«Це – наше і це – твоє!» (1 клас)
27.08.2016, 19:52
Тема: «Це – наше і це – твоє!»
Мета: дати дітям перше поняття про школу, уявлення про правила для учнів, познайомити один з одним, формувати позитивну мотивацію навчання, інтерес до знань, уявлення про Батьківщину, її символи, розширювати знання про патріотизм;
розвивати мислення, зв’язне мовлення, пам’ять, уважність, пізнавальний інтерес, комунікативні якості; збагачувати словниковий запас;
виховувати дружелюбність, позитивне ставлення одне до одного, дисциплінованість, почуття патріотизму, національної гордості, любові до рідного краю, спонукати учнів до усвідомлення ними необхідності бути корисними своїй державі.
Обладнання: святково прикрашена дошка, державні символи, карта України, малюнки Мудрої Сови, презентація
Хід уроку
І. Організаційний момент.
- Добрий день, мої любі діти!
Ви прийшли нині в перший клас.
Вчитись будете і радіти,
І рости кожен день і час.
Школа двері для вас відкрила,
І запрошує вчитись вас,
Бо знання – це велика сила!
То ж навчайтеся! В добрий час!

ІІ Основна частина.
1. Слово вчителя.
- Діти, сьогодні найрадісніший день – ви переступили поріг школи. Школа із задоволення прийняла вас до 1 класу. Кожного дня ми з вами будемо мандрувати по Країні Знань. Кожного дня будемо відкривати для себе щось нове, цікаве, захоплююче.

2. Гра «Знайомство»
- Ви вже знаєте, що мене звуть Світлана Валентинівна. Деякі дітки знайомі між собою, зустрічалися на підготовчих заняттях, а деякі прийшли до школи вперше. Давайте ще раз усі перезнайомимося і пограємо у гру «Ім’я». (Діти передають один одному повітряну кульку, називаючи своє ім’я та попереднє).
- Ось ми з вами й познайомились. Сьогодні утворилася наша велика шкільна родина. Саме в цю хвилину і народилася наша шкільна родина, із звичайних хлопчиків і дівчаток ви перетворилися на учнів, школярів. І якщо ми з вами так само весело і дружно будемо долати всі незгоди і радіти успіхам кожного, то наше шкільне життя буде світлим і радісним, цікавим і незабутнім. А для того, щоб закріпити наші бажання, я пропоную піднятися зі своїх місць і утворити коло (діти утворюють коло, взявшись за руки ):
- міцно потисніть руку сусіда ліворуч;
- потисніть руку сусідові праворуч;
- посміхниться сусіду зліва;
- посміхніться сусідові справа;
- візьміться за руки і повторюйте разом зі мною:
«Ми всі – одна сім’я,
Неповторні - ти і я,
Будемо всі дружити,
В мирі і злагоді жити».

3. Читання віршів учнями.
А хто знає, чого навчає школа? (відповіді дітей)

1 учень
Треба добре дітям знати:
В школі вчать дітей читати.
І писати будуть вчити,
На екскурсії водити.
2 учень
Будуть вчити рахувати,
Танцювати і співати.
Нас навчать, як в світі жити,
З усіма дітьми дружити.
3 учень
Вчать у школі працювати,
Труднощі перемагати.
Завжди правду говорити,
В світі лиш добро творити.

- Діти, хто знає номер школи, в якій буде вчитися?
- В якому класі ви вчитеся?
- Це наша класна кімната. Тут ви будете кожного дня отримувати подарунки, але не цукерки, ні печиво, ні ляльки, не машинки, а … знання. Я навчу вас усьому, що знаю сама, щоб ви виросли розумними, добрими, чесними, працелюбними. (пісня «Чому вчать у школі»)

4. Поява Мудрої Сови.
- До нас у гості завітала Мудра Сова. Вона буде з нами на протязі нашого навчання, буде теж вас навчати. Діти, хто знає, чому Сову звуть Мудрою? (відповіді дітей)
- Мудра Сова прилетіла до нас із завданнями-загадками, хоче перевірити, чи готові ви до школи.

5. Відгадування загадок.
1. Не дерево, а з листочками,
Не сорочка, а зшита,
Не поле, а засіяне. (книга)

2. Чи в лінійку, чи в клітинку
Чистим був, та за хвилинку
Мерехтить від цифр і літер…
Здогадались, що це, діти?
Ручці він говорить: «Прошу!»
Це шкільний учнівський… (зошит)

3. Тоненький хлопчик
Та й заліз на стовпчик.
І де носом поведе –
Там заміточку кладе. (олівець)

4. Намалювати можна нею
Будинки, хмари і поля,
Зелену, затишну алею,
Високі гори і моря.
Зачарувати можна нею –
Така вона чудова й гарна!
Її зовуть, звичайно, … (фарба)
5. Я беру в свою правицю
Із пенала помічницю.
Я писати тільки вчуся,
Зосереджуся, зберуся.
Крапка, рисочка, карлючка…
Наче пишемо, я і … (ручка)

- Молодці, діти! Мудра Сова побачила, що ви готові до навчання у школі.

6. Клятва першокласника.
- А тепер, дітки, давайте дамо обіцянку-клятву, як ми будемо навчатися у школі, трудитися, здобувати знання. Повторюйте разом зі мною:
1. Обіцяєм не лінитись,
добросовісно учитись.
Рано з сонечком вставати,
щоб у школу не проспати.
2.Не хвилюйтесь, мамо й тато,
будем знати ми багато.
Ми ж бо вас не підведем –
в школу з радістю підем!
3.Вчитись будемо сумлінно
і поводитись відмінно,
Щоб батьки могли радіти,
що такі в них гарні діти.

7. Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться!
За щасливий день вчорашній,
І до сонця потягніться!
В різні боки нахиліться,
Веретеном покрутіться,
Раз присядьте, два присядьте,
І за парти тихо сядьте!

8. Розповідь про Україну.
- Діти, сьогодні ми стали єдиною шкільною родиною. Але в кожного з нас є своя родина-сім’я, свої мама і тато, бабуся й дідусь. Усі маленькі родини об’єднуються у велику родину, яка зветься Україною, нашою Батьківщиною, а ми з вами - українці.
У всьому світі – кожен знає –
Батьківщина лиш одна є.
І в нас вона одна–єдина.
Це наша славна Україна.

- Щасливі ми, що народилися і живемо на такій чудовій, багатій і мальовничій землі.
- Діти, що для вас є Україна?
- Україна – це наша держава. Ви – українці, її маленькі сини й дочки. Україна – це теплота наших осель, ваша сім’я, це наша рідна українська мова. Україна – це багата природа, високі гори, зелені ліси, бурхливі води. Україна – це красиві міста і мальовничі села. Все, що нас оточує, - це все наше, все – твоє.

- Як називають людину, яка любить свій народ, свою Батьківщину? (Патріот.)
- Чи можете ви пояснити, що означає слово «патріот»?
- Громадянин України — це ви і я, це люди, які постійно живуть в Україні, люблять її і є патріотами своєї Вітчизни, готові захищати її, працювати на її розвиток і процвітання, добре вчитись, шанувати традиції, знати права і обов’язки, добре знати історію Батьківщини, традиції, мову, культуру, бути добрими, чесними, милосердними, працелюбними.
- А що треба дитині для того, щоб відчувати себе справжнім патріотом України, її громадянином?

1 учень. Добре вчитись, щоб у майбутньому приносити користь Україні.
- Щоб добре вчитися, щоб все було гаразд у вашому навчанні, треба знати Закони шкільного життя. Давайте їх всі разом вивчимо.
Заходить вчитель – треба встать,
Дозволить сісти – тихо сядь.
Сказати хочеш – не шуми.
А тільки руку підіми.
Ручкою на парті ніколи не пиши,
Підручник і зошит ти свій бережи!
Будь старанним у навчанні
Кожен день уроки вчи !
Щоб не сутулилась спина,
Сядемо рівно неодмінно.
Уважно вчителя ти слухай
І не поводься ,як папуга.
Прізвиськ дітям не давай,
А дівчаток захищай!
Клас і школу бережи,
З цього дня вони твої!

2 учень. Любити природу, берегти її.
Чарівний світ, неначе казка!
В нім стільки дива є!
А ти вивчай його, будь ласка,
Усе довкіл — твоє!
І небо чисте волошкове,
Та шепіт ніжних квіт.
Вербички листячко шовкове, —
Весь дивовижний світ!
- Дерева і квіти, зелені ліси і безкраї поля пшениці, Карпатські гори і південні степи, квітучі вишневі сади і родючі ґрунти, корисні копалини і природні багатства, міста і села, широкий Дніпро і древній Київ – це все наша Україна. Це все наше – все твоє! Любіть їх, вивчайте, захищайте.

3 учень. Знати державні символи нашої Батьківщини.
- У кожної держави є свої символи. Свої державні символи має і наша Україна. Як вони називаються?
- Які кольори має наш прапор? Що вони символізують?
Із блакиті й колосків
В небі прапор наш розцвів,
Увібрав він синє небо
В золотисту пору жнив.
(Неллі Бондаренко)

- А яке слово можна прочитати, дивлячись на наш Тризуб?
- Коли співають урочисту пісню – Гімн України? Як він називається?
- Яке місто є столицею України?

- У кожної країни є ще і народні символи. У росіян це берізка, у канадців – клен. А у нас – українців – верба і тополя, калина і барвінок, лелека над батьківською хатою, хліб на вишитому рушнику, барвистий віночок, трембіта і кобза. Це все – наше, все – твоє!

4 учень. Справжній патріот знає свою рідну мову.
Буква до букви —
І виникло слово.
Слово до слова —
Звучить рідна мова.
(І. Січовик)
- Справжній патріот України прагне знати традиції свого народу, його культуру й історію країни. Про все це ви дізнаєтеся на уроках у школі. Адже все це – наше, все – твоє!
Я хочу знать, яким було життя,
За що боролись і вмирали люди.
Бо ж без минулого немає майбуття.
А майбуття... Яким воно в нас буде?

- А ще справжній патріот розвиває свої здібності і таланти, щоб Україна могла пишатися ним. Треба гартувати своє тіло і волю, бути міцним і витривалим, щоб захищати свою землю.
От виросту та в армію піду
І буду захищати Україну!
Вітчизно рідна, я не підведу!
І ворогів я не пущу на Батьківщину!

5 учень. Бути добрим, чуйним, працелюбним, допомагати іншим людям.

- Діти, прослухайте віршик із пропущеними словами, спробуйте їх відгадати і хором назвати.
На землі великій є одна країна:
Гарна й неповторна, мила …(Україна).
І живуть тут люди добрі, працьовиті,
І скажу, до речі, ще й …(талановиті).
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші … (складають).
Щоб жила й раділа кожна родина,
Щоб була щаслива наша …(Батьківщина)!

9. Колективна робота. Створення серця України.
- Дітки, сьогодні ви стали школярами. Я хочу побажати вам бути розумними, вихованими, веселими, щасливими, працелюбними, бути справжніми патріотами нашої України. На партах перед вами – маленькі сердечка. Давайте намалюємо на них сонечко із чарівними промінчиками вашої любові до нашої школи, нашої землі, нашої України. А тепер прикріпимо сердечка навколо карти нашої держави, подаруємо Україні нашу любов. А у ваших серцях нехай завжди горить сонечко доброти та любові.
(Звучить пісня Тіни Кароль та Голос.Діти «Україна – це ти»)

- Під час навчання у школі ми з вами познайомимося з мальовничими куточками нашої держави, полинемо в далеке історичне минуле і спробуємо зазирнути у майбутнє, відвідаємо багато цікавих місць та познайомимося зі славетними українцями, які відкрили ім’я України усьому світові, показали її багаті таланти та свободолюбивий дух.
Бережіть свою Батьківщину, любіть свій рідний край, бережіть природу, прикрасьте нашу країну своїми добрими вчинками, щоб і ваше ім’я, ймення вашого роду звучало у віках лише з добрим словом.

ІІІ. Підсумок уроку.
- Ось і добіг до кінця наш перший урок.
- Що вам сподобалося на уроці? Що запам’яталося?
- Чи зрозуміли ви, як треба жити у школі?
- В якій державі ми живемо?
- Кого можна назвати патріотом України?
- Що для цього треба робити?

- Вітаю всіх із початком першого навчального року, дорогі мої діти і батьки.

- Я буду щасливою щоранку бачити ваші радісні оченята і привітну усмішку. Бажаю, щоб доріжка знань, на яку ми сьогодні із вами ступили, була рівною, цікавою, радісною, чистою, ясною. Хай вам щастить! Бажаю всього найкращого вашим родинам!
Категория: ПЕРШИЙ УРОК 1 ВЕРЕСНЯ | Добавил: sve1339
Просмотров: 9755 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 2.6/5
Всего комментариев: 0
avatar