Малювання ілюстрації до казки І. Франка "Заєць та їжак"
08.01.2017, 10:42
Хід уроку
І. Організаційна частина. Повідомлення теми і завдань уроку.

1. Актуалізація опорних знань.

— Чи любите ви казки?
— Пригадайте, який народний твір називається казкою.
(Оповідання про незвичайні, часом фантастичні події.)

— Аби переконатися в тому, що ви добре знаєте українські народні
казки, спробуємо розгадати кросворд.
Розгадування кросворду "Казки".

1 К
2 А
3 З
4 К
5 И
1. Хвалькуватий виконавець пісні:
— Я по засіку метений,
Я з борошна спечений,
Я від баби втік,
Я від діда втік,
То й від тебе втечу!

2. Житло, в якому тимчасово мешкали:
Мишка-'Шкряботушка, Жаб-ка-Скрекотушка, Зайчик-Побігайчик,
Лисичка-Сестричка, Вовчик-Бра-тик та Кабан-Іклан.

3. Якого злого і рогатого звіра, якого довелося вигнати із зайчикової хати Раку-Небораку?

4. Як звали хлопчика з казки, в якій є такі слова:
Гуси, гуси, гусенята! Візьміть мене на крилята!

5. Кому належать слова:
— Приходь до мене, Журавлику, приходь лебедику!
Я для тебе — як для себе!

Відповіді: 1. Колобок. 2. Рукавичка. 3. Коза. 4. Телесик. 5. Лисичка.

— А як називаються казки, створені письменниками?
(Літературними, або авторськими.)
— Які з них вам відомі?

2. Мотивація навчальної діяльності.
Знайомство з тлумаченням словосполучення книжкова ілюстрація
В книгах, журналах, газетах поруч із текстом ми нерідко бачимо малюнки художників чи фотографії. Такі зображення звуться ілюстрації. Слово це походить від латинського " illustratio " - висвітлення, наочне зображення. Їх призначення - допомогти усвідомити те, про що йдеться у тексті, висвітлити його зміст, зробити ясним, наочним.
-- Сьогодні ми створимо власні ілюстрації до однієї з казок відомого українського письменника І.Франка.
Що ви пам’ятаєте про його дитинство? Які казки для дітей він написав?

II. Робота над темою уроку.
1. Відгадування загадок.
Головними героями казки є тварини. А які? Ви дізнаєтесь, відгадавши загадки.

Влітку гуляє, а взимку спочиває?
Голок багато має, та ними не вишиває. ( Їжак.)
Зимою в білому, як сніг,
а влітку в сірому гуляє.
Вловить його ніхто не міг,
тому що довгі ноги має,
великі вуха, косий зір.
Як називається цей звір? ( Заєць.)
3. Вступна бесіда. Перегляд зоологічних таблиць із зображенням тварин.

— Ви добре знаєте, що кожен художник, створюючи картину, роблячи замальовки, завжди передає свої враження, почуття, думки та ставлення до того, що малює; тобто характеризує образ з погляду добра чи зла, радості чи смутку, відчаю чи натхнення.
Ми тільки що відгадували загадки про тварин. А зараз дамо їм характе¬ристики.

Які ж вони у природі? Чи доводилось вам коли-небудь бачити їх? Де? Коли?
Чим вони живляться?

Опишіть цих тварин.

( Заєць: довгі ноги і вуха, короткий хвіст, довгастий тулуб,
хутро сіре, темніше на спині, великі очі;
їжак — маленькі ноги, трохи видовжений ту¬луб, під час небезпеки згортається в клубочок,
вух не видно, носик видовже¬ний, тіло покрите сірими колючками.)

3. Перегляд інсценізації казки "Заєць та їжак".

4. Обговорення казки.
— Як можна охарактеризувати Зайця із казки?
(Хитрий, злий, любить дражнити інших, насміхатися, не бачить своїх недоліків.)

— А який у казці їжак?
(Працелюбний, добрий, ввічливий, винахідливий, мудрий, розсудливий.)

— Що можете сказати про казку? Який зробите висновок?
(Ніколи не насміхатися над недоліками інших, бути ввічливими, добре
шчливими, скромними, не вихвалятися перед іншими.)

6. Перегляд демонстраційного матеріалу.

7. Інструкція щодо виконання малюнка.

8. Послідовне виконання композиції вчителем.

9. Практична діяльність учнів. Допомога вчителя.

III. Підсумок уроку. Оцінювання дитячих робіт

Перегляд і демонстрування дитячих малюнків
Категория: ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО | Добавил: sana004
Просмотров: 2992 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar