Головна » Матеріал для завантаження » ВИХОВНА РОБОТА » ВИХОВУЄМО ЛЮДИНУ

Друг – це другий я!
(239.2 Kb) ] 11.02.2017, 18:29

Мета: дати уявлення про те, як вибирати друзів; називати ознаки справжнього друга; обгрунтувати важливість дружніх стосунків з однолітками; навести приклади виявів поваги до інших.

Навчальні завдання:

Наприкінці заняття учні повинні:

  • мати уявлення про вибір друзів;
  • називати ознаки справжнього друга;
  • вміти обгрунтовувати важливість дружніх стосунків з однолітками.

Обладнання і матеріали:

  • улюблені іграшки дітей;
  • клейкі папірці;
  • правила поведінки на тренінгу в малюнках;
  • сюжетні малюнки для ситуацій;
  • поробка «Дерево без коріння» (для кожного).

Випереджаюче завдання:

Створити міні-фільм «Дружба»

Журналісти разом з відеооператором (учениця 5 класу) зробили опитування учнів  та вчителів школи.

Питання для інтерв´ю:

  • Якого кольору дружба?
  • Хто з ким може дружити?
  • Для чого потрібна дружба?
  • Що б ти подарував другу?
  • Що таке дружба?
  • Друг – це хто?

 

 

 

 

Хід тренінгу

І. Вступна частина

1. Знайомство: «Що моя улюблена іграшка скаже про мене».

Взяти улюблену іграшку і від її імені розповісти про себе (Який ти?)

2. Правила (в малюнках).

  • Правило піднятої руки
  • Вмій вислухати
  • Взаємодопомога
  • Бути активним
  • Посміхатися
  • Дисципліна
  • Толерантність (милосердя, доброта душі, співчуття, повага, терпіння)

3. Очікування. Хто з ким може дружити?

Діти роблять свій вибір (ставлять іграшку біля собачки або до інших тваринок).

ІІ. Основна частина

1.Мозковий штурм «Дружба – це …»

Перегляд уривка з мультфільму «Самый большой друг».

-Діти, скажіть , що ж таке «дружба»?

Д-добро

Р-радість
У-увага

Ж-життя

Б-багатство
А-активність

Характерно, що справжніх друзів у людини звичайно мало. Багато друзів тільки у того, хто користується друзями з міркувань власної вигоди: чим більше друзів, тим більше вигоди. Такі «друзі» здебільшого тимчасові. Справжніх друзів пов’язує велика повага один до одного, розуміння, взаємодопомога.

Вчитель підводить підсумки і дає визначення поняття «дружба».

Дружба – це близькі стосунки, засновані на взаємній допомозі, спільності інтересів, смаків, поглядів.

  1. Вправа «Знайди собі подібного» (об'єдналка і руханка)

Учні стають в коло, закривши очі, не розмовляють. Учитель прикріплює на спину їм малюнки (сонечка, хмаринки, сердечка, квітки та сніжинки) і пропонує дітям знайти собі подібного і об'єднатись. Один учень залишається без пари.

Обговорення ситуації:

  • Як почуває себе учень, який залишився без пари?
  • Як ти себе почуваєш?
  1. Робота в групах

Створення «Правил дружби». Презентація робіт.

  1. Руханка «Поїзд дружби» під відеокліп пісні «Пісенька про дружбу».

За командою «Поїхали» учні шикуються один за одним і імітують рух потяга, за командою «Зупинка» учні присідають.

У всі часи в усіх народів дружба вважалась великою цінністю. Український народ завжди цінував цю чесноту в людських стосунках. Тому не дивно, що про дружбу та друзів є багато прислів’їв та приказок. Продовжимо роботу в групах і будемо складати прислів’я з двох частин в одне ціле.

  1. Інтерактивна вправа «Хмаринка слів».

Кожна група складає прислів´я «Хто швидше».

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вправа «Дерево дружби»

Дерево міцне корінням, а людина – друзями.

  • Роздати дітям малюнки з зображенням дерева без коріння (виготовлені учнями з гудзиків).

Завдання: Намалюйте стільки корінців, скільки друзів ви маєте і назвіть їх.

  • Як же почуває себе дерево, у якого мало або зовсім немає корінців? А ви?
  1. Руханка «Так-Ні»

Умови гри: Діти стають в коло. Учитель називає якості людини. Якщо дітям  подобається, то вони беруться всі за руки і піднімають їх вгору, якщо ні – махають пальчиком (Якості: добрий, веселий, злий, щедрий, дратівливий, люб'язний, байдужий, правдивий, щирий, жадібний, заздрісний, чесний, привітний).

Якщо ти добрий друг, то повинен:

  • Обманювати своїх друзів
  • Не брехати друзям
  • Говорити брехню поза очі
  • Допомагати друзям у складних ситуаціях
  • Підтримувати один одного
  • Насміхатися над друзями
  • Не залишати друзів у біді
  • Заступатися за друзів
  • Говорити друзям правду
  • Ображати друзів
  • Піклуватися про друзів

 

 

  1. Перегляд міні-фільму «Дружба».
  • Що можна сказати про те, як діти давали відповіді на запитання? Який у них настрій? Чи вдало поєднали автори фільму музику, заставки?
  1. Гра «Мікрофон».

Умови гри: Доповніть останнє слово в кожному реченні. Відповідати буде той, хто отримає мікрофон.

Навіщо людині потрібен друг?

Чи повинні друзі сваритись ,

Щоб могли ми гарно жити,

Треба вчитися... (дружити).

А не кидатись словами,

Щоб не стати ... (ворогами).

І запам’ятай собі —

Друг нас виручити зможе,

У біді він ... (допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх —

Радість ділиться на... (всіх).

Друг нас може захистити

Може з класом ... (помирити).

Друг не стане кепкувати

І на людях нас... (повчати).

А як сварять всі навкруг —

Йде на захист справжній... (друг).

І ніколи не забудь!

Й ти для друга — вірним... будь!

Й ще одне запам’ятай:

Друзів ти... (не забувай)!
Знай, моя дитино мила,

Дружба — це велика... (сила)!

 

ІІІ. Заключна частина. Рефлексія.

  • Плещуть в долоньки всі присутні;
  • Тільки дівчатка;
  • Ті, хто любить смачно поїсти;
  • Хто запізнюється на уроки;
  • Тільки ті, хто добре навчається;
  • Ті, хто не любить канікули;
  • Хто любить солодощі;
  • Тільки ті, кому подобається грати в футбол;
  • Ті, у кого чудовий настрій.

Чи змінили своє бачення діти і чи поміняли місцями тваринок.

  • Чи є у вас друзі?
  • Кого ви можете назвати своїм другом?
  • З ким би ви хотіли дружити?

Завершення уроку-тренінгу

  • Із скриньки візьміть метелика – символ чистої душі. Тримайте його обережно, ніжно, не придавіть. Бажаю вам дружби такої ж чистої і щоб у вас було багато друзів. Тож пустіть метелика у пошуки гарних і вірних друзів.

Беручись за руки діти тричі промовляють слова: «Давайте дружно жити і нашою дружбою дорожити.» (Перший раз на місці, другий  - підходять ближче, третій – ще ближче).


(239.2 Kb) ] 11.02.2017, 18:29

Категория: ВИХОВУЄМО ЛЮДИНУ | Добавил: yrok | Теги: ВИХОВУЄМО ЛЮДИНУ, я!, це, другий, друг Просмотров: 893 | Загрузок: 250 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК