Головна » Матеріал для завантаження » ВИХОВНА РОБОТА » ВИХОВУЄМО ПАТРІОТА

Мова рідна, слово рідне!
22.06.2018, 13:28

Тема: Мова рідна, слово рідне

Мета: Формування розуміння того, що українська мова – наш скарб, без   якого не може існувати ні народ, ні Україна;

 розширювати знання про красу і багатство української мови;

виховувати любов до рідної мови, бажання розмовляти рідною мовою.

Обладнання: тема, ілюстрації, віршики, жетончики, ПК, аудіопрогравач

Форма проведення: бесіда з елементами гри.

 

Хід заняття

I.Організаційна частина

  1. Привітання:

Ось лунає вже дзвінок,

Всіх вас кличе на урок.

Тільки чути:Дзень - дзелень

Добрий день вам, діти!

  1. Підготовча частина
    1. Повідомлення теми і мети:
  • Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про українську мову, адже  Українська мова – наш скарб!
    1. Вступне слово:
  • Любов до рідної мови починається ще з колиски, з маминої пісні. Бо в ній – материнська любов і ласка, світ добра, краси і справедливості. Наш народ багатий на народні ігри зі співаночками, на вірші, загадки, скоромовки, смішинки, на танці та пісні.
  1. Основна частина

1.Вступна бесіда:

Рідна мова в рідній школі!

Що бринить нам чарівніше?

Що нам ближче і миліше,

І дорожче в час недолі?

Рідна мова! Рідна мова!

Що в єдине нас злива,

Перші матері слова,

Перша пісня колискова!

  • Про що цей вірш?
  • Що сказано про мову?
  • Як розумієте вираз – «…перші матері слова, перша пісня колискова...»
  •  

2. Слайди про Україну з коментарем

 

3.Прослуховування української пісні.

  • Українська пісня! Хто не був зачарований нею? Вона натхненна, мелодійна, безмежна широтою і красою образів.
  • А зараз закрийте свої оченята і прослухайте цю пісню!

(лунає пісня – М. Катричко «Рідна мова!»)

  • Про що ця пісня?
  • Що ви собі уявляли коли слухали пісню?
  •  

4.Декламування віршів про мову та Україну

1.Розвивайся, звеселяйся, моя рідна мова!

У барвінки зодягайся, українське слово.

Колосися житом в полі, піснею в оселі,

Щоб на все життя з тобою ми запам’ятали,

Як з дитячої колиски мову покохали.

 

2.Слово рідне! Шум дерев!

Музика зір блакитнооких,

Шовковий спів степів широких,

Дніпра між них левиний рев.

 

3.Неначе юна зоря світанкова,

Ти лісами, степами ідеш.

Українська чарівная мово,

Ти у серці народу живеш.

 

4.О слово рідне! Подарунок мами!

І пісня ніжна, і розрада нам!

Я всім на світі поділюся з вами,

Та слова рідного нікому не віддам.

 

5. Гра «Хто чия мама»

 (на дошці причеплені картинки домашніх тваринок, це – коза і козеня, свиня і поросятко, курка і курчатко, кобила і лоша, корова і теля, малюки розміщені по всій дошці. Діти повинні зачитати віршик та знайти до нього пару.).

 Коза і козенятко

Козенятко зветься Ко.

Дуже любить молоко.

І щодня питає в мами:

«Коли буду я з рогами?»

А коза йому говорить:

«Уже скоро! Уже скоро!»

 

Свиня і порося

Поросятко любить дуже

Поблукати по калюжах.

Мама – Льохі – каже: «Синку,

Ти брудний, неначе свинка!»

Поросятко вухом трусить:

«я ж такий, як ти, матусю!»

 

Курка і курча

У маленького курчатки

Червоненькі чапки – лапки

І жовтенькі малі крила,

Що не мають іще сили.

Мама–курка – його любить –

У травичці не загубить.

 

Кобила і лоша

«Іго-го! – лоша ірже,  –

Мама бігать вчить мене,

Біля мене ніч ночує,

Молоком своїм годує,

Щоб я мала таку силу,

Як в матусеньки – кобили».

 

Корова і теля

У маленького теляти

Є ласкава й добра мати.

І телятко на матусю

Ніжно каже «Му – мамуся».

Мама гарна і здорова.

Називається – корова.

 

6 .Легенда про українську мову(розповідає дівчина-українка)

 

Якось Господь Бог вирішив наділити дітей світу талантами. Французи вибрали елегантність i красу, угорці - любов до господарювання, німці - дисципліну i порядок, росіяни - владність, поляки - здатність до торгівлі, італійці одержали хист до музики... Обдарувавши всіх, підвівся Господь Бог зі святого трону i раптом побачив у куточку дівчину. Вона була боса, одягнута у вишиванку, руса коса переплетена синьою стрічкою, на голові мала вінок із червоної калини.
- Хто ти? Чого плачеш? - запитав Господь.
- Я - Україна, а плачу, бо стогне моя земля від пролитої крові й пожеж. Сини мої на чужині, на чужій роботі, вороги знущаються з удів та сиріт, у своїй хаті немає правди й волі.
- Чого ж ти не підійшла до мене раніше? Я всі таланти роздав. Як же допомогти тобі?
Дівчина хотіла вже йти, та Господь Бог, піднявши правицю, зупинив її.
- Є у мене неоціненний дар, який уславить тебе на цілий світ. Це - пісня.
Узяла дівчина - Україна дарунок i міцно притиснула його до серця. Поклонилася низенько Всевишньому i з ясним обличчям i вірою понесла пісню в народ.

 

7. Конкурс «Прислів я та приказки про мову »

Робота в групах – скласти прислів’я з розрізаних слів.

1 група - Птицю пізнають по пірю, а людину по мові.

Бережи хліб на обід, а слово на відповідь.

2 група – Ласкаве слово, що весняний день.

Слово може врятувати людину, слово може й вбити.

3 група - Дав слово – дотримуй його.

Гостре словечко коле сердечко.

 

8. А ось , що казали письменники про мову (цитати вивісити на дошку)

Сидір Воробкевич - відомий український поет радить:

                           Плекайте, діти, рідненькую мову

І учіться говорити
Своїм рідним словом.


Василь Симоненко пророчить мові:

                       І тобі рости й не в’януть зроду,

Квітувать в поемах і віршах
Бо в тобі - великого народу,
Ніжна і замріяна душа.


Дмитро Павличко виносить присуд тим, хто зрікся мови рідної:
             Ти зрікся мови рідної, тобі

                      Твоя земля родити перестане,

Зелена гілка в лузі на вербі,

                Від доторку твого зів’яне.

                 Ти зрікся мови рідної. Нема

                Тепер у тебе роду, ні народу.

 

Василь Сухомлинський вважав, що

« …мова - то цілюще джерело, хто не припаде до нього вустами , той сам всихає від спраги.»

 

IV.Релаксія .Українська народна гра

ДІДУСЬ МАКАР

 

Гравці обирають з-поміж себе дідуся Макара, який повинен дізнатись, що вони робитимуть. Діти відходять від нього, загадують яку-небудь роботу: шити, рвати ягоди, танцювати тощо. Загадавши, підходять до дідуся і кажуть:

—Здрастуй, дідусю Макаре!

—Здрастуйте, діти. Де були, що робили?

Діти відповідають так, щоб трошки підказати: на городі, в садку, в хаті тощо, і показують, що вони робили. Коли дідусь вгадає, всі тікають, а він їх ловить; кого впіймає, той стає дідусем. А коли не вгадає, діти зізнаються, що робили, і теж тікають.

 

V. Зустріч з Підручником

-   Діти, подивіться хто до нас сьогодні завітав. Це ж книжка «Українська мова» і напевне вона хоче вам дещо сказати. Давайте послухаємо її:

-   Я, підручник  з української мови. І ось, що хочу вам сказати:

    Яка ж багата рідна мова!

   Увесь чарівний світ у ній!

Вона барвиста і чудова,

І нищити її не смій!

Вона про все тобі розкаже,

Чарівних слів тебе навчить,

Усе  розкриє  і покаже,

Як правильно у світі жить.

В ній стільки слів,

Що й не збагнути!

І приказок, і порівнянь.

А мову знаючи, здобути

Ти можеш просто

Безліч знань!

-   Ну що, діти, послухаємо книжку?

-   Добре, молодці!

 

 

VI.Заключна частина

-   Про що ми сьогодні говорили?

-   Що нового ви дізналися?

-   Якою є мова?

-    Дякуємо за увагу!  До побачення!

 


22.06.2018, 13:28

Категория: ВИХОВУЄМО ПАТРІОТА | Добавил: yrok | Теги: рідне!, рідна, мова, слово, ВИХОВУЄМО ПАТРІОТА Просмотров: 1023 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 12
Гостей: 12
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг