Головна » Матеріал для завантаження » ВИХОВНА РОБОТА » ВИХОВУЄМО ПАТРІОТА

Україна-єдина країна
31.10.2014, 12:06

Україна – єдина країна.

Мета. Поглибити знання учнів про Україну, її національну символіку, Конституцію України, права та свободи громадян нашої держави. Виховувати гордість за Батьківщину, любов до рідної землі. Сприяти формуванню у кожної дитини усвідомлення себе частинкою великого народу, розуміння важливості панування миру і злагоди в державі.

Дитино, глянь навкруг,
Яка твоя земля,
Красива, дивовижна і єдина.
Усе тут дороге: ліс, гори і поля
Бо це Вітчизна наша – Україна!

Привітання вчителя.
«Здрастуйте, діти!» - мовлю за звичаєм.
«Доброго дня вам!» - кожному зичу я.
«Доброго дня вам!» - діти, бажаю.
«Доброго дня вам!» - всіх вас вітаю.

Повідомлення теми та мети.

Хід заходу.
Звучить пісня «Про Україну»

Слово вчителя.
У кожної людини в житті є щось таке сокровенне, найрідніше, без чого вона не може уявити свого життя. Це рідний батьківський край, де вперше дитиною побачила світ, ясне сонечко, дрібні сльозинки дощу на віконному склі, ріжок молодого місяця між міріадами зір, чисту зелену травичку і тисячі різних квітів, які радували серце своїм розмаїттям. Тут кликали в дорогу перші в’юнкі стежинки, які бігли від батьківського порогу у широкий світ. Це та земля, по якій ми зробили свої перші кроки, земля наших батьків, дідів і прадідів, і вона найдорожча за все на світі.

У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня.
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини.
А нас, людей, без Батьківщини.

Перед вами карта України – нашої Батьківщини. Що спадає вам на думку, коли ви чуєте слова «Батьківщина», «Україна»?

Складання тематичної павутинки до слова Батьківщина

НАША ЗЕМЛЯ (Легенда)
Колись давно Бог створив народи й кожному наділив землю. Наші предки кинулись пізніше, але землі їм уже не дісталося.
От вони і пішли до Бога. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні, - відповіли наші предки, - там уже живуть люди».
«Тоді я дам вам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи. Але пам’ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні – дістанеться ворогам». Пішли наші предки на ту землю, оселилися й живуть до сьогоднішнього дня. А країну назвали Україною.

Декламування віршів учнями.
Моя Батьківщина – це вишеньки цвіт.
І верби над ставом, й калина.
Моя Батьківщина – це мрії політ,
Це рідна моя Україна!

Моя Батьківщина – це наша сім′я,
Затишний куточок і хата.
Це мама, татусь, бабця, дід і я,
Всі рідні і друзів багато.

Моя Батьківщина – це згода і мир,
Та небо бездонне, чудове.
Це пісня чудова, що лине до зір,
Й дитинство моє світанкове.

Моя Батьківщина – ліси і поля,
Від них в нас і радість, і сила.
Це найсвятіша і рідна земля,
Що кожного з нас народила.

Ми є діти українські,
Хлопці і дівчата.
Рідний край наш, Україна, -
Щедра і багата.
Присягаєм край наш рідний
Над усе любити,
Рідний народ шанувати
І для нього жити.

Бесіда.
- Як називають людину, яка любить свою Батьківщину?
- Що таке патріотизм?
- У чому він проявляється?

Діти наводять приклади патріотичних вчинків, обговорюють їх. Учитель підсумовує.

Патріотизм – прагнення робити щось корисне для суспільства, докладати зусилля для того, щоб люди рідної землі жили щасливо, - важлива риса шляхетної людини. Тих, кому притаманна така любов до Батьківщини, називають патріотами.

Слово вчителя.
Україна – країна трагедій і краси, країна, де найбільше люблять волю й найменше знали її, країна гарячої любові до народу й чорної йому зради, довгої героїчної боротьби за волю.
Вистраждавши, виборовши свою волю, Україна має тепер свою державну мову, свої державні символи: герб, прапор, гімн, які уособлюють її історію, її сутність.
Прекрасно сказано про державні символи України в легенді.

Інсценізація легенди.
ЛЕГЕНДА ПРО ДЕРЖАВНІ СИМВОЛИ
Казкар. Давно-давно жила собі жінка. І було у неї три сина. Росли вони чесними, сміливими, дуже любили свою матусю, готові були за неї віддати своє життя. Попідростали вони і вирішили піти у світ.
1-й син. Мамо, піду-но я межи люди, подивлюся світ.
Мати. Ну що ж, сину, йди, та пам’ятай рідну домівку, а на згадку візьми з собою золоту корону з трьома промінцями, хай в далекім краю зігріває вона тебе.
Казкар. Минув час, і завдяки своєму розуму став старший син великим князем, бо трьохпромінева корона, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала шлях до кращого життя. Дали першому сину ім′я Тризуб, а знак, що дала йому мати, назвали гербом.
Ведуча. Золотий Тризуб на блакитному тлі – символ влади. А ще у ньому відображено триєдність життя. Це батько, мати і дитя, які символізують Силу, Мудрість, Любов.
Казкар. Настала черга середнього сина.
2-й син. Пустіть мене, мамо, світ подивитися.
Казкар. Дала йому мати в дорогу жовто-блакитний одяг. Своїми звитяжними ділами він прославляв свою матір. Одержав середній син імення Прапор.
Ведуча. Національний прапор України – це жовто-блакитний прапор. Жовтий колір – колір хліба, життя, а блакитний – це колір неба, води, миру.
Казкар. А там, де був наймолодший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мама своєму наймолодшому синові подарувала соловейків голос. І одержав син за свій джерельний голос і величний спів ім′я Гімн.
Ведуча. З давніх-давен люди в урочистих обставинах виконували хвалебні пісні, які з часом стали називатися гімнами, але з ширшим змістом та ідеями.
Ось і закінчилася легенда. З того часу ідуть поруч три брати – Тризуб, Прапор, Гімн і прославляють рідну Україну.

Слово вчителя.
Тільки в рідному краю людина почуває себе захищеною, стійкою, впевненою, бо вона вдома. У статті 24 Конституції України говориться, що усі громадяни є рівними перед законом. В Україні немає привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або за будь-якими іншими ознаками.
Зокрема, у статті 2 говориться, що територія України в межах наявного кордону є цілісною і недоторканною. Питання врегулювання кордонів держав – важливе міжнародне питання. Жодна держава у світі не може посягати на територію іншої.
Подивіться на карту. Такі кордони нашої держави встановлено уже понад 60 років. І вся світова спільнота визнає нашу країну саме у цих межах. І немає значення, народжений ти на заході чи сході, півдні чи півночі, у Центральній Україні – ти є українцем.

Вправа «Коло єднання».
- Створімо коло єднання. Кожен з вас має назвати те, що нас єднає, робить єдиним народом і взяти за руку товариша.

Діти стають у коло. Виконуючи завдання, поступово беруться за руки. Після цього промовляють за вчителем слова.

Ми в серцях розтопимо лід,
Штучно створені зруйнуємо стіни!
Так, ми різні – Південь, Захід і Схід,
Та всі разом – народ України!

Вправа «Побажання».
Усі ми хочемо жити щасливо, під мирним небом. Що ж необхідно зробити, як жити, щоб Україна процвітала, а український народ ніколи не знав горя? Зараз ви маєте змогу висловити свої побажання.

Учні пишуть побажання на квітах і приклеюють їх на дошку у формі віночка.

Слово вчителя.
Любі діти! Батьки, вчителі вас люблять і думають про те, якими ви виростите, ким станете. Ви наша надія, майбутнє України. І багато зусиль спрямовано на те, щоб майбутнє це було добрим і щасливим, щоб росли ви справжніми українцями із гарячими серцями, розумними головами, чистими помислами.

Молитва за Україну.
Хай молитва до неба полине,
За всіх нас, як спокута, летить.
Та найперше за рідну країну
Буду щиро я Бога просить.

Боже, змилуйся, прошу, над нами,
Нагадай нам, що всі ми – брати,
Хай синів не втрачатиме мама.
Дім від ворога нам захисти.

Боже, дай нам і спокою, й миру,
Колоситься хай хліб золотий.
За Україну молюся я щиро:
Бережи, Боже, край наш святий!


31.10.2014, 12:06

Категория: ВИХОВУЄМО ПАТРІОТА | Добавил: lyna Просмотров: 3867 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК