Головна » Матеріал для завантаження » ВИХОВНА РОБОТА » ЗБІРНИК ВИХОВНИХ ЗАХОДІВ

Гра - подорож. В гості до природи
· () ] 24.10.2017, 18:43 Тема. Будь природі другом. Гра-подорож.

Мета. Знайомити з красою рідного краю. Поглиблювати знання учнів про лікувальні властивості рослин. Розвивати увагу, спостережливість, пам’ять. Виховувати любов до природи.
Хід заняття
І. Організаційна частина
1. Привітання
Любі діти! У наш клас
Завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Гра-подорож
1 зупинка «Дерева-символи»
Вчитель:
-Про дерева складено багато віршів, оповідань, легенд.
-Які ви знаєте дерева-символи?
(Учні розповідають про калину, тополю, вербу, дуб.)
Вчитель:
-Яку користь приносять дерева?
-Дерева називають «легенями планети» .
-Висновок: дерева треба охороняти.
2 зупинка «Квіти-символи»

Учні розповідають про барвінок, любисток, чорнобривці, мак, соняшник, волошку.
3 зупинка «Галерея»
Відгадування загадок
(Загадки записані на жовтому та зеленому кленових листочках)
Завдання: відгадайте загадки і назвіть якомога більше казок ,у яких зустрічаються ці герої.
1. Влітку носить сіру шубу,
Взимку – білого кожуха.
Має з тріщиною губу,
Косі очі, довгі вуха.
(Заєць)
2. Вона руденька, ще й хитренька –
Не велика й не маленька.
Вона вовчику сестричка,
А зовуть її…
(Лисичка)
4 зупинка «Туристична»
Вчитель:
-Ви всі, мабуть, любите відпочивати?
-Де найкращий відпочинок?
(На природі).
-Уявіть собі, що ви пішли до лісу.
-Ваш товариш поранив ногу.
-З рани сочиться кров.
-Як бути?
-Лікаря і аптечки поблизу немає.
-Як зупинити кров?
-Людина здавна пізнавала цілющі властивості рослин.
-Кожна рослина, що зростає на землі, має чудодійні властивості.
-Які ви знаєте рослини, що можуть зупинити кров нашому пораненому та надати йому першу допомогу?
1 учень
Ось подорожник. Він допоможе пораненому. Його ще називають ранник, порізник, бабка.
2 учень
А ось деревій або кровавник. Ця рослина теж допоможе надати першу медичну допомогу нашому пораненому.
3 учень
А це чистотіл або жовтосік. Ця лікувальна рослина також допоможе пораненому.
Вчитель:
Молодці діти! Ви допомогли пораненому товаришеві! А ми продовжуємо нашу подорож до наступної зупинки.
5 зупинка «Лекторій Айболита»
На цій зупинці ми послухаємо цікаву розповідь учнів про лікарські рослини, що допомогли пораненому товаришеві.
(Учні показують малюнки і розповідають про подорожник, деревій, чистотіл)
Подорожник великий
Лікувальні властивості цієї рослини добре знали лікарі Стародавньої Греції та Риму, а в середні віки персидські та арабські медики. Цінували цю рослину і в Київській Русі.
До XIV ст. подорожник був поширений лише в Східній півкулі. За часів великих подорожей, коли мореплавці шукали нових земель, його випадково завезли в Америку, де він швидко поширився, а індійці почали називати цю рослину «слід білої людини».
Подорожник великий - багаторічна трав'яниста рослина, що здавна шанує народна медицина багатьох народів світу і широко використовує, як лікувальний засіб при зовнішніх ранах, ударах, наривах, опіках.
Бесіда
- Чому цю рослину назвали подорожником?
(подорожник росте біля дороги і стежок.)
- Чому подорожник у народі називають ранником, порізником? (Його прикладають до ран та порізів).
- Як застосовують подорожник у медицині? (Подорожник використовують, як
лікувальний засіб при зовнішніх ранах, ударах, наривах, опіках.)
Деревій
Ця рослина має приємний бальзамічний запах. Квіти запашні, за смаком гіркі. Поширений деревій повсюди, росте на луках, полях, межах, уздовж доріг, на схилах, лісових галявинах, у чагарниках. Деревій - дуже популярний лікувальний засіб. Вважають, що рослина поліпшує травлення, спиняє кровотечу, сприяє правильному обмінові речовин. Скажімо, ви поранились у полі, у дворі. Тоді шукають деревій, беруть його листки (вони соковитіші за квітки), розминають (по можливості чистими пальцями), прикладаюсь до рани. Після цього здебільшого рана загоюється за 3-5 днів без сліду нагноєння. Навіть рани від серпа, як і рани від порізу ножем, плугом, сокирою, зроблені на полі, загоюються швидко. Ось чому цю чудову рослину у народі називають кровавником.
Бесіда
— Де росте деревій? (Росте скрізь: на луках, полях, межах, уздовж доріг, на схилах, лісових галявинах, у чагарниках)
— За яких хвороб використовують деревій, як лікувальний засіб? (Деревій поліпшує травлення, сприяє правильному обмінові речовин)
— Яку іншу назву має ця рослина? Чому на¬род назвав її саме так? (Деревій називають кривавником. Він швидко загоює рани від порізу ножем, плугом, сокирою, серпом.)
Чистототіл
Отруйна, але дуже популярна в народі ліку¬вальна рослина, трав'янистий бур'ян. На зламі виділяє жовтий або оранжевий молочний сік.
Чистотіл (латинську назву перекладають до¬слівно — дар сонця) — лікарська рослина. Рос¬те у засмічених місцях, частіше в затінку, біля житла, під тинами, обабіч вулиць. Поширений повсюди. Збирати траву починають наприкінці травня — до кінця липня, тобто під час найбільш рясного цвітіння.
Соком чистотілу виводять бородавки, вуз¬лики, лишаї, мозолі, плями на шкірі. Настоєм чистотілу лікують хвороби ротової порожнини. Використовують чистотіл для лікування ран, що тривалий час не загоюються.
У народі чистотіл називають бородавочником, жовтосоком, глечкопаром, гладушником.
Бесіда
— Чому рослина отримала назву бородавочник, жовтосік? (Соком чистотілу виводять бо¬родавки, тому бородавочник; сік чистотілу жов¬тий, тому і жовтосік.)
— Де росте чистотіл? (Росте у засмічених міс¬цях, частіше в затінку, біля житла, під тинами, обабіч вулиць.)
— Коли можна збирати чистотіл? (Збирати траву починають наприкінці травня — до кінця липня, тобто під час більш рясного цвітіння.)
— Молодці, діти, на цій зупинці ви багато ді¬зналися про лікувальні властивості чудо-рослин. Продовжуємо нашу подорож з піснею.
Зупинка «Галявина загадок»
Учитель загадує загадки. Коли учні відгадують загадку, то він демон¬струє малюнок і пропонує розповісти про цю рослину.
6 зупинка «Відгадай, хто я?»
Учні отримують конверти з завданнями і відгадують про кого йдеться мова (снігур, білочка, дятел, рак, сорока).
7 зупинка «Гра так чи ні?»
Садити дерева, квіти?
Ламати гілки дерев і кущів?
Обдирати кору дерев?
Збирати великі великі букети квітів?
Руйнувати мурашники?
Збивати гриби ногами?
Спостерігати за природою?
Вбивати вужів, жаб, тварин які вам не подобаються?
Милуватися красою природи?
Ловити метеликів, інших цікавих тварин?
Підгодовувати птахів та тварин взимку?
Руйнувати гнізда птахів?
8 зупинка «Кмітливчики».
Завдання: з поданих складів скласти слова.
На, ро, ди, смо (Смородина).
Дил, кро, ко (Крокодил).
Ка, ба, со (Собака).
На, ро, во (Ворона).
Ле, ка, ле (Лелека).
9 зупинка «Ломиголовки та загадки для розумової зарядки»
1. П’ять берізок, дві смерічки
Зеленіють над потічком.
Біля них одна малина.
Скільки всіх дерев, скажи-но?
(Сім)
2. Півень голосно кричить,
Сто душ може розбудить.
Скільки півнів посадить,
Щоб душ двісті розбудить?
(Один)
3. Чотири груші Ваня мав.
Ще чотири братик дав.
На подвір’ї Ваня сів,
Вісім груш відразу з’їв,
І подумав, чи не мало?
Скільки груш іще зосталось?
(Нуль)
4. Дуже симпатична пані,
У пуховому жупані –
В одязі купалася,
а суха зосталася.
(Качка)
5. Із грядки витягли, дістали,
Потім шкіру обідрали.
Різали сюди й туди –
І за свої труди
Сльози проливаємо!
З ким ми справу маємо?
(Цибуля)
6. На землю дощ такий рясний спустився,
На дереві горобчик примостився.
А вам усім питання ось таке
Було те дерево, хто скаже нам, яке?
(Мокре)

7. Що, скажіть-но, малюки,
Їдять узимку їжаки?
(Сплять)
10 зупинка «Я це знаю»
Самара, Дніпро –( Річки).
Дає молоко - … (Корова).
Дитина корови - … (Теля).
Будинок птаха - … (Гніздо).
Опеньки, мухомори, підберезовики - … (Гриби).
Дерево з білою корою - … (Береза).
Яка пташка підкладає яйця в чужі гнізда? (Зозуля).
Худим чи товстим залягає ведмідь? (Товстим).
Тварина з чорно-білими смугами ,яка живе в Африці? (Зебра).
Хто його уб’є, той свою кров проллє. (Комар).
По дорозі стрибає, а у воді плаває. (Жаба).
Сам червоний, а чуб зелений. (Буряк).
Яка тварина є найвищою на землі? (Жираф).
Кімнатна рослина, схожа на їжака (Кактус).
Чим годують усі звірі своїх немовлят? (Молоком).
11 зупинка «Правила поведінки в лісі»
Ідучи у ліс на прогулянку чи на відпочинок згадай, що все, що тебе оточує, милує твій зір і слух, дає насолоду – все це твоє, і все це необхідно залишити чистим і неушкодженим, і все це належить усім, і повинно радувати всіх, а не тебе одного. Пам’ятай:
1. Кожен зелений листок, кожна травинка збагачує повітря киснем. Ним ми дихаємо, без нього немає життя. Не топчи, не зривай їх даремно!
2. Найкрасивіша квітка та, що квітує там, де зросла. Не губи її!
3. Не галасуй у весняному лісі, не вмикай надто голосно музику. Не шуми – вислухай, як шумить ліс.
4. Якщо ти знайшов гніздечко, не зачіпай його, бо пташка помітить, що її житло виявлено і може залишити його, навіть якщо там уже відкладено кілька яєчок.
5. Не лови барвистих метеликів, які літають над квітами.
6. Нема чистішої та смачнішої води, ніж джерельна. Не скаламуть джерело! Охороняй його чистоту!
7. Ти хочеш принести додому лісові квіти? Збери їх перед тим, як ітимеш додому і знай – скромний, невеличкий букет усім говорить, що ти свідома людина, бережлива, добра.
8. Для того, щоб згубити молоде дерево – потрібні хвилини, а виростити – роки. Не ламай дерева та кущі.
9. Рана на рослині – рана на живому тілі. Якщо ти назбираєш букет лісових суниць, знай: скільки гілочок у букетику, на стількох рослинах залишились рани і всі вони довго хворітимуть, а багато й зовсім загине.
10. Ніщо не губить усе живе так швидко й безжалісно, як вогонь. Простеж, щоб у лісі не залишилось навіть іскри непогашеного вогню.
11. Хай твоє місце відпочинку буде чистим, а рештки їжі залиши пташкам на гілках, звірам – на пеньку, комахам – на землі.
Вчитель:

Природа щедра до нас. Усе, що ми маємо – від неї. Ти відплати їй своєю добротою, увагою, чесним поводженням і вона буде ще щедрішою.
ІV. Підсумок. Рефлексія.
Вчитель:
-От і підійшла до кінця наша подорож.
-Я бачу, що ви посміхаєтесь.
-Отже, ви здорові і у вас нічого не болить!
-Ми – діти природи.
-Природа дбає про нас, а ми мусимо берегти її і дбати про неї.
-Ми повинні бути справжніми друзями природи.
Вірш «Учись любити»
Учись любити!
Учись любити все навколо себе:
Траву і квіти, кущик, деревце.
Жучка і пташку, і блакитне небо,
І синьооке чисте джерельце.
Усе прийшло на білий світ, щоб жити,
Щоб дарувати радість і красу.
Учися дивуватись і любити
Чистеньку, мов перлиночка, росу.
Поглянь на світ — це дивовижна казка!
А квіти — це, мабуть, душа землі.
У кожній з них струмить любов і ласка,
Вони, неначе діточки малі.
Яка земля! Чарівна, пречудова!
Вона нам мати. Ми — її дитя!
Летить на землю весняна обнова,
Бурлить, вирує на землі життя!
Усі ми в світ прийшли, щоб жити,
Добро творити на землі.
Учіться, діточки, любити.
Навчайтеся, поки малі.
Не нищіть квіти, не зривайте,
Нехай на них блищить роса.
Усе живе оберігайте,
Бо для людей ця вся краса.
Щоб наше серце добрим стало,
Щоб в нім любов палка жила,
Щоб завжди серце зберігало
Любов і трішечки тепла.
Для цього радісного світу,
Для всіх живих, що на землі,
Для пташечки, дерев і цвіту...
Ви знайте, діточки малі.
Усі прийшли в цей світ, щоб жити:
Великі звірі і малі.
Людина в світ прийшла - любити,
Добро творити на землі.
· () ] 24.10.2017, 18:43 --------------------------

Категория: ЗБІРНИК ВИХОВНИХ ЗАХОДІВ | Добавил: asyanikolaevna44 Просмотров: 4721 | Загрузок: 719 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 8
Гостей: 8
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ
oksanakrokos9557
Україна. Кривий Ріг