому ж виникла потреба в організації загонів ЦЗ?

Наш український народ зазвичай протягом своєї тисячолітньої історії мечем і багнетом проганяв з нашої землі численних ворогів: хазарів, половців, татарські орди, поляків, шведів, німців, французів. Наш народ завжди самовіддано піднімався на боротьбу з іноземними загарбниками.. Так було в період громадянської та Великої Вітчизняної воєн.

У боях з ворогом воїни виявили масовий героїзм. Мужньо боролись і юні герої – діти, які не шкодували свого життя за щастя Вітчизни. Вони говорили: «Це моя Батьківщина! В житті палкішого, глибшого, священнішого почуття, ніж любов до неї, немає.»

Наша Верховна Рада, уряд України вживають необхідних заходів для відвернення загрози війни, а війна, в якій застосовується ядерна зброя – недопустима. В такій війні неможливо перемогти, тому що загине весь світ. І ми з вами не повинні цього допустити.

Фізкультхвилинка

3 сторінка журналу:  Присвячена пам’яті Чорнобильскоїкатастрофи

  • Що вам відомо про цю трагедію?  (відповіді дітей)

Коли трапилась ця трагедія, вас ще не було на світі. Саме в ніч з 25 на 26 квітня 1986 року вибухнув реактор на 4 енергоблоці Чорнобильської атомної електростанції. Лихо чорним крилом накрило українську землю. На устах кожної людини з’явилось нове слово: Р А Д І А Ц І Я.

Радіація – маленькі невидимі частинки, які пересуваються у просторі і ніщо їх не може зупинити: вони проходять крізь вікна, двері, вбиваючи здоров’я людей. Ці невидимі радіонукліди забруднили, зробили непридатними для життя поля, луки, ліси, річки, міста і села. Величезну територію було обгороджено колючим дротом, а людей переселено в інші місця. А як вбереглися люди в цих територіях? Для цього і потрібні загони ЦО.

За днями дні, мина повільно рік.
За днями дні – і другого немає,
Нехай же лихо наше проминає
І в світі не повториться вовік.
Хай стане мир міцнішим у стократ,
Хай над землею чисте небо буде;
Чорнобиль – попередження, набат,
Його уроків людство не забуде.

(Хвилина мовчання)

4 сторінка журналу:  Познайомить вас з діями і захистом свого здоров’я і життя під час аварій, катастроф.

Аварія – це порушення роботи певного механізму машини, що призводить до значних пошкоджень, ураження.

Катастрофа – це аварія великих масштабів з трагічними наслідками.

Робота в групах (Скласти пам’ятки)

  • 1 група. Як діяти під час землетрусу.
  • 2 група. Як діяти під час пожежі.
  • 3 група. Як діяти під час повені.
  • 4 група. Як діяти під час урагану.

(Діти зачитують складені ними пам’ятки.)

Підсумок

 Тест

– Як ти дізнаєшся про те, що сталася надзвичайна ситуація?
а) по книзі;
б) по телевізору;
в) почувши сирену;
г) з газети.
– У випадку надзвичайної ситуації ти будеш діяти згідно:
а) поради друзів;
б) вказівкам штабу ЦО;
в) нікого не буду слухати.
– У разі землетрусу ти:
а) будеш дивитися у вікно;
б) вийдеш на відкриту місцевість;
в) зайдеш у ліфт і спустишся вниз.
– У випадку пожежі ти:
а) залишиш приміщення;
б) сховаєшся у шафі.
– Які засоби захисту тобі відомі?
а) гарний одяг;
б) протигаз;
в) солодощі;
г) ватно-марлева пов’язка.
– Що необхідно взяти з собою у випадку надзвичайної ситуації?
а) іграшки;
б) документи;
в) одяг;
г) цукерки і печиво.

Гра «Вибери своє» 

  1. Будинок, коштовності, авто.
  2. Цукерки, іграшки, комп’ютер.
  3. Життя, здоров’я.

Отже, якщо у людини міцне здоров’я, то вона буде мати і все інше. Діти, бережіть своє здоров’я!

Джерело: https://abetkaland.in.ua/uchnyam-pochatkovoyi-shkoly-pro-sluzhbu-tsyvilnogo-zahystu/#__utmzi__1__=1


17.04.2019, 16:52

Категория: ЧОРНОБИЛЬСЬКІ ДЗВОНИ ПАМ'ЯТІ | Добавил: yrok | Теги: “Учням, виховна, тему:, на, України”, службу, ЧОРНОБИЛЬСЬКІ ДЗВОНИ ПАМ'ЯТІ, захисту, початкової, година, про, школи, цивільного Просмотров: 517 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК