Показано материалов: 1-9
Цього свята всі першокласники чекають з особливим хвилюванням. Але частина дітей уже з перших тижнів навчання починає протестувати. Щоб запобігти труднощам адаптації малюка у школі,будьте завбачливі і допоможіть дитині заздалегідь.
Подолати труднощі адаптації малюків допоможуть запропоновані матеріали. Це казки,поради, перелік найбільш розповсюджених проблем та шляхи їх усунення. Матеріал буде корисним для педагогів та батьків. |
. |
Перехід до шкільного навчання докорінно змінює весь спосіб життя дитини. У цей період в її життя входить навчання – діяльність обов’язкова, відповідальна, що потребує систематичної організованої праці. Ця діяльність ставить перед дитиною задачу послідовного, цілеспрямованого засвоєння знань, узагальнених і систематизованих в основах наук, що передбачає зовсім іншу, ніж у дошкільному дитинстві, структуру її пізнавальної діяльності. З боку суспільства дитину починають розглядати як людину, що вступила на першу сходинку |
Реформаційні процеси, що відбуваються у сучасному освітньому просторі, зумовлюють нагальність розв’язання комплексних соціально-педагогічних завдань, одним з яких є забезпечення наступності між суміжними ланками освіти. У відповідності з чинним законодавством та нормативно-правовими документами саме наступність є однією з обов’язкових умов здійснення неперервності здобуття освіти, яка певною мірою має забезпечити єдність, взаємозв’язок та узгодженість мети, змісту, методів, форм навчання й виховання з урахуванням вікових особливостей дітей на суміжних щаблях освіти. |
|
Допомогти дітям якомога легше пройти період адаптації до нових умов, зв'язаних зі зміною зовнішніх обставин і починаючих внутрішніх змін - важливе завдання для всіх дорослих, які беруть участь у навчанні і вихованні школярів. Збірник містить короткий опис наукових аспектів подолання проблем наступності, методичні поради щодо подолання дезадаптації п’ятикласників, таблицю вивчення рівня адаптації випускників початкової школи. Запропоновано заходи щодо координації зусиль адміністрації школи, вчителів початкових класів, класних керівників 5-х класів, вчителів – предметників та батьків для подолання проблеми наступності без ускладнень. Підготовлено творчою групою вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу: Дрябіна Г.М., керівник творчої групи, вчитель вищої категорії, старший вчитель КСШ № 118; Сидоренко С.В., член творчої групи, вчитель вищої категорії, вчитель-методист КНВК № 35; Яременко О.Б., член творчої групи, вчитель вищої категорії, вчитель-методист КЗШ № 41. Скачати повну версію методичного збірника можна з сервера. |
У Державному стандарті базової та повної загальної середньої освіти зазначено, що відбір змісту предметів 11- річної школи ґрунтується на принципі наступності між початковою та основною, основною та старшою школами. Забезпечення такої наступності та здійснення заходів, спрямованих на адаптацію дітей до основної школи, є важливою передумовою успішного навчання школярів у 5 - му класі. Для розв'язання цих завдань необхідно ураховувати психологічні особливості 10-11 річних школярів, рівень пізнавальної діяльності, з яким діти прийшли до 5-го класу; проаналізувати проблеми, з якими учні стикаються в адаптаційний період, та виробити шляхи їх подолання.
|
Перехід учнів із початкової школи до середньої справедливо вважається кризовим періодом. Учням, які звикли до певних порядків початкової школи, потрібен час, щоб пристосуватися до нового темпу і стилю життя.
|
Наступність – послідовний поступ від одного до іншого, заснований на переході чого – небудь.
Необхідність наступності в роботі пов’язаних між собою ланок навчання обґрунтовано ще в працях Я.-А. Коменського, Й-Г.Песталоцці, К.Ушинського, С.Русової. На початку ХХ століття Н.Лубенець стверджувала, що «починати виховання дітей із школи – означає зводити будівлю на піску без фундаменту». |