Головна » Матеріал для завантаження » ВИХОВНА РОБОТА » ВИХОВУЄМО ЛЮДИНУ

Виховний захід "Обличчям до тварин.Мій домашній улюбленець"
(39.4 Kb) ] 11.02.2017, 19:25

Мета : поглибити знання дітей про домашніх тварин,розвивати мовлення учнів,виховувати доброзличливе ставлення до наших улюбленців,почуття відповідальності за  умови їхнього існування,виховувати почуття милосердя і співчуття безхатнім тваринам,обрати способи допомоги тваринам,які її потребують.

 

 

                                                                              Учись любити все навколо себе:

                                                                              Траву і квіти, кушик,деревце,

                                                                               Жучка і пташку,і блакитне небо,

                                                                               І синьооке чисте джерельце.

 

                                                                              Усе прийшло на білий світ,щоб жити

                                                                             Щоб дарувати радість і красу,

                                                                             Учися дивувати і любити,

                                                                             Чистеньку, мов перлиночка, росу.

 

-Все,що нас оточує і не зроблене руками людей- це природа. Спілкування з природою приносить найбільшу насолоду і радість,викликає найпалкішу любов до рідного краю,до життя.

А невід`ємною частиною природи являємось ми з вами,рослини і тварини.На потязі деякого часу ми з вами на різних уроках вивчали різномаітний свт тварин ,їхні умови життя ,середовище в якому вони живуть,чим харчуються І чи важливі вони в житті людини?

-Діти,доведіть,що тварини являються  частиною живої природи?(Вони дихають,харчуються,розмножуються і  відмирають).

  • Які види тварин ви знаєте?(Комахи,птахи,риби,земноводні та звірі (ссавці))
  • А де можуть жити тварини?(В лісі,в  полі,у воді,під землею)
  • Як називаються тварини,які мешкають в лісі?(Дикі)
  • На уроці позакласного читання ми читали багато казок про тварин. І зараз одну з них ми пригадаємо? І в цьoму вам допоможе відгадка до загадки.

              Любі діти ,коли йшла, по дорозі це знайшла,

              Це хатинка невеличка,Ми у казці….(«Рукавичка»)

  • І зараз  ми  покажемо і пригадаємо,які ж звірі живуть у лісі(інсценізація казки «Рукавичка») 
  •  

Герої казки нас усіх вітають.

І казка перед нами оживає.

 

Якось дід старий по дрова в ліс ходив,

Та й у лісі рукавичку загубив.

 

Бігла тим лісочком Мишка маленька,

Бачить:лежить рукавичка старенька.

А вже настала холодна зима,

А в Мишки  ні хатки ,ні нірки нема.

(Під музику вибігає Мишка,тремтить від холоду)

 

  •  

Вже прийшли зимові дні-

Треба щось робити.(Помічає рукавичку)

Хатка буде тут мені,

В ній я буду жити.

 

  •  

Ось і живе там Мишка-шкряботушка.

Коли це скаче Жабка-скрекотушка.

(Під музику стрибає,бачить руквичку,питає)

 

  •  

Хтось там є,чи нікого нема?

 

  •  

Я Мишка-шкряботушка.А ти хто?

 

 

  •  

А я Жабка-скрекотушка.

Пусти мене в хатку-

Будемо разом жити,

Разом працювати.

Та удвох дружити.

(Заходить до рукавички)

 

  •  

Живуть спокійно в рукавиці

І день,і другий,мов сестриці.

Стрибає по снігу якось Зайчик довговухий.

Замерз.Побачив хатку та й постукав.

(Стрибає під музику,зупиняється,тре лапки,переступає з ноги на ногу.Стукає в рукавичку)

 

  •  

Хоч і шубку теплу маю,та мороз цей відчуваю

Де б це лапоньки погріти,де б тепло тепер зустріти?

 

В рукавиці хтось є,чи нема?

Бо мене застудила зима(Кашляє)

Вуха замерзли,

Захололи ноги-

В рукавиці б мені

Відігрітись трохи.

 

  •  

-Я Мишка-шкряботушка.

-Я Жабка-скрекотушка

  •  

А ти хто?

 

 

  •  

Та я ж Зайчик-побігайчик.

Пуствть мене в хатку,

Будемо разом жити,

Разом танцювати,

Та утрьох дружити.

(Зайчика пускають)

 

  •  

Дружно так живуть-усі працюють.

Хоч зима надворі-не горюють!

Раптом Вовк біжить.

Замерз.Від холоду дрижить.

(Під музику потапцем біжить Вовк,дмухає на лапки.Помічає рукавичку і зупиняється)

 

  •  

Ох і змерз я дуже-дуже,бо морозець дошкуляє,

Моя старенька кожушина чомусь мене не зігріває!(Стукає)

В рукавиці хтось є чи нема?

В лісі бродить холодна зима.

Звірята( з рукавички)

-Я Мишка-шкряботушка.

-Я Жабка-скрекотушка.

-Я Зайчик-побігайчик.

  •  

А ти хто?

 

  •  

Та я ж Вовчок,сірий бочок.

Пустіть мене до себе,

Лякатися не треба,

Будем в мирі разом жити,

Працювати і дружити.

(Вовка пускають)

(Звучить музика танок «Сніжинок)

 

  •  

А зима все сніжку підсипає…

Білим землю,дерева вкриває,

В кучугурах нелегко ходить.

Ось іде ледве-ледве Ведмідь…

(Під музику,перевалюючись,іде Ведмідь.Зупиняється перед рукавичкою)

 

  •  

Важко лапами переступає,

Бачить рукавичку ,та питає:

Яка тепла рукавичка тут лежить,

Тож зимою в рукавиці можна жить.

  1.  

 

  •  

Хтось неначе там шепоче,

А мене пускать не хоче.

Ох і злюща настала зима!

В рукавичці хтось є чи нема?

 

Звірята(з рукавички)

-Я Мишка-шкряботушка.

-Я Жабка-скрекотушка.

-Я Зайчик-побігайчик.

Я Вовчок,сірий бочок.

 

  •  

А ти хто?

 

  •  

Я Ведмідь волохатий,

Пустіть мене до хати.

Будем разом жити,

Працювати і дружити.

(Ведмедя пускають)

 

  •  

Бігла тим лісочком красуня Лисичка.

Бачить лежить на снігу рукавичка.

(Під музику легко і красиво біжить Лисичка.Зупиняється)

 

  •  

Хто живе в цій рукавиці?

Відгукніться до Лисиці.

 

Звірята(з рукавички)

-Я Мишка-шкряботушка.

-Я Жабка-скрекотушка.

-Я зайчик-побігайчик.

-Я Вовчок,сірий бочок.

-Я Ведмідь волохатий.

 

  •  

А ти хто?

 

  •  

Я руда,низького зросту,

Хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа,

В них таке смачненьке м`ясо

Вовку-брату я сестричка,

А зовуть мене Лисичка.

Буду вам допомагать,

Можу ще й пісень співать.
Пустіть мене до рукавички.

(Лисичку пускають)

 

  •  

Дружно так живуть,усі працюють,

Хоч зима надворі-не горюють!

Зайчик носить дрова.Вовчик їх рубає,

А Жабка лопатою сніг розгрібає.

Лисичка хату прибирає

І пісню весело співає.

А Мишка у печі бощу наварила

І потім обідати всіх запросила.

 

  •  

Якось близько Сорока літала,

На весь ліс вона скрекотала,

Про те,що дужче сонце пригріло

І надворі потепліло.

Що вже тане кругом сніг і лід,

І до лісу іде знову Дід.

 

  •  

Добре,що у ліс прийшли,

Рукавицю тут знайшли.

(З рукавиці виходять звірята,дякують Дідові за його рукавичку)

 

Звірята(по черзі)

Тепло нам було зимою в рукавичці

І ми кажемо: «Спасибі»,як годиться!

 

  •  

І я радий,що без діла не лежала,

І усіх вас рукавиця зігрівала,

Допоміг рукавицю знайти мені,друже.

То ж за це,мій Буяне,тобі вдячний я дуже.

 

Всі разом

Рукавичку знайшли,

На галявині спочили

Та додому пішли.

Наша казочка скінчилась.

-А про що ця казка?Чому вона нас вичить?(дружити з тваринами,піклуватися про них)Як поставився дід,дізнавшись,що в його рукавичці жили тварини?

  • Ми пригадали,які тварини живуть в лісі.
  • -А чи всі герої казки живуть в лісі?(собака живе біля людини)
  • Як називаються ті тварини,які живуть біля людей?(свійські)
  • Давайте пригадаємо,які ще тварини живуть біля людей( відгадування загадок
  • 1.У воді купалась,

А сухою зосталась.(КАЧКА)

2Голодна-мукає,сита-жує,

Всім дітям молоко дає(КОРОВА)

  1.         Сіре,біле,пухнасте,

Схоже на зайчика(КРОЛИК)

  1.  Хвіст гачком,

Ніс пятачком(СВИНЯ)

  1. З рогами,а не бик,

     Доять,а не корова (КОЗА)

  • А чим відрізняються свійські тварини від  диких.
  • Хто годує диких тварин?
  • Хто будує їм житло?

 

  • Давайте відправимо кожну тваринку в те середовище,в якому вона мешкає.Гра «Хочу додому»

 

Сьогодні ми приділимо увагу домашнім тваринам.,дізнаємося ,що вони люблять,як за ними доглядати,та з`ясуємо для чого людина тримає домашніх тварин.

-А чи потрібні тварини людині? Чому?(Тому,шо вони дають людині продукти харчування,являються помічниками у важкій роботі.

-Давате повторимо,що нам дають домашні тварини,роздивляючись таблицю(молоко,м'ясо,яйця,мед)

-А які тварини допомагають у важкій роботі?(коні,віслюки,верблюди)

-Діти,серед домашніх тварин є і такі, які не приносять багатої користі:ні молока, ні яєць,ні мяса ,ні шерсті.Назвіть їх (коти,собаки,хомячки,папуги,черепашки,рибки).

-Для чого людині такі тварини?(Бо вони приносять радість,вчать нас бути добрими,турботливими,вдячними,милосердними,співчутливими.)

Найбільш чисельними представниками таких тварин є кішки і собаки.

При опитуванні ми з`ясували,що  в учнів нашого класу  з домашніх улюбленців є тільки кішки та собаки,то ми і розділілися на дві групи 1група-«Пухнастики»,2 група- «Вірні»

І зараз кожна група розкаже про своїх улюбленців.

(кожна група розказує вірші про своїх улюбленців)

 

Презентація «Мій улюбленець»(Діти презентують свою тваринку і розказують ро неї)

I.Виступ I групи.  («Пухнастики»)

-Коти-дивовижні тварини,які супроводжують людину з давніх часів,символ сімейного

очага.Рідко,яка людина не зізнається у своїй любові до  котів,та і як можна їх не любити-гнучкі,граціозні,ласкаві,дарують тепло і ласку,наповнюють наш дім атмосферою затишку.  

Послухайте дітей,які розкажуть нам про цю незвичайну тваринку.

(Діти читають вірші ,презентують свою тваринку.)     

1.Щоб ви знали,наша киця-

   Справжня інопланетиця:

   Очі в неї геть зелені,

   Вуса в неї-як антени

   Не по-нашому муркоче

    І мишей ловить не хоче

  2.Втік від котика клубок,

        Закотився у куток:

        Ані хвостиком дістати
       Ані лапками впіймати

       Котик сердиться:Няв-няв,

        І чого б це я лежав

        Вилізай мерщій х під ліжка,

        Ще пограємося трішки.

  3. Сидить кіт на підвіконні

       Дивиться на зорі сонні

       В мріях котик наш літає-

       З місяцем клубочком грає

        Так за місяцем стрибав,

       Що в квітник з вікна упав.
   

Пісня Н Май. «Котику сіренький»

А ще коти мають мову жестів.Послухайте про неї.

:Кіт треться об ногу-просить ласки,виказує любов та відданість.

:Притиснув до голови вуха-підготовка до нападу.

:Шипіть- готується до оборони,повідомляє про ворога.

:Вигинає спину – залякує противника,готується до оборони

:Піднятий хвіст- задоволений.

А ще майже в кожній колисковій йдеться про котика.Вважають,що саме пухнастик зі своїм ласкавим муркотінням і лагідною вдачею може заспокоїти та приспати маленьку дитину.

Ось послухайте колискову,та самі відпочиньте.(Звучить колискова «Котику сіренький»)

Фізкультхвилинка.

II.Виступ II групи («Вірні»)

-Немає такої людини,яка б відмовилася мати поруч вірного друга,який ніколи не підведе,зівжди вислухає і буде оберігати від усього злого навколо,захищаючи в будь-яких екстремальних ситуаціях. Саме тому багато з нас заводять чотирилапого друга.Адже відданіше і забавніше їх не знайти в цілому світі.Володар хвоста і чотирьох лап не зрадить господаря ні за яких обставин,буде їсти з його руки і скакати біля ніг,охороняючи спокій і сон.Про собачу вірність і відданість складено багато віршів,оповідань і зараз наші дослідники поділяться з вами.

1. Цуцик,цуцик-куций хвіст!

   Він цукерки гарно їсть.

   Він на задні лапи стане,

   Дуже високо дістане.

   З`їм одну цукерку сам,

   Другу цуцику віддам.

2. Собака завжди є другом людини,

    Це дуже розумна і вірна тварина.

     Її лише треба завжди тренувати,

     Лиш доброму вчити,

    Й завжди з нею грати.

 

    Вона відшукає

    Будь- що і будь-кого.

    Її лише треба про це попросити.

    А потім як зробить вона вже цю справу

    Її треба потім за це похвалити

    Собаки працюють на пошуках всюди.

    Бо їм довіряють усі наші люди.

(Презентація своїх доповідей учнями)

А ще про вірність і відданість собак знято багато фільмів.Подивимось однин з них.

III.Бесіда  «Чи всім тваринкам жити легко?»

-Чи зустрічали ви котиків і собачок ,в яких немає господарів?Де?

-Де вони сплять? Що їдять?

-Чому вони не мають ні  житла, ні їжі?

-Як можна назвати людей які викинули їх на вулицю?(Жорстокі.бездушні)

-Як ми ставимося до таких тварин?(Жаліємо,боїмося,сердимося,інколи проганяємо).

Вірш «Безхатько»

Ось песик-безхатько

На стежці  сидить…

У холоді й голоді

Випало жить…

Ну чим завинило маля перед Богом?

І хто приголубить на світі малого?

Тяжка в нього доля:ні мами ні хатки…

Аж раптом на стежці з`явилось дівчатко!

І радість і вірність в очах цуценяти:

Калачиком хвостик-і нумо скакати!

Скінчилась недоля,скінчилися муки,

бо тепліта лагідні в дівчинки руки!

Знайшлась господиня-таки в цуценяти!

Чого ще на світі безхатьку бажати.

-Чому вони біжать за нами? Чи ми можемо їм допомогти?(Приклади допомоги)

ВИСНОВОК: Чи хотіли б ви,щоб ваша улюблена тваринка коли-небудь стала  бездомною?

Що треба робити для того,щоб цього не сталося?(Перш ніж завести тваринку,твердо вирішити піклуватися про неї. Що придумали люди для тварин-безхатьок?(Притулки. В них небайдужі люди піклуються про знедолених тварин.Підгодовують,лікують,шукають нових господарів.)

Фільм про безпритульних тварин.

Діти,хочу щоб ви виросли добрими та чуйними,щоб відчували радість від піклування про природу,частинкою якої є брати наші менші-тварини.Не слід ображати їх байдужістю,злом,неувагою,адже вони,так само як і ми є живими істотами.Їм буває радісно і сумно,весело і боляче.

Якщо ви вирішили завести маленьку пухнасту тваринку,то не забувайте того,що ви відповідаєте за неї.Піклуйтесь і оберігайте її.Нехай ваші хатні  улюбленці  приносять вам лише радість.Хай вони зростають у вас добрими,розумними та відданими-справжніми друзями.

-Звичайно ви ще маленькі і не можете допомогти всім тваринам ,які цьго потребують,як це роблять дорослі.Щоб ваше серце було добрим ,то не чиніть зла.Допомагайте чим зможете.

І не має різниці – людина це чи тварина,всі ми хочемо ласки,любові і захисту.Ніколи не завдавайте болю тварині,бо їй так само боляче .

-А зараз кожний з вас уявить в своїх долоньках беззахисну маленьку пташку.Витягніть руки вперед,долоньками догори і  спокійним подихом зігрійте її.Повільно по одному пальчику склади долоньку,заховай у них пташку,приклади руки до грудей,віддай пташці доброту свого серця.Розкрий долоні і ти побачиш,що пташка радісно злетіла,посміхнись і не сумуй,вона ще прилетить до тебе.

-І зараз візьміть свої долоньки милосердя,на яких написана кличка вашої улюбленої тваринки зі словами любові до неї і прикріпимо їх до великого гарячого серця доброти,що символізує вашу любов до вашого улюбленця і взагалі до тварин.Це символізує вашу обіцянку завжди піклуватися про тварин,захищати і допомагати в скрутну хвилину.

Заключна пісня «Острівець любові» Х.Пасічник.


(39.4 Kb) ] 11.02.2017, 19:25

Категория: ВИХОВУЄМО ЛЮДИНУ | Добавил: yrok | Теги: ВИХОВУЄМО ЛЮДИНУ, улюбленець, домашній, Виховний, до, захід, тварин.Мій, Обличчям Просмотров: 3331 | Загрузок: 321 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК