Головна » Матеріал для завантаження » ВИХОВНА РОБОТА » ВИХОВУЄМО ЛЮДИНУ

Тренінгове заняття «Добро чиниш – себе прославляєш, зло чиниш – себе принижуєш!" для учнів 3-4 класів
21.01.2016, 19:09 Тема: «Добро чиниш – себе прославляєш, зло чиниш – себе принижуєш!
Мета: закріпити і поглиблювати знання дітей про права людини, про насильство та його види; формувати навички правомірної поведінки, вміння самостійно приймати рішення, відстоювати власну думку; розвивати мовлення учнів, елементи логічного мислення; виховувати толерантність у ставленні до людей.
Обладнання: мультимедійна система, презентація, відеоматеріали, аудіоматеріали, роздатковий матеріал, газети для рухавки.

Хід заняття:
Епіграф заняття:
«Добро чиниш – себе прославляєш, зло чиниш – себе принижуєш! (Цар Соломон)

1. Формування груп.
2. Правила групи.
3. Оголошення теми та мети заняття.
4. Розминка «Знайомство».
(Мета: налаштувати дітей на роботу. Хід розминки: перший учасник групи називає своє ім’я, другий – попереднього учасника і своє, третій – імена двох попередніх і своє і т. д.).
5. Вправа «Знайди помилку».
На екрані з’являються зображення. Завдання учасникам: знайти помилку у підписах до зображень.
6. Визначення поняття.
(Мета: пригадати визначення понять «насильство», «агресор», «жертва», а також - інформацію про види насильства).
Насильство - це будь-які умисні дії однієї людини по відношенню до іншої, якщо ці дії порушують права і свободи людини і наносять їй фізичну, моральну чи психічну шкоду.
Всесвітня організація охорони здоров’я визначає насильство як глобальну загрозу здоров’ю. Згідно із соціологічними дослідженнями, проведеними в різних країнах світу, фізичного чи психологічного насильства зазнає кожна 4 жінка та кожен 10 чоловік. Насильство може бути:
- Фізичне – побиття, штовхання та нанесення інших тілесних ушкоджень;
- Психологічне – глузування, образа, приниження, переслідування, пліткарство, примус;
- Сексуальне – ймовірна або фактична сексуальна експлуатація людини;
- Економічне – умисне позбавлення житла, їжі, одягу, коштів та іншого майна, що може призвести до смерті чи завдати шкоду здоров’ю.
На жаль, багато дій можна назвати насильницькими. Не всі про це знають. Можливо, саме тому багато підлітків зазнають насильства, не усвідомлюючи цього. Дуже важливо знати про це, щоб не допускати випадків насильства стосовно себе.
Агресор – це людина, яка здійснює насильство. Жертва – це людина, яка зазнає насильства. (демонстрація малюнка з агресором і жертвою)
7. Мозковий штурм «Хто може здійснювати насильство?»
(Мета: досягти учасниками розуміння того, насильство можуть здійснювати різні люди).
Завдання учасникам: сказати, хто може здійснювати насильство (1 варіант від групи).
8. Вправа «Перетягну газету».
(Мета: ілюстрація сценарію, в якому розвиваються конфлікти).
Учасники об’єднуються в пари, отримують газету і згортають її в трубочку, стають на відстані 1 м один від одного, підгинають одну ногу і притримують її рукою. Вільною рукою вони беруть трубочку з газети і починають її перетягувати, прагнучи вивести один одного з рівноваги, але при цьому не розірвати газету.
8. Практикум «Аналіз ситуацій».
(Мета: формувати вміння розрізняти види насильства, агресора і жертву ситуації насильства).
Кожній групі вручається пакет із завданнями.
Завдання: визначити вид насильства, вказати агресора і жертву ситуації.
Ситуація 1
Петрик, зайшовши у їдальню, і, як завжди, сів не на своє місце. До нього підійшла Оленка і попросила звільнити її стілець. Він відштовхнув дівчинку з такою силою, що вона впала на підлогу.
Ситуація 2
Під час перерви Юрко бігав по класу і штовхнув Іринку. Дівчинка, падаючи, ненароком розбила вазу на столі вчителя. В клас зайшла вчителька і побачила розбиту вазу. Іринка намагалась пояснити, що трапилось на перерві, але вчителька не вислухала оправдань і нагримала на неї.
Ситуація 3
Десятирічні Оля і Леся відпочивали на березі моря. До них підійшли незнайомі чоловіки і запропонували навчити їх плавати. Коли вони опинились у воді, незнайомці дозволили собі брутальну поведінку.
Ситуація 4
Після закінчення школи-інтернату Іван повернувся до рідного села. З’ясувалось, що у його будинку проживає співмешканка померлого батька. Вона прогнала його з рідної хати.
Ситуація 5
Дмитрик взяв без дозволу ручку Олега. Коли Олег це побачив, вдарив Дмитрика.
Ситуація 6
7- класниця Юля гуляла в парку із своєю собакою. Поруч на лавці незнайомі хлопці вживали алкоголь. Вони вперто пропонували Юлі до них приєднатися.
Ведучий. У конфліктній ситуації агресор завдає шкоду не тільки жертві, а й собі. Він не хоче відповідати за свої вчинки, спеціально заподіює шкоду іншим, тим самим він руйнує своє здоров’я. Адже лють, жорстокість і злість руйнують його нервову систему - і хвороби неминучі.
9. Притча «Все залишає свій слід».
Жив-був один дуже запальний і нестриманий молодий чоловік. І ось одного разу його батько дав йому мішечок з цвяхами і сказав, щоб кожен раз, коли він не стримає свого гніву, вбити один цвях в стовп огорожі. У перший день в стовпі було декілька десятків цвяхів. Другого дня ще більше.. Наступного тижня він навчився стримувати свій гнів, і з кожним днем число забитих в стовп цвяхів стало зменшуватися. Хлопець зрозумів, що легше контролювати свій гнів, ніж забивати цвяхи. Нарешті прийшов день, коли він жодного разу не втратив контроль над своїми емоціями. Він розповів про це своєму батьку і той сказав, що цього разу кожен день, коли синові вдасться стриматися, він може витягнути зі стовпа по одному цвяху. Йшов час, і прийшов день, коли він міг повідомити батька про те, що в стовпі не залишилося жодного цвяха. Тоді батько взяв сина за руку, підвів до огорожі і сказав: «Ти непогано впорався, але ти бачиш, скільки в стовпі дірок? Він вже ніколи не буде таким як раніше. Коли говориш людині що-небудь зле, у нього залишається такий шрам, як і ці дірки. І неважливо, скільки разів після цього ти вибачишся - шрам залишиться».
10. Коло ідей «Як зупинити насильство».
(Мета: як уникнути ситуації насильства).
Завдання учасникам: обговорити це питання і запропонувати один варіант.
• Уникай ситуацій, які можуть призвести до насильства.
• Говори спокійно і впевнено.
• Дай агресору можливість зупинитися.
• Відійди в сторону. Це не ознака слабкості!
• Не прагни помсти ворогам. Вмій просити пробачення.
• Попроси допомоги. Це не ознака слабкості чи боягузтва!
• ПАМЯТАЙ!
• Ти маєш право відмовитися робити те, до чого тебе примушують силою або образливими, злими словами.
• Ми подібні, але всі різні.
• Твоя власність належить тільки тобі.
• Ти маєш право на допомогу.
• Кожна людина має право жити вільно, у безпеці, відчуваючи тепло і любов!
14. Підведення підсумків. Рефлексія.
Вправа «Чарівна квітка». (Мета: дати можливість учасникам вислови¬ти свої побажання, і при цьому відчути, що інші уважно слухають і сприймають їх).
Ведучий пропонує «чарівну» квітку, і кожен учасник бере її в руки і повідомляє групі свої враження від заняття та побажання.
Ведучий. Сьогодні ми обговорили важливе питання. Сподіваюсь, що ви зможете змінити своє ставлення до світу, людей, які нас оточують. Мудрий цар Соломон багато століть тому назад сказав, що добро прославляє людину, а зло принижує. Тож бажаю вам тільки добра. Сподіваюсь, що це заняття нікого з вас не залишило байдужим!
21.01.2016, 19:09

Категория: ВИХОВУЄМО ЛЮДИНУ | Добавил: sobkosobk2015 Просмотров: 1361 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК