Головна » Матеріал для завантаження » ВИХОВНА РОБОТА » ЗБІРНИК ВИХОВНИХ ЗАХОДІВ

проект «Місто моєї мрії»
22.02.2015, 19:51 Паспорт проекту «Місто моєї мрії» ( 2клас)
Вид проекту: рольово-ігровий, груповий
Місце проведення: ХЗОШ I-III ступенів №60
Терміни проведення: короткостроковий (2 тижні)
Кількість учасників: 26 учнів
Вік дітей: 7-8 років
Форма проведення
• Збір інформації (читання, розгляд ілюстрацій)
• Спостереження
• Перегляд стрічки проХарків
• Випуск плакатів
• Творча гра «Будуємо місто майбутнього»
• Виставка малюнків «Місто моєї мрії»
• Дидактичні, рухливі ігри
• Виготовлення макета
• Випуск газети «Моє улюблене місто»
Мета проекту: виховання патріотичних почуттів до рідного міста, турботи про майбутнє міста Харкова в процесі ознайомлення з працею будівельників
Завдання проекту:
1.Актівізувати пізнавальний інтерес до об'єктів соціального світу (бачити, знаходити незвичайне, дивовижне в навколишній дійсності нашого міста).
2. Формувати пізнавальні та конструктивні вміння: спостерігати, моделювати, порівнювати, аналізувати і систематизувати; відображати результати своїх досліджень у творчій діяльності.
3.Поглиблювати і систематизувати знання про працю будівельників через самостійну пошукову діяльність, через засвоєння соціальних ролей у творчих іграх.
4.Сприяти емоційному, насиченому, змістовному спілкуванню дітей один з одним в грі і продуктивних видах діяльності.
Учасники проекту: діти, педагоги, батьки
Обгрунтування актуальності: Формування загальнолюдських цінностей: любові до рідного міста; турботи про майбутнє рідного краю; поваги до людей, що побудували це місто.
Гіпотеза дослідження:
Нещодавно в других класах відбулася виховна година «Моє рідне місто», в якій активну участь взяли діти. Вони розповіли про те, як люблять своє місто і за що, співали пісні, читали вірші про Україну, рідний Харків, оформили виставку малюнків про визначні пам'ятки свого міста. Через кілька днів до школи принесли конверт з цікавим посланням, в якому говорилося, що в Харкові побував сам чарівник - старий Хоттабич. Старому Хоттабичу сподобалося наше місто сучасними архітектурними будівлями. Але, разом з тим він стурбований тим, що бачив молодих людей, які байдужі до чистоти, несприятливого екологічного становища, ламають лавки, пишуть на стінах будинків. Яким же буде це місто через 100 років? Коли ми запитали дітей про те, яким вони уявляють своє місто через кілька років, хтось із дітей сказав, що наше місто може стати сірим і похмурим, якщо люди не будуть піклуватися про нього. А будівельники просто не будуть будувати гарні будинки. «Що потрібно зробити людям для того, щоб цього не сталося?» - запитали ми. Учні міркували про те, що необхідно багато знати, як будувати різні будівлі, дороги, озеленювати вулиці тощо.
Згідно з проблемою і гіпотезою дослідження діти разом з вчителями поставили завдання подальшого дослідження проблеми:
• Більше дізнатися про визначні пам'ятки свого міста (архітектурні споруди, що визначають обличчя міста);
• Продовжувати знайомитися з професією будівельника;
• Творчо переробляти отриману в ході дослідження інформацію та самовиражатися в різних видах діяльності (ігровій, продуктивній).
Що дасть робота над проектом?
• Діти більше дізнаються про своє місто: історію міста, про визначні пам'ятки, про традиції, про багатонаціональне населення, своєрідність народної культури, про герб міста.
• У дітей буде сформовано уявлення про те, як будувалося місто і хто його будував.
• У дітей виникне бажання брати подальшу участь у благоустрої міста (в озелененні, підтримці порядку), участь в екологічних акціях.
• В ході проекту діти засвоять різноманітні соціальні ролі в колективному житті однолітків.
• Діти навчаться співпрацювати, відстоювати свої судження і порівнювати себе з іншими.
• У дітей виникне почуття відповідальності за спільну справу.
• Діти навчаться планувати спільну діяльність, узгоджувати свої дії і думки з партнерами.
Етапи роботи над проектом

Етап Завдання етапу Форми роботи Час проведен-ня
1 Вибір мотивації: старомуХоттабичу дуже сподобалося наше місто, але він дуже стурбований тим, що не всі люди, яких він бачив дбайливо ставляться до міста: смітять, пишуть нехороші написи на зупинках і стінах будинків, ламають дерева, а яка жахлива екологія в нашому місті ... Що ж буде через 100 років з містом? Яка його чекає доля? Діти почали активно обговорювати, що ж станеться з містом через багато років, яким би вони хотіли його бачити, і що потрібно зробити для того, щоб майбутнє міста було щасливим?
Гіпотеза дослідження: (висувалася в процесі спільного обговорення вчителя з дітьми, бесід з батьками, читання худ. творів): місто Харків - велике місто, в ньому проживає велика кількість населення. Чи всі жителі міста дбають про екологію, чистоту? Якщо ми зараз почнемо дбати про благополуччя і майбутнє свого міста, проявимо інтерес до будівництва, будемо охороняти те, що створено працею дорослих, то наше місто буде і далі процвітати.
- Відповідно до проблеми і гіпотези дослідження були поставлені такі завдання:
1.Формувати пізнавальний інтерес до історії свого міста, розвивати творчу уяву, спонукати дітей до вирішення проблем.
2. Продовжувати розвивати інтерес і повагу до професії будівельника. Виховувати бажання брати участь у благоустрої міста.
3.Формувати екологічну культуру, бажання брати участь у природоохоронній діяльності. -Читання Послання від старого Хоттабича;
-бесіди «Яким ви бачите наше місто через багато років»;
-Проблемная ситуація «Що може трапитися з містом, якщо про нього не дбати?»
-домашнє завдання - збір інформації про історію міста, його архітектурні споруди. 1-й день
2 Організація дослідження в рамках проекту:
1.Збір, аналіз та систематизація інформації про місто Харків (історію, перших будівельників, визначні пам'ятки, традиції тощо).
2.Поширення знань про різні будівельні професії (у створенні архітектурних споруд беруть участь люди різних професій: муляри, монтажники, теслі, інженери, архітектори, штукатури тощо), техніку і різні інструменти.
3.Залучити дітей до відбиття вражень в творчій діяльності. -Пізнавальна вікторина «Хто побудував цей будинок?»;
- Розгляд ілюстрацій про професії будівельників (муляр, тесляр, штукатур, електрик, крановщик, інженер, архітектор);
-Розгляд листівок «Харків»;
-Дидактична гра «Всі роботи гарні»;
-Пальчикова гра «Цілий день: тук та тук ...»;
-Читання Джані Родарі «Чим пахнуть ремесла»; А.Митяєва «Знаменита посада»; Ю.Ярмиша «Черевики»;
-Розгляд картини «На будівництві»;
-Складання описового оповідання за картиною «На будівництві»;
-Будівельна гра «Вулиці нашого міста».
-Пізнавальна бесіда «Подорож у минуле рідного краю»;
-Пальчикові ігри «На галявинці стоїть будинок», «У оленя будинок великий»;
- Конкурс малюнків «Місто моєї мрії»;
-Розгляд колекції будівельного матеріалу «З чого будують будинки»;
-Ручна праця - виготовлення будинків із сірникових коробок, коробок. 2-7 день
3 Презентація результатів
Творче застосування отриманих знань на практиці.
Захист проекту -Виставка малюнків «Місто моєї мрії»;
-Газета «Моє улюблене місто»,
-Творча гра «Новий мікрорайон». 8-10 день
Етапи роботи над проектом
I. Підготовчий:
Постановка проблеми, бесіда, збір інформації.
1-й день
Мета: Формувати пізнавальний інтерес до історії свого міста, розвивати творчу уяву, спонукати дітей до вирішення проблем.
Форми роботи:
• Читання послання від Старика Хоттабича;
• Бесіда «Яким ви бачите наш місто через багато років »;
• Проблемна ситуація «Що може трапитися з містом, якщо про нього не дбати?»;
• Домашнє завдання - збір інформації про історію міста, його архітектурні споруди.
Послання від старого Хоттабича
Дорогі юні харків’яни! Мені дуже сподобалося ваше місто, але я стурбований тим, що не всі люди, яких я бачив дбайливо ставляться до міста: смітять, пишуть нехороші написи на зупинках і стінах будинків, ламають дерева, а яка жахлива екологія в вашому місті ... Що ж буде через 100 років з містом? Яка його чекає доля? Поміркуйте, що ж станеться з містом через багато років, яким би ви хотіли його бачити, і що потрібно зробити для того, щоб майбутнє міста було щасливим?
З надією на вас ваш старий Хоттабич.
II. Основний
2-й день
Мета: Формувати уявлення про те, як будувалося місто і хто його будував. Продовжувати знайомити дітей з працею будівельників; формувати пізнавальний інтерес до процесу будівництва будівель, архітектурних споруд;
виховувати повагу до праці дорослих.
Форми роботи:
• Пізнавальне заняття «Хто побудував цей будинок?»;
• Розгляд ілюстрацій про професії будівельників (муляр, тесляр, штукатур, маляр, електрик, кранівник, інженер, архітектор);
• Розглядання листівок «Харків»;
• Дидактична гра «Всі роботи гарні »;
• Пальчикова гра «Цілий день: тук да тук ... ».

3-й день
Мета: Уточнювати і систематизувати знання дітей про будівельні професії; закріплювати навички ведення групової та індивідуальної бесіди; в будівельній грі вчити творчо застосовувати раніше набуті знання і вміння у створенні колективної споруди.Активізувати словник дітей: фасад, фундамент, покрівля, вітрина, багатоповерховий будинок. Вчити планувати спільну діяльність, узгоджувати свої дії і думки з партнерами.
Форми роботи:
• Читання Джанні Родарі «Чим пахнуть ремесла »;
• Розгляд картини «На будівництві»;
• Складання описового оповідання за картиною «На будівництві»;
• Будівельна гра «Вулиці нашого міста».

4-й день
Мета: Знайомити дітей з історією рідного краю, з історією розвитку будівництва будинків від стародавнього світу до сьогоднішніх днів; розвивати вміння знаходити різні особливості світлиці, «курной хати» і сучасних архітектурних споруд. Вчити дітей виготовляти з непридатного матеріалу будинки різної форми і розміру, шляхом склеювання коробок. Розвивати творчі вміння, фантазію.
Форми роботи:
• бесіда «Подорож в минуле рідного краю»;
• Пальчикові ігри «На галявинці стоїть будинок», «У оленя будинок великий»;
• Конкурс малюнків «Місто моєї мрії»;
• Розглядання колекції будівельного матеріалу «З чого будують будинки»;

5-й день
Мета: Закріплювати знання про працю будівельника, активізувати в мові дітей поняття: монтаж, конструкція, планування, креслення, споруда, проект будівлі, навантаження. Спонукати до навичок співпраці з однолітками, погоджувати свої дії з думкою партнера.
• Читання оповідання Ю.Ярмиша «Робочі черевики», А.Митяєва «Знаменита посада» ;
• Дидактичні ігри «Професії», «Кому що потрібно для роботи »;
• Етюд «Будуємо дім»;
• Прослуховування аудіозапису «Будівництво» (шуми);
• Конструювання з лего «Вулиця мого міста ».

6-й день
Мета: Продовжувати розвивати інтерес і повагу до професії будівельника. Виховувати бажання брати участь у благоустрої міста.

Форми роботи:
• Зустріч з цікавими людьми (каменярем, монтажником, інженером);
• Читання прислів'їв про працю;
• Розгляд ілюстрацій дизайну вулиць (озеленення, афіші, реклами, фонтан тощо);
• Аплікація «Будинки на нашій вулиці».
ПРИСЛІВ’Я ПРО ПРАЦЮ
Руки малі, та до роботи вдалі.
Без охоти нема роботи.
Маленька праця краща за велике безділля.
Під лежачий камінь вода не тече.
7-й день:
Мета: Формувати екологічну культуру, бажання брати участь у природоохоронній діяльності. Вчити виявляти загальні тенденції і робити висновки. Продовжувати розвивати навички співпраці у спільній діяльності.
Форми роботи:
• Проблемна ситуація «А все-таки, яким буде місто через 100 років?»;
• Дидактична гра «Погано - добре», «Ланцюжки»;
• Екологічна тривога «Потрібно рятувати місто!» (Екологічна стежка);
• Випуск плакатів «Ми за чисте місто!»;
• Творче завдання «Рятуємо місто».

8-й день:
Мета: Продовжувати формувати патріотичні почуття за своє улюблене місто; почуття відповідальності за спільну справу.Продовжувати вчити узгоджувати свої дії з думками партнера; відстоювати свої судження.
Форми роботи:
• Розглядання зібраних ілюстрацій про місто, обговорення про те, як оформити газету про місто, як її назвати.
• Складання творчих розповідей «Чому я люблю своє місто».
• Ручна праця - виготовлення будинків із сірникових коробок, коробок.

9-й день
Мета: Виховувати почуття патріотизму та гордість за своє улюблене місто; розвивати емоційну сферу і творчі здібності.
Форми роботи
• Прослуховування пісень про місто Харків.
• Оформлення газети «Моє улюблене місто» .
• Будівельні ігри «Мій двір».
• Підготовка до оформлення макета «Місто моєї мрії» (виготовлення макетів дерев, дорожніх знаків, плакатів, афіш, атрибутів для відпочинку тощо)

ІІІ Заключний етап

Мета: Творче застосування отриманих знань на практиці.
10-й день:
Форми роботи:
• Виставка малюнків «Місто моєї мрії» ;
• Презентація газети «Моє улюблене місто Харків»
• Творча гра «Новий мікрорайон»;
Результати проекту:
• Виставка дитячих робіт «Місто моєї мрії»;
• Настінна газета «Моє улюблене місто»
22.02.2015, 19:51 --------------------------

Категория: ЗБІРНИК ВИХОВНИХ ЗАХОДІВ | Добавил: olga-dudkina Просмотров: 4215 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 1
Гостей: 1
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг