Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » УКРАЇНСЬКА МОВА

Урок розвитку мовлення" У гостях у Ввічливих слів" 2 клас
(33.6 Kb) ] 30.10.2016, 10:58

Урок розвитку зв’язного мовлення

2клас

Тема: Слова ввічливості

Мета: розвивати вміння гарно і правильно висловлювати свої думки; формувати потребу вживати ввічливі слова у мовленні; вдосконалювати навички каліграфічного письма; формувати вміння працювати самостійно, в парах, в групах; розширювати словниковий запас,  розвивати зв'язне мовлення, пам'ять, спостережливість, увагу, фонематичний слух, виховувати шанобливе ставлення до оточуючих, чемність, доброзичливість, щирість.

Словник: увічливі мовні звороти (доброго ранку, доброго дня, доброго вечора, здрастуйте, до побачення, будьте здорові, пробачте, дякую, спасибі, будь ласка, дозвольте потурбувати, смачного, на добраніч, радий вас бачити, приємно зустрітися, хай вам щастить, щасливої дороги, мої вам вітання тощо).

Обладнання: малюнки «Сумне місто» і «Веселе місто»; малюнок, на якому зображена усміхнена людина, сигнальні картки

Тип уроку: комбінований

Хід уроку:

І Організаційний момент

  1. Привітання

Усміхнися всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям,

І тоді обов’язково

День тобі веселим буде!

 

  1. Створення емоційного настрою

Діти, розгляньте малюнок. Людина без усмішки – це струни без скрипки, це море без чайки, це дім без господині. Усміхніться до себе та однокласників, щоб сьогоднішній день у вас пройшов радісно і успішно. А хороший початок сьогоднішньому дню це посмішка, як на малюнку.

Давайте усмішки всім дарувати:

Татові, мамі, сестричці і брату.

Хай радість злітає у небо, як птах,

І ввічливість сяє у нас на устах.

ІІ Мотивація навчальної діяльності

— Колись давно в одній країні було зачароване місто.

               На великому аркуші паперу малюнок —  вулиця Сумного міста

— У цьому місті не світило сонечко, не цвіли квіти. Діти не сміялися, не співали пісень, а часто сварилися і плакали. Люди не говорили одне одному добрих, лагідних слів. Але одного разу на повітряній кулі прилетів чарівник, який знав чарівні слова, він усім їх казав. І від цих слів усе навколо змінилося.

                                Учитель змінює «сумні» малюнки на «веселі»

III. Повідомлення теми й очікуваних результатів навчальної діяльності учнів

  1. Вправа «Передбачення»
  • Скажіть будь ласка, які це чарівні слова?
  • Чи здогадалися ви, про що йтиметься на нашому уроці?
  • Чого вас навчить цей урок?

 

  1. Вправа «Очікування»
  • Продовжіть  фразу: «Цей урок навчить мене...»

IV Актуалізація опорних знань

  1. Робота з висловами
  • Поясніть вислів Сократа:

          Заговори, щоб я тебе побачив. (Сократ)

  • Каліграфічна хвилинка. Запишіть вислів Сервантеса:

 

Ніщо не дістається нам так дешево і не цінується так дорого, як увічливість. (М. Сервантес)

  • Як ви його розумієте?

 

  1. Гра «Словник чемної дитини».
  • Назвіть слова вітання (побажання, прощання).
  • Ви прийшли до школи. Яке перше слово повинні сказати?
  • Ви йшли коридором і випадково когось штовхнули. Що необхідно сказати?
  • Вам потрібна допомога. Яке слово слід пам’ятати, щоб людина, до якої ви звернулися, допомогла вам із задоволенням?
  • Які слова необхідно казати, коли йдете спати?
  • Сім’я сідає до столу обідати. Які слова ви скажете всім?
  • Ви були в гостях і вже повертаєтеся додому. Що слід сказати?

 

  1. Встав пропущене слово

 

              Вчитель читає вірша, учні вставляють слова

 

Розтопить серце всякого

Сердечне слово …(Дякую).

Якщо їсти вже не силах, то

Мамі скажемо… (спасибі).

Зеленіє навіть пень

Коли кажуть …(Добрий день)

Коли згасає сонце і зоря ляга на плечі-

Серед знайомих голосів ми чуєм  …(Добрий вечір)

Щоб зустрітись знову в годину призначену,

Кажу щиро я всім …«До побачення»

V Опрацювання матеріалу

  1. Робота над оповіданням Василя Сухомлинського «Скажи людині «Доброго дня»

а) Читанняоповідання.

Лісовою стежинкою ідуть батько і маленький син. Довкола тиша, тільки чути, як десь далеко вистукує дятел та струмочок дзюркотить у лісовій гущавині.

Аж тут син побачив, що назустріч їм іде бабуся.

- Тату, куди бабуся йде? - питає син.

- Зустрічати або проводжати, - каже батько й усміхається. - Ось як ми зустрінемося з бабусею, ти й скажеш: "Доброго дня, бабусю!"

- Навіщо ж казати ці слова? - дивується син. - Ми ж її не знаємо.

-А ось зустрінемось, скажемо бабусі ці слова, тоді й побачиш, навіщо.

 

 

б) Технологія «Так-ні-не знаю».

Хто вважає,що потрібно сказати “Доброго дня” підніміть сигнальну картку«Так». Хто вважає, що не потрібно казати ці слова – сигналізує  «Ні». Хто не знає, як потрібно діяти в такій ситуації,- піднімає картку«Не знаю».

 

                                     Діти висловлюють свої думки

 

- Я поважаю думку кожного учня. А тепер послухайте, як закінчив своє оповідання В.О. Сухомлинський:

 

Ось і бабуся.

- Доброго дня, бабусю! - каже син.

- Доброго дня, - каже батько.

- Доброго вам здоров'я, - відповідає бабуся І усміхається.

І хлопчик побачив: усе довкола змінилось. Сонце засяяло яскравіше. Верховіттям дерев пробіг легенький вітерець, і листя заграло, затремтіло. У кущах заспівали пташки - раніше їх і не чути було.

На душі в хлопчика стало легко.

      - Чому це воно так? - питається син.

-        Бо ми побажали людині доброго дня.

          в)Бесіда за оповіданням.

  • Про кого розповідалося в оповіданні? (Батька, хлопчика, бабусю)
  • Хто йшов назустріч? (Бабуся)
  • Що сказав батько бабусі?     (Доброго дня)
  • Що сказав хлопчик бабусі? (Доброго дня)
  • Що відповіла бабуся? (Доброго вам здоров'я).
  • Чи змінилося все навколо? Як?
  • Чи портібно говорити “Доброго дня”?
  • Для чого це потрібно?
  • Чи ви говорите своїм рідним ці слова? Однокласникам?
  • Як ми вітаємось зі старшими? А як з однолітками?

 

У нашого народу стало звичаєм вітати одне одного цим добрим, теплим побажанням. А ще кажуть Доброго здоров`я, Здоровенькі  були, Мої шанування вам. А ще ввічливі слова називаються чарівними. Люди, які їх постійно вживають, називаються ввічливими, чемними. Чемна людина всім приємна, бо вона приносить втіху та гарний настрій.

 

Фізкультхвилинка „Приємні слова”

Якщо я вимовляю приємні слова – всі встають, а якщо ні – всі присідають.

- Які у тебе красиві очі!

- Які у тебе довгі вуха!

- Ти струнка, як берізка!

- Ти вайлуватий, як ведмідь!

- Ти працьовита, як бджілка!

- Ти впертий, як віслюк!

- Яке у тебе гарне довге волосся!

 

  1. Письмова творча робота.

а) Спишіть, вставляючи потрібні ввічливі слова.

 

Мама послала Оленку до сусідки за книжкою. Оленка подзвонила у двері, зайшла в квартиру і сказала…(Добрий день). Тітка саме відпочивала, дівчинці стало незручно і вона сказала… (Пробачте , будь ласка) Тітка дала дівчинці книжку. Оленка сказала…(Дякую, до побачення) і пішла додому.

 

                      По закінченні роботи діти зачитують текст

 

  1. На дошці записані слова: будь ласка, дякую, вибачте, спасибі, пробачте.

Завдання: скласти речення з одним із поданих слів усно. (учні говорять свої речення – більш вдале записуємо - 1 учень на дошці. Інші в зошитах)

 

  1. Робота над прислів’ями. Прочитайте прислів’я. Поясніть їхній зміст.
  • Тепле слово і мороз зігріє.
  • Доброму слову ціни немає.
  • Слово не стріла, а глибше ранить.
  • Добре слово краще за цукор і мед.
  • Гостре словечко ранить сердечко.
  • Слово інколи пече дужче за вогонь.
  • Удар забувається, а слово пам’ятається.

 

VI  Закріплення вивченого матеріалу

  1.  Складання діалогів. Робота в парах

У магазині

— Доброго ранку!

— Доброго ранку!

— Дайте, будь ласка, хліба.

— Будь ласка, візьміть.

— Дякую. А булочки у вас свіжі?

— Так. Скільки вам дати?

— Дві, будьте ласкаві.

— Ось, прошу.

— Дякую. До побачення.

— До побачення.

На пошті

— Здрастуйте.

— Доброго дня!

— Скажіть, будь ласка, чи є у вас листівки?

— Так, є. Хочете подивитися?

— Дозвольте, я подивлюсь.

— Будь ласка, ось вони.

— Я хочу купити дві листівки.

— З вас чотири гривні.

— Прошу.

— Дякую. До побачення.

  1. Дидактична гра: Що сказати треба?

 

Соня вазочку розбила

І не знає, що робить.

Не призналася матусі

Он за шафою сидить.

Що сказати треба? (Вибачте)

 

Саша виїв борщ і кашу,

Пиріжечків з’їв аж п’ять.

Рукавом протер обличчя,

Мовчки встав – побіг гулять.

Що сказати треба? (Дякую)

 

Петя ось прийшов до школи

І учительку зустрів.

Прошмигнув тихенько мимо

Привітатись не зумів.

Що сказати треба? (Добрий день)

 

Мовчки Коля одягнувся,

В друга досить вже гулять.

І забув хороше слово

На прощання всім сказать.

Що сказати треба? (До побачення)

 

Біг Віталик по доріжці.

Через Сашу раптом впав.

Саша мовчки відвернувся

І нічого не сказав.

Що сказати треба? (Вибач)

 

Щоб із вами не траплялись

Різні ось такі дива.

Діти, ви не забувайте.

Чарівні усі слова.

 

  1. Загадки

Учні йдуть щоранку в школу.

Дзвонить дзвоник: «Дзень – дзелень»

Учні вчителя стрічають

І говорять…..добрий день.

 

Вранці вас послала мама

До сусідки тьоті Тані.

Вийде тітонька на ганок.

Ми їй скажем….добрий ранок.

 

Допоміг тобі товариш –

Поспіши з подякою.

Не забудь йому сказати

Гарне слово….дякую.

 

Коля наш образив Таню.

Чути схлипування, плач.

Що сказати треба Колі?

Люба Танечко, ….пробач.

 

Як задачу вирішити

Дуже-дуже важко.

Тут сказати треба другу:

Поможи,…будь ласка.

 

VII Підсумок уроку

Сподіваюся, ви зрозуміли сьогодні, чому потрібно бути ввіч­ливими й добрими і як такими стати.

Як багато гарних слів

Єна світі!

Треба знати їх завжди

Дорослим і дітям.

Треба дякувати тим,

Хто нам допоможе.

Ну, а зараз дружно всім

«До зустрічі!» кажем.

 

 

 

 

 

 


(33.6 Kb) ] 30.10.2016, 10:58 --------------------------

Категория: УКРАЇНСЬКА МОВА | Добавил: yrok | Теги: українська мова, Ввічливих, урок, клас, гостях, розвитку, слів, мовлення Просмотров: 4345 | Загрузок: 515 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК