Головна » Матеріал для завантаження » ВИХОВНА РОБОТА » ВИХОВУЄМО ЛЮДИНУ

Доброта. 3 клас
(112.0Kb) ] 08.01.2018, 16:40

Мета: продовжити знайомити учнів з людськими чеснотами;

уточнити і розширити уявлення учнів про доброту, щирість та протилежні їм «зло» й «хитрість»

довести до свідомості дітей, що добро твориться «просто – ні за так»

вчити робити добро і уникати злих вчинків;

виховувати добрі, щирі стосунки між дітьми в колективі.

Обладнання: компакт – диски: «Джаз для дітей» («Морские баллады»), «Українська естрада» (пісня «Все золото світу», Іво Бобул), плакат «Море Людських чеснот», мікрофон, картки з завданнями для роботи в групах і парах, словник людських чеснот, вислови про добро, доброту. Ілюстрації з зображенням добрих і злих вчинків.

 

                                                      Хід уроку

І. Організація класу.

 

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться,

Госте наших привітайте,

Й до роботи приступайте.

Бо веселий наш дзвінок

Вже покликав на урок.

То ж  пора нам поспішати

Й швидко в подорож рушати,

Щоб прекрасний світ пізнати

Й нових знань собі придбати!

 

ІІ. Актуалізація знань учнів.

 

Вчитель. Сьогодні, діти, ми з вами знов подорожуватимемо Країною Знань і продовжимо нашу подорож морем Людських чеснот.

  1. Перевірка домашнього завдання.
  • Але перш ніж розпочати подорож, я хочу перевірити, чи готові ви до неї.
  • Скажіть мені, будь ласка, що ж таке людські чесноти? (Так, це кращі якості людини.)
  • А які людські чесноти ми з вами вже вивчили? (Так це – ввічливість і щедрість.)

 

Підсумком перевірки вашої готовності до подорожі буде виконання тестів про ці людські чесноти.

 

Тести

І варіант.

1. Підкресліть якості людини, які є людськими чеснотами:

а) чесність;

б) жадібність;

в) щедрість;

г) привітність.

 

2. Бути ввічливою людиною значить - …

а) під час розмови розмахувати руками;

б) голосно розмовляти, кричати;

в) уступати дорогу старшим і дівчаткам;

г) при зустрічі вітатися;

д) в своїй мові вживати «Чарівні слова».

 

3. Жадібна людина - …

а) ділиться з оточуючими тим, що в неї є;

б) нічим не ділиться з оточуючими.

 

4.Підберіть близькі за значенням слова до слова жадібність:

а) щедрість;

б) скупість;

в)скнарість.

 

5.Допишіть прислів`я: добре слово і в мороз

а) радує;

б) зігріє;

в) завіє.

 

6. Доповни вірш потрібним словом.

Якщо бажаєш висловить подяку,

Промовити потрібно дуже…

а) вибачаюсь;

б) будь ласка;

в) дякую.

 

ІІ варіант

1.Підкресліть якості людини, які є людськими чеснотами:

а) скупість;

б) ввічливість;

в) злість;

г) працьовитість.

 

2.Щедра людина - …

а) нічим не ділиться з оточуючими;

б) ділиться з оточуючими тим, що в неї є.

 

3.Антонім до слова жадібність:

а) ввічливість;

б) скупість;

в) щедрість.

 

4. Про яку людину так кажуть: і сам не гам, і другому не дам?

а) добру;

б) щедру;

в) жадібну.

 

5. Продовж  прислів`я: за двома зайцями не женись, бо жодного …

а) не побачиш;

б) не почуєш;

в) не впіймаєш.

 

6. Доповни вірш потрібним словом.

І в Україні, і в Росії, і в Словаччині

Всі кажуть на прощання …

а) здрастуйте;

б) доброго дня;

в) до побачення.

 

Вчитель. Чи всі впорались з завданням? Молодці! Отже ми можемо вирушати в подорож. А оцінки за тести я повідомлю вам на наступному уроці.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель. Зараз, діти, подивіться на дошку і зверніть увагу на цю гарну картину.

  • Що ви на ній бачите? Так, це море Людських чеснот і чудовий корабель.

Сядьте зручненько, закрийте очі і уявіть собі, що ми з вами пливемо на цьому прекрасному кораблі чарівним морем Людських чеснот. (Звучить запис  «Морские баллады»).

  • Аж ось на горизонті з`явився острів. Що ж це за острів, яка його назва? Відкрийте очі і давайте спробуємо прочитати його назву, але вона зачарована, щоб захистити  цей острів від злих людей. Та я думаю, що серед нас немає злих людей і ми зможемо відгадати цю назву:

«РОБТАДО»

  • Так,  це  Доброта. Значить ми з вами дісталися острова під назвою Доброта.
  • Але перш ніж зійти на берег, ми повинні дізнатися, що ж означає ця назва, які люди тут живуть, чи безпечний він для нас.
  • Отже, сьогодні на уроці ми з вами дізнаємось , що ж таке доброта і будемо вчитись доброти, працюючи під девізом:

«Вчись робити добро – воно дорожче від золота.»

 

ІV. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.

 

  1. Розповідь вчителя.

Доброта – одна з найчудовіших людських якостей. Кожного року, переступаючи поріг школи, ми наче відкриваємо нові, чисті сторінки нашого життя. Це можуть бути плями байдужості, зневаги і злоби один до одного, до рідної землі, до України. Але у наших силах залишити на чистих аркушах цілий список красивих вчинків та добрих справ.

Людина приходить у цей світ для добра. Вона живе у людському суспільстві, а тому повинна нести у цей світ світло і чистоту своєї душі, бути відкритою у помислах, чесною у діях, милосердною і чуйною. Свідомо виконувати правила поведінки, бути ввічливою, мудрою, доброю і уважною не лише до людей, а й до всього навколишнього світу, у якому нам випало щастя жити.

Про це гарно сказав у своєму вірші «Твори добро» Л. Іванків

 

Ти добро лиш твори повсюди,

Хай тепло твої повнить груди.

Ти вкопай і почисть криницю ,

Волю дай, нагодуй пташину,

Приласкай і навчи дитину.

Бо людина у цьому світі

Лиш добро повинна творити.

 

2.Метод «Мікрофон».

Ми часто чуємо слова добро, доброта, а що ж вони означають? (Відповіді дітей).

 

3. Словникова робота. 

А тепер звернемось до нашого словничка людських чеснот.

Добро – корисна справа, вчинок.

Доброта – здатність людини творити добро, піклуватися про інших, намагання зробити життя людей, які поруч з тобою, легшим і щасливішим.

 

4. Робота з підручником.

Сіли всі тепер гарненько.

Спинки держимо рівненько.

Книги відкриваємо –

Знання здобуваємо.

 

а) Читання вірша І.Драча.

- Яка головна думка цього вірша?

- Як автор доводить цю думку?

Висновок. Отже, запам`ятайте, що ми – люди,  і повинні творити добро не чекаючи за це винагороди, тож будемо вчитись творити добро.

б) Читання оповідання «По щирості».

- Чому автор називає Василька не добрим, а хитрим?

- Отже, добра людина – щира, а щира людина не йде на хитрість.

- А як треба було б вчинити Васильку, щоб його можна було назвати добрим?

Тож запам`ятайте, що щирість є близьким за значенням до слова доброта.

- А яке слово є антонімом до слова добро?      

в) Читання казки «Добро і зло» за логічно закінченими частинами.

  • Іч. (1-5 абзаци).
  • Чим Добро пригощало Зло?
  • Як Добро віддячило Злу за зло?
  • Читання ІІ частини самостійно.
  • Вибіркове читання.
  • Причиною чого є зло?
  • Що сказано про  злих людей?
  • Прочитайте про добрих людей.
  • Чого вчить нас ця казка?

 

                                     Фізкультхвилинка.

Встало  вранці ясне сонце

Зазирнуло у віконце.

Ми всі дружно піднялися,

І до нього потяглися.

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Встали – сіли,

Встали – сіли.

Бачте, як розвеселили.

Всі вдихніть на повні груди,

Підтягніться догори.

Хай з вас вийдуть добрі люди,

Будьте добрими завжди.

 

V. Закріплення  та осмислення знань.

Вчитель. Людина – творець добра. У характері нашого народу – доброта і чуйність, співпереживання і щиросердність, уміння розділити чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину, розрадити у горі біді. З давніх давен гарні стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя були основними в житті і про це говорить народна мудрість.

1. Робота в парах.

У вас на партах є конверт зі словами, з яких вам треба скласти народний вислів.

  • Подаруй іншому радість.
  • Не соромтеся своєї доброти.
  • Добро довго пам`ятається.
  • Перший крок до добра – не роби зла.
  • Все добре пам`ятай, а зла уникай.
  • Від доброго слова і лід тане.
  • Зле слово ранить, а добре – лікує.
  • Твоя краса – в твоїй доброті.
  • Доброго держися – лихого стережись.
  • Робити добро поспішай.
  • За добро добром і платять.

2. Читання та обговорення висловів, що записані на дошці.

  • Життя дане на добрі справи.
  • Сонечко добре, як людина.
  • Добре серце, як сонечко в небі.
  • Чому кажуть, що добре серце, як сонечко в небі, або сонечко добре, як людина? (Бо сонце дає людям тепло, світло, яке і зігріває і приносить користь та радість людям.)

Ось як говориться про це у байці.

 

  1. Інсценізація байки.

Автор. Запитала блискавка у сонця…

Блискавка. Скажи, чому люди люблять тебе більше за мене, адже я також дуже яскрава?

Сонце. Тому що люди люблять тепло і ласку.

Блискавка. Від мої пожеж, що вирують Землею, багато тепла, але це їх чомусь не влаштовує!

Сонце. Уся справа в тому, що добра у твоїй душі вистачає лише на короткий спалах, який приносить дуже багато лиха.

Учитель. Хто з учасників розмови подобається вам більше? Чому?

 

3. Створення «Сонечка  Доброти».

А тепер давайте створимо з вами наше «Сонечко Доброти».

На дошці записані слова. Знайдіть серед них ті, які будуть близькими за значенням до слова доброта. (милосердя, співчуття, ласка, злість, любов, жадібність, турбота, чуйність, лінь, щирість). Ці слова будуть промінчиками для нашого сонечка.


(112.0Kb) ] 08.01.2018, 16:40

Категория: ВИХОВУЄМО ЛЮДИНУ | Добавил: yrok | Теги: ВИХОВУЄМО ЛЮДИНУ, клас, Доброта. Просмотров: 227 | Загрузок: 23 | Рейтинг: 5.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar