Головна » Матеріал для завантаження » ВИХОВНА РОБОТА » ВСЕ ПРО ПРАВА ДИТИНИ

Права і обов’язки школярів.
(24.0 Kb) ] 22.04.2019, 13:48 Тема. «Знай свої права і обов’язки».
Мета. Розширити знання дітей про їхні особисті права, підвести їх до розуміння того, що необхідно не лише знати свої права, але й сумлінно виконувати свої обов’язки.
Обладнання. Скринька із дзеркальцем всередині, плакат, пісня у виконанні Т. Кароль «Україна – це ти» (відео).

Хід уроку.

I. Повідомлення теми і мети уроку.
II. Основна частина.
Учениця.
• Учениця: Доброго дня, любі друзі!
 У мене в руках – чарівна скринька, у якій найцінніший скарб планети Земля. Правда ж цікаво? Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати, кого він там побачив. ( Діти по черзі заглядають у скриньку).
 То кого ви побачили у чарівній скриньці?
 Так, ви побачили у чарівному дзеркалі кожен себе.
 Людина – найцінніший скарб. Кожен із вас особистість, і саме такої людини, як ви, більше на цій землі немає й не буде. Відомий поет України В. Симоненко написав про неповторність кожної людини, якій батьки подарували життя.
 Послухайте, будь ласка.
 ( Звучить мелодія).
Ти знаєш, що ти – людина ?
Ти знаєш про те, чи ні?
Усмішка твоя – єдина,
Мука твоя – єдина,
Очі твої – одні.

• Вчитель: Розгляд плаката.
 Хто ми? ( українці) за національністю.
 В якій державі ми живемо?
 Про що говорить дата 24 серпня?
( Так, ми живемо у вільній незалежній державі Україні, яку знають у всьому світі, як миролюбну державу. Тому ми є громадянами у своїй країні).
Щоб ми жили усі в мирі, любові і злагоді у нашому домі – державі, вдома, в школі, ми повинні знати свої права і обов’язки, розрізняти їх. А вони записані в Конституції України.
Кожна держава має такий закон, в якому записані права і обов’язки громадян. Виходячи з цього закону, розроблено і написано багато правил і обов’язків для учнів….
• Гра «Права чи обов’язки?»

• Берегти шкільне майно.
• Лікуватися.
• Відпочивати.
• Старанно вчитися.
• Допомагати рідним.
• Жити у сім’ї.
• Безкоштовно навчатися.

Учень.
• Учень: За допомогою Конституції держава піклується про своїх громадян. Але в усіх малих громадян є своя Конституція. Вона називається «Декларація прав дитини».
Декларація прав дитини дуже важливий документ, в якому визначені права дитини. Вона була проголошена 20. XI. 1957р. Генеральною Асамблеєю ООН, а прийнята аж у 1959р. Цей закон повинні виконувати люди всієї нашої Землі.
У 1989р. 191 країна світу підписала Конвенцію прав дитини, яка має 54 статті, написаних на 6 мовах.
Конвенція ООН про права дитини набула чинності в Україні з 27.09.1991р.
Декларація – документ, в якому викладені важливі правила, обов’язки для всіх людей.
Конвенція – це угода, міжнародний договір із певних питань.

• Учень. З кожним роком, з кожним днем
Ми міцнієм і ростем.
Ми права людини знаєм,
Бо постійно їх вивчаєм.
• Учень. Складною проблемою людства є права дітей, оскільки, на жаль, життя, здоров’я, навчання, щастя дітей всього світу поки що недостатньо захищені. Про це багато пишуть і говорять, але кількість таких дітей не зменшується.
В Україні з’явився новий тип дитини – «діти вулиці». Це діти, що не відвідують школу, а живуть на вулиці. У багатьох із них проблемні або неповні сім’ї. Тому щоб протистояти таким соціальним явищам, треба кожному знати свої права.
• Гра «Дозволяється – забороняється».
Ось в кутку стоїть хлопчисько,
Плаче. Надривається.
Бити ремінцем дитину…
(забороняється).

З мамою діти повинні жити,
Квіти їй завжди носити.
Це…
(дозволяється).
А ця грань позначає:
Мати з дитиною розлучають.
Це…
(забороняється).

Малювати та співати,
Якщо захворів – лікувати.
Це…
(дозволяється).

Ця дитина трудиться, надривається,
Мало сили в неї, ноги підгинаються.
У дитини тяжка праця.
Це…
(забороняється).

Разом дружно в мирі жити,
З різними дітьми дружити.
Це…
(дозволяється).

Цей слабкий гне спину,
Перед сильним прихиляється,
Бути рабом у господаря,
Це…
(забороняється).

• Інсценізація ситуації.

ЗАЙЧИК Раз, Два, три, чотири, п’ять,
Вийшов зайчик погулять.
В мене є смачна цукерка,
Є скакалка, є люстерко.

ЛИСИЦЯ Йди сюди, малюк вухатий!
Мусиш все мені віддати.
Дай скакалку, дай цукерку!
Та й на що тобі люстерко.
Це воно мені згодиться!
Я ж красунечка – лисиця!
(Забирає речі в зайця, зайчик плаче).
Після пояснення ситуації дітьми виходить Ведмідь.

ВЕДМІДЬ Декларації, Лисице,
Ти, звичайно, не читала,
Є такий закон на світі,
Це серйозна дуже справа.
Ображати не маєш права!
Слабших себе і малих.
То ж віддай все зайченяті,
Бо такий закон для всіх.
Завдання, яке пропонує друга команда.

СОБАКА Добрий день, кумасю – Кішко,
Йди, посидимо хоч трішки.

КІШКА Ой, нема коли сидіти,
Он гуляють в мене діти!

КОШЕНЯ Ой, мені не повезло,
Я розбив чуже вікно.

СОБАКА Зараз, кошеня погане,
Ремінцем я враз дістану!

КІШКА Не чіпай його, не смій.
Кошеня – синочок мій.
На дитя не слід кричати
І жорстоко так карати.
Тож вгамуйся в ту хвилину,
Не порушуй прав дитини.
Яке право порушив собака?

• Конкурс «З якої казки».
 Вгадати ім’я героя казки і які правила поведінки порушив кожен із них або які права порушили проти них?
 Хто утік від баби з дідом –
Не міг сидіти на вікні.
Зустрів в лісі різних звірів
І кожному співав пісню?
А хитру лисицю зустрів
І себе занапастив? ( «Колобок» - не слухав старших і попав у біду).
 В батька хлопчик дуже гарний,
Незвичайний, дерев’яний.
Любить дуже батько сина забіяку….( «Казка про Буратіно» - не хотів вчитися).
 Працювала я у хатці,
Танцювала у палаці.
Є така у мене звичка –
Десь губити черевички.
( «Попелюшка» - примушували тяжко працювати).
 Підробив він голосок,
Став малим співати.
Здогадалися вони:
Вовк – не наша мати.
( «Вовк і семеро козенят» - правила порушили козенята, а вовк порушив право – посягнув на життя козенят).

 Він звірят усіх лікує,
Від холери їх рятує.
Вилікує він за мить
Все, що в звірів заболить.
( «Айболить» - право на медичне обслуговування).
 Сидить півник на печі
Їсть смачненькі калачі.
Ось лисичка прибігає,
Півника мерщій хапає.
Біжить котик рятувати,
В лиса півника забрати.
( «Котик і півник» - півник не слухав старших).

• Учень. А що таке обов’язок?
Обов’язок – це те, що ми повинні виконувати, щоб бути корисними собі і оточуючим.
Обов’язково потрібно щось виконувати, хочеш цього, чи ні.
Зараз я вам нагадаю обов’язки школярів.
 Поважати права інших людей.
 Старанно вчитися у школі.
 Виконувати посильну роботу.
 Берегти шкільне майно.
 Бути чемними в школі, вдома, на вулиці.
 Дотримуватись правил особистої гігієни.
 Дотримуватись правил дорожнього руху.
 Дотримуватись моральних норм поведінки.
 Охороняти природу.

• Вчитель. А зараз пригадаємо правила поведінки в школі.
• ( Учні роблять асоціативне деревце).

• Учень. Гра «Додай слова».

 Як прокинувся – вставай. Ти до школи… (поспішай).
 Але й тут не поспішай. Подивись, спочатку, чи нічого не забув, чи в портфелі все…?
(в порядку).
 В школі, в класі не брудни, сміття бачиш…(підніми).
 Не носи в портфелі жуйки, крейду, яблука, кнопки, цвяхи, сірники. А носи…(носовички).
 Будь охайним завжди сам, уникай дірок і … (плям).
 Вдома близьким не груби. Менших захищай і … (люби).

• Учень. Дорогі друзі!

Знайте ж, що усі ви – рівні
Від народження в правах.
І людина – змалку вільна,
Наче в небі синім птах.

Знайте ж, змалечку всіх діток
Треба вчить, оберігати.
І ніхто в усьому світі
Нас не сміє ображати.

Треба діткам всього світу
І по правилах хороших
Не сваритись, а дружити,
По закону треба жити.

III. Підсумок уроку.
• Учитель. Права захищають щасливе дитинство. І якщо діти нашої країни будуть щасливі, то
значить держава – сильна країна. Я хотіла б, щоб вона такою стала.
• Пісня «Україна – це ти» (відео) у виконанні Тіни Кароль.
(24.0 Kb) ] 22.04.2019, 13:48

Категория: ВСЕ ПРО ПРАВА ДИТИНИ | Добавил: Lida1989la Просмотров: 105 | Загрузок: 17 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК