Головна » Матеріал для завантаження » ВИХОВНА РОБОТА » ВСЕ ПРО ПРАВА ДИТИНИ

Значення вогню в житті людини і небезпека від нього.
(23.6 Kb) ] 22.04.2019, 13:46 Тема. «Вогонь – наш друг і злий ворог».
Мета. Обговорити причини виникнення пожежі. Повторити і закріпити правила пожежної безпеки.
Ознайомити з пожежонебезпечними об’єктами. Розказати, як проводити евакуацію з приміщень у разі виникнення пожежі.
Розвивати у дітей вміння орієнтуватись в даній ситуації.
Виховувати потребу повсякденно дотримуватись правил пожежної безпеки і дбати про своє здоров’я.
Обладнання. Таблиці, плакати, коробка сірників, свічка, іграшковий телефон, машини: пожежна і швидка допомога й дитячі малюнки.
Матеріал. Г. Бойко «Сірничок» (вірш), кросворд, загадки, прислів’я.

Зміст уроку.

I. Повідомлення теми і мети уроку.
II. Основна частина.

1. Загадка:

На вигляд звичайний: тонкий і малий.
Буває він добрий, буває і злий.
Червона голівка, жовтенький бочок
Погляньте, малята, на цей… (сірничок).

 Розкажіть про нього: про користь і небезпеку.
 Дуже прикро, що часто з вини дітей, а також дорослих ця вогняна квітка (запалюю свічку) перетворюється в монстра з гарячим язиком, який за лічені хвилини злизує, поїдає, знищує все навкруги.

2. Пожежонебезпечні об’єкти.
• До пожежонебезпечних об’єктів відносять заводи, фабрики, лікарні, дитячі садки, школи, житлові об’єкти.
• Особливо пожежонебезпечними є автозаправні станції, станції техобслуговування, деревообробні комбінати, зерноприймальні пункти, друкарні, бібліотеки, меблеві фабрики.
• На цих об’єктах у спеціально відведених місцях є протипожежні щити – червоного кольору. На щиті – вогнегасник, відро, лопата. Під щитом – ящик з піском.
• Діти, що може бути причиною трагедії? ( Гра з вогнем, підпал, користування несправними електроприладами, стихійне лихо, теракт, вибухонебезпечні предмети).
3. Г. Бойко «Сірничок» (обговорення).
4. Інсценізація.

• Білочка: Добрий день, діти! Я прийшла до вас, щоб ви мені допомогли, бо у лісі сталася біда – пожежа.
Ми не добре знаємо, як діяти у таких випадках, і рятувалися, як могли.
• Вчитель: А чому пожежа, від чого вона сталася?
• Білочка: У мене є братик маленький. І ось одного разу він побачив залишене туристами у лісі не загашене багаття, де жевріла палка. Братику так сподобалася та жевріюча палка, що він подумав, що то яскрава квіточка і захотів її принести додому. Він взяв ту жевріючу палку і приніс до себе в дупло. Але палка була гаряча, він не втримав її і вона впала в дупло. І ось все загорілося в будиночку нашому. Він надихався диму і лежить тепер непритомний і не може встати. Допоможіть йому!

Бесіда по змісту.
• Діти, що сталося з братиком білочки?
• Чому в нього захворіли лапки?
• Чого він не повинен був зробити?
• Що він приніс в дупло?
• Можна брати палаючу гілку і нести в дупло додому?

Розігрування ситуації.
• Діти у нас склалася дуже не добра ситуація. Білочки братик захворів – він обпік собі лапки, в дуплі повно диму і все горить. А тепер скажіть, що потрібно зробити білочці і звірятам – сусідам?
• Спочатку винести братика з дупла на свіже повітря.
• Викликати по телефону пожежну машину, щоб погасити пожежу в дуплі і швидку допомогу.
• Діти вчать білочку набирати 101, 103.

Пісенька для Білочки.
• Поки приїде пожежна машина і швидка, ми скажемо Білочці, що вона разом із сусідами мала робити в цей час.
Тому заспіваємо їй пісеньку.
• Бім – бім, дзелень бім – нахилились в сторону;
Загорівся білчин дім – змах рук вниз – вверх;
Біжить вовчик із відром – біг на місці;
Щоб гасити білчин дім – дують і махають руками вверх – вниз.
 Зрозуміла, Білочка, що з вогнем гратися не можна.
 Навчи правил пожежної безпеки свого братика.

5. Закріплення правил.
 Як поводитися, щоб не сталася пожежа?
• Не брати сірників.
• Не залишати без догляду електроприлади.
• Не кидати іграшки і одяг біля запалених речей.
• Гасити вогнище в лісі.
• Не гратися з запальничками, петардами, хлопавками, бенгальськими вогниками.
• Не вмикати телевізор.
• Виходячи з дому, вимикати всі прилади і освітлення.

6. Гра «Оце я, оце ми, оце друзі всі мої».
Вчитель: А тепер ми пограємо з вами гру, в якій перевіримо чи ви не порушуєте правил пожежної безпеки.
Увага! Я називаю два рядки, а ви доповнюєте словами: «Оце я, оце ми, оце друзі всі мої».
• Хто без дозволу із вас не вмикає в плитці газ?
• Зараз гості всі почують хто з електрикою пустує?
• Якщо в полі хліб палає, хто пожежних викликає?
• Новий рік! Зійшлись малята, щоб ялинку прикрашати.
• Хтось на гілку ставить свічку і вона палає стрімко. Хто це робить з вас малята?
• Хто почув, що пахне дим, викликає 101.
Вчитель: Молодці, добре знаєте правила.

7. Розгляд плаката. Пояснення.
• Вогонь – це не іграшка!
• Пожежа – це велике нещастя!
• Не пустуйте з вогнем!

8. Завдання на логічне мислення.
Вчитель: Послухайте випадок і дайте оцінку дітям.
• « Наталочка схвильовано кричить у трубку телефону: - Алло, пожежна охорона! Негайно приїздіть сюди. У нас пожежа!»
• Олежик набирає номер «101». « Алло, виникла пожежа. Вулиця Симоненка, 3 квартира 8. Повідомив Дичко Олег
• Чи приїде пожежна охорона до Наталочки?
• Чому ні?
• Хто в цьому випадку діяв правильно?
Молодці.
Пам’ятайте! У разі виникнення пожежі викликають пожежну команду за телефоном 101.

9. Як діяти при пожежі. Евакуація з приміщень у разі виникнення пожежі. (Розгляд таблиць).
• Якщо виникла пожежа, слід якомога швидше залишити приміщення. Від диму і вогню ховатися в квартирі під ліжко, в шафи, забиватися в куток не можна!
• Щоб вийти із задимленого приміщення, слід лягти на підлогу і повзти до виходу. Якщо дим заважає дихати, рот треба закрити мокрою хустинкою або рушником.
• Якщо загорівся одяг, не можна втікати. Треба лягти на землю та, перекочуючись, гасити вогонь. Потерпілого можна також щільно накрити ковдрою чи покривалом.
• Гасити вогонь треба піском, або водою. Про пожежу необхідно повідомити дорослих, подзвонити в пожежну охорону за номером 101, сказати, що горить, адресу.
• Не можна допускати жартів зі службою 101.
• Евакуація з приміщень проводиться після сирени і з допомогою дорослих.

10. Пригадаємо, діти, прислів’я про сірничок.
• Сірник невеличкий, а вогонь – велетень.
• Не май звички сірники носити в кишені.
• Сірник маленький, а біда велика.
• З вогнем погані жарти – жартувати з ними не варто.
• Сірники не чіпай, в сірниках вогонь.

11. Загадки.
• Темний тепленький будинок,
Мешкає там сто іскринок.
Можна неприємність мати.
Лиш єдина пройде мить
І навколо все згорить…
Як ім’я у тих іскринок,
Що сховав темний будинок. (Сірники).
• Смілива людина, що бореться з вогнем? (Пожежник).
• Лишає він страшні сліди, усе він пожирає,
А як даси йому води, відразу помирає. (Вогонь).
• Дерев’яна паличка темну голівку має, темряву розганяє. (Сірник).

III. Підсумок уроку.
• Захист малюнків на тему «злий сірничок».
• Кросворд «Безпека».

Кросворд «Безпека».

1. Б А Л К О Н
2. П Е Р Е Х І Д
3. Г А З
4. П О Ж Е Ж А
5. Т Е Л Е Ф О Н
6. Л І К А Р
7. А Д Р Е С А

1. Якщо у вас немає телефону, то покличте на допомогу з вікна, або з… (Балкону).
2. Щоб перейти вулицю, потрібно використати пішохідний що?... ( Перехід).
3. Якщо ми викликаємо службу допомоги і набираємо 104, то у нас протікає що?... ( Газ).
4. Коли гратися сірниками, запальничками, виникає що?... (Пожежа).
5. Якщо при будь – якій небезпеці потрібно викликати когось на допомогу, ми користуємося чим?... ( Телефоном).
6. Як називається професія людини, що піклується про здоров’я?... (Лікар).
7. Щоб викликати лікаря додому, ми повинні назвати свою що?... (Адресу).

• Заключне слово вчителя.
(23.6 Kb) ] 22.04.2019, 13:46

Категория: ВСЕ ПРО ПРАВА ДИТИНИ | Добавил: Lida1989la Просмотров: 75 | Загрузок: 13 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК