Головна » Матеріал для завантаження » ВЕСНЯНИЙ ПЕРІОД » Дня пам’яті депортації кримських татар

ТРАГЕДІЯ НЕЗНИЩЕННОГО НАРОДУ (Депортація кримських татар у 1944 р.)
(942.3 Kb) ] 14.05.2016, 22:14

Навчальні цілі (мета):

  • активізувати вміння працювати з документами та різноманітними джерелами;
  • вдосконалювати загально навчальні, пошуково-дослідницькі та аналітично-синтезуючі вміння і навички учнів;
  • розвивати критичне мислення як засіб формування власного погляду школяра на події історії та вироблення власної позиції щодо них;
  • дослідити ставлення молоді до проблем геноциду та дискримінації за етнічною ознакою сприяти вихованню в неї толерантності, громадянської самосвідомості та милосердя;
  • сприяти збереженню пам’яті про трагічні сторінки історії кримськотатарського народу та людей, що постраждали від депортації.

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

  • встановлювати хронологічну послідовність трагічних подій травня 1944 року;
  • спираючись на різноманітні джерела інформації, характеризувати причини, хід та наслідки депортації кримськотатарського народу;
  • визначати головні напрямки сталінської політики щодо малих народів на прикладі кримськотатарського населення;
  • давати оцінку діям радянського керівництва та безпосередніх учасників акції;
  • вдосконалювати практичні навики та вміння работи з історичними документами, текстовими, візуальними та усними джерелами, на основі аналізу яких визначати справедливість чи безпідставність звинувачень радянського керівництва щодо кримських татар;
  • порівнювати різні точки зору, що існують в історичній науці, стосовно депортації кримських татар та визначати власну позицію щодо цих подій;
  • узагальнювати численні факти дискримінаційної політики радянського уряду щодо кримських татар та давати їм власну оцінку;
  • застосовувати та пояснювати на прикладах поняття та терміни: колабораціонізм, депортація, геноцид, примусове переселення, спецпереселенці, історична батьківщина, репатріація.

Тривалість уроку: 90 хвилин

Форма уроку: урок-дослідження, урок-діалог

Ключові слова і поняття: колабораціонізм, депортація, геноцид, примусове переселення, спецпереселенці, історична батьківщина

Методи та прийоми навчання на уроці: дослідження, аналіз та порівняння документів і джерел, робота в групах та парах, постановка проблемних запитань, узагальнююча бесіда, розповідь, випереджальні завдання, пошукова робота, повідомлення, слайд-шоу, «мозковий штурм» (загальне обговорення), міні-лекція, активне слухання, «мовою цифр», «займи позицію», створення інтриги, метод доказу, опрацювання таблиць та схем, перегляд відео сюжетів, «відкритий мікрофон», «два кола», юридичний практикум, творча робота

Методико-дидактичне забезпечення (обладнання): зошит, мультимедійна система, відеокасета із записом кінофільму «Хайтарма», відеоролики Уoutube «1944 год. Выселение татар с родной земли», «Самолёт. Амет Хан Султан. Дуэт Люди из прошлого» або «Герой Советского Союза Амет Хан Султан. Дороже золота», «18 мая день депортации крымских татар (Разговор с сыном. Посвящается Усману Джалилову, пропавшему в день выселения 18 мая 1944 года в воздасте 2-х лет…)», слайд-шоу 1 з портретами татар - Героїв Радянського Союзу та повних кавалерів ордена Слави; слайд-шоу 2 з портретами кримських татар, очевидців подій 18 травня 1944 року; схема «Напрямки депортації кримськотатарського населення»; роздавальний матеріал з текстом документів та джерел

 

Урок ґрунтується на діяльнісному, компетентнісному та особистісно-орієнтованому підходах до набуття і розвитку знань, умінь та навичок учнів і передбачає застосування їх на практиці, через виконання різних видів завдань. Зміст, форми і методи уроку спрямовані на формування ключових та предметно-історичних компетентностей (навчальної, культурної, соціальної, громадянської, інформаційно-комунікативної, хронологічної, просторової, аксіологічної, логічної) та сприяють розвитку навчально-інформаційних, навчально-логічних та навчально-комунікативних вмінь і навичок. Мотивація при цьому носить характер перспективного спонукання.

Завдання вчителя полягає у створенні атмосфери продуктивного плідного співробітництва на уроці та в недопущенні перетворення його на читання заздалегідь підготовленої інформації. Для цього передбачені різнопланові засоби активізації пізнавальної, пошукової, дослідницької та творчої діяльності учнів через використання різноманітних форм, методів і засобів уроку, добору різних типів джерел: вербальних – писемних (документальних, науково-історичних, довідникових, публіцистичних) та усних і зображальних (фото та відео документи); використання сучасних інформаційно-комунікативних технологій, стимулювання критичного мислення через постановку гострих питань, включення до уроку низки інтерактивних методів. 


(942.3 Kb) ] 14.05.2016, 22:14 --------------------------

Категория: Дня пам’яті депортації кримських татар | Добавил: yrok | Теги: (Депортація, татар, кримських, 1944, народу, р.), трагедія, НЕЗНИЩЕННОГО, Дня пам’яті депортації кримських та Просмотров: 1742 | Загрузок: 434 | Рейтинг: 5.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 1
Гостей: 1
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг