Показано материалов: 1-23
. |
Стаття висвітлює проблему впливу мистецтва на людину та її виховання, формування особистості, сприйняття музики та поглиблення світогляду. Саме тому, всі аспекти навчання і виховання повинні бути спрямовані на розкриття обдарованості кожної дитини та розвиток її творчої особистості.
|
. |
Етика та мораль часто асоціюються з релігійним вихованням, однак школи також можуть давати учням важливі уроки осмислення етичної поведінки. |
Що саме відрізняє практику "відмінного" вчителя початкової школи від "хороших" вчителів початкових класів? У нас є деякі цікаві відповіді від дослідників Лондонського університету освіти. |
1. Загальна структура уроку.
Основна дидактична мета уроку: його місце в системі уроків з теми, основні моменти уроку, дозування часу, дотримання основних вимог до оформлення уроку, використання часу на уроці.
|
Професійно обумовлені вимоги до вчителя в педагогіці виражаються термінами “професійна придатність” і “професійна готовність”. Під професійною придатністю розуміють сукупність психічних і психофізіологічних особливостей людини, які необхідні для досягнення успіху в обраній професії. Під професійною готовністю – психологічну, психофізіологічну, фізичну готовність (тобто професійну придатність) та науково-теоретичну і практичну підготовку педагога. |
Перш за все давайте розглянемо функції вчителя і ті вимоги до нього, які зумовлені їх змістом. Дослідження багатьох учених (Н.В.Кузьміна, В.О.Сластьонін, А.І.Щербаков та ін.) переконливо доводять, що в навчально-виховному процесі виявляють себе такі взаємопов’язані функції (види діяльності) вчителя: |
Будь-яка праця має потребу в заохоченні, у моральному стимулюванні, а навчальна праця в силу своєї специфіки має особливу потребу в цьому. Якщо ви пам'ятаєте зі шкільних років, учням завжди здавався найпривабливішим у роботі вчителя процес перевірки зошитів і виставляння оцінок. Однак із практики роботи ми знаємо, що це навряд чи не найважчий момент у викладацькій роботі. І мова йде насамперед не про критерії оцінювання за окремими предметами (вони, як правило, викладені в навчальних програмах), а про виховні можливості бальної оцінки. Оцінка тільки як засіб контролю знань і регуляції поведінки учнів вичерпала себе. Великий гуманіст В. О. Сухомлинський основне призначення педагогічної оцінки бачив в підвищенні людської гідності дитини: «Педагогічна оцінка повинна спонукати дитину бути краще, вона повинна допомогти дитині бачити її кращі якості» (Сухомлинський В. О. Як виховати дійсну людину, с. 520). |
. |
Щоразу, коли ми випускаємо учнів четвертого класу, постає проблема: як написати характеристики? Адже за сухими, на перший погляд, словами стоїть людина, її особистість і душа. Це питання не складне для педагога, який не думає про майбутнє своїх учнів. Зустрічаються вчителі, що пишуть одну характеристику на кількох учнів, підставляючи лише потрібне прізвище. Таким чином у класі із тридцяти учнів виявляється чотири-п'ять груп дітей з абсолютно схожими рисами характеру, мотивами поведінки, психологічними особливостями. |
Особисті якості вчителя Суть педагогічної роботи — бути посередником між рівнем розвитку учня і рівнем загальної культури. Учитель повинен бути цікавий учням. Психологи називають це «ефектом ореолу». Учитель просто зобов'язаний використовувати його у своїй роботі, якщо він хоче стати професіоналом. І тут немає дріб'язків: уміння правильно одягтися, постановка голосу, манера спілкування, почуття такту та ін. |
Кілька неформальних принципів побудови відкритого уроку Відкритий урок на конкурсі «Учитель року» - явище центральне. До нього прикута увага всіх учасників і співучасників, він піддається майже рентгенівському аналізу з боку журі та методистів і при цьому залишається найбільш спірним явищем, що приводить до дискусії чи навіть інтригує. Він подібний до шахової партії, в якій трохи запрограмовані дебюти переростають у нескінченну кількість імпровізаційних продовжень. Тому сценарно розписати відкритий урок неможливо, але визначити деякі принципи необхідно. |
від Семена Богуславського, канд. пед. наук, директора московської школи № 1274 ім. В. В. Маяковського, заслуженого вчителя Росії, академіка Академії творчої педагогіки |
Особистісно-орієнтоване навчання і виховання молодших школярів можливе лише за умови сформованості у сучасного вчителя високого рівня педагогічної культури і її етики. В основі етики вчителя лежать гуманістичні цінності. Любов до людей доброта, довіра, розуміння позиції іншого, прагнення до саморозвитку і само актуалізації, відкритість до нового досвіду тощо. |
1. Уміння “переводити” зміст процесу виховання в конкретні педагогічні завдання: вивчення особистості і колективу для визначення рівня їх підготовленості до активного оволодіння новими знаннями і проектування на цій основі розвитку колективу й окремих учнів; виділення комплексу освітніх, виховних і розвивальних завдань, їх конкретизація і визначення завдання, що домінує. |
ТО (тематичне оцінювання ) виставляють у числі. ТО можна виставляти й автоматично, з урахуванням поточних оцінок і навчальної активності учнів. Праворуч записують номер уроку, дату, зміст роботи на уроці, якщо це урок ТО, то пишуть: число, ТО, тема, за якою проводять ТО, вид ТО. |
Учитель, як і будь-яка інша людина, має свої потреби. За пірамідою потреб А. Маслоу, їх п'ять. Це й суто матеріальні потреби, потреби в безпеці та соціальні. Однак дві найвищі сходини займають потреби в повазі та самореалізації. Із чого складаються кроки до досягнення задоволення цих потреб у молодих учителів? |
Стаття з журналу "Учитель початкової школи" №2, 2014
Фізкультхвилинки у супроводі дидактичних віршів Автор: Людмила Старченко |
Неодмінною частиною роботи класного керівника є організація діяльності учнів, що включає їх у різноманітні взаємини з людьми й навколишнім світом. Організація школярів, а також колективу школярів передбачає знання психолого-педагогічних особливостей як окремого школяра, так і групи загалом. |
1.Школа, клас, дата проведення уроку.
2.Тему уроку, завдання уроку. Обладнання уроку3.Які засоби навчання використовував учитель. 4.Чи підготовлено наочні прилади й технічні засоби. 5.Як підготовлено класну дошку до уроку. |
ПІДВИЩЕНИЙ
Намагаючись установити залежність між манерою поведінки, розмовами та кар'єрним ростом, соціологи дійшли висновку: украй рідко досягають підвищення по службі люди з високим голосом. Багато хто з них «застряє» на посадах секретарів, заступників, будучи так і не оцінені по достоїнству. На жаль, якою б корисною інформацією не була наповнена мова «дзвенячого», вона не вселяє довіри, веде від змісту до форми «виконання». Погіршує становище і звичка кричати: високий голос уселяє тривогу, його власника часто переривають із метою «передохнути», на що той відповідає ще більшим підвищенням голосу. Адже якось треба доказати своє?! «Я чую вас, можете не кричати», - ця фраза є цілковито марною стосовно людини з підвищеним голосом, особливо, якщо вона вирішила висказати щось важливе, та ще й по телефону. |
*Завжди говори правду дітям, навіть тоді, коли це невигідно для тебе.
*Не намагайся силою досягнути успіху. *Будь великодушним — умій прощати. *Не забувай хвалити. *Хвали в міру, вміючи. |