Головна » Матеріал для завантаження » ВИХОВНА РОБОТА » ВИХОВУЄМО ЛЮДИНУ

Дружбою вмій дорожити
31.10.2014, 17:03

Олена ГОРБАЧОВА, учителька початкових класів школи № 112, м. Донецьк
Мета: вчити дітей цінувати дружбу і справжніх друзів, поважати один одного; ознайомити з правилами дружби; розвивати вміння спілкуватися і підтримувати дружні стосунки в колективі; виховувати культуру спілкування, повагу до людей.
Обладнання: аудіозапис оповідання В. Сухомлинського «Найважливіше примусити себе відчувати», картки-тести «Чи вмієте ви дружити?», паперові долоньки.
ХІД ЗАНЯТТЯ
I.    Організація класу.
II.    Повідомлення теми і мети заняття.
Звучить мелодія.
Бесіда з учнями.
—    Як ви вважаєте, без чого і без кого не може жити людина? (Від-повіді учнів.)
—    Девіз нашої виховної години — «Дружбою вмій дорожити». Ми поговоримо про те, як вибрати собі друга, яким повинен бути друг, ознайомимося із правилами дружби.
III.    Основна частина.
Обговорення питання «Яким повинен бути друг».
—    Діти, скажіть, хто такий друг? (Друг — це той, хто допоможе у складній ситуації, може відмовити від поганих вчинків. Другу можна розповісти про свої успіхи чи невдачі, довірити таємниці.)
—    Як дізнатися, як перевірити, справжній це друг чи ні?
Вікторина «Знайди друзів».
Завдання: згадайте, у яких казках наведені ці приклади справжньої дружби.
1)    Жили собі двоє друзів. Один їжу добував, а другий удома чекав. Прийшла хитра лисиця і вкрала... («Кіт і Півень».)
2)    В якій казці дівчинка визволяла свого друга Кая? Як звали ді-вчинку? Чи знайшла вона ще друзів? («Снігова королева».)
3)    Як звали дівчинку, якій чарівниця подарувала гарну квітку? Ця квітка виконувала бажання. Яке бажання принесло користь? Кому? («Квітка-семицвітка».)
Завдання: назвіть друзів Вінні-Пуха, Крокодила Гени, Мальвіни; пригадайте назви казок, у яких ми зустрічаємося із цими героями.
—    Доведіть слушність прислів'я: «Людина без друзів, що дерево без коріння».
Гра «Вибір слів».
—    Прочитайте слова на дошці. Якими з них можна охарактеризувати друга? Які з цих слів зайві?
вірний сердитий добрий чесний злий
похмурий жадібний веселий
Обговорення ситуації.
Завдання: прослухайте запис оповідання В. Сухомлинського «Найважливіше примусити себе відчувати», обміркуйте, яке місце у вашому житті посідає дружба.
Бесіда про дружбу хлопчиків та дівчаток.
-— Хлопчики та дівчатка можуть бути справжніми друзями. У них багато спільних інтересів. Дівчатка — веселі, охайні, уважні. А хлопці сильні, надійні. Разом їм весело. Вони встигають і навчатися, і посміхатися, і гратися разом. Пограймося! А для цього нам потрібно пригадати лічилки.
Діти стають у коло, промовляють лічилки.
турботливий
працьовитий
привітливий
ледачий
чуйний
щедрий
безвідповідальний щирий
•    Є у мене друзі щирі, Лесь, Андрійко та Петро. Раз, два, три, чотири — Ось ми йдемо у кіно.

•    Приступаємо до гри: М'яч один, а нас аж три.

Олена Горбачова
Грав я сам
І грали вдвох,
А тепер пограєм втрьох.
Раз, два, три —
Приступаємо до гри.
• Раз, два, три, чотири, п'ять,
Буду подруг рахувать:
Ліля, Таня і Катруся,
Оля, Ганна і Маруся.
Раз, два, три, чотири, п'ять —
Стали в колі ми кружлять.
Рухлива гра (на вибір учителя).
Мирилки.
—    Друзі іноді сваряться. Але якщо дружба справжня, міцна, то вони обов'язково знайдуть вихід та помиряться. Послухайте мирилки.
Читають пари учнів.
Дівчата. Яблунька до вишеньки нахилилася. Подружка з подругою посварилася.
—    Тобі яблучка, мені вишенька. Не сварімося, помирімося, Моя душечко.
Хлопці. Мир миром,
Пироги з сиром,
Вареники в маслі,
Ми дружечки красні.
Тест «Чи вмієте ви дружити?».
Діти отримують картку-тест, відповідають на запитання.
1.    Твій друг захворів і не прийшов до школи. Ти:
а)    зателефонуєш йому і запитаєш про самопочуття — 5 балів;
б)    ніяк не відреагуєш — 1 бал;
в)    після уроків навідаєшся до хворого — 10 балів.
2.    Твій друг не виконав домашнього завдання. Ти:
а)    даси переписати — 5 балів;
б)    допоможеш, поясниш завдання — 10 балів;
в)    нічого не зробиш — 1 бал.
3.    Тобі хочеться морозива, а у друга немає грошей. Ти:
а)    купиш дві порції— 10 балів;
б)    даси другові грошей (позичиш) — 5 балів;
в)    купиш лише собі — 1 бал.
4.    Тобі батьки подарували цікаву книжку. Вона сподобалася твоєму другу. Ти:
а)    прочитаєш і даси другу почитати — 5 балів;
б)    прочитаєш і покладеш у шафу — 1 бал;
в)    прочитаєш і обміняєшся з другом — 10 балів.
5.    Твій друг чергує після уроків. Ти:
а)    допоможеш йому — 10 балів;
б)    будеш чекати його — 5 балів;
в)    будеш радіти, що не ти черговий — 1 бал.
Підрахунок балів.
40—50 балів. Твої друзі можуть радіти: ти — справжній, надійний друг.
10—39 балів. Будь уважнішим, цінуй своїх друзів.
До 10 балів. Зміни своє ставлення до людей. Поміркуй над своїми вчинками. Ти обов'язково знайдеш справжнього друга.
Правіша дружби.
— З давніх часів з'явилася традиція: коли вітаєшся — подаєш руку. Товариш завади рукою підтримував свого товариша. Друзі завжди тримаються за руки. Відкрита рука — символ дружби. У кожного з вас лежить такий «символ» дружби — паперова долонька. Візьміть його, прочитайте правила.
•    Допоможи товаришу: вмієш щось робити — навчи, в складну хвилину — допоможи.
•    Маєш цікаву книжку, іграшку — поділися з тим, хто хоче погратися. Обмінюйся книгами, пазлами, фільмами.
•    Зупини товариша, якщо він робить щось погане. Якщо друг помиляється, поясни свою точку зору.
•    Не сварися з друзями, не зазнавайся, не заздри друзям. Поділяй чужі радість і горе.
•    Допомогу, зауваження приймай спокійно.
•    Не будь злим. Якщо посварився з другом, обов'язково знайди з ним спільну мову.
Побажання друзям.
На «символі» (на зворотному боці паперової долоньки) діти пишуть кілька добрих слів, побажань, а потім читають написане своїм друзям.
IV. Підсумок заняття.
Усі присутні співають пісню «Справжній друг».

 


31.10.2014, 17:03

Категория: ВИХОВУЄМО ЛЮДИНУ | Добавил: yrok | Теги: ВИХОВУЄМО ЛЮДИНУ, вмій, дорожити, Дружбою Просмотров: 5827 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 2.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК